Hulsius, Levinus: Die fünff vnd zweyntzigste Schifffahrt/ Nach dem Königreich Chili in West-Jndien. Frankfurt (Main), 1649.nandt/ wann alda jemand sehr Kranck ist vnd grossen schmertzen kla- Nun wollen wir auch Jhre Religion vnd Gottesdienst besehen: (Wie sie F iij
nandt/ wann alda jemand ſehr Kranck iſt vnd groſſen ſchmertzen kla- Nun wollen wir auch Jhre Religion vnd Gottesdienſt beſehen: (Wie ſie F iij
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nandt/ wann alda jemand ſehr Kranck iſt vnd groſſen ſchmertzen kla-
get/ leget man jhm einenſtrick vmb den halß/ Ziehet jhn in die hoͤhe
vnd leſſet jhn wieder fallen/ vnd helffen jhm alſo zu einem kurtzen Todt.
Nun wollen wir auch Jhre Religion vnd Gottesdienſt beſehen:
Sie haben weder Buͤcher oder ſchrifft/ aber einer von jhren Voreltern
auff die nachkommene gepflantzte Religion vnd Gottesdienſt/ glauben
vor erſt die Vnſterblichkeit der Seelen/ darum haben ſie auch den ge-
brauch daß wan jemand ſtirbet/ ſie vor deſſelben hauß ein klein Huͤtlein
machen/ daſſelbe vmb vnd vmb mit gruͤnen Mayen vnd Fahnen beſte-
cken/ ein groſſen Zuber voll Waſſer darein ſetzen/ ſambt einem kleinen
gefaͤß darauß zu ſchoͤpffen/ ſeind der meinung daß die verſtorbene See-
len ſich darinnen baden vnd reinigen diß wird von jederman vnderhal-
ten/ aber der Hunderſte weiß nicht warumb es geſchicht/ halten es nur
als einen alten brauch/ aber alten Leuten iſt es bekand/ bey welchen Jch
mich auch deß wegen erkuͤndigethabe: auch wiſſen ſie/ (nemlich die Al-
ten) von belohnung vnd ſtraffe nach dieſem leben/ dan ſie zu ſagen wiſ-
ſen/ daß die menſchen ſo ſich in dieſem leben nicht wol verhalten haben
in einer groſſen gruben voller Koth vnd ſtanck/ nach dieſem Leben groſſe
Pein leiden werden/ die jenigen aber die ſich wol halten/ in ein Herlich
vñ luſtig Land kommen/ vber dieſer Gruben ſey eine ſchmale Brucken/
da die verſtorbene Seelen vber muͤſſen ehe ſie in daß luſtige Land koͤnnen
kommen/ wann aber die Boͤſen auch daruͤber wollen/ traͤhe ſich die
Brucken vmb vnd ſtuͤrtze ſie in die Gruben: Nun aber die Suͤnde da ſie
ſtraffe vmb leyden ſeind bey jhnen nicht ſuͤnde wieder die Zehen gebott/
ſondern nur frembde einfaͤll vnd Aberglauben/ als daß ſie zur gebuͤrli-
licher Zeit nicht nackend gangen ſeind oder Seyden getragen haben/
Kinder zu fruͤhe ans Licht oder Lebendig laſſen herfuͤrkommen/ zu ver-
bottenen Zeiten Fiſch oder Oſters gefangen haben/ auff daß Voͤgel
geſchrey nicht geachtet ꝛc. Doch etliche euſſerliche ſuͤnde/ als Luͤgen/
Dieberey/ Todtſchlag/ werden bey jhnen auch nicht gut geheyſſen/ an
ſtatt des Aydts brechen ſie ein Strohalm miteinander vnnd waß ſie
dabey Zuſagen/ werden ſie vnverbrechlich halten/ Druncken-
heit wird vor kein ſuͤnde/ ſondern viel davon gehalten ſo wohl bey den
Frawen als Mansleuten/ im gleichen auch Hurerey wann es nur
heimlich geſchicht/ dan es ein vnzuͤchtig vnd Verhurt Volckiſt: doch
wird ein Teutſcher oder Niederlender/ alda wohnent/ ſie die Weibs-
Leute nicht leicht zur Vnzucht koͤnnen bereden/ ſonſten meinen ſie
(Wie ſie
Jhre Reli-
gion vnnd
Gottes-
dienſt.
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