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Günther, Karl Gottlob: Europäisches Völkerrecht in Friedenszeiten nach Vernunft, Verträgen und Herkommen, mit Anwendung auf die teutschen Reichsstände. Bd. 1. Altenburg, 1787.

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Von den geselschaftlichen Verbindungen
conari, vt non tam se quam sacro sancto Romanorum im-
perio, tanquam capite oppreßo, facile ceteris membris
omnibus servitutem imponant: affectare eos dominatio-
nem atque divinitatem, nempe vt ab omnibus haud
aliter, imo magis quam Deus timeantur. Aventini
Annal. Boic. L. VII. p.
416. Noch verdient die Schilde-
rung selbst eines Erzbischofs von Salzburg, Eberhard,
in einer Rede an die bayerschen Stände, von den Aus-
schweifungen der Päpste bemerkt zu werden: Sub pontifi-
cis maximi titulo, pastoris pelle, lupum saevissimum,
nisi caeci sumus, sentimus. Romani flamines arma in
omnes habent Christianos, audendo, fallendo et bella
ex bellis serendo magni facti, oves trucidant, occi-
dunt, pacem concordiam terris depellunt, intestina
bella, domesticas seditiones ab inferis eliciunt in dies
magis atque magis omnium vires debilitant, ut omnium
capitibus insultent, omnes devorent, universos in ser-
vitutem redigant. ---- Ferre parem non poßunt,
non desistent, donec omnia pedibus suis conculcave-
rint, atque in templo Dei sedeant, extollanturque
supra omne id, quod colitur: fames opum, sitis hono-
rum inexplebilis est: quo plura avido conceßeris, eo
plura appetit: porige digitum et manum concupiscet.
Licentia omnes sumus deteriores. Qui servus servo-
rum est, Dominus Dominorum, perinde ac si Deus
foret, eße cupit. Aventin
. Annal. p.
420.
d] Augustinus Triumphus ein Augustinermönch im vierzehn-
ten Jahrhundert beweißt, in seiner Abhandlung de pote-
state ecclesiastica quaest. IX.
daß der Papst den Vorzug
vor den Engeln habe. Nulli angelo, sagt er, commißa
est jurisdictio et cura totius orbis; sed Papae totius
orbis jurisdictio et cura est commißa.
e] Papst Hadrian IV. trug kein Bedenken, den teutschen
Reichsständen zu schreiben: -- Ecce in potestate nostra
est, ut demus imperium, cui volumus. Propterea

Von den geſelſchaftlichen Verbindungen
conari, vt non tam ſe quam ſacro ſancto Romanorum im-
perio, tanquam capite oppreßo, facile ceteris membris
omnibus ſervitutem imponant: affectare eos dominatio-
nem atque divinitatem, nempe vt ab omnibus haud
aliter, imo magis quam Deus timeantur. Aventini
Annal. Boic. L. VII. p.
416. Noch verdient die Schilde-
rung ſelbſt eines Erzbiſchofs von Salzburg, Eberhard,
in einer Rede an die bayerſchen Staͤnde, von den Aus-
ſchweifungen der Paͤpſte bemerkt zu werden: Sub pontifi-
cis maximi titulo, paſtoris pelle, lupum ſaeviſſimum,
niſi caeci ſumus, ſentimus. Romani flamines arma in
omnes habent Chriſtianos, audendo, fallendo et bella
ex bellis ſerendo magni facti, oves trucidant, occi-
dunt, pacem concordiam terris depellunt, inteſtina
bella, domeſticas ſeditiones ab inferis eliciunt in dies
magis atque magis omnium vires debilitant, ut omnium
capitibus inſultent, omnes devorent, univerſos in ſer-
vitutem redigant. —— Ferre parem non poßunt,
non deſiſtent, donec omnia pedibus ſuis conculcave-
rint, atque in templo Dei ſedeant, extollanturque
ſupra omne id, quod colitur: fames opum, ſitis hono-
rum inexplebilis eſt: quo plura avido conceßeris, eo
plura appetit: porige digitum et manum concupiſcet.
Licentia omnes ſumus deteriores. Qui ſervus ſervo-
rum eſt, Dominus Dominorum, perinde ac ſi Deus
foret, eße cupit. Aventin
. Annal. p.
420.
d] Auguſtinus Triumphus ein Auguſtinermoͤnch im vierzehn-
ten Jahrhundert beweißt, in ſeiner Abhandlung de pote-
ſtate eccleſiaſtica quaeſt. IX.
daß der Papſt den Vorzug
vor den Engeln habe. Nulli angelo, ſagt er, commißa
eſt jurisdictio et cura totius orbis; ſed Papae totius
orbis jurisdictio et cura eſt commißa.
e] Papſt Hadrian IV. trug kein Bedenken, den teutſchen
Reichsſtaͤnden zu ſchreiben: — Ecce in poteſtate noſtra
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[166/0192] Von den geſelſchaftlichen Verbindungen c] conari, vt non tam ſe quam ſacro ſancto Romanorum im- perio, tanquam capite oppreßo, facile ceteris membris omnibus ſervitutem imponant: affectare eos dominatio- nem atque divinitatem, nempe vt ab omnibus haud aliter, imo magis quam Deus timeantur. Aventini Annal. Boic. L. VII. p. 416. Noch verdient die Schilde- rung ſelbſt eines Erzbiſchofs von Salzburg, Eberhard, in einer Rede an die bayerſchen Staͤnde, von den Aus- ſchweifungen der Paͤpſte bemerkt zu werden: Sub pontifi- cis maximi titulo, paſtoris pelle, lupum ſaeviſſimum, niſi caeci ſumus, ſentimus. Romani flamines arma in omnes habent Chriſtianos, audendo, fallendo et bella ex bellis ſerendo magni facti, oves trucidant, occi- dunt, pacem concordiam terris depellunt, inteſtina bella, domeſticas ſeditiones ab inferis eliciunt in dies magis atque magis omnium vires debilitant, ut omnium capitibus inſultent, omnes devorent, univerſos in ſer- vitutem redigant. —— Ferre parem non poßunt, non deſiſtent, donec omnia pedibus ſuis conculcave- rint, atque in templo Dei ſedeant, extollanturque ſupra omne id, quod colitur: fames opum, ſitis hono- rum inexplebilis eſt: quo plura avido conceßeris, eo plura appetit: porige digitum et manum concupiſcet. Licentia omnes ſumus deteriores. Qui ſervus ſervo- rum eſt, Dominus Dominorum, perinde ac ſi Deus foret, eße cupit. Aventin. Annal. p. 420. d] Auguſtinus Triumphus ein Auguſtinermoͤnch im vierzehn- ten Jahrhundert beweißt, in ſeiner Abhandlung de pote- ſtate eccleſiaſtica quaeſt. IX. daß der Papſt den Vorzug vor den Engeln habe. Nulli angelo, ſagt er, commißa eſt jurisdictio et cura totius orbis; ſed Papae totius orbis jurisdictio et cura eſt commißa. e] Papſt Hadrian IV. trug kein Bedenken, den teutſchen Reichsſtaͤnden zu ſchreiben: — Ecce in poteſtate noſtra eſt, ut demus imperium, cui volumus. Propterea con-

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Zitationshilfe: Günther, Karl Gottlob: Europäisches Völkerrecht in Friedenszeiten nach Vernunft, Verträgen und Herkommen, mit Anwendung auf die teutschen Reichsstände. Bd. 1. Altenburg, 1787, S. 166. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/guenther_voelkerrecht01_1787/192>, abgerufen am 23.11.2024.