Kepler, Johannes: Tertius interveniens. Franckfurt am Mäyn, 1610.nicht auch schneyen/ ja gar trucken/ vnnd doch vngestümm hette seyn können. LXXVI. Es gefällt mir auch Feselius in diesem sehr wol/ daß er die Verwandtnuß etlicher Kräutter mit dem Lauff der Sonnen/ vnnd was Mizaldus von den Epffelkernen/ die sich im Solstitio vmbwenden sollen/ geschrieben/ nit durch die Banck hinweg verneinet oder abläugnet/ sondern allein erjnnert/ daß nicht die Sonn für sich selbst/ sondern deß Krauts vnd Apffels Eygenschafft dieses vervrsache/ welche auff den Sonnenschein oder Lauff gerichtet seye: Derowegen man mehr auff diese Eygenschafft dann auf deß Himmels Lauff sehen müsse. Dann D. Feselius nunmehr sehen wirdt/ daß diß allerdings meinen principiis gemäß. Vnd ich mich vberall seiner Regel halte/ vnd eben darvmb die Astrologiam nit gar verwerffe. Was aber sein Philosophiam belanget/ de contactu stellarum immediato, den er läugnet/ vnnd hingegen wil die Elementa seyen die Mittelsach/ durch welche deß Himmels wirckung in die Creaturen kommen/ darüber ist schon allbereyt mit vielem geantwortet. Ein contactus immediatus lucis et creaturarum omnium geschicht/ vnd ist nicht zu läugnen. Ja ich köndte es auch einen contactum lucis et animarum heissen. Vnd hingegen seynd die Elementa viel zu plumb darzu/ daß der himmlische Antrieb durch sie solte zugehen vnd geschehen/ sondern die Harmonia radiorum gehet immediate in ipsas animas, vnnd da geschicht alsdann der impulsus, in parte principe, motus origine, so folget alsdann die Bewegung erst in die Leiber Humores vnd Elementa. LXXVII. Es stehet mir auch hie Zabarella vberzwerch im Weg/ welcher fürgibt/ die Lufft sey für sich selber warm/ ich sage sie sey kalt an jhr selber/ vnd nur allein da warm/ wo sie von jhrer Subtiligkeit wegen von aussen leichtlich erwärmet wirdt. Nr
nicht auch schneyen/ ja gar trucken/ vnnd doch vngestümm hette seyn können. LXXVI. Es gefällt mir auch Feselius in diesem sehr wol/ daß er die Verwandtnuß etlicher Kräutter mit dem Lauff der Sonnen/ vnnd was Mizaldus von den Epffelkernen/ die sich im Solstitio vmbwenden sollen/ geschrieben/ nit durch die Banck hinweg verneinet oder abläugnet/ sondern allein erjnnert/ daß nicht die Sonn für sich selbst/ sondern deß Krauts vnd Apffels Eygenschafft dieses vervrsache/ welche auff den Sonnenschein oder Lauff gerichtet seye: Derowegen man mehr auff diese Eygenschafft dann auf deß Himmels Lauff sehen müsse. Dann D. Feselius nunmehr sehen wirdt/ daß diß allerdings meinen principiis gemäß. Vnd ich mich vberall seiner Regel halte/ vnd eben darvmb die Astrologiam nit gar verwerffe. Was aber sein Philosophiam belanget/ de contactu stellarum immediato, den er läugnet/ vnnd hingegen wil die Elementa seyen die Mittelsach/ durch welche deß Himmels wirckung in die Creaturen kommen/ darüber ist schon allbereyt mit vielem geantwortet. Ein contactus immediatus lucis et creaturarum omnium geschicht/ vnd ist nicht zu läugnen. Ja ich köndte es auch einen contactum lucis et animarum heissen. Vnd hingegen seynd die Elementa viel zu plumb darzu/ daß der himmlische Antrieb durch sie solte zugehen vnd geschehen/ sondern die Harmonia radiorum gehet immediate in ipsas animas, vnnd da geschicht alsdann der impulsus, in parte principe, motus origine, so folget alsdann die Bewegung erst in die Leiber Humores vnd Elementa. LXXVII. Es stehet mir auch hie Zabarella vberzwerch im Weg/ welcher fürgibt/ die Lufft sey für sich selber warm/ ich sage sie sey kalt an jhr selber/ vnd nur allein da warm/ wo sie von jhrer Subtiligkeit wegen von aussen leichtlich erwärmet wirdt. Nr
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nicht auch schneyen/ ja gar trucken/ vnnd doch vngestümm hette seyn können.
LXXVI.
Es gefällt mir auch Feselius in diesem sehr wol/ daß er die Verwandtnuß etlicher Kräutter mit dem Lauff der Sonnen/ vnnd was Mizaldus von den Epffelkernen/ die sich im Solstitio vmbwenden sollen/ geschrieben/ nit durch die Banck hinweg verneinet oder abläugnet/ sondern allein erjnnert/ daß nicht die Sonn für sich selbst/ sondern deß Krauts vnd Apffels Eygenschafft dieses vervrsache/ welche auff den Sonnenschein oder Lauff gerichtet seye: Derowegen man mehr auff diese Eygenschafft dann auf deß Himmels Lauff sehen müsse. Dann D. Feselius nunmehr sehen wirdt/ daß diß allerdings meinen principiis gemäß. Vnd ich mich vberall seiner Regel halte/ vnd eben darvmb die Astrologiam nit gar verwerffe.
Was aber sein Philosophiam belanget/ de contactu stellarum immediato, den er läugnet/ vnnd hingegen wil die Elementa seyen die Mittelsach/ durch welche deß Himmels wirckung in die Creaturen kommen/ darüber ist schon allbereyt mit vielem geantwortet.
Ein contactus immediatus lucis et creaturarum omnium geschicht/ vnd ist nicht zu läugnen. Ja ich köndte es auch einen contactum lucis et animarum heissen.
Vnd hingegen seynd die Elementa viel zu plumb darzu/ daß der himmlische Antrieb durch sie solte zugehen vnd geschehen/ sondern die Harmonia radiorum gehet immediate in ipsas animas, vnnd da geschicht alsdann der impulsus, in parte principe, motus origine, so folget alsdann die Bewegung erst in die Leiber Humores vnd Elementa.
LXXVII.
Es stehet mir auch hie Zabarella vberzwerch im Weg/ welcher fürgibt/ die Lufft sey für sich selber warm/ ich sage sie sey kalt an jhr selber/ vnd nur allein da warm/ wo sie von jhrer Subtiligkeit wegen von aussen leichtlich erwärmet wirdt.
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Zitationshilfe: | Kepler, Johannes: Tertius interveniens. Franckfurt am Mäyn, 1610, S. [Nr]. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/keppler_tertius_1610/116>, abgerufen am 29.07.2024. |