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Kentz, Paul: Güldener Handwercksboden. Leipzig, 1629.

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vnd nötigsten Handwercken.
allein zu Wasser/ vnd auff dem Meer sey in Fährligkeit gewe-
sen/ sondern auch noch in 6. Gefehrligkeiten vnd noch mehr/
welche einem zu Lande begegnen können.

Sonsten hat auch einer der alten Weisen/ Bias genant/
sich verlauten lassen: Er wüste nicht/ ob er die Sehefahren-
den vnter die Todten oder vnter die Lebendigen rechnen solte/
Als welche dem Tode so nahe weren/ daß sie nicht weiter (wie
auch Anacharsis sagte) als dreyer Finger breit darvon abge-
sondert weren. Wie wenn aber viel Ort weren/ alda gar nichts
zwischen dem Tod vnd Leben zu sehen oder zu finden?

Horatius hat sich auch verwundert vber die Vermessen-
heit dessen/ welcher sich am aller ersten auffs Meer gewaget.

Illi robur & es triplex
Circa Pectus erat, qui fragilem ruci:
Commisit pelago ratem,

Das ist:

Eisern war der vnd vnverzagt/
Der sich auffs wilde Meer gewagt/
Auff einem schwach brüchigem Holtz/
Dem er vertrawt sein Leben Stoltz.

Man solte aber auch die Schiff- vnd Seefarten dahinSchifffährten
zu Bekehrung
der noch
vnglänbi-
gen Lente an-
zuwenden.

anwenden/ daß in den weit von vns abgelegenen Ländern/ die
noch vngläubigen Leute/ mit Beschidenheit/ vnd aus rech-
ter Christlicher Liebe/ zu des wahren Gottes rechtem Erkänt-
niß/ vnd allein seligmachenden Christlichen Glauben gebracht
vnd bekehret/ vnd nicht mit vngestümen vnd vnmenschlichen
Kriegen vnd Tyranney vberzogen würden. Dann wann
man bey den Frembden vnd noch vngläubigen Völckern al-
so ankömmet/ vnd darneben nur weltlichen Nutzen/ Wollust
vnd der gleichen suchen thut/ wird der Christen Name dadurch
bey denselben stinckend gemachet/ sintemal das Holtzgebäw-

de
K

vnd noͤtigſten Handwercken.
allein zu Waſſer/ vnd auff dem Meer ſey in Faͤhrligkeit gewe-
ſen/ ſondern auch noch in 6. Gefehrligkeiten vnd noch mehr/
welche einem zu Lande begegnen koͤnnen.

Sonſten hat auch einer der alten Weiſen/ Bias genant/
ſich verlauten laſſen: Er wuͤſte nicht/ ob er die Sehefahren-
den vnter die Todten oder vnter die Lebendigen rechnen ſolte/
Als welche dem Tode ſo nahe weren/ daß ſie nicht weiter (wie
auch Anacharſis ſagte) als dreyer Finger breit darvon abge-
ſondert weren. Wie wenn aber viel Ort weren/ alda gar nichts
zwiſchen dem Tod vnd Leben zu ſehen oder zu finden?

Horatius hat ſich auch verwundert vber die Vermeſſen-
heit deſſen/ welcher ſich am aller erſten auffs Meer gewaget.

Illi robur & es triplex
Circa Pectus erat, qui fragilem ruci:
Commiſit pelago ratem,

Das iſt:

Eiſern war der vnd vnverzagt/
Der ſich auffs wilde Meer gewagt/
Auff einem ſchwach bruͤchigem Holtz/
Dem er vertrawt ſein Leben Stoltz.

Man ſolte aber auch die Schiff- vnd Seefarten dahinSchifffaͤhrten
zu Bekehrung
der noch
vnglaͤnbi-
gen Lente an-
zuwenden.

anwenden/ daß in den weit von vns abgelegenen Laͤndern/ die
noch vnglaͤubigen Leute/ mit Beſchidenheit/ vnd aus rech-
ter Chriſtlicher Liebe/ zu des wahren Gottes rechtem Erkaͤnt-
niß/ vñ allein ſeligmachenden Chriſtlichen Glauben gebracht
vnd bekehret/ vnd nicht mit vngeſtuͤmen vnd vnmenſchlichen
Kriegen vnd Tyranney vberzogen wuͤrden. Dann wann
man bey den Frembden vnd noch vnglaͤubigen Voͤlckern al-
ſo ankoͤmmet/ vnd darneben nur weltlichen Nutzen/ Wolluſt
vnd der gleichen ſuchen thut/ wird der Chriſten Name dadurch
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[73/0085] vnd noͤtigſten Handwercken. allein zu Waſſer/ vnd auff dem Meer ſey in Faͤhrligkeit gewe- ſen/ ſondern auch noch in 6. Gefehrligkeiten vnd noch mehr/ welche einem zu Lande begegnen koͤnnen. Sonſten hat auch einer der alten Weiſen/ Bias genant/ ſich verlauten laſſen: Er wuͤſte nicht/ ob er die Sehefahren- den vnter die Todten oder vnter die Lebendigen rechnen ſolte/ Als welche dem Tode ſo nahe weren/ daß ſie nicht weiter (wie auch Anacharſis ſagte) als dreyer Finger breit darvon abge- ſondert weren. Wie wenn aber viel Ort weren/ alda gar nichts zwiſchen dem Tod vnd Leben zu ſehen oder zu finden? Horatius hat ſich auch verwundert vber die Vermeſſen- heit deſſen/ welcher ſich am aller erſten auffs Meer gewaget. Illi robur & es triplex Circa Pectus erat, qui fragilem ruci: Commiſit pelago ratem, Das iſt: Eiſern war der vnd vnverzagt/ Der ſich auffs wilde Meer gewagt/ Auff einem ſchwach bruͤchigem Holtz/ Dem er vertrawt ſein Leben Stoltz. Man ſolte aber auch die Schiff- vnd Seefarten dahin anwenden/ daß in den weit von vns abgelegenen Laͤndern/ die noch vnglaͤubigen Leute/ mit Beſchidenheit/ vnd aus rech- ter Chriſtlicher Liebe/ zu des wahren Gottes rechtem Erkaͤnt- niß/ vñ allein ſeligmachenden Chriſtlichen Glauben gebracht vnd bekehret/ vnd nicht mit vngeſtuͤmen vnd vnmenſchlichen Kriegen vnd Tyranney vberzogen wuͤrden. Dann wann man bey den Frembden vnd noch vnglaͤubigen Voͤlckern al- ſo ankoͤmmet/ vnd darneben nur weltlichen Nutzen/ Wolluſt vnd der gleichen ſuchen thut/ wird der Chriſten Name dadurch bey denſelben ſtinckend gemachet/ ſintemal das Holtzgebaͤw- de Schifffaͤhrten zu Bekehrung der noch vnglaͤnbi- gen Lente an- zuwenden. K

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Zitationshilfe: Kentz, Paul: Güldener Handwercksboden. Leipzig, 1629, S. 73. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/kentz_handwerksboden_1629/85>, abgerufen am 24.11.2024.