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Kirchner, Timotheus: Dass die zwey vnd vierzig anhaltische Argument/ wider der Vbiquisten Trewme noch fest stehen. Heidelberg, 1584.

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Geist des Widerchrists / von welchem jr habt gehört / das er komen werde / vnd ist jtzt schon in der Welt. 1. Joan. 4.

Bestehet derwegen auch dieses vnser neuntzehende argument noch vnbeweglich / nemlich aus dem Symbolo Athanasij / wie folget:

Wenn wir mit allen rechtgleubigen sagen / vnd bekennen / der Vater ist almechtig / der Son ist almechtig / der heilige Geist ist almechtig / alwissend / allenthalben / so bezeugen wir hiemit / das Vater / Son / vnd heiliger Geist / ein einiges ewiges wesen / nicht aber ein einige person sind.

Derhalben auch in Christo nicht eine person / sondern eine natur / vnd wesen eingefüret wird / so man lehret / die menscheit sey so wol / als die Gottheit / almechtig / alwissend / allenthalben. Vnd also wird zugleich Nestorij / vnd Eutychis schwarm bestettigt / vnter welchen jener aus zweien Naturn zwo Person / dieser aber aus der einigkeit der Person nur eine Natur gedichtet. Vnd jrreten sich alle beide an der Lehr de communicatione idiomatum, die sie für etwas mehr / als für ein Regel / das geheimnis von der Menschwerdung des ewigen Worts auszusprechen / hielten.

Daher denn D. Lutherus (welcher gleichwol auch in dem / vnserm gegenteil zu wider ist / das er die communicationem idiomatum niemals realem genennet hat) recht / vnd wol geurteilt / vnd ausgesprochen: Wer die zwo Naturn in Christo / Gott / vnd Mensch / bekennet / der mus auch jhrer beiden idiomata der Person (Nota, der Person / nicht der andern Natur) zusprechen. Denn Gott / vnd Mensch ist nichts / wo sie nicht solten jhre idiomata, oder eigenschafften haben. Darumb sind sie beide / Nestorius /

Geist des Widerchrists / von welchem jr habt gehört / das er komen werde / vnd ist jtzt schon in der Welt. 1. Joan. 4.

Bestehet derwegen auch dieses vnser neuntzehende argument noch vnbeweglich / nemlich aus dem Symbolo Athanasij / wie folget:

Wenn wir mit allen rechtgleubigen sagen / vnd bekennen / der Vater ist almechtig / der Son ist almechtig / der heilige Geist ist almechtig / alwissend / allenthalben / so bezeugen wir hiemit / das Vater / Son / vnd heiliger Geist / ein einiges ewiges wesen / nicht aber ein einige person sind.

Derhalben auch in Christo nicht eine person / sondern eine natur / vnd wesen eingefüret wird / so man lehret / die menscheit sey so wol / als die Gottheit / almechtig / alwissend / allenthalben. Vnd also wird zugleich Nestorij / vnd Eutychis schwarm bestettigt / vnter welchen jener aus zweien Naturn zwo Person / dieser aber aus der einigkeit der Person nur eine Natur gedichtet. Vnd jrreten sich alle beide an der Lehr de communicatione idiomatum, die sie für etwas mehr / als für ein Regel / das geheimnis von der Menschwerdung des ewigen Worts auszusprechẽ / hielten.

Daher denn D. Lutherus (welcher gleichwol auch in dem / vnserm gegenteil zu wider ist / das er die communicationem idiomatum niemals realem genennet hat) recht / vnd wol geurteilt / vnd ausgesprochen: Wer die zwo Naturn in Christo / Gott / vnd Mensch / bekennet / der mus auch jhrer beiden idiomata der Person (Nota, der Person / nicht der andern Natur) zusprechen. Denn Gott / vnd Mensch ist nichts / wo sie nicht solten jhre idiomata, oder eigenschafften haben. Darumb sind sie beide / Nestorius /

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        <p>Derhalben auch in Christo nicht eine person / sondern eine natur / vnd wesen                      eingefüret wird / so man lehret / die menscheit sey so wol / als die Gottheit /                      almechtig / alwissend / allenthalben. Vnd also wird zugleich Nestorij / vnd                      Eutychis schwarm bestettigt / vnter welchen jener aus zweien Naturn zwo Person /                      dieser aber aus der einigkeit der Person nur eine Natur gedichtet. Vnd jrreten                      sich alle beide an der Lehr de communicatione idiomatum, die sie für etwas mehr                      / als für ein Regel / das geheimnis von der Menschwerdung des ewigen Worts                          auszuspreche&#x0303; / hielten.</p>
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[218/0222] Geist des Widerchrists / von welchem jr habt gehört / das er komen werde / vnd ist jtzt schon in der Welt. 1. Joan. 4. Bestehet derwegen auch dieses vnser neuntzehende argument noch vnbeweglich / nemlich aus dem Symbolo Athanasij / wie folget: Wenn wir mit allen rechtgleubigen sagen / vnd bekennen / der Vater ist almechtig / der Son ist almechtig / der heilige Geist ist almechtig / alwissend / allenthalben / so bezeugen wir hiemit / das Vater / Son / vnd heiliger Geist / ein einiges ewiges wesen / nicht aber ein einige person sind. Derhalben auch in Christo nicht eine person / sondern eine natur / vnd wesen eingefüret wird / so man lehret / die menscheit sey so wol / als die Gottheit / almechtig / alwissend / allenthalben. Vnd also wird zugleich Nestorij / vnd Eutychis schwarm bestettigt / vnter welchen jener aus zweien Naturn zwo Person / dieser aber aus der einigkeit der Person nur eine Natur gedichtet. Vnd jrreten sich alle beide an der Lehr de communicatione idiomatum, die sie für etwas mehr / als für ein Regel / das geheimnis von der Menschwerdung des ewigen Worts auszusprechẽ / hielten. Daher denn D. Lutherus (welcher gleichwol auch in dem / vnserm gegenteil zu wider ist / das er die communicationem idiomatum niemals realem genennet hat) recht / vnd wol geurteilt / vnd ausgesprochen: Wer die zwo Naturn in Christo / Gott / vnd Mensch / bekennet / der mus auch jhrer beiden idiomata der Person (Nota, der Person / nicht der andern Natur) zusprechen. Denn Gott / vnd Mensch ist nichts / wo sie nicht solten jhre idiomata, oder eigenschafften haben. Darumb sind sie beide / Nestorius /

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Zitationshilfe: Kirchner, Timotheus: Dass die zwey vnd vierzig anhaltische Argument/ wider der Vbiquisten Trewme noch fest stehen. Heidelberg, 1584, S. 218. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/kirchner_argument_1584/222>, abgerufen am 25.11.2024.