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Kentz, Paul: Güldener Handwercksboden. Leipzig, 1629.

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Von fürnembsten nötigsten Handwercken
vnd hausen/ vnd dorten/ allda das Refectorium seyn wird/
der Ruhe vnd Ergetzlichkeit erwarten. Darumb hat nu Gott
der Herr nach dem Zeugnuß seines Worts/ den Erdbo-
Psal. 115.
Genes. 1.
& 8.
Job. 26.
den
den Menschen zur zeitlichen Wohnung eingeräumet/
vnd erlaubet denselben zu besitzen vnd geniessen/ den Himmel
aber mit einer Decke vnterzogen/ vnd für seinen Stul die
Wolcken gebreitet/ vnter andern vrsachen auch darumb/ daß
man nicht auß Fürwitz in den Himmel hinein zusehen bege-
ren/ oder Gottes Geheimnuß wissen soll/ was daselbsten für-
gehe/ wie dergleichen fürwitzige Gedancken offt den Leuten
einfallen/ vnd ein Lehrer zu vnserer Zeit war schreibet: Pauci
ex ingenti multitudine, qua in coelos eundum sit, cu-
rant: omnes autem, quid illeic agatur, scire ante tem-
pus appetunt,
Das ist: Wenig Lcute bekümmern sich ernst-
lich darumb/ wie sie ins Himmelreich kommen möchten; Aber
der mehrer theil/ wöllen/ jedoch zur vnzeit vnd zu früe/ wis-
sen/ wie es daselbsten zugehe. Derwegen sollen wir vns mit
Rom. 8.dem H. Apostel Paulo contentiren vnd zufrieden stellen
lassen/ der da also sagt: wir hoffen dessen/ das wir nicht sehen/
vnd warten sein mit Gedult. Vnter dessen sollen wir der
1 Corinth.
7.
1 Petr. 1.
Welt gebrauchen/ aber nicht mißbrauchen/ vnd nach der vn-
vergänglichen Behausung desto hertzlicher verlangen haben/
fürnemlichen auch auff den rechten weg dahin zukommen
trachten.

Ferrner/ demnach allerhand/ sonderlich fürneme Gebäu-
de/ neben der nutzung vnd bequemlichkeit auch mit etwas wot-
geformierten Dingen zum Lust vnd Ergetzlichkeit deß Ge-
sichis/ wie eines vnd andern dinges/ verstandt/ oder etwas
denckwürdiges/ sinnreiches zu bedeuten vnd zu erinnern; Als
hat man sich auff mancherley Bilderwerck/ Säulen/ etc. vnd

dergle

Von fuͤrnembſten noͤtigſten Handwercken
vnd hauſen/ vnd dorten/ allda das Refectorium ſeyn wird/
der Ruhe vnd Ergetzlichkeit erwarten. Darumb hat nu Gott
der Herr nach dem Zeugnuß ſeines Worts/ den Erdbo-
Pſal. 115.
Geneſ. 1.
& 8.
Job. 26.
den
den Menſchen zur zeitlichen Wohnung eingeraͤumet/
vnd erlaubet denſelben zu beſitzen vnd genieſſen/ den Him̃el
aber mit einer Decke vnterzogen/ vnd fuͤr ſeinen Stul die
Wolcken gebreitet/ vnter andern vrſachen auch darumb/ daß
man nicht auß Fuͤrwitz in den Himmel hinein zuſehen bege-
ren/ oder Gottes Geheimnuß wiſſen ſoll/ was daſelbſten fuͤr-
gehe/ wie dergleichen fuͤrwitzige Gedancken offt den Leuten
einfallen/ vnd ein Lehrer zu vnſerer Zeit war ſchreibet: Pauci
ex ingenti multitudine, quâ in cœlos eundum ſit, cu-
rant: omnes autem, quid illîc agatur, ſcire ante tem-
pus appetunt,
Das iſt: Wenig Lcute bekuͤm̃ern ſich ernſt-
lich darumb/ wie ſie ins Him̃elreich kommen moͤchten; Aber
der mehrer theil/ woͤllen/ jedoch zur vnzeit vnd zu fruͤe/ wiſ-
ſen/ wie es daſelbſten zugehe. Derwegen ſollen wir vns mit
Rom. 8.dem H. Apoſtel Paulo contentiren vnd zufrieden ſtellen
laſſen/ der da alſo ſagt: wir hoffen deſſen/ das wir nicht ſehen/
vnd warten ſein mit Gedult. Vnter deſſen ſollen wir der
1 Corinth.
7.
1 Petr. 1.
Welt gebrauchen/ aber nicht mißbrauchen/ vnd nach der vn-
vergaͤnglichen Behauſung deſto hertzlicher verlangen haben/
fuͤrnemlichen auch auff den rechten weg dahin zukommen
trachten.

Ferꝛner/ demnach allerhand/ ſonderlich fuͤrneme Gebaͤu-
de/ neben der nutzung vnd bequemlichkeit auch mit etwas wot-
geformierten Dingen zum Luſt vnd Ergetzlichkeit deß Ge-
ſichis/ wie eines vnd andern dinges/ verſtandt/ oder etwas
denckwuͤrdiges/ ſinnreiches zu bedeuten vnd zu erinnern; Als
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[56/0068] Von fuͤrnembſten noͤtigſten Handwercken vnd hauſen/ vnd dorten/ allda das Refectorium ſeyn wird/ der Ruhe vnd Ergetzlichkeit erwarten. Darumb hat nu Gott der Herr nach dem Zeugnuß ſeines Worts/ den Erdbo- den den Menſchen zur zeitlichen Wohnung eingeraͤumet/ vnd erlaubet denſelben zu beſitzen vnd genieſſen/ den Him̃el aber mit einer Decke vnterzogen/ vnd fuͤr ſeinen Stul die Wolcken gebreitet/ vnter andern vrſachen auch darumb/ daß man nicht auß Fuͤrwitz in den Himmel hinein zuſehen bege- ren/ oder Gottes Geheimnuß wiſſen ſoll/ was daſelbſten fuͤr- gehe/ wie dergleichen fuͤrwitzige Gedancken offt den Leuten einfallen/ vnd ein Lehrer zu vnſerer Zeit war ſchreibet: Pauci ex ingenti multitudine, quâ in cœlos eundum ſit, cu- rant: omnes autem, quid illîc agatur, ſcire ante tem- pus appetunt, Das iſt: Wenig Lcute bekuͤm̃ern ſich ernſt- lich darumb/ wie ſie ins Him̃elreich kommen moͤchten; Aber der mehrer theil/ woͤllen/ jedoch zur vnzeit vnd zu fruͤe/ wiſ- ſen/ wie es daſelbſten zugehe. Derwegen ſollen wir vns mit dem H. Apoſtel Paulo contentiren vnd zufrieden ſtellen laſſen/ der da alſo ſagt: wir hoffen deſſen/ das wir nicht ſehen/ vnd warten ſein mit Gedult. Vnter deſſen ſollen wir der Welt gebrauchen/ aber nicht mißbrauchen/ vnd nach der vn- vergaͤnglichen Behauſung deſto hertzlicher verlangen haben/ fuͤrnemlichen auch auff den rechten weg dahin zukommen trachten. Rom. 8. 1 Corinth. 7. 1 Petr. 1. Ferꝛner/ demnach allerhand/ ſonderlich fuͤrneme Gebaͤu- de/ neben der nutzung vnd bequemlichkeit auch mit etwas wot- geformierten Dingen zum Luſt vnd Ergetzlichkeit deß Ge- ſichis/ wie eines vnd andern dinges/ verſtandt/ oder etwas denckwuͤrdiges/ ſinnreiches zu bedeuten vnd zu erinnern; Als hat man ſich auff mancherley Bilderwerck/ Saͤulen/ ꝛc. vnd dergle

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Zitationshilfe: Kentz, Paul: Güldener Handwercksboden. Leipzig, 1629, S. 56. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/kentz_handwerksboden_1629/68>, abgerufen am 24.11.2024.