Happel, Eberhard Werner: Der Academische Roman. Ulm, 1690.Deß Academischen verschmitzten Schluß-Rede zu wissen sey/ mag diß mahl beru-hen; Gnug ist/ daß wir hören/ wie hoch das Predig Amt bey andern Kirchen gewürdiget/ und von unsern Evangelischen fast verschimpffet werde. Unterdessen bleibet beständiglich wahr/ daß in Spanien/ Allhier dürffte Jemand vorwerffen der Teutsche Adel ver- Keiner ist verbunden/ das Evangelium zu lehren/ die Sa- Gericht
Deß Academiſchen verſchmitzten Schluß-Rede zu wiſſen ſey/ mag diß mahl beru-hen; Gnug iſt/ daß wir hoͤren/ wie hoch das Predig Amt bey andern Kirchen gewuͤrdiget/ und von unſern Evangeliſchen faſt verſchimpffet werde. Unterdeſſen bleibet beſtaͤndiglich wahr/ daß in Spanien/ Allhier duͤrffte Jemand vorwerffen der Teutſche Adel ver- Keiner iſt verbunden/ das Evangelium zu lehren/ die Sa- Gericht
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Deß Academiſchen
verſchmitzten Schluß-Rede zu wiſſen ſey/ mag diß mahl beru-
hen; Gnug iſt/ daß wir hoͤren/ wie hoch das Predig Amt bey
andern Kirchen gewuͤrdiget/ und von unſern Evangeliſchen faſt
verſchimpffet werde.
Unterdeſſen bleibet beſtaͤndiglich wahr/ daß in Spanien/
und dergleichen Orten/ die Edelſten Naturen ſich auf die Theo-
logey/ und zu dem Geiſtlichen Stande begeben/ trefflich ſtudi-
ren/ und ſelbſt das Predig Amt verrichten. Wer zweiffelt kan
in den Buͤchern aufſchlagen/ und die Namen leſen/ auch nur de-
rer/ die in den Orden der Jeſuiter getretten ſeyn/ er wird finden/
was Gonſalvus Sylveira geweſen/ und andere mehr.
Allhier duͤrffte Jemand vorwerffen der Teutſche Adel ver-
achte keines Weges den Geiſtlichen Stand/ und erſcheinete an
dem/ daß ſie ihre Kinder auf die Reformirte Dom-Stiffter thaͤ-
ten. Ach! deß elenden Weſens. Die meiſten auß ihnen werden
fuͤrnemlich darum auf die hohen Stiffter gethan/ oder auch wol
gar eingekauffet/ daß ſie von den milden Almoſen/ welche den
Armen gebuͤhren/ dermahleins von Jahren zu Jahren ſich un-
terhalten/ und ihren Adelichen Stand deſto beſſer fuͤhren moͤch-
ten. Darbey es ſich dann offtmahls begibt/ daß ſie von den Kir-
chen-Guͤtern freſſen/ ſauffen/ ſpielen/ prangen/ und recht Fuͤrſt-
lich ſtoltzieren/ oder zum wenigſten koſtbare Kleinodien und
Reichthuͤmer beylegen/ mit vielen Pferden auf ſtattlichen Gut-
ſchen fahren/ von einem Panquer zu dem andern triumphiren/
faullentzen/ Schmeichler und Teller-Lecker unterhalten/ und ihre
außgehauene Ercker praͤchtiglich außſtaffieren koͤnnen.
Keiner iſt verbunden/ das Evangelium zu lehren/ die Sa-
crament zu ſpenden/ die Beichtende zu hoͤren/ die Krancke und
Gefangene zu beſuchen/ die Traurigen und Bekuͤmmerten zu
ermuntern/ die Sterbende zu troͤſten/ die Todten zu begleiten die
Ruchloſen zu ſtraffen/ die Jrrigen zu bekehren/ und was dem
Geiſtlichen Stande eigentlich gebuͤhret zu verrichten. Man
verſpeyet GOTT im Himmel/ und aͤffet die Menſchen auf Er-
den. Dergeſtalt koͤnnen Tuͤrcken und Tartarn ſehr gute Geiſt-
liche werden/ und die fette Pfruͤnden verzehren. Wer koͤnte dann
mit Beſtand der Warheit ſolche vermeynte Geiſtliche loben?
Aber/ was zu verwundern! Man finder Theologen/ welche in
Hoffnung/ Geſchencke zu gewinnen/ dieſe Barbarey/ (wo ſie iſt/
es ſey ferne/ daß allenthalben das Unweſen herꝛſche/) durch oͤf-
fentliche Schrifften loben/ und ſolche Geiſtliche von denen Tu-
genden ruͤhmen/ die nimmermehr an ſie gerathen. Das Juͤngſte
Gericht
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