Kentz, Paul: Güldener Handwercksboden. Leipzig, 1629.Daß der Handwercker Standt für/ daß wir Gott sollen dancken/ fahren wir zu/ vnd miß-brauchens alles auffs muthwilligest/ verfolgen Gottes Wort/ seind der Obrigkeit widerspenstig vnd vngehorsam/ betriegen vnd teuschen vnter einander/ setzen auff vnnd ma- chen Thewrung/ Wuchern/ vnd leben/ als weren wir selbst Gott vnd Herren auff Erden/ darumb muß Gott wiederumb die Narren zu weilen mit kolben lausen/ Krieg/ Diebe/ Räu- ber/ Auffruhr/ Fewer/ Wasser/ Pestilentz vnd ander vn- glück mehr vnter vns schicken/ damit er vns lehre verstehen/ was schutz vnd sicherheit/ vnd wie eine edle Gabe Gottes es sey/ sonst lernen wirs nimmermehr. Wie aber nun der Handwercker Standt für Gott ein Was GOtt selbst vnnd ehrlicher wandel der lich/
Daß der Handwercker Standt fuͤr/ daß wir Gott ſollen dancken/ fahren wir zu/ vnd miß-brauchens alles auffs muthwilligeſt/ verfolgen Gottes Wort/ ſeind der Obrigkeit widerſpenſtig vnd vngehorſam/ betriegen vnd teuſchen vnter einander/ ſetzen auff vnnd ma- chen Thewrung/ Wuchern/ vnd leben/ als weren wir ſelbſt Gott vnd Herren auff Erden/ darumb muß Gott wiederumb die Narren zu weilen mit kolben lauſen/ Krieg/ Diebe/ Raͤu- ber/ Auffruhr/ Fewer/ Waſſer/ Peſtilentz vnd ander vn- gluͤck mehr vnter vns ſchicken/ damit er vns lehre verſtehen/ was ſchutz vnd ſicherheit/ vnd wie eine edle Gabe Gottes es ſey/ ſonſt lernen wirs nimmermehr. Wie aber nun der Handwercker Standt fuͤr Gott ein Was GOtt ſelbſt vnnd ehrlicher wandel der lich/
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Daß der Handwercker Standt
fuͤr/ daß wir Gott ſollen dancken/ fahren wir zu/ vnd miß-
brauchens alles auffs muthwilligeſt/ verfolgen Gottes
Wort/ ſeind der Obrigkeit widerſpenſtig vnd vngehorſam/
betriegen vnd teuſchen vnter einander/ ſetzen auff vnnd ma-
chen Thewrung/ Wuchern/ vnd leben/ als weren wir ſelbſt
Gott vnd Herren auff Erden/ darumb muß Gott wiederumb
die Narren zu weilen mit kolben lauſen/ Krieg/ Diebe/ Raͤu-
ber/ Auffruhr/ Fewer/ Waſſer/ Peſtilentz vnd ander vn-
gluͤck mehr vnter vns ſchicken/ damit er vns lehre verſtehen/
was ſchutz vnd ſicherheit/ vnd wie eine edle Gabe Gottes es
ſey/ ſonſt lernen wirs nimmermehr.
Wie aber nun der Handwercker Standt fuͤr Gott ein
Ehrlicher Stand iſt/ alſo iſt er auch fuͤr der Welt/ welches
beydes denn keines fernern beweis bedarff/ vnnd bißhero ge-
nugſam/ faſt in allen Capiteln erwieſen worden/ vnd bleibet
darbey:
Was GOtt ſelbſt vnnd ehrlicher wandel der
Menſchen ehret/ das bleibt auch wol geehret. Vnd
hat ſich keiner ſeines ehrlichen Handwercks zu ſchemen/ ſey
wer er wolle/ in kuͤnſtlicher oder gemeiner Arbeit/ wie auch
ehrliche vernuͤnfftige Handwercksgebraͤuche wol gehalten
werden moͤgen/ welche helffen Erbarkeit/ Zucht/ vnnd gute
Sitten erhalten/ was aber der Billigkeit/ vernunfft vnd der-
gleichen zu wider laͤufft/ (wie denn des Dings viel ge-
ſchicht/) ſolte billich verbleiben vnd abgeſchaffet werden/ ſon-
derlich was Vaga & erronea inſtituta, das iſt/ Vnzimliche
gewohnheiten vnd gebraͤuche ſeind/ als da man vmb vnge-
buͤrliches ſchelten/ Viehtoͤdten/ vnd dergleichen/ einander
das Handwerck ſperret/ verbietet/ oder etlicher Leute Kinder
nicht wil zu handwercken kommen laſſen/ ꝛc. Dergleichen
dann auch auff einem Reichs abſchied vnd Ordnung wie bil-
lich/
Mattheſ.
A. C. 1584.
Zu Augſpurg.
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