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Hulsius, Levinus: Die fünff vnd zweyntzigste Schifffahrt/ Nach dem Königreich Chili in West-Jndien. Frankfurt (Main), 1649.

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ander auffstossen/ auß dem wege weichen vnd den Rucken so lang zu-
kehren/ biß Er vor vber ist/ ja ob sie schon miteinander reden/ wird er sich
doch nicht vmbkehren/ biß der Eltere vorüber seye/ befihltein alter ei-
nem jüngern etwaß/ so wird er daß hertz nicht haben daß zu weigern/ ob
er jhn gleich auff 2. oder 3. Meylwegs hinschicket/ wann auch Alte
vnd iunge in einer Geselschafft beyeinander seind/ werden die jüngern
sich des redens enthalten/ auch vber Malzeiten wird alzeit daß erste
vnd beste den Alten gegeben/ ohnangesehen sonsten einiger qualiteten
vnd würden.

Waß ihren Ehestand anlangt/ mag den nicht ein jedlicher nachJhr Män-
tzer zu Hey-
rathen.

belieben anfangen/ die Menner mögen sich vnder 20. oder 21. Jahren
nicht darein begeben/ vnd wiewohl sie keine Jahr-rechnung halten/ so
mercken sie doch wohl welche in einem jahr Geboren seind/ die stellen sie
zusammen vnd nennen es in jhrer sprache Saat Cassiuvvang/ welche
nun von den selben Cassiuvvang nicht seind/ dörffen mit den andern
nicht zugleich den Ehestand angehen/ die jungen biß vngefehr 16.
oder 17. Jahr lassen daß Haar nicht wachsen sondern biß an die Oh-
ren abkürtzen/ nach den 17. Jahren lassen sie es wachsen so lang es
will wie die Chineser/ vnd wann es lang worden/ fangen sie an zu Frey-
en/ die Weiber mögen Heyrathen wann sie beqüam darzu seid: jhr
Freyen gehet also zu: Wann ein junger Gesell sinn zu einer Tochter
krieget/ schicket er seine Mutter/ Schwestern oder nechste freunde in
der Dirne wohnhauß/ mit dem Heyrahsgut/ daß gewönlich alda
pflegt gegeben zu werden/ vnnd lest die Dirne zur Ehe begehren/Jhr Hey-
raths gut.

können jhre Eltern oder Freunde darzu verstehen vnd seind mit dem
Heyrats gut zu frieden/ so ist die sach klar vnd mag er künfftige Nacht
beyschlaffen ohne fernere Ceremonien/ daß Heyrats gut ist vnderschied-
lich/ einer gibt mehr als der ander/ die Reichsten geben 7 oder 8. Röck-
lein/ mit so viel Hembdern/ 3. oder 400. Armringe welche sie auß Ried
oder Rohr flechten/ 10. oder 12. Fingerringe (welche auß Metal oder weis-
sen Hirschhorn gemacht werden: ein jeglicher ist so gros als ein Ey/ wan
die beiden spitzen weg seind/ so breid daß er ein glied am finger bedeckt/
welche Ring sie zum Zierat an jhren Fingern tragen/ an einer roten
schnur auß Hundtshaar gemacht/ vnd müssen die Finger sehr weit
außeinander stehen) 4. oder 5. Gürtel auß grober Leinwath. 10. oder
12. Gewandtlein aus Hundshaar gemacht welche sie Etharao nennen/
noch 20. oder 30. Chineser Gewandter/ kost eines vngef ehr ein halben

Gülden
F

ander auffſtoſſen/ auß dem wege weichen vnd den Rucken ſo lang zu-
kehren/ biß Er vor vber iſt/ ja ob ſie ſchon miteinander reden/ wird er ſich
doch nicht vmbkehren/ biß der Eltere voruͤber ſeye/ befihltein alter ei-
nem juͤngern etwaß/ ſo wird er daß hertz nicht haben daß zu weigern/ ob
er jhn gleich auff 2. oder 3. Meylwegs hinſchicket/ wann auch Alte
vnd iunge in einer Geſelſchafft beyeinander ſeind/ werden die juͤngern
ſich des redens enthalten/ auch vber Malzeiten wird alzeit daß erſte
vnd beſte den Alten gegeben/ ohnangeſehen ſonſten einiger qualiteten
vnd wuͤrden.

Waß ihren Eheſtand anlangt/ mag den nicht ein jedlicher nachJhr Maͤn-
tzer zu Hey-
rathen.

belieben anfangen/ die Menner moͤgen ſich vnder 20. oder 21. Jahren
nicht darein begeben/ vnd wiewohl ſie keine Jahr-rechnung halten/ ſo
mercken ſie doch wohl welche in einem jahr Geboren ſeind/ die ſtellen ſie
zuſammen vnd nennen es in jhrer ſprache Saat Caſſiuvvang/ welche
nun von den ſelben Caſſiuvvang nicht ſeind/ doͤrffen mit den andern
nicht zugleich den Eheſtand angehen/ die jungen biß vngefehr 16.
oder 17. Jahr laſſen daß Haar nicht wachſen ſondern biß an die Oh-
ren abkuͤrtzen/ nach den 17. Jahren laſſen ſie es wachſen ſo lang es
will wie die Chineſer/ vnd wann es lang worden/ fangen ſie an zu Frey-
en/ die Weiber moͤgen Heyrathen wann ſie bequͤam darzu ſeid: jhr
Freyen gehet alſo zu: Wann ein junger Geſell ſinn zu einer Tochter
krieget/ ſchicket er ſeine Mutter/ Schweſtern oder nechſte freunde in
der Dirne wohnhauß/ mit dem Heyrahsgut/ daß gewoͤnlich alda
pflegt gegeben zu werden/ vnnd leſt die Dirne zur Ehe begehren/Jhr Hey-
raths gut.

koͤnnen jhre Eltern oder Freunde darzu verſtehen vnd ſeind mit dem
Heyrats gut zu frieden/ ſo iſt die ſach klar vnd mag er kuͤnfftige Nacht
beyſchlaffen ohne fernere Ceremonien/ daß Heyrats gut iſt vnderſchied-
lich/ einer gibt mehr als der ander/ die Reichſten geben 7 oder 8. Roͤck-
lein/ mit ſo viel Hembdern/ 3. oder 400. Armringe welche ſie auß Ried
oder Rohr flechtẽ/ 10. oder 12. Fingerringe (welche auß Metal oder weiſ-
ſen Hirſchhorn gemacht werden: ein jeglicher iſt ſo gros als ein Ey/ wan
die beiden ſpitzen weg ſeind/ ſo breiď daß er ein glied am finger bedeckt/
welche Ring ſie zum Zierat an jhren Fingern tragen/ an einer roten
ſchnur auß Hundtshaar gemacht/ vnd muͤſſen die Finger ſehr weit
außeinander ſtehen) 4. oder 5. Guͤrtel auß grober Leinwath. 10. oder
12. Gewandtlein aus Hundshaar gemacht welche ſie Etharao nennen/
noch 20. oder 30. Chineſer Gewandter/ koſt eines vngef ehr ein halben

Guͤlden
F
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[41/0061] ander auffſtoſſen/ auß dem wege weichen vnd den Rucken ſo lang zu- kehren/ biß Er vor vber iſt/ ja ob ſie ſchon miteinander reden/ wird er ſich doch nicht vmbkehren/ biß der Eltere voruͤber ſeye/ befihltein alter ei- nem juͤngern etwaß/ ſo wird er daß hertz nicht haben daß zu weigern/ ob er jhn gleich auff 2. oder 3. Meylwegs hinſchicket/ wann auch Alte vnd iunge in einer Geſelſchafft beyeinander ſeind/ werden die juͤngern ſich des redens enthalten/ auch vber Malzeiten wird alzeit daß erſte vnd beſte den Alten gegeben/ ohnangeſehen ſonſten einiger qualiteten vnd wuͤrden. Waß ihren Eheſtand anlangt/ mag den nicht ein jedlicher nach belieben anfangen/ die Menner moͤgen ſich vnder 20. oder 21. Jahren nicht darein begeben/ vnd wiewohl ſie keine Jahr-rechnung halten/ ſo mercken ſie doch wohl welche in einem jahr Geboren ſeind/ die ſtellen ſie zuſammen vnd nennen es in jhrer ſprache Saat Caſſiuvvang/ welche nun von den ſelben Caſſiuvvang nicht ſeind/ doͤrffen mit den andern nicht zugleich den Eheſtand angehen/ die jungen biß vngefehr 16. oder 17. Jahr laſſen daß Haar nicht wachſen ſondern biß an die Oh- ren abkuͤrtzen/ nach den 17. Jahren laſſen ſie es wachſen ſo lang es will wie die Chineſer/ vnd wann es lang worden/ fangen ſie an zu Frey- en/ die Weiber moͤgen Heyrathen wann ſie bequͤam darzu ſeid: jhr Freyen gehet alſo zu: Wann ein junger Geſell ſinn zu einer Tochter krieget/ ſchicket er ſeine Mutter/ Schweſtern oder nechſte freunde in der Dirne wohnhauß/ mit dem Heyrahsgut/ daß gewoͤnlich alda pflegt gegeben zu werden/ vnnd leſt die Dirne zur Ehe begehren/ koͤnnen jhre Eltern oder Freunde darzu verſtehen vnd ſeind mit dem Heyrats gut zu frieden/ ſo iſt die ſach klar vnd mag er kuͤnfftige Nacht beyſchlaffen ohne fernere Ceremonien/ daß Heyrats gut iſt vnderſchied- lich/ einer gibt mehr als der ander/ die Reichſten geben 7 oder 8. Roͤck- lein/ mit ſo viel Hembdern/ 3. oder 400. Armringe welche ſie auß Ried oder Rohr flechtẽ/ 10. oder 12. Fingerringe (welche auß Metal oder weiſ- ſen Hirſchhorn gemacht werden: ein jeglicher iſt ſo gros als ein Ey/ wan die beiden ſpitzen weg ſeind/ ſo breiď daß er ein glied am finger bedeckt/ welche Ring ſie zum Zierat an jhren Fingern tragen/ an einer roten ſchnur auß Hundtshaar gemacht/ vnd muͤſſen die Finger ſehr weit außeinander ſtehen) 4. oder 5. Guͤrtel auß grober Leinwath. 10. oder 12. Gewandtlein aus Hundshaar gemacht welche ſie Etharao nennen/ noch 20. oder 30. Chineſer Gewandter/ koſt eines vngef ehr ein halben Guͤlden Jhr Maͤn- tzer zu Hey- rathen. Jhr Hey- raths gut. F

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Zitationshilfe: Hulsius, Levinus: Die fünff vnd zweyntzigste Schifffahrt/ Nach dem Königreich Chili in West-Jndien. Frankfurt (Main), 1649, S. 41. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/hulsius_schifffahrt_1649/61>, abgerufen am 23.11.2024.