Hulsius, Levinus: Die fünff vnd zweyntzigste Schifffahrt/ Nach dem Königreich Chili in West-Jndien. Frankfurt (Main), 1649.Ehren gehalten/ ja in den ersten 14. Tagen ist schier niemand so teck daß er Wiewol nun diese Dörffer kein gemein Haubt haben das sie regiert/Jhr Regi- darumb
Ehren gehalten/ ja in den erſten 14. Tagen iſt ſchier niemand ſo teck daß er Wiewol nun dieſe Doͤrffer kein gemein Haubt haben das ſie regiert/Jhr Regi- darumb
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Ehren gehalten/ ja in den erſten 14. Tagen iſt ſchier niemand ſo teck daß er
jhn offentlich doͤrffte anreden.
Wiewol nun dieſe Doͤrffer kein gemein Haubt haben das ſie regiert/
ſonďn ein jeglich dorff fuͤr ſich allein iſt/ vñ doch auch kein beſonder Haubt
hat/ deme es muͤſſe zu Gebott ſtehen/ ſo haben ſie doch gleichſam einẽ Raht
der auß 12. anſehenlichen Maͤnnern beſtehet/ derſelbe wird alle zwey Jahr
verendert/ vnd auß Perſonen genom̃en/ die gleiches alters ſeynd/ vnd vber
40. Jahr alt/ wiewol ſie nun nicht wiſſen einige Jahrzahl/ auch niemand
ſagen wie alt er ſeye/ ſo merckẽ ſie doch gar wol/ welche in einem Jahr oder
Monat geboren ſeind: Wañ nun jemand auß dieſem-Raht ſeine zeit auß-
gedient hat/ laͤſt er ſich die Haar oben vff dem Haubt vnd beidẽ ſeiten auß-
rauffen/ zum Zeichen daß er diß Ambt außgedient hat: dieſe Wuͤrde oder
Macht beſtehet nicht darinnen/ dz was ſie gut finden oder beſchlieſſen von
andern muͤſſe angenom̃en werden/ ſondern wann etwas wichtigs vorfelt/
verſamblen ſie ſich vnd berahtſchlagen was darinnen zu thun ſeye; laſſen
dañ dz gantze Dorff in einem Tempel zuſam̃en kom̃en/ ſtellẽ die Sach vor/
ſprechẽ pro vnd contra, wol etwan eine ſtund/ nach Notturfft der Sachẽ/
wann einer muͤde wird faͤngt ein anderer an/ vnd ſuchẽ alſo durch allerley
Vrſachen das Volck zu bewegen/ halten auch ſehr gute Ordnung/ wann
einer redet ſchweigen die andern alle ſtill/ ob jhrer gleich 1000. oder mehr
ſeynd/ vnd iſt jhre Gab wol zu reden ſo groß/ daß ich mich offtmal daruͤber
verwundert habe; Wann ſie nun außgeredet haben/ berahtſchlaget ſich
das Volck miteinander/ wollen ſie es thun ſo iſt es gut: wollen ſie es nicht
thun ſo iſt es auch gut/ keiner wird darzu gezwungen/ ein jeder mag ſelbſt
dencken was Schaden oder Nutzen er darauß zu gewartẽ habe. Jhr Ambt
erſtreckt ſich auch dahin/ dz wann jhre Prieſter innen oder Warſagerinnen
etwas aufflegen/ den Zorn jhrer Abgoͤtter zu verſoͤhnen/ ſie daran ſeyen/
daß dieſem nachgekommen werde: Wann ſich nun jemand darinnen
vergreifft/ haben dieſe 12. Perſonen macht jhn zu ſtraffen/ aber nicht mit
Gefaͤngnußbanden/ viel weniger mit dem Todt/ ſondern vmb eins jhrer
Kleider oder Niederwaht/ eine Hirſchhaut/ etwas Reiß/ oder ein Krug jh-
res ſtarcken Trancks/ nach Gelegenheit der Sachen. Zu gewiſſer Zeit deß
Jahrs muͤſſen die Maͤnner gantz nackend lauffen/ wenden fuͤr/ daß im
widrigen fall jhre Goͤtter jhnen kein Regen wuͤrden zuſchicken/ vnd alſo
der Reiß auff dem Felde verderben/ wann nun jemand auß dieſen Rahts-
Perſonen/ zu der Zeit jemand mit einem Kleid oder Niederwaht findet/
hat er macht jme dz zu entnehmẽ/ oder vmb ein Hirſchhaut/ cꝛ. zu ſtraffen/
darumb
Jhr Regi-
ment.
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