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Happel, Eberhard Werner: Der Academische Roman. Ulm, 1690.

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Romans I. Buch.

Mercket/ schnöde Dinge dürffet ihr nicht bringen den sterb-
tichen Menschen/ mit was Gewissen dürffet ihr sie bringen
GOTT dem HERRN? Jhr entheiliget ihn/ damit/ daß ihr
saget: Deß HErrn Tisch ist unheilig und sein Opffer ist verach-
tet/ samt seiner Speise. Man siehet keinen Fürsten/ der seinen
Sohn zum Priester weyhe. Man siehet keinen Grafen/ der
seinen Sohn zum Priester weyhe. Es seyn gemeiniglich Arme/
Ungesunde/ Mangel- und Bresthafftige/ welche die Leute darzu
halten. Und ihr sprechet: Siehe/ es ist nur müde/ schlecht/ ein-
fältig/ und tauget sonsten an keinen andern Ort/ und schlaget es
in den Wind/ GOtt müsse zufrieden seyn.

Und ihr/ ihr Fürsten und Gewaltige/ ihr Reichen und Pa-
tron
en opffert nichts von den Eurigen/ sondern das Geraubete/
welches die Armuth den Bürgern/ Handwerckern/ Bauern und
Taglöhnern abgejaget hat. Diß opffert ihr mit einem geringen
Stipendiums-Geld bey hohen Schulen/ und bildet euch vor/ nun-
mehr sey überflüssig/ auch ein Mehrers geschehen. Jhr opffert/
das ahm und kranck ist/ und opffert den Speiß-Opffer her. Solte
GOtt solches gefallen von euren Händen? Wer wil es glau-
ben? Verfluchet sey der Vortheilische/ der in seiner Heerde ein
frisches und tapfferes Männ/ ein hat/ und wann er ein Gelübd
thut/ opffert er dem HErrn nicht nur ein Fremdes/ sondern auch
ein Untüchtiges/ dann er ist ein grosser König/ und sein Name ist
schröcklich unter den Heyden.

Bißhero fast zu weitläufftig/ jedoch müssen wir solche grobe
Stücke berühren. Dann es kommet zuletzt die Zeit/ daß die lah-
me/ Mangel- und bresthafftige/ und Schafs thörichte Pursche
vermeynet/ außstudiret zu haben/ und geschwinde ligen sie mit
Brieffen und Karten vor den Consistorien/ auf den Cantzeleyen/
und wollen kurtzum gefördert seyn. Wo nur Bischöffe und Räthe
gehen lauren die Gesellen auf Gassen und Strassen/ vor den Tho-
ren/ in den Garten/ und wollen kurtzum gefodert seyn. Etliche
nehmen Weiber/ und so bald ein Kind geboren wird/ bitten sie die-
sen oder jenen/ und wollen darauf kurtzum gefodert seyn. Wie
kan es doch in einem Land/ oder in einer Stadt/ darauf wol gehen.

Dargegen ist unlaugbar/ daß in Spanien/ auch sonsten/ es
weit anders beschaffen/ und schämen sich fürnehmer Fürsten
und Herren/ und so wol von Naturen/ als mit sonderbaren Ga-
ben/ wolgeborne Kinder gar nicht/ die H. Schrifft zu studiren/
und dermahleins zu treiben. Das geschicht ebener Massen in
Teutschland/ aber bey denen auf Römischer Weise Catholischen

Uni-
Romans I. Buch.

Mercket/ ſchnoͤde Dinge duͤrffet ihr nicht bringen den ſterb-
tichen Menſchen/ mit was Gewiſſen duͤrffet ihr ſie bringen
GOTT dem HERRN? Jhr entheiliget ihn/ damit/ daß ihr
ſaget: Deß HErꝛn Tiſch iſt unheilig und ſein Opffer iſt verach-
tet/ ſamt ſeiner Speiſe. Man ſiehet keinen Fuͤrſten/ der ſeinen
Sohn zum Prieſter weyhe. Man ſiehet keinen Grafen/ der
ſeinen Sohn zum Prieſter weyhe. Es ſeyn gemeiniglich Arme/
Ungeſunde/ Mangel- und Breſthafftige/ welche die Leute darzu
halten. Und ihr ſprechet: Siehe/ es iſt nur muͤde/ ſchlecht/ ein-
faͤltig/ und tauget ſonſten an keinen andern Ort/ und ſchlaget es
in den Wind/ GOtt muͤſſe zufrieden ſeyn.

Und ihr/ ihr Fuͤrſten und Gewaltige/ ihr Reichen und Pa-
tron
en opffert nichts von den Eurigen/ ſondern das Geraubete/
welches die Armuth den Buͤrgern/ Handwerckern/ Bauern und
Tagloͤhnern abgejaget hat. Diß opffert ihr mit einem geringen
Stipendiums-Geld bey hohen Schulen/ und bildet euch vor/ nun-
mehr ſey uͤberfluͤſſig/ auch ein Mehrers geſchehen. Jhr opffert/
das ahm und kranck iſt/ und opffert den Speiß-Opffer her. Solte
GOtt ſolches gefallen von euren Haͤnden? Wer wil es glau-
ben? Verfluchet ſey der Vortheiliſche/ der in ſeiner Heerde ein
friſches und tapfferes Maͤnn/ ein hat/ und wann er ein Geluͤbd
thut/ opffert er dem HErꝛn nicht nur ein Fremdes/ ſondern auch
ein Untuͤchtiges/ dann er iſt ein groſſer Koͤnig/ und ſein Name iſt
ſchroͤcklich unter den Heyden.

Bißhero faſt zu weitlaͤufftig/ jedoch muͤſſen wir ſolche grobe
Stuͤcke beruͤhren. Dann es kommet zuletzt die Zeit/ daß die lah-
me/ Mangel- und breſthafftige/ und Schafs thoͤrichte Purſche
vermeynet/ außſtudiret zu haben/ und geſchwinde ligen ſie mit
Brieffen und Karten vor den Conſiſtorien/ auf den Cantzeleyen/
und wollen kurtzum gefoͤrdert ſeyn. Wo nur Biſchoͤffe und Raͤthe
gehen lauren die Geſellen auf Gaſſen und Straſſen/ vor den Tho-
ren/ in den Garten/ und wollen kurtzum gefodert ſeyn. Etliche
nehmen Weiber/ und ſo bald ein Kind geboren wird/ bitten ſie die-
ſen oder jenen/ und wollen darauf kurtzum gefodert ſeyn. Wie
kan es doch in einem Land/ oder in einer Stadt/ darauf wol gehen.

Dargegen iſt unlaugbar/ daß in Spanien/ auch ſonſten/ es
weit anders beſchaffen/ und ſchaͤmen ſich fuͤrnehmer Fuͤrſten
und Herren/ und ſo wol von Naturen/ als mit ſonderbaren Ga-
ben/ wolgeborne Kinder gar nicht/ die H. Schrifft zu ſtudiren/
und dermahleins zu treiben. Das geſchicht ebener Maſſen in
Teutſchland/ aber bey denen auf Roͤmiſcher Weiſe Catholiſchen

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[491/0505] Romans I. Buch. Mercket/ ſchnoͤde Dinge duͤrffet ihr nicht bringen den ſterb- tichen Menſchen/ mit was Gewiſſen duͤrffet ihr ſie bringen GOTT dem HERRN? Jhr entheiliget ihn/ damit/ daß ihr ſaget: Deß HErꝛn Tiſch iſt unheilig und ſein Opffer iſt verach- tet/ ſamt ſeiner Speiſe. Man ſiehet keinen Fuͤrſten/ der ſeinen Sohn zum Prieſter weyhe. Man ſiehet keinen Grafen/ der ſeinen Sohn zum Prieſter weyhe. Es ſeyn gemeiniglich Arme/ Ungeſunde/ Mangel- und Breſthafftige/ welche die Leute darzu halten. Und ihr ſprechet: Siehe/ es iſt nur muͤde/ ſchlecht/ ein- faͤltig/ und tauget ſonſten an keinen andern Ort/ und ſchlaget es in den Wind/ GOtt muͤſſe zufrieden ſeyn. Und ihr/ ihr Fuͤrſten und Gewaltige/ ihr Reichen und Pa- tronen opffert nichts von den Eurigen/ ſondern das Geraubete/ welches die Armuth den Buͤrgern/ Handwerckern/ Bauern und Tagloͤhnern abgejaget hat. Diß opffert ihr mit einem geringen Stipendiums-Geld bey hohen Schulen/ und bildet euch vor/ nun- mehr ſey uͤberfluͤſſig/ auch ein Mehrers geſchehen. Jhr opffert/ das ahm und kranck iſt/ und opffert den Speiß-Opffer her. Solte GOtt ſolches gefallen von euren Haͤnden? Wer wil es glau- ben? Verfluchet ſey der Vortheiliſche/ der in ſeiner Heerde ein friſches und tapfferes Maͤnn/ ein hat/ und wann er ein Geluͤbd thut/ opffert er dem HErꝛn nicht nur ein Fremdes/ ſondern auch ein Untuͤchtiges/ dann er iſt ein groſſer Koͤnig/ und ſein Name iſt ſchroͤcklich unter den Heyden. Bißhero faſt zu weitlaͤufftig/ jedoch muͤſſen wir ſolche grobe Stuͤcke beruͤhren. Dann es kommet zuletzt die Zeit/ daß die lah- me/ Mangel- und breſthafftige/ und Schafs thoͤrichte Purſche vermeynet/ außſtudiret zu haben/ und geſchwinde ligen ſie mit Brieffen und Karten vor den Conſiſtorien/ auf den Cantzeleyen/ und wollen kurtzum gefoͤrdert ſeyn. Wo nur Biſchoͤffe und Raͤthe gehen lauren die Geſellen auf Gaſſen und Straſſen/ vor den Tho- ren/ in den Garten/ und wollen kurtzum gefodert ſeyn. Etliche nehmen Weiber/ und ſo bald ein Kind geboren wird/ bitten ſie die- ſen oder jenen/ und wollen darauf kurtzum gefodert ſeyn. Wie kan es doch in einem Land/ oder in einer Stadt/ darauf wol gehen. Dargegen iſt unlaugbar/ daß in Spanien/ auch ſonſten/ es weit anders beſchaffen/ und ſchaͤmen ſich fuͤrnehmer Fuͤrſten und Herren/ und ſo wol von Naturen/ als mit ſonderbaren Ga- ben/ wolgeborne Kinder gar nicht/ die H. Schrifft zu ſtudiren/ und dermahleins zu treiben. Das geſchicht ebener Maſſen in Teutſchland/ aber bey denen auf Roͤmiſcher Weiſe Catholiſchen Uni-

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Zitationshilfe: Happel, Eberhard Werner: Der Academische Roman. Ulm, 1690, S. 491. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/happel_roman_1690/505>, abgerufen am 23.11.2024.