Kirchner, Timotheus: Dass die zwey vnd vierzig anhaltische Argument/ wider der Vbiquisten Trewme noch fest stehen. Heidelberg, 1584.prehensibilis. Quarum omnium perfectionum nulla, dispensatione vnionis hypostaticae, realiter in humanitatem Christi transiuit. Nemo enim recte dixerit, carnem Christi siue secundum se, siue ratione vnionis personalis esse suam essentiam, increatam, expertem initij, & finis; cum non possit non esse producta a Deo: vel esse ab omni aeternitate, expertemque initij, & finis; cum ipsamet Vnio personalis in tempore facta fuerit: vel denique esse simplicem, non compositam, incorpoream, immaterialem, incorruptibilem, & impassibilem; quia si ratione Vnionis personalis potest caro, vel humanitas Christi dici incorporea; cur non poterit ratione eiusdem dici non caro, non humanitas? quod manifestam implicat contradictionem. Et, si potest dici incorruptibilis, quomodo Christus carne passus est, & mortuus; & quomodo pati potuit, cum sit incorruptibilis, & impassibilis, incorruptibilitate, & impassibilitate ipsius Dei, qui pati, & mori non potest? Haec illi. In summa / das Licht der göttlichen Warheit ist viel zu hell / denn das es mit vergeblichen einreden / oder ausflüchten sich verdunckeln lasse. Dieweil denn vnmüglich / das Gottes almacht / Weisheit / vnendligkeit entweder von seinem göttlichen Wesen / oder von der Ewigkeit / könne getrennet / oder abgesöndert werden / so kan vnser gegenteil mit nichten furüber / entweder mit vns / vnd allen rechtgleubigen zu bekennen / das die menschliche Natur in Christo nicht sey almechtig / alwissend / allenthalben / noch Gott selbst / sondern ein endliche / erschaffene Creatur. Vnd zwar diß were der aller richtigste / vnd sicherste prehensibilis. Quarum omnium perfectionum nulla, dispensatione vnionis hypostaticae, realiter in humanitatem Christi transiuit. Nemo enim rectè dixerit, carnem Christi siue secundum se, siue ratione vnionis personalis esse suam essentiam, increatam, expertem initij, & finis; cum non possit non esse producta à Deo: vel esse ab omni aeternitate, expertemque initij, & finis; cum ipsamet Vnio personalis in tempore facta fuerit: vel denique esse simplicem, non compositam, incorpoream, immaterialem, incorruptibilem, & impassibilem; quia si ratione Vnionis personalis potest caro, vel humanitas Christi dici incorporea; cur non poterit ratione eiusdem dici non caro, non humanitas? quod manifestam implicat contradictionem. Et, si potest dici incorruptibilis, quomodo Christus carne passus est, & mortuus; & quomodo pati potuit, cum sit incorruptibilis, & impassibilis, incorruptibilitate, & impassibilitate ipsius Dei, qui pati, & mori non potest? Haec illi. In summa / das Licht der göttlichen Warheit ist viel zu hell / denn das es mit vergeblichen einreden / oder ausflüchten sich verdunckeln lasse. Dieweil denn vnmüglich / das Gottes almacht / Weisheit / vnendligkeit entweder von seinem göttlichen Wesen / oder von der Ewigkeit / könne getrennet / oder abgesöndert werden / so kan vnser gegenteil mit nichten furüber / entweder mit vns / vnd allen rechtgleubigen zu bekennen / das die menschliche Natur in Christo nicht sey almechtig / alwissend / allenthalben / noch Gott selbst / sondern ein endliche / erschaffene Creatur. Vnd zwar diß were der aller richtigste / vnd sicherste <TEI> <text> <body> <div> <p><pb facs="#f0198" n="194"/> prehensibilis. Quarum omnium perfectionum nulla, dispensatione vnionis hypostaticae, realiter in humanitatem Christi transiuit. Nemo enim rectè dixerit, carnem Christi siue secundum se, siue ratione vnionis personalis esse suam essentiam, increatam, expertem initij, & finis; cum non possit non esse producta à Deo: vel esse ab omni aeternitate, expertemque initij, & finis; cum ipsamet Vnio personalis in tempore facta fuerit: vel denique esse simplicem, non compositam, incorpoream, immaterialem, incorruptibilem, & impassibilem; quia si ratione Vnionis personalis potest caro, vel humanitas Christi dici incorporea; cur non poterit ratione eiusdem dici non caro, non humanitas? quod manifestam implicat contradictionem. Et, si potest dici incorruptibilis, quomodo Christus carne passus est, & mortuus; & quomodo pati potuit, cum sit incorruptibilis, & impassibilis, incorruptibilitate, & impassibilitate ipsius Dei, qui pati, & mori non potest? Haec illi.</p> <p>In summa / das Licht der göttlichen Warheit ist viel zu hell / denn das es mit vergeblichen einreden / oder ausflüchten sich verdunckeln lasse.</p> <p>Dieweil denn vnmüglich / das Gottes almacht / Weisheit / vnendligkeit entweder von seinem göttlichen Wesen / oder von der Ewigkeit / könne getrennet / oder abgesöndert werden / so kan vnser gegenteil mit nichten furüber / entweder mit vns / vnd allen rechtgleubigen zu bekennen / das die menschliche Natur in Christo nicht sey almechtig / alwissend / allenthalben / noch Gott selbst / sondern ein endliche / erschaffene Creatur.</p> <p>Vnd zwar diß were der aller richtigste / vnd sicherste </p> </div> </body> </text> </TEI> [194/0198]
prehensibilis. Quarum omnium perfectionum nulla, dispensatione vnionis hypostaticae, realiter in humanitatem Christi transiuit. Nemo enim rectè dixerit, carnem Christi siue secundum se, siue ratione vnionis personalis esse suam essentiam, increatam, expertem initij, & finis; cum non possit non esse producta à Deo: vel esse ab omni aeternitate, expertemque initij, & finis; cum ipsamet Vnio personalis in tempore facta fuerit: vel denique esse simplicem, non compositam, incorpoream, immaterialem, incorruptibilem, & impassibilem; quia si ratione Vnionis personalis potest caro, vel humanitas Christi dici incorporea; cur non poterit ratione eiusdem dici non caro, non humanitas? quod manifestam implicat contradictionem. Et, si potest dici incorruptibilis, quomodo Christus carne passus est, & mortuus; & quomodo pati potuit, cum sit incorruptibilis, & impassibilis, incorruptibilitate, & impassibilitate ipsius Dei, qui pati, & mori non potest? Haec illi.
In summa / das Licht der göttlichen Warheit ist viel zu hell / denn das es mit vergeblichen einreden / oder ausflüchten sich verdunckeln lasse.
Dieweil denn vnmüglich / das Gottes almacht / Weisheit / vnendligkeit entweder von seinem göttlichen Wesen / oder von der Ewigkeit / könne getrennet / oder abgesöndert werden / so kan vnser gegenteil mit nichten furüber / entweder mit vns / vnd allen rechtgleubigen zu bekennen / das die menschliche Natur in Christo nicht sey almechtig / alwissend / allenthalben / noch Gott selbst / sondern ein endliche / erschaffene Creatur.
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Zitationshilfe: | Kirchner, Timotheus: Dass die zwey vnd vierzig anhaltische Argument/ wider der Vbiquisten Trewme noch fest stehen. Heidelberg, 1584, S. 194. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/kirchner_argument_1584/198>, abgerufen am 23.07.2024. |