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Kentz, Paul: Güldener Handwercksboden. Leipzig, 1629.

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ins gemein. Cap. I.
cher nutzlicher Arbeit zu üben. Fürnemlich aber will Gott
der HErr dem Menschen/ auß grossen vnnd wichtigen Vr-
sachen solche Hand/ vnd Leibs-Arbeit aufferlegt haben/ als
nemblich:

Erstlich/ vmb der Sünde willen/ deren wir vns in vn-1.
ser Angst/ der Leibs Arbeit vnd Nasenschweiß zu erinnern/
vnd vrsachen/ selbige zu beweinen/ haben sollen/ vnd das we-
gen Verbrechung vnd Vngehorsams gegen das ernstliche
Verbot Gottes/ weil die erste Menschen/ Adam vnd Eva/
jhre Hände zur Verbottenen Frucht außgestreckt/ wir der-
selben Nachkommen von dannenhero/ vnnd biß ans Ende
der Welt/ vnsere Hände mit arbeitsamen Kummer bela-
den/ das Leben mit vnd in der Arbeit hinbringen vnd erhal-
ten sollen. Vnd weil der Leib vnd desselben Glieder/ in vie-
len stücken der Sünden Knecht seynd: Vnd jhren willen off-
termals thun/ mit der Hände werck Gott erzürnen/ vnd viel
dings mit Gottlosen Händen gemacht wird: So muß der LeibSapient.
15 Cap.

Prediger
Salom:
Cap. 6. v. 7.
Syac. 7. v. [].

hinwiderumb gleichsam zu einer zeitlichen Buß mit arbei-
ten sich mergeln/ vnd abmatten: Darumb so laut et es auch
also: Arbeit ist einem jeglichen aufferlegt. vnd: Ob dirs sauer
wird mit deiner Arbeit/ das laß dich nit verdriessen/ denn Gott
hats so geschaffen. Vnd nach dem alten dicterio: Per quod
quis peccat, per idem punitur.
das ist: Wormit einer über-
trit/ darmit muß er auch büsen.

Daher vermahnet der H. Bernhardus: Laborantibus mas
nibus etiammens suo operi sit intenta, neq vacet ocio, sed
causam laboris cogitet in labore, ut ipsa ei poena, quam pa-
titur, culpam, pro quapatitur, repraesentet.
Das ist: In der
Leibs vnnd Hand Arbeit/ soll man auch an die vervrsachung
der Arbeit/ welche ist die Sünde gedencken/ damit wir bey der
Straffe/ auch die Schuld erkennen mögen.

Zum
A ij

ins gemein. Cap. I.
cher nutzlicher Arbeit zu uͤben. Fuͤrnemlich aber will Gott
der HErꝛ dem Menſchen/ auß groſſen vnnd wichtigen Vr-
ſachen ſolche Hand/ vnd Leibs-Arbeit aufferlegt haben/ als
nemblich:

Erſtlich/ vmb der Suͤnde willen/ deren wir vns in vn-1.
ſer Angſt/ der Leibs Arbeit vnd Naſenſchweiß zu erinnern/
vnd vrſachen/ ſelbige zu beweinen/ haben ſollen/ vnd das we-
gen Verbrechung vnd Vngehorſams gegen das ernſtliche
Verbot Gottes/ weil die erſte Menſchen/ Adam vnd Eva/
jhre Haͤnde zur Verbottenen Frucht außgeſtreckt/ wir der-
ſelben Nachkommen von dannenhero/ vnnd biß ans Ende
der Welt/ vnſere Haͤnde mit arbeitſamen Kummer bela-
den/ das Leben mit vnd in der Arbeit hinbringen vnd erhal-
ten ſollen. Vnd weil der Leib vnd deſſelben Glieder/ in vie-
len ſtuͤcken der Suͤnden Knecht ſeynd: Vnd jhren willen off-
termals thun/ mit der Haͤnde werck Gott erzuͤrnen/ vnd viel
dings mit Gottloſen Haͤnden gemacht wiꝛd: So muß der LeibSapient.
15 Cap.

Prediger
Salom:
Cap. 6. v. 7.
Syac. 7. v. [].

hinwiderumb gleichſam zu einer zeitlichen Buß mit arbei-
ten ſich mergeln/ vnd abmatten: Darumb ſo laut et es auch
alſo: Arbeit iſt einem jeglichen aufferlegt. vnd: Ob dirs ſauer
wird mit deiner Arbeit/ das laß dich nit verdrieſſen/ deñ Gott
hats ſo geſchaffen. Vnd nach dem alten dicterio: Per quod
quis peccat, per idem punitur.
das iſt: Wormit einer uͤber-
trit/ darmit muß er auch buͤſen.

Daheꝛ vermahnet der H. Beꝛnhaꝛdus: Laborantibus mas
nibus etiammens ſuo operi ſit intenta, neq́ vacet ocio, ſed
cauſam laboris cogitet in labore, ut ipſa ei pœna, quam pa-
titur, culpam, pro quapatitur, repræſentet.
Das iſt: In der
Leibs vnnd Hand Arbeit/ ſoll man auch an die vervrſachung
der Arbeit/ welche iſt die Suͤnde gedencken/ damit wir bey der
Straffe/ auch die Schuld erkennen moͤgen.

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[3/0015] ins gemein. Cap. I. cher nutzlicher Arbeit zu uͤben. Fuͤrnemlich aber will Gott der HErꝛ dem Menſchen/ auß groſſen vnnd wichtigen Vr- ſachen ſolche Hand/ vnd Leibs-Arbeit aufferlegt haben/ als nemblich: Erſtlich/ vmb der Suͤnde willen/ deren wir vns in vn- ſer Angſt/ der Leibs Arbeit vnd Naſenſchweiß zu erinnern/ vnd vrſachen/ ſelbige zu beweinen/ haben ſollen/ vnd das we- gen Verbrechung vnd Vngehorſams gegen das ernſtliche Verbot Gottes/ weil die erſte Menſchen/ Adam vnd Eva/ jhre Haͤnde zur Verbottenen Frucht außgeſtreckt/ wir der- ſelben Nachkommen von dannenhero/ vnnd biß ans Ende der Welt/ vnſere Haͤnde mit arbeitſamen Kummer bela- den/ das Leben mit vnd in der Arbeit hinbringen vnd erhal- ten ſollen. Vnd weil der Leib vnd deſſelben Glieder/ in vie- len ſtuͤcken der Suͤnden Knecht ſeynd: Vnd jhren willen off- termals thun/ mit der Haͤnde werck Gott erzuͤrnen/ vnd viel dings mit Gottloſen Haͤnden gemacht wiꝛd: So muß der Leib hinwiderumb gleichſam zu einer zeitlichen Buß mit arbei- ten ſich mergeln/ vnd abmatten: Darumb ſo laut et es auch alſo: Arbeit iſt einem jeglichen aufferlegt. vnd: Ob dirs ſauer wird mit deiner Arbeit/ das laß dich nit verdrieſſen/ deñ Gott hats ſo geſchaffen. Vnd nach dem alten dicterio: Per quod quis peccat, per idem punitur. das iſt: Wormit einer uͤber- trit/ darmit muß er auch buͤſen. 1. Sapient. 15 Cap. Prediger Salom: Cap. 6. v. 7. Syac. 7. v. _ . Daheꝛ vermahnet der H. Beꝛnhaꝛdus: Laborantibus mas nibus etiammens ſuo operi ſit intenta, neq́ vacet ocio, ſed cauſam laboris cogitet in labore, ut ipſa ei pœna, quam pa- titur, culpam, pro quapatitur, repræſentet. Das iſt: In der Leibs vnnd Hand Arbeit/ ſoll man auch an die vervrſachung der Arbeit/ welche iſt die Suͤnde gedencken/ damit wir bey der Straffe/ auch die Schuld erkennen moͤgen. Zum A ij

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Zitationshilfe: Kentz, Paul: Güldener Handwercksboden. Leipzig, 1629, S. 3. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/kentz_handwerksboden_1629/15>, abgerufen am 27.11.2024.