Kentz, Paul: Güldener Handwercksboden. Leipzig, 1629.ehrlich vnd Christlich sey. Menschen regnen vnd fallen/ als leider die Erfahrung be-zeuget/ vnnd bey jetzigen läufften für Augen ist. Vnd liegt sehr viel daran/ das man es recht vnd hertzlich erkonne/Psalm 128. Syrach 39. was der Psalm sagt: Wol dir du hast es gut/ vnnd Sy- rach: Daß man sich des Handwercks trösten möge/Tom. 3. vvit. germ. f. 585. worvon denn die Trewhertzigen Wort H. Lutheri wol zu mercken/ da er sagt: vber den 147. Psalm: Alle vnd je- de leibliche wolthaten Gottes kan man in Summa nennen/ gute Jahr vnd Zeiten/ darinnen Gott Friede vnnd Früchte auff Erden giebt/ daß man sich nehren kan/ aber es wil schwerlich hinan/ das man GOTT vnnd seine Gaben erkenne vnd jhm dancke/ vnd mus man vns nicht allein die Wolthat GOTtes erzehlen/ vnd daher nennen/ von welchen wir leben/ (welches vns grosse Schande ist) sondern man muß vns auch den Wolthäter nennen/ vnd sagen: Lobe doch Jerusalem/ deinen HERRN vnd GOTT/ vnnd wie viel seind wol Menschen/ die je einmal recht gedacht ha- ben/ daß jhr Schutz vnd Sicherheit eine Gabe GOTtes sey? Welcher Handwercksman in der Stadt/ oder Bawer auff dem Dorff/ dencket/ daß GOTtes Gabe sey/ daß er hin- ter seinem Zaun so sicher sitzt mit den seinigen? Wenn er alle Stundt müste gewarten daß Diebe vnnd Räuber jhme durchs Haus lieffen/ oder gar Haus vnnd Hoff abge- brandt/ vnnd er darzu geschlagen vnnd geplagt wer- den müste/ so würde er denn diesen (147.) Psalm lernen Singen vnd sagen: Ach/ wie Selig seind die/ Ach welche eine grosse Gabe GOTtes ists/ daß einer seinen Bissen Brot essen mag mit Sicherheit vnnd Frie- den! Aber nun solcher Schutz vnnd Sicherheit/ mit voller macht da ist/ achtet sein niemand/ Ja dar- für H h ij
ehrlich vnd Chriſtlich ſey. Menſchen regnen vnd fallen/ als leider die Erfahrung be-zeuget/ vnnd bey jetzigen laͤufften fuͤr Augen iſt. Vnd liegt ſehr viel daran/ das man es recht vnd hertzlich erkonne/Pſalm 128. Syrach 39. was der Pſalm ſagt: Wol dir du haſt es gut/ vnnd Sy- rach: Daß man ſich des Handwercks troͤſten moͤge/Tom. 3. vvit. germ. f. 585. worvon denn die Trewhertzigen Wort H. Lutheri wol zu mercken/ da er ſagt: vber den 147. Pſalm: Alle vnd je- de leibliche wolthaten Gottes kan man in Summa nennen/ gute Jahr vnd Zeiten/ darinnen Gott Friede vnnd Fruͤchte auff Erden giebt/ daß man ſich nehren kan/ aber es wil ſchwerlich hinan/ das man GOTT vnnd ſeine Gaben erkenne vnd jhm dancke/ vnd mus man vns nicht allein die Wolthat GOTtes erzehlen/ vnd daher nennen/ von welchen wir leben/ (welches vns groſſe Schande iſt) ſondern man muß vns auch den Wolthaͤter nennen/ vnd ſagen: Lobe doch Jeruſalem/ deinen HERRN vnd GOTT/ vnnd wie viel ſeind wol Menſchen/ die je einmal recht gedacht ha- ben/ daß jhr Schutz vnd Sicherheit eine Gabe GOTtes ſey? Welcher Handwercksman in der Stadt/ oder Bawer auff dem Dorff/ dencket/ daß GOTtes Gabe ſey/ daß er hin- ter ſeinem Zaun ſo ſicher ſitzt mit den ſeinigen? Wenn er alle Stundt muͤſte gewarten daß Diebe vnnd Raͤuber jhme durchs Haus lieffen/ oder gar Haus vnnd Hoff abge- brandt/ vnnd er darzu geſchlagen vnnd geplagt wer- den muͤſte/ ſo wuͤrde er denn dieſen (147.) Pſalm lernen Singen vnd ſagen: Ach/ wie Selig ſeind die/ Ach welche eine groſſe Gabe GOTtes iſts/ daß einer ſeinen Biſſen Brot eſſen mag mit Sicherheit vnnd Frie- den! Aber nun ſolcher Schutz vnnd Sicherheit/ mit voller macht da iſt/ achtet ſein niemand/ Ja dar- fuͤr H h ij
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ehrlich vnd Chriſtlich ſey.
Menſchen regnen vnd fallen/ als leider die Erfahrung be-
zeuget/ vnnd bey jetzigen laͤufften fuͤr Augen iſt. Vnd
liegt ſehr viel daran/ das man es recht vnd hertzlich erkonne/
was der Pſalm ſagt: Wol dir du haſt es gut/ vnnd Sy-
rach: Daß man ſich des Handwercks troͤſten moͤge/
worvon denn die Trewhertzigen Wort H. Lutheri wol zu
mercken/ da er ſagt: vber den 147. Pſalm: Alle vnd je-
de leibliche wolthaten Gottes kan man in Summa nennen/
gute Jahr vnd Zeiten/ darinnen Gott Friede vnnd Fruͤchte
auff Erden giebt/ daß man ſich nehren kan/ aber es wil
ſchwerlich hinan/ das man GOTT vnnd ſeine Gaben
erkenne vnd jhm dancke/ vnd mus man vns nicht allein
die Wolthat GOTtes erzehlen/ vnd daher nennen/ von
welchen wir leben/ (welches vns groſſe Schande iſt) ſondern
man muß vns auch den Wolthaͤter nennen/ vnd ſagen: Lobe
doch Jeruſalem/ deinen HERRN vnd GOTT/ vnnd
wie viel ſeind wol Menſchen/ die je einmal recht gedacht ha-
ben/ daß jhr Schutz vnd Sicherheit eine Gabe GOTtes ſey?
Welcher Handwercksman in der Stadt/ oder Bawer auff
dem Dorff/ dencket/ daß GOTtes Gabe ſey/ daß er hin-
ter ſeinem Zaun ſo ſicher ſitzt mit den ſeinigen? Wenn er
alle Stundt muͤſte gewarten daß Diebe vnnd Raͤuber jhme
durchs Haus lieffen/ oder gar Haus vnnd Hoff abge-
brandt/ vnnd er darzu geſchlagen vnnd geplagt wer-
den muͤſte/ ſo wuͤrde er denn dieſen (147.) Pſalm
lernen Singen vnd ſagen: Ach/ wie Selig ſeind die/
Ach welche eine groſſe Gabe GOTtes iſts/ daß einer
ſeinen Biſſen Brot eſſen mag mit Sicherheit vnnd Frie-
den! Aber nun ſolcher Schutz vnnd Sicherheit/
mit voller macht da iſt/ achtet ſein niemand/ Ja dar-
fuͤr
Pſalm 128.
Syrach 39.
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germ. f. 585.
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