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Kentz, Paul: Güldener Handwercksboden. Leipzig, 1629.

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Daß der Handwercker Standt
für/ daß wir Gott sollen dancken/ fahren wir zu/ vnd miß-
brauchens alles auffs muthwilligest/ verfolgen Gottes
Wort/ seind der Obrigkeit widerspenstig vnd vngehorsam/
betriegen vnd teuschen vnter einander/ setzen auff vnnd ma-
chen Thewrung/ Wuchern/ vnd leben/ als weren wir selbst
Gott vnd Herren auff Erden/ darumb muß Gott wiederumb
die Narren zu weilen mit kolben lausen/ Krieg/ Diebe/ Räu-
ber/ Auffruhr/ Fewer/ Wasser/ Pestilentz vnd ander vn-
glück mehr vnter vns schicken/ damit er vns lehre verstehen/
was schutz vnd sicherheit/ vnd wie eine edle Gabe Gottes es
sey/ sonst lernen wirs nimmermehr.

Wie aber nun der Handwercker Standt für Gott ein
Ehrlicher Stand ist/ also ist er auch für der Welt/ welches
beydes denn keines fernern beweis bedarff/ vnnd bißhero ge-
nugsam/ fast in allen Capiteln erwiesen worden/ vnd bleibet
darbey:

Was GOtt selbst vnnd ehrlicher wandel der
Menschen ehret/ das bleibt auch wol geehret. Vnd
hat sich keiner seines ehrlichen Handwercks zu schemen/ sey
wer er wolle/ in künstlicher oder gemeiner Arbeit/ wie auch
Matthes.ehrliche vernünfftige Handwercksgebräuche wol gehalten
werden mögen/ welche helffen Erbarkeit/ Zucht/ vnnd gute
Sitten erhalten/ was aber der Billigkeit/ vernunfft vnd der-
gleichen zu wider läufft/ (wie denn des Dings viel ge-
schicht/) solte billich verbleiben vnd abgeschaffet werden/ son-
derlich was Vaga & erronea instituta, das ist/ Vnzimliche
gewohnheiten vnd gebräuche seind/ als da man vmb vnge-
bürliches schelten/ Viehtödten/ vnd dergleichen/ einander
das Handwerck sperret/ verbietet/ oder etlicher Leute Kinder
A. C. 1584.
Zu Augspurg.
nicht wil zu handwercken kommen lassen/ etc. Dergleichen
dann auch auff einem Reichs abschied vnd Ordnung wie bil-

lich/

Daß der Handwercker Standt
fuͤr/ daß wir Gott ſollen dancken/ fahren wir zu/ vnd miß-
brauchens alles auffs muthwilligeſt/ verfolgen Gottes
Wort/ ſeind der Obrigkeit widerſpenſtig vnd vngehorſam/
betriegen vnd teuſchen vnter einander/ ſetzen auff vnnd ma-
chen Thewrung/ Wuchern/ vnd leben/ als weren wir ſelbſt
Gott vnd Herren auff Erden/ darumb muß Gott wiederumb
die Narren zu weilen mit kolben lauſen/ Krieg/ Diebe/ Raͤu-
ber/ Auffruhr/ Fewer/ Waſſer/ Peſtilentz vnd ander vn-
gluͤck mehr vnter vns ſchicken/ damit er vns lehre verſtehen/
was ſchutz vnd ſicherheit/ vnd wie eine edle Gabe Gottes es
ſey/ ſonſt lernen wirs nimmermehr.

Wie aber nun der Handwercker Standt fuͤr Gott ein
Ehrlicher Stand iſt/ alſo iſt er auch fuͤr der Welt/ welches
beydes denn keines fernern beweis bedarff/ vnnd bißhero ge-
nugſam/ faſt in allen Capiteln erwieſen worden/ vnd bleibet
darbey:

Was GOtt ſelbſt vnnd ehrlicher wandel der
Menſchen ehret/ das bleibt auch wol geehret. Vnd
hat ſich keiner ſeines ehrlichen Handwercks zu ſchemen/ ſey
wer er wolle/ in kuͤnſtlicher oder gemeiner Arbeit/ wie auch
Mattheſ.ehrliche vernuͤnfftige Handwercksgebraͤuche wol gehalten
werden moͤgen/ welche helffen Erbarkeit/ Zucht/ vnnd gute
Sitten erhalten/ was aber der Billigkeit/ vernunfft vnd der-
gleichen zu wider laͤufft/ (wie denn des Dings viel ge-
ſchicht/) ſolte billich verbleiben vnd abgeſchaffet werden/ ſon-
derlich was Vaga & erronea inſtituta, das iſt/ Vnzimliche
gewohnheiten vnd gebraͤuche ſeind/ als da man vmb vnge-
buͤrliches ſchelten/ Viehtoͤdten/ vnd dergleichen/ einander
das Handwerck ſperret/ verbietet/ oder etlicher Leute Kinder
A. C. 1584.
Zu Augſpurg.
nicht wil zu handwercken kommen laſſen/ ꝛc. Dergleichen
dann auch auff einem Reichs abſchied vnd Ordnung wie bil-

lich/
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[244/0256] Daß der Handwercker Standt fuͤr/ daß wir Gott ſollen dancken/ fahren wir zu/ vnd miß- brauchens alles auffs muthwilligeſt/ verfolgen Gottes Wort/ ſeind der Obrigkeit widerſpenſtig vnd vngehorſam/ betriegen vnd teuſchen vnter einander/ ſetzen auff vnnd ma- chen Thewrung/ Wuchern/ vnd leben/ als weren wir ſelbſt Gott vnd Herren auff Erden/ darumb muß Gott wiederumb die Narren zu weilen mit kolben lauſen/ Krieg/ Diebe/ Raͤu- ber/ Auffruhr/ Fewer/ Waſſer/ Peſtilentz vnd ander vn- gluͤck mehr vnter vns ſchicken/ damit er vns lehre verſtehen/ was ſchutz vnd ſicherheit/ vnd wie eine edle Gabe Gottes es ſey/ ſonſt lernen wirs nimmermehr. Wie aber nun der Handwercker Standt fuͤr Gott ein Ehrlicher Stand iſt/ alſo iſt er auch fuͤr der Welt/ welches beydes denn keines fernern beweis bedarff/ vnnd bißhero ge- nugſam/ faſt in allen Capiteln erwieſen worden/ vnd bleibet darbey: Was GOtt ſelbſt vnnd ehrlicher wandel der Menſchen ehret/ das bleibt auch wol geehret. Vnd hat ſich keiner ſeines ehrlichen Handwercks zu ſchemen/ ſey wer er wolle/ in kuͤnſtlicher oder gemeiner Arbeit/ wie auch ehrliche vernuͤnfftige Handwercksgebraͤuche wol gehalten werden moͤgen/ welche helffen Erbarkeit/ Zucht/ vnnd gute Sitten erhalten/ was aber der Billigkeit/ vernunfft vnd der- gleichen zu wider laͤufft/ (wie denn des Dings viel ge- ſchicht/) ſolte billich verbleiben vnd abgeſchaffet werden/ ſon- derlich was Vaga & erronea inſtituta, das iſt/ Vnzimliche gewohnheiten vnd gebraͤuche ſeind/ als da man vmb vnge- buͤrliches ſchelten/ Viehtoͤdten/ vnd dergleichen/ einander das Handwerck ſperret/ verbietet/ oder etlicher Leute Kinder nicht wil zu handwercken kommen laſſen/ ꝛc. Dergleichen dann auch auff einem Reichs abſchied vnd Ordnung wie bil- lich/ Mattheſ. A. C. 1584. Zu Augſpurg.

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Zitationshilfe: Kentz, Paul: Güldener Handwercksboden. Leipzig, 1629, S. 244. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/kentz_handwerksboden_1629/256>, abgerufen am 23.11.2024.