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Kentz, Paul: Güldener Handwercksboden. Leipzig, 1629.

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Handwerck lernen/ Cap. 2.

Also hat man auß andern Historien/ vieler angerichter
vnd verfertigter Wercke/ nicht allein an Gebauen/ sondern
auch in vielen andern Künstlichen vnd gemeitzen Handwer-
cken/ da ein Anverwandter deß andern/ ja auch ein Lehr Ge-
sell seines Lehrmeisters Künstlichen vnd rühmlichen Namen/
durch nachgeschlagenen vnd angewendten Fleiß erhalten vnd
erlängert/ darvon die Alten sehr viel gehalten/ vnnd noch all-
zeit bey Verständigen seinen Ruhm vnnd Preiß finden mag.
Vnd meldet auch die H. Schrifft/ im 2. Buch Mosis/ wieCap 31.
& 36.

Gott der Herr erstlich den Bezaliel mit Weißheit vnnd
Verstand zu allerhand Künstlichen Wercken vnnd Arbeit/
begabet/ vnd hernach demselben zugesellet den Ahaliab/ vnnd
diesen beeden als Meistern vntergeben noch etliche andere/ als
welche solche Künstliche Wercke mit verleyhung Göttlicher
Gnaden von jhnen lernen/ auch neben jhnen treiben/ vnd her-
nach den Künstlichen Namen erhalten helffen solten/ wie sel-
bigen Ortes Text/ vnd widerholete vmbstände klar zuverste-
hen geben. Zum Beschluß dieses Cap wöllen wir auch mit
wenigen hören/ durch welcherley invention vnnd credit die
gelehrte Heyden vor alters jhre Jugend überredet/ der Weiß-
heit/ Künsten/ vnd allerhand fleissigen Künstlichen Arbeit vnd
Wercken/ odzuligen vnd derselben abzuwarten. Minerva
die ertichtete Göttin/ wird von den Lateinern genennt quasi
Monerva,
daß sie eine Ermahnerin vnnd Anweiserin sey zu
guten Künsten vnd Künstlichen Wercken/ vnnd daß sie ein
Kunstreiches Weibsbild sey/ vnd alle Künstler vnnd Hand-
wercks Leute haben vor Zeiten diese Göttin verehret/ als eine
Erfinderin aller subtilen Wercke/ vnnd haben von jhr vorge-
ben/ daß sie ohne eine Mutter/ auß dem Haupt vnd Hirn Jo-
vis,
deß vermeinten höchsten GOttes/ erboren sey/ anzuzei-
gen/ daß alle weise vnnd treffliche Künstliche Wercke/ auß

der
E
Handwerck lernen/ Cap. 2.

Alſo hat man auß andern Hiſtorien/ vieler angerichter
vnd verfertigter Wercke/ nicht allein an Gebâuen/ ſondern
auch in vielen andern Kuͤnſtlichen vnd gemeitzen Handwer-
cken/ da ein Anverwandter deß andern/ ja auch ein Lehr Ge-
ſell ſeines Lehrmeiſters Kuͤnſtlichen vnd ruͤhmlichen Namen/
durch nachgeſchlagenen vnd angewendten Fleiß erhalten vnd
erlaͤngert/ darvon die Alten ſehr viel gehalten/ vnnd noch all-
zeit bey Verſtaͤndigen ſeinen Ruhm vnnd Preiß finden mag.
Vnd meldet auch die H. Schrifft/ im 2. Buch Moſis/ wieCap 31.
& 36.

Gott der Herr erſtlich den Bezaliel mit Weißheit vnnd
Verſtand zu allerhand Kuͤnſtlichen Wercken vnnd Arbeit/
begabet/ vnd hernach demſelben zugeſellet den Ahaliab/ vnnd
dieſen beeden als Meiſtern vntergeben noch etliche andere/ als
welche ſolche Kuͤnſtliche Wercke mit verleyhung Goͤttlicher
Gnaden von jhnen lernen/ auch neben jhnen treiben/ vnd her-
nach den Kuͤnſtlichen Namen erhalten helffen ſolten/ wie ſel-
bigen Ortes Text/ vnd widerholete vmbſtaͤnde klar zuverſte-
hen geben. Zum Beſchluß dieſes Cap woͤllen wir auch mit
wenigen hoͤren/ durch welcherley invention vnnd credit die
gelehrte Heyden vor alters jhre Jugend uͤberꝛedet/ der Weiß-
heit/ Kuͤnſten/ vnd allerhand fleiſſigẽ Kuͤnſtlichen Arbeit vnd
Wercken/ odzuligen vnd derſelben abzuwarten. Minerva
die ertichtete Goͤttin/ wird von den Lateinern genennt quaſi
Monerva,
daß ſie eine Ermahnerin vnnd Anweiſerin ſey zu
guten Kuͤnſten vnd Kuͤnſtlichen Wercken/ vnnd daß ſie ein
Kunſtreiches Weibsbild ſey/ vnd alle Kuͤnſtler vnnd Hand-
wercks Leute haben vor Zeiten dieſe Goͤttin verehret/ als eine
Erfinderin aller ſubtilen Wercke/ vnnd haben von jhr vorge-
ben/ daß ſie ohne eine Mutter/ auß dem Haupt vnd Hirn Jo-
vis,
deß vermeinten hoͤchſten GOttes/ erboren ſey/ anzuzei-
gen/ daß alle weiſe vnnd treffliche Kuͤnſtliche Wercke/ auß

der
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[33/0045] Handwerck lernen/ Cap. 2. Alſo hat man auß andern Hiſtorien/ vieler angerichter vnd verfertigter Wercke/ nicht allein an Gebâuen/ ſondern auch in vielen andern Kuͤnſtlichen vnd gemeitzen Handwer- cken/ da ein Anverwandter deß andern/ ja auch ein Lehr Ge- ſell ſeines Lehrmeiſters Kuͤnſtlichen vnd ruͤhmlichen Namen/ durch nachgeſchlagenen vnd angewendten Fleiß erhalten vnd erlaͤngert/ darvon die Alten ſehr viel gehalten/ vnnd noch all- zeit bey Verſtaͤndigen ſeinen Ruhm vnnd Preiß finden mag. Vnd meldet auch die H. Schrifft/ im 2. Buch Moſis/ wie Gott der Herr erſtlich den Bezaliel mit Weißheit vnnd Verſtand zu allerhand Kuͤnſtlichen Wercken vnnd Arbeit/ begabet/ vnd hernach demſelben zugeſellet den Ahaliab/ vnnd dieſen beeden als Meiſtern vntergeben noch etliche andere/ als welche ſolche Kuͤnſtliche Wercke mit verleyhung Goͤttlicher Gnaden von jhnen lernen/ auch neben jhnen treiben/ vnd her- nach den Kuͤnſtlichen Namen erhalten helffen ſolten/ wie ſel- bigen Ortes Text/ vnd widerholete vmbſtaͤnde klar zuverſte- hen geben. Zum Beſchluß dieſes Cap woͤllen wir auch mit wenigen hoͤren/ durch welcherley invention vnnd credit die gelehrte Heyden vor alters jhre Jugend uͤberꝛedet/ der Weiß- heit/ Kuͤnſten/ vnd allerhand fleiſſigẽ Kuͤnſtlichen Arbeit vnd Wercken/ odzuligen vnd derſelben abzuwarten. Minerva die ertichtete Goͤttin/ wird von den Lateinern genennt quaſi Monerva, daß ſie eine Ermahnerin vnnd Anweiſerin ſey zu guten Kuͤnſten vnd Kuͤnſtlichen Wercken/ vnnd daß ſie ein Kunſtreiches Weibsbild ſey/ vnd alle Kuͤnſtler vnnd Hand- wercks Leute haben vor Zeiten dieſe Goͤttin verehret/ als eine Erfinderin aller ſubtilen Wercke/ vnnd haben von jhr vorge- ben/ daß ſie ohne eine Mutter/ auß dem Haupt vnd Hirn Jo- vis, deß vermeinten hoͤchſten GOttes/ erboren ſey/ anzuzei- gen/ daß alle weiſe vnnd treffliche Kuͤnſtliche Wercke/ auß der Cap 31. & 36. E

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Zitationshilfe: Kentz, Paul: Güldener Handwercksboden. Leipzig, 1629, S. 33. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/kentz_handwerksboden_1629/45>, abgerufen am 21.11.2024.