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Happel, Eberhard Werner: Der Academische Roman. Ulm, 1690.

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Deß Academischen
ret worden. Cerebacchius hingegen schüttelte den
Kopff/ und sagte: Jch sehe wol/ was die Studenten
anjetzo in der Welt gelten/ ein Jeder wil sich an den
Schul-Füchsen reiben/ hergegen/ wann einer brav
fressen und sauffen kan/ so stecket zum wenigsten noch
ein guter Hof-Mann darinn/ und der sich in den
Wissenschafften vertieffet/ findet nirgends/ als durch
schweres Geld seine Promotion. Jch habe der Exem-
pel gnugsam vor mir in meinem Vatterland/ es mag
eine Facultät seyn/ wie sie wolle/ ohne Geld/ oder hohe
Patronen/ wird keiner befördert/ wann er auch gnug-
same Proben seiner Erudition abgeleget hätte/ wisset
ihr aber mir das Gegentheil zu beweisen/ so wil ich
euch mit Gedult anhören.

Hierauf ließ sich der ernsthaffte Klingenfeld in
folgenden Discurs herauß: Daß die studirende Ju-
gend eine geraume Zeit in ehrbarer Zucht gestanden/
und verharret/ hoffe ich/ sey ausser allem Zweiffel;
Dann/ wo das nicht gewesen/ nimmermehr hätten so
viel Käyser/ Könige/ Fürsten und Herrschafften/ so
mächtigen Schutz ihnen gehalten/ und sie wider allen
Unfall versichert/ zu dem kommen die Uhr-alten Stiff-
tungen der hohen Schulen/ welche ordnen und wol-
len/ daß Doctores, Licentiaten/ Magistri, Baccalaurei,
und ins gemein alle/ so den Universitäten einverlei-
bet seyn/ und derselbigen Freyheit begehren zu genies-
sen/ ehrbarlich nach den Geboten der Rechten/ auch
den Gesetzen der Academien leben; Fürnemlich aber
dem Rector, darnach aber einer dem andern/ nach der
Würden und Gnaden/ Hoheit/ gebührliche Ehre be-
weisen.

Sie ordnen und wollen/ daß insonderheit die
Doctores, Magistri und graduirte Personen/ sich einer
Tapfferkeit deß Gemüths/ Beständigkeit und zeitiger

Erfah-

Deß Academiſchen
ret worden. Cerebacchius hingegen ſchuͤttelte den
Kopff/ und ſagte: Jch ſehe wol/ was die Studenten
anjetzo in der Welt gelten/ ein Jeder wil ſich an den
Schul-Fuͤchſen reiben/ hergegen/ wann einer brav
freſſen und ſauffen kan/ ſo ſtecket zum wenigſten noch
ein guter Hof-Mann darinn/ und der ſich in den
Wiſſenſchafften vertieffet/ findet nirgends/ als durch
ſchweres Geld ſeine Promotion. Jch habe der Exem-
pel gnugſam vor mir in meinem Vatterland/ es mag
eine Facultaͤt ſeyn/ wie ſie wolle/ ohne Geld/ oder hohe
Patronen/ wird keiner befoͤrdert/ wann er auch gnug-
ſame Proben ſeiner Erudition abgeleget haͤtte/ wiſſet
ihr aber mir das Gegentheil zu beweiſen/ ſo wil ich
euch mit Gedult anhoͤren.

Hierauf ließ ſich der ernſthaffte Klingenfeld in
folgenden Diſcurs herauß: Daß die ſtudirende Ju-
gend eine geraume Zeit in ehrbarer Zucht geſtanden/
und verharret/ hoffe ich/ ſey auſſer allem Zweiffel;
Dann/ wo das nicht geweſen/ nimmermehr haͤtten ſo
viel Kaͤyſer/ Koͤnige/ Fuͤrſten und Herꝛſchafften/ ſo
maͤchtigen Schutz ihnen gehalten/ und ſie wider allen
Unfall verſichert/ zu dem kom̃en die Uhr-alten Stiff-
tungen der hohen Schulen/ welche ordnen und wol-
len/ daß Doctores, Licentiaten/ Magiſtri, Baccalaurei,
und ins gemein alle/ ſo den Univerſitaͤten einverlei-
bet ſeyn/ und derſelbigen Freyheit begehren zu genieſ-
ſen/ ehrbarlich nach den Geboten der Rechten/ auch
den Geſetzen der Academien leben; Fuͤrnemlich aber
dem Rector, darnach aber einer dem andern/ nach der
Wuͤrden und Gnaden/ Hoheit/ gebuͤhrliche Ehre be-
weiſen.

Sie ordnen und wollen/ daß inſonderheit die
Doctores, Magiſtri und graduirte Perſonen/ ſich einer
Tapfferkeit deß Gemuͤths/ Beſtaͤndigkeit und zeitiger

Erfah-
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[184/0196] Deß Academiſchen ret worden. Cerebacchius hingegen ſchuͤttelte den Kopff/ und ſagte: Jch ſehe wol/ was die Studenten anjetzo in der Welt gelten/ ein Jeder wil ſich an den Schul-Fuͤchſen reiben/ hergegen/ wann einer brav freſſen und ſauffen kan/ ſo ſtecket zum wenigſten noch ein guter Hof-Mann darinn/ und der ſich in den Wiſſenſchafften vertieffet/ findet nirgends/ als durch ſchweres Geld ſeine Promotion. Jch habe der Exem- pel gnugſam vor mir in meinem Vatterland/ es mag eine Facultaͤt ſeyn/ wie ſie wolle/ ohne Geld/ oder hohe Patronen/ wird keiner befoͤrdert/ wann er auch gnug- ſame Proben ſeiner Erudition abgeleget haͤtte/ wiſſet ihr aber mir das Gegentheil zu beweiſen/ ſo wil ich euch mit Gedult anhoͤren. Hierauf ließ ſich der ernſthaffte Klingenfeld in folgenden Diſcurs herauß: Daß die ſtudirende Ju- gend eine geraume Zeit in ehrbarer Zucht geſtanden/ und verharret/ hoffe ich/ ſey auſſer allem Zweiffel; Dann/ wo das nicht geweſen/ nimmermehr haͤtten ſo viel Kaͤyſer/ Koͤnige/ Fuͤrſten und Herꝛſchafften/ ſo maͤchtigen Schutz ihnen gehalten/ und ſie wider allen Unfall verſichert/ zu dem kom̃en die Uhr-alten Stiff- tungen der hohen Schulen/ welche ordnen und wol- len/ daß Doctores, Licentiaten/ Magiſtri, Baccalaurei, und ins gemein alle/ ſo den Univerſitaͤten einverlei- bet ſeyn/ und derſelbigen Freyheit begehren zu genieſ- ſen/ ehrbarlich nach den Geboten der Rechten/ auch den Geſetzen der Academien leben; Fuͤrnemlich aber dem Rector, darnach aber einer dem andern/ nach der Wuͤrden und Gnaden/ Hoheit/ gebuͤhrliche Ehre be- weiſen. Sie ordnen und wollen/ daß inſonderheit die Doctores, Magiſtri und graduirte Perſonen/ ſich einer Tapfferkeit deß Gemuͤths/ Beſtaͤndigkeit und zeitiger Erfah-

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Zitationshilfe: Happel, Eberhard Werner: Der Academische Roman. Ulm, 1690, S. 184. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/happel_roman_1690/196>, abgerufen am 27.11.2024.