Kirchner, Timotheus: Dass die zwey vnd vierzig anhaltische Argument/ wider der Vbiquisten Trewme noch fest stehen. Heidelberg, 1584.weil ein jede das jre / so jhr gebüret / zu solchem ampt thut / vnd wirckt / daraus ein algemeine wolthat der erlösung folget / vmb welcher willen auch der Mitler beide Naturn an sich haben muste. Was aber die praerogatiuen / vnd vortreffliche Gaben / so der menschlichen Natur beides vmb der persönlichen vereinigung mit dem Wort / vnd erhöhung willen zur rechten des ewigen Vaters gebüren / können dieselbigen noch viel weniger vnter die göttlichen Eigenschafften gerechnet / oder jn ein besonder genus communicationis idiomatum gezogen werden. Denn COMMVNICATIO IDIOMATVM ist ohne allen zweiffel nur die Regul / dadurch das grosse geheimnis von der Menschwerdung des ewigen / vnd eingebornen Sons Gottes ausgesprochen wird / da nemlich vmb der persönlichen vereinigung willen beiderley Naturn wesentliche eigenschafften / vnd natürliche wirckungen / der Person zugeschrieben werden / ob sie wol von derselbigen Natur / der sölche eigenschaffte / vnd Wirckungen gehören / nicht alweg genennet wird. Als / der Son Mariae ist Schöpffer Himels / vnd Erden / Der Son Gottes ist für vns gecreutzigt / vnd gestorben. Dis ist beides war / per communicationem idiomatum, weils von der Person geredet wird / die Gott / vnd Mensch zugleich ist. Darumb mus auch in der erklerung allezeit der verstand vff die Natur / vmb welcher willen diß / oder jenes von der Person geredet wird / dirigirt / vnd gezogen werden. Wie denn die Apostel den vnterscheid angezeigt haben / Chri- weil ein jede das jre / so jhr gebüret / zu solchem ampt thut / vnd wirckt / daraus ein algemeine wolthat der erlösung folget / vmb welcher willen auch der Mitler beide Naturn an sich haben muste. Was aber die praerogatiuen / vnd vortreffliche Gaben / so der menschlichen Natur beides vmb der persönlichen vereinigung mit dem Wort / vnd erhöhung willen zur rechten des ewigen Vaters gebüren / können dieselbigen noch viel weniger vnter die göttlichen Eigenschafften gerechnet / oder jn ein besonder genus communicationis idiomatum gezogen werden. Denn COMMVNICATIO IDIOMATVM ist ohne allen zweiffel nur die Regul / dadurch das grosse geheimnis von der Menschwerdung des ewigen / vnd eingebornen Sons Gottes ausgesprochen wird / da nemlich vmb der persönlichen vereinigung willen beiderley Naturn wesentliche eigenschafften / vnd natürliche wirckungen / der Person zugeschrieben werden / ob sie wol von derselbigen Natur / der sölche eigenschaffte / vnd Wirckungen gehören / nicht alweg genennet wird. Als / der Son Mariae ist Schöpffer Himels / vnd Erden / Der Son Gottes ist für vns gecreutzigt / vnd gestorben. Dis ist beides war / per communicationem idiomatum, weils von der Person geredet wird / die Gott / vnd Mensch zugleich ist. Darumb mus auch in der erklerung allezeit der verstand vff die Natur / vmb welcher willen diß / oder jenes von der Person geredet wird / dirigirt / vnd gezogen werden. Wie deñ die Apostel den vnterscheid angezeigt haben / Chri- <TEI> <text> <body> <div> <p><pb facs="#f0107" n="103"/> weil ein jede das jre / so jhr gebüret / zu solchem ampt thut / vnd wirckt / daraus ein algemeine wolthat der erlösung folget / vmb welcher willen auch der Mitler beide Naturn an sich haben muste.</p> <p>Was aber die praerogatiuen / vnd vortreffliche Gaben / so der menschlichen Natur beides vmb der persönlichen vereinigung mit dem Wort / vnd erhöhung willen zur rechten des ewigen Vaters gebüren / können dieselbigen noch viel weniger vnter die göttlichen Eigenschafften gerechnet / oder jn ein besonder genus communicationis idiomatum gezogen werden.</p> <p>Denn COMMVNICATIO IDIOMATVM ist ohne allen zweiffel nur die Regul / dadurch das grosse geheimnis von der Menschwerdung des ewigen / vnd eingebornen Sons Gottes ausgesprochen wird / da nemlich vmb der persönlichen vereinigung willen beiderley Naturn wesentliche eigenschafften / vnd natürliche wirckungen / der Person zugeschrieben werden / ob sie wol von derselbigen Natur / der sölche eigenschaffte / vnd Wirckungen gehören / nicht alweg genennet wird.</p> <p>Als / der Son Mariae ist Schöpffer Himels / vnd Erden / Der Son Gottes ist für vns gecreutzigt / vnd gestorben.</p> <p>Dis ist beides war / per communicationem idiomatum, weils von der Person geredet wird / die Gott / vnd Mensch zugleich ist.</p> <p>Darumb mus auch in der erklerung allezeit der verstand vff die Natur / vmb welcher willen diß / oder jenes von der Person geredet wird / dirigirt / vnd gezogen werden. Wie deñ die Apostel den vnterscheid angezeigt haben / Chri- </p> </div> </body> </text> </TEI> [103/0107]
weil ein jede das jre / so jhr gebüret / zu solchem ampt thut / vnd wirckt / daraus ein algemeine wolthat der erlösung folget / vmb welcher willen auch der Mitler beide Naturn an sich haben muste.
Was aber die praerogatiuen / vnd vortreffliche Gaben / so der menschlichen Natur beides vmb der persönlichen vereinigung mit dem Wort / vnd erhöhung willen zur rechten des ewigen Vaters gebüren / können dieselbigen noch viel weniger vnter die göttlichen Eigenschafften gerechnet / oder jn ein besonder genus communicationis idiomatum gezogen werden.
Denn COMMVNICATIO IDIOMATVM ist ohne allen zweiffel nur die Regul / dadurch das grosse geheimnis von der Menschwerdung des ewigen / vnd eingebornen Sons Gottes ausgesprochen wird / da nemlich vmb der persönlichen vereinigung willen beiderley Naturn wesentliche eigenschafften / vnd natürliche wirckungen / der Person zugeschrieben werden / ob sie wol von derselbigen Natur / der sölche eigenschaffte / vnd Wirckungen gehören / nicht alweg genennet wird.
Als / der Son Mariae ist Schöpffer Himels / vnd Erden / Der Son Gottes ist für vns gecreutzigt / vnd gestorben.
Dis ist beides war / per communicationem idiomatum, weils von der Person geredet wird / die Gott / vnd Mensch zugleich ist.
Darumb mus auch in der erklerung allezeit der verstand vff die Natur / vmb welcher willen diß / oder jenes von der Person geredet wird / dirigirt / vnd gezogen werden. Wie deñ die Apostel den vnterscheid angezeigt haben / Chri-
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Zitationshilfe: | Kirchner, Timotheus: Dass die zwey vnd vierzig anhaltische Argument/ wider der Vbiquisten Trewme noch fest stehen. Heidelberg, 1584, S. 103. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/kirchner_argument_1584/107>, abgerufen am 23.07.2024. |