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Kentz, Paul: Güldener Handwercksboden. Leipzig, 1629.

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Etlicher Völcker vnd Städte
Frid. Achill.
Dux VVirte-
berg. Consul-
tat. de pro-
vinc. Europae.

Ist vnd bleibt also die Stadt Nürnberg vieler sonder-
baren kunstreichen vnd gemeinen Handwercken/ (dergleichen
in Teutschland nicht zu finden) zum höchsten berühmbt/ auch
bey hohes Standes Personen.

Vnd wie bey andern Scribenten geschicht/ also sol auch
hier bey dieser Stadt Nürnberg Künstlern billich vnvergessen
seyn Albrecht Dürer/ welcher von Mannsgedencken hero
berühmet gewesen/ ein Mann von lauter Künsten/ derglei-
chen die Welt kaum getragen/ (also schreiben hochgelahrte
vnd Kunstverstendige von jhme/) daß viel gleuben/ Zeuxis,
Parrhasius, Apelles
selbsten/ vnd viel andere namhaffte/ seyn
D. Gualt. Ri-
vius
in seinen
Büchern vber
den Vitru-
vium.
etwas schlecht gegen jhme gewesen/ so künstlich/ findig/ mit
Mahlen/ Reissen/ Stechen/ in Holtz/ Kupfer/ Conterfeyen/
mit vnd ohne Farben/ daß jhme nichts fürstunde/ welches er
nicht hette machen können/ vnnd seines gleichen mit künstli-
cher Hand nicht lebte/ auch schier nichts war/ darvon er nicht
einen grossen Theil wuste/ darzu anschlägig/ bawsinnig/ der
alle Gebäw aus dem Grunde wuste anzugeben/ aus rechter
Kunst/ vnnd alles für die Augen zu stellen/ als sehe mans le-
bendig. Des Circuls war er ein solcher Meister/ daß er nach
der natürlichen Symmetria alle Glieder des Menschen pro-
portioniret,
vnd dergleichen viel andere Kunst- vnd verstand-
reiche Wercke gemachet/ dergleichen man nie gesehen. Da-
her von jhme geschrieben wird:

J. G. JC.
Daurerus Natura opifex prope doctior ipsa.
Et:
Jac. Boissard.
Gallus.Quae tibi pinguntur tabulis spirantibus, illa
Vivere, & exerto credimus ore loqui.

Wer etwas mehrers von solchen Künstlern/ sonderlich Mah-
lern/ (als Zeuxis, Parrhasius, Apelles, vnnd dergleichen ge-
wesen/) vnd wie sie einander mit jren Gemählden aus Eyfer

vnd
Etlicher Voͤlcker vnd Staͤdte
Frid. Achill.
Dux VVirte-
berg. Conſul-
tat. de pro-
vinc. Europæ.

Iſt vnd bleibt alſo die Stadt Nuͤrnberg vieler ſonder-
baren kunſtreichen vnd gemeinen Handwercken/ (dergleichen
in Teutſchland nicht zu finden) zum hoͤchſten beruͤhmbt/ auch
bey hohes Standes Perſonen.

Vnd wie bey andern Scribenten geſchicht/ alſo ſol auch
hier bey dieſer Stadt Nuͤrnberg Kuͤnſtlern billich vnvergeſſen
ſeyn Albrecht Duͤrer/ welcher von Mannsgedencken hero
beruͤhmet geweſen/ ein Mann von lauter Kuͤnſten/ derglei-
chen die Welt kaum getragen/ (alſo ſchreiben hochgelahrte
vnd Kunſtverſtendige von jhme/) daß viel gleuben/ Zeuxis,
Parrhaſius, Apelles
ſelbſten/ vnd viel andere namhaffte/ ſeyn
D. Gualt. Ri-
vius
in ſeinen
Buͤchern vber
den Vitru-
vium.
etwas ſchlecht gegen jhme geweſen/ ſo kuͤnſtlich/ findig/ mit
Mahlen/ Reiſſen/ Stechen/ in Holtz/ Kupfer/ Conterfeyen/
mit vnd ohne Farben/ daß jhme nichts fuͤrſtunde/ welches er
nicht hette machen koͤnnen/ vnnd ſeines gleichen mit kuͤnſtli-
cher Hand nicht lebte/ auch ſchier nichts war/ darvon er nicht
einen groſſen Theil wuſte/ darzu anſchlaͤgig/ bawſinnig/ der
alle Gebaͤw aus dem Grunde wuſte anzugeben/ aus rechter
Kunſt/ vnnd alles fuͤr die Augen zu ſtellen/ als ſehe mans le-
bendig. Des Circuls war er ein ſolcher Meiſter/ daß er nach
der natuͤrlichen Symmetria alle Glieder des Menſchen pro-
portioniret,
vnd dergleichen viel andere Kunſt- vnd verſtand-
reiche Wercke gemachet/ dergleichen man nie geſehen. Da-
her von jhme geſchrieben wird:

J. G. JC.
Dûrerus Naturâ opifex propè doctior ipſâ.
Et:
Jac. Boiſſard.
Gallus.Quæ tibi pinguntur tabulis ſpirantibus, illa
Vivere, & exerto credimus ore loqui.

Wer etwas mehrers von ſolchen Kuͤnſtlern/ ſonderlich Mah-
lern/ (als Zeuxis, Parrhaſius, Apelles, vnnd dergleichen ge-
weſen/) vnd wie ſie einander mit jren Gemaͤhlden aus Eyfer

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[152/0164] Etlicher Voͤlcker vnd Staͤdte Iſt vnd bleibt alſo die Stadt Nuͤrnberg vieler ſonder- baren kunſtreichen vnd gemeinen Handwercken/ (dergleichen in Teutſchland nicht zu finden) zum hoͤchſten beruͤhmbt/ auch bey hohes Standes Perſonen. Vnd wie bey andern Scribenten geſchicht/ alſo ſol auch hier bey dieſer Stadt Nuͤrnberg Kuͤnſtlern billich vnvergeſſen ſeyn Albrecht Duͤrer/ welcher von Mannsgedencken hero beruͤhmet geweſen/ ein Mann von lauter Kuͤnſten/ derglei- chen die Welt kaum getragen/ (alſo ſchreiben hochgelahrte vnd Kunſtverſtendige von jhme/) daß viel gleuben/ Zeuxis, Parrhaſius, Apelles ſelbſten/ vnd viel andere namhaffte/ ſeyn etwas ſchlecht gegen jhme geweſen/ ſo kuͤnſtlich/ findig/ mit Mahlen/ Reiſſen/ Stechen/ in Holtz/ Kupfer/ Conterfeyen/ mit vnd ohne Farben/ daß jhme nichts fuͤrſtunde/ welches er nicht hette machen koͤnnen/ vnnd ſeines gleichen mit kuͤnſtli- cher Hand nicht lebte/ auch ſchier nichts war/ darvon er nicht einen groſſen Theil wuſte/ darzu anſchlaͤgig/ bawſinnig/ der alle Gebaͤw aus dem Grunde wuſte anzugeben/ aus rechter Kunſt/ vnnd alles fuͤr die Augen zu ſtellen/ als ſehe mans le- bendig. Des Circuls war er ein ſolcher Meiſter/ daß er nach der natuͤrlichen Symmetria alle Glieder des Menſchen pro- portioniret, vnd dergleichen viel andere Kunſt- vnd verſtand- reiche Wercke gemachet/ dergleichen man nie geſehen. Da- her von jhme geſchrieben wird: D. Gualt. Ri- vius in ſeinen Buͤchern vber den Vitru- vium. Dûrerus Naturâ opifex propè doctior ipſâ. Et: Quæ tibi pinguntur tabulis ſpirantibus, illa Vivere, & exerto credimus ore loqui. Wer etwas mehrers von ſolchen Kuͤnſtlern/ ſonderlich Mah- lern/ (als Zeuxis, Parrhaſius, Apelles, vnnd dergleichen ge- weſen/) vnd wie ſie einander mit jren Gemaͤhlden aus Eyfer vnd

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Zitationshilfe: Kentz, Paul: Güldener Handwercksboden. Leipzig, 1629, S. 152. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/kentz_handwerksboden_1629/164>, abgerufen am 25.11.2024.