Kirchner, Timotheus: Dass die zwey vnd vierzig anhaltische Argument/ wider der Vbiquisten Trewme noch fest stehen. Heidelberg, 1584.wunderlich zerstückelt / vnd jemerlich durch einander confundiret. Darzu ist vnserm gegenteil vnmüglich zu beweisen / das von den alten durch die angezogene drey grichische wörtlein dreierley communication idiomatum solten verstanden worden sein. Denn sie zuuor ausfürlich darthun müsten / das solche dreierley species praedicationum vnter ein genus communicationis idiomatum gehörten. Es folgt aber noch lange nicht / ob gleich etliche Sprüche reden von den wesentlichen eigenschafften der beiden Naturn / die der Person ohne vnterscheid / sie trage gleich von dieser / oder jener Natur den Namen / zugeschrieben / vnd doch nur vff dieselbige Natur / der sie eigentlich zustehet / im rechten verstand gezogen werden müssen: Etliche von den amptsnamen / die beiden Naturn / aber nicht one vnterscheid zugehören: Etliche aber von den praerogatiuen / vnd gaben / so der menschlichen Natur allein gebühren. Ob wol (sagen wir) diß sich freilich also verhelt / so folgt doch hieraus noch lang nicht / das darumb triplex genuscommunicationis idiomatum sey; wie vor der zeit jr antwort gewesen / vnd sie noch bisweilen / auch in der Erfurdischen Apologia sich hiemit behelffen. Sie setzen aber hin / vnd wider / in jhren Büchern / lange Predigt / vnd erklerunge dazu / nemlich / das etliche eigenschafften Gottes / actu secundo in den Creaturen jres gleichen wircken / dauon die Creaturen genent werden / weis / gerecht / gütig / etc. Etliche aber / als von sich selbst / ohne anfang / Item vnendlich sein / lassen keine Wirckung in den Creaturen / wunderlich zerstückelt / vnd jemerlich durch einander confundiret. Darzu ist vnserm gegenteil vnmüglich zu beweisen / das von den alten durch die angezogene drey grichische wörtlein dreierley communication idiomatum solten verstanden worden sein. Denn sie zuuor ausfürlich darthun müsten / das solche dreierley species praedicationum vnter ein genus communicationis idiomatum gehörten. Es folgt aber noch lange nicht / ob gleich etliche Sprüche reden von den wesentlichen eigenschafften der beiden Naturn / die der Person ohne vnterscheid / sie trage gleich von dieser / oder jener Natur den Namen / zugeschrieben / vnd doch nur vff dieselbige Natur / der sie eigentlich zustehet / im rechten verstand gezogen werden müssen: Etliche von den amptsnamen / die beiden Naturn / aber nicht one vnterscheid zugehören: Etliche aber von den praerogatiuen / vnd gaben / so der menschlichen Natur allein gebühren. Ob wol (sagen wir) diß sich freilich also verhelt / so folgt doch hieraus noch lang nicht / das darumb triplex genuscommunicationis idiomatum sey; wie vor der zeit jr antwort gewesen / vnd sie noch bisweilen / auch in der Erfurdischen Apologia sich hiemit behelffen. Sie setzen aber hin / vnd wider / in jhren Büchern / lange Predigt / vnd erklerunge dazu / nemlich / das etliche eigenschafften Gottes / actu secundo in den Creaturen jres gleichen wircken / dauon die Creaturen genent werden / weis / gerecht / gütig / etc. Etliche aber / als von sich selbst / ohne anfang / Item vnendlich sein / lassen keine Wirckung in den Creaturen / <TEI> <text> <body> <div> <p><pb facs="#f0194" n="190"/> wunderlich zerstückelt / vnd jemerlich durch einander confundiret.</p> <p>Darzu ist vnserm gegenteil vnmüglich zu beweisen / das von den alten durch die angezogene drey grichische wörtlein dreierley communication idiomatum solten verstanden worden sein. Denn sie zuuor ausfürlich darthun müsten / das solche dreierley species praedicationum vnter ein genus communicationis idiomatum gehörten.</p> <p>Es folgt aber noch lange nicht / ob gleich etliche Sprüche reden von den wesentlichen eigenschafften der beiden Naturn / die der Person ohne vnterscheid / sie trage gleich von dieser / oder jener Natur den Namen / zugeschrieben / vnd doch nur vff dieselbige Natur / der sie eigentlich zustehet / im rechten verstand gezogen werden müssen: Etliche von den amptsnamen / die beiden Naturn / aber nicht one vnterscheid zugehören: Etliche aber von den praerogatiuen / vnd gaben / so der menschlichen Natur allein gebühren.</p> <p>Ob wol (sagen wir) diß sich freilich also verhelt / so folgt doch hieraus noch lang nicht / das darumb triplex genuscommunicationis idiomatum sey; wie vor der zeit jr antwort gewesen / vnd sie noch bisweilen / auch in der Erfurdischen Apologia sich hiemit behelffen.</p> <p>Sie setzen aber hin / vnd wider / in jhren Büchern / lange Predigt / vnd erklerunge dazu / nemlich / das etliche eigenschafften Gottes / actu secundo in den Creaturen jres gleichen wircken / dauon die Creaturen genent werden / weis / gerecht / gütig / etc.</p> <p>Etliche aber / als von sich selbst / ohne anfang / Item vnendlich sein / lassen keine Wirckung in den Creaturen / </p> </div> </body> </text> </TEI> [190/0194]
wunderlich zerstückelt / vnd jemerlich durch einander confundiret.
Darzu ist vnserm gegenteil vnmüglich zu beweisen / das von den alten durch die angezogene drey grichische wörtlein dreierley communication idiomatum solten verstanden worden sein. Denn sie zuuor ausfürlich darthun müsten / das solche dreierley species praedicationum vnter ein genus communicationis idiomatum gehörten.
Es folgt aber noch lange nicht / ob gleich etliche Sprüche reden von den wesentlichen eigenschafften der beiden Naturn / die der Person ohne vnterscheid / sie trage gleich von dieser / oder jener Natur den Namen / zugeschrieben / vnd doch nur vff dieselbige Natur / der sie eigentlich zustehet / im rechten verstand gezogen werden müssen: Etliche von den amptsnamen / die beiden Naturn / aber nicht one vnterscheid zugehören: Etliche aber von den praerogatiuen / vnd gaben / so der menschlichen Natur allein gebühren.
Ob wol (sagen wir) diß sich freilich also verhelt / so folgt doch hieraus noch lang nicht / das darumb triplex genuscommunicationis idiomatum sey; wie vor der zeit jr antwort gewesen / vnd sie noch bisweilen / auch in der Erfurdischen Apologia sich hiemit behelffen.
Sie setzen aber hin / vnd wider / in jhren Büchern / lange Predigt / vnd erklerunge dazu / nemlich / das etliche eigenschafften Gottes / actu secundo in den Creaturen jres gleichen wircken / dauon die Creaturen genent werden / weis / gerecht / gütig / etc.
Etliche aber / als von sich selbst / ohne anfang / Item vnendlich sein / lassen keine Wirckung in den Creaturen /
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