Hanssen, Petrus: Achtzig erläuterte Grund-Fragen. Lübeck u. a., 1731.der unendlichen Dauer/ als der Unermeßlichkeit fähig/ und daß/ wie sie in ihrem Umfang nicht un- begrentzt sind/ sie auch in der Zeit einen Anfang haben nehmen müssen. Richard Bentley hat in einer Rede/ da er die Atheisterey aus dem Ursprung und dem Verband der Welt widerlegt/ hierüber viel schöne Gedancken/ davon ich diese zur Probe hieher setzen wollen: pone aeternam durationem mundi praeteritam, infinitasque telluris circa solem revolutiones annuas; at de menstruis lunae circa ter- ram & diurnis terrae circa proprium axem revolu- tionibus, quae per hypothesin prioribus illis coaevae statuuntur, licebit quaerere, hae ipsae quoque finitae sint, an infinitae? Non utique finitae: quippe nu- merus finitus infinito major esset, prout 12 vel 365 unitate sunt majora: at neque infinitae, duo enim vel tria infinita sese magnitudine excederent, prout annus mensem, vel uterque diem excedit. Utrolicet ergo modo hypothesis capiatur repugnans est & im- possibilis. Bentley stult. & irration. Atheismi ex versione latina Jablonski p. m. 294. VIII. Ob nicht ein jegliches Geschöpff sein eigenthümliches Wesen haben müsse/ davon der Begrif von Ewig- keit her in dem göttlichen Verstan- de/ wornach er dessen Eigenschaff- ten
der unendlichen Dauer/ als der Unermeßlichkeit faͤhig/ und daß/ wie ſie in ihrem Umfang nicht un- begrentzt ſind/ ſie auch in der Zeit einen Anfang haben nehmen muͤſſen. Richard Bentley hat in einer Rede/ da er die Atheiſterey aus dem Urſprung und dem Verband der Welt widerlegt/ hieruͤber viel ſchoͤne Gedancken/ davon ich dieſe zur Probe hieher ſetzen wollen: pone æternam durationem mundi præteritam, infinitasque telluris circa ſolem revolutiones annuas; at de menſtruis lunæ circa ter- ram & diurnis terræ circa proprium axem revolu- tionibus, quæ per hypotheſin prioribus illis coævæ ſtatuuntur, licebit quærere, hæ ipſæ quoque finitæ ſint, an infinitæ? Non utique finitæ: quippe nu- merus finitus infinito major eſſet, prout 12 vel 365 unitate ſunt majora: at neque infinitæ, duo enim vel tria infinita ſeſe magnitudine excederent, prout annus menſem, vel uterque diem excedit. Utrolicet ergo modo hypotheſis capiatur repugnans eſt & im- poſſibilis. Bentley ſtult. & irration. Atheismi ex verſione latina Jablonski p. m. 294. VIII. Ob nicht ein jegliches Geſchoͤpff ſein eigenthuͤmliches Weſen haben muͤſſe/ davon der Begrif von Ewig- keit her in dem goͤttlichen Verſtan- de/ wornach er deſſen Eigenſchaff- ten
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der unendlichen Dauer/ als der Unermeßlichkeit
faͤhig/ und daß/ wie ſie in ihrem Umfang nicht un-
begrentzt ſind/ ſie auch in der Zeit einen Anfang
haben nehmen muͤſſen. Richard Bentley hat in
einer Rede/ da er die Atheiſterey aus dem Urſprung
und dem Verband der Welt widerlegt/ hieruͤber
viel ſchoͤne Gedancken/ davon ich dieſe zur Probe
hieher ſetzen wollen: pone æternam durationem
mundi præteritam, infinitasque telluris circa ſolem
revolutiones annuas; at de menſtruis lunæ circa ter-
ram & diurnis terræ circa proprium axem revolu-
tionibus, quæ per hypotheſin prioribus illis coævæ
ſtatuuntur, licebit quærere, hæ ipſæ quoque finitæ
ſint, an infinitæ? Non utique finitæ: quippe nu-
merus finitus infinito major eſſet, prout 12 vel 365
unitate ſunt majora: at neque infinitæ, duo enim
vel tria infinita ſeſe magnitudine excederent, prout
annus menſem, vel uterque diem excedit. Utrolicet
ergo modo hypotheſis capiatur repugnans eſt & im-
poſſibilis. Bentley ſtult. & irration. Atheismi ex
verſione latina Jablonski p. m. 294.
VIII.
Ob nicht ein jegliches Geſchoͤpff
ſein eigenthuͤmliches Weſen haben
muͤſſe/ davon der Begrif von Ewig-
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de/ wornach er deſſen Eigenſchaff-
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