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Happel, Eberhard Werner: Der Academische Roman. Ulm, 1690.

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Deß Academischen
kalt/ ich kan hinführo von keiner Speise mehr genies-
sen/ so habe ich das Maul verbrandt. Dieses Possen
lachete die gantze Gesellschafft/ aber keiner mehr/ als
Troll/ welches dem Herrn Pastor gar sehr zu Kopff
stiege/ daß er ihm im Hertzen feind ward.

Es war aber ein Schulmeister von dem näch-
sten Dorff auch bey der Hochzeit/ welcher die Einbil-
dung hatte/ daß er sonders gelehrt sey/ und weil ihn
auch der Pastor darvor hielte/ reitzete er diesen an/ daß
er sich mit Trollen in einen Lateinischen Discurs ein-
lassen möchte/ weil er nun schon in etwas besoffen/ re-
dete er den Trollen folgender Gestalt an: Domine
Rector, tu scis latinam loquere?
Troll antwortete:
Optime & pessime, sicut vis. Worauf Jener: Ubi
habes studere?
Troll: In Schola & Academia, sed tu
etiam habes vidisse Academiam?
Schulmeister:
Vidi Academias in Basel per tribus diebus, & habeo
audire studentes disputant in auditorium magnum.

Troll: De quo materiabus? Schulmeister: De rerum
varium, quod obliviscavi; sed quid est Grammatica?

Troll: Est librum impressum in Octavum, quod ego
per trias vices perlexi.
Schulmeister: Hoc est mul-
tissimum, sed quid est Rhetorica?
Troll: Est avicula
bene canens, scis tu autem, quid canit?
Schulmeister:
Scivi, sed non amplius, nam meo tempore nondum
est avicula, sed liber parvus, quid autem est Logica?

Troll: Est homo, qui facit Syllogismum: Exempli
gratia: Omnis asinus est auritus, tu es auritus, ergo tu
es Asinus: responde.
Schulmeister: Ego negam con-
clusionem.
Troll: Optime, nam praemissa utraque
est vera, sed quid facis in tuum officium?
Schulmei-
ster: Ego omnes dies docere habeo discipulos meos
canere & legere & scripsisse, sed quid tu facis?
Troll:
Ego ede cum Domine Pastore, & dormio solus in

utram-

Deß Academiſchen
kalt/ ich kan hinfuͤhro von keiner Speiſe mehr genieſ-
ſen/ ſo habe ich das Maul verbrandt. Dieſes Poſſen
lachete die gantze Geſellſchafft/ aber keiner mehr/ als
Troll/ welches dem Herꝛn Paſtor gar ſehr zu Kopff
ſtiege/ daß er ihm im Hertzen feind ward.

Es war aber ein Schulmeiſter von dem naͤch-
ſten Dorff auch bey der Hochzeit/ welcher die Einbil-
dung hatte/ daß er ſonders gelehrt ſey/ und weil ihn
auch der Paſtor darvor hielte/ reitzete er dieſen an/ daß
er ſich mit Trollen in einen Lateiniſchen Diſcurs ein-
laſſen moͤchte/ weil er nun ſchon in etwas beſoffen/ re-
dete er den Trollen folgender Geſtalt an: Domine
Rector, tu ſcis latinam loquere?
Troll antwortete:
Optimè & peſſimè, ſicut vis. Worauf Jener: Ubi
habes ſtudere?
Troll: In Schola & Academia, ſed tu
etiam habes vidiſſe Academiam?
Schulmeiſter:
Vidi Academias in Baſel per tribus diebus, & habeo
audire ſtudentes diſputant in auditorium magnum.

Troll: De quo materiabus? Schulmeiſter: De rerum
varium, quod obliviſcavi; ſed quid eſt Grammatica?

Troll: Eſt librum impreſſum in Octavum, quod ego
per trias vices perlexi.
Schulmeiſter: Hoc eſt mul-
tiſſimum, ſed quid eſt Rhetorica?
Troll: Eſt avicula
bene canens, ſcis tu autem, quid canit?
Schulmeiſter:
Scivi, ſed non amplius, nam meo tempore nondùm
eſt avicula, ſed liber parvus, quid autem eſt Logica?

Troll: Eſt homo, qui facit Syllogiſmum: Exempli
gratia: Omnis aſinus eſt auritus, tu es auritus, ergo tu
es Aſinus: reſponde.
Schulmeiſter: Ego negam con-
cluſionem.
Troll: Optime, nam præmiſſa utraque
eſt vera, ſed quid facis in tuum officium?
Schulmei-
ſter: Ego omnes dies docere habeo diſcipulos meos
canere & legere & ſcripſiſſe, ſed quid tu facis?
Troll:
Ego ede cum Domine Paſtore, & dormio ſolus in

utram-
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[796/0816] Deß Academiſchen kalt/ ich kan hinfuͤhro von keiner Speiſe mehr genieſ- ſen/ ſo habe ich das Maul verbrandt. Dieſes Poſſen lachete die gantze Geſellſchafft/ aber keiner mehr/ als Troll/ welches dem Herꝛn Paſtor gar ſehr zu Kopff ſtiege/ daß er ihm im Hertzen feind ward. Es war aber ein Schulmeiſter von dem naͤch- ſten Dorff auch bey der Hochzeit/ welcher die Einbil- dung hatte/ daß er ſonders gelehrt ſey/ und weil ihn auch der Paſtor darvor hielte/ reitzete er dieſen an/ daß er ſich mit Trollen in einen Lateiniſchen Diſcurs ein- laſſen moͤchte/ weil er nun ſchon in etwas beſoffen/ re- dete er den Trollen folgender Geſtalt an: Domine Rector, tu ſcis latinam loquere? Troll antwortete: Optimè & peſſimè, ſicut vis. Worauf Jener: Ubi habes ſtudere? Troll: In Schola & Academia, ſed tu etiam habes vidiſſe Academiam? Schulmeiſter: Vidi Academias in Baſel per tribus diebus, & habeo audire ſtudentes diſputant in auditorium magnum. Troll: De quo materiabus? Schulmeiſter: De rerum varium, quod obliviſcavi; ſed quid eſt Grammatica? Troll: Eſt librum impreſſum in Octavum, quod ego per trias vices perlexi. Schulmeiſter: Hoc eſt mul- tiſſimum, ſed quid eſt Rhetorica? Troll: Eſt avicula bene canens, ſcis tu autem, quid canit? Schulmeiſter: Scivi, ſed non amplius, nam meo tempore nondùm eſt avicula, ſed liber parvus, quid autem eſt Logica? Troll: Eſt homo, qui facit Syllogiſmum: Exempli gratia: Omnis aſinus eſt auritus, tu es auritus, ergo tu es Aſinus: reſponde. Schulmeiſter: Ego negam con- cluſionem. Troll: Optime, nam præmiſſa utraque eſt vera, ſed quid facis in tuum officium? Schulmei- ſter: Ego omnes dies docere habeo diſcipulos meos canere & legere & ſcripſiſſe, ſed quid tu facis? Troll: Ego ede cum Domine Paſtore, & dormio ſolus in utram-

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Zitationshilfe: Happel, Eberhard Werner: Der Academische Roman. Ulm, 1690, S. 796. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/happel_roman_1690/816>, abgerufen am 22.11.2024.