Gryphius, Andreas: Teutsche Reim-Gedichte. Frankfurt (Main), 1650.Das Ander Buch. DEr Mutter enger Leib hilt erstlich dich gefangen/ Als deine Seele ward in Fleisch vnd Bein verstrickt: So bald du dieses Licht/ das süße Licht erblickt/ Bist du in newe Band vnd Kercker eingegangen. Was ist die grosse Welt? ein Blockhauß/ da verlangen/ Vnd Angst vnd schwere noth mit strängen fesseln drückt/ Wenn vns der freye Todt/ auß diesen Ketten rückt/ Denn nimbt die grufft in Hafft/ die gantz erblaßten wangen. Waß ist die Freyheit doch/ die nirgend wird gefunden/ Du bist eh' als du bist/ vnd weil du bist gebunden/ Du bindest dich selb-selbst in Furcht vnd Sorgen eyn. Doch! wer mit schnellem geist kan durch die Wolcken rennen/ Vnd stricke/ die verlust vnd hoffnung/ würckt zutrennen; Kan/ ob jhn Diamant gleich bünde/ freye seyn. XII. Jn H. Johann. Christoph: von Schönborn/ in Schönborn vnd Zissendorff/ Stambuch. WJr Armen! ach wie ists so bald mit vns gethan! Wie plötzlich wird vns offt/ worauff wir Menschen den- cken/ Der Sinnen wundsch verkehrt. Wir pflegen vns zu kräncken/ Doch/ wer bringt von der Klipp den vnverletzten Kahn? Wir fechten leider hier/ all vnter einer Fahn Der Eitelkeitlwas steht/ kan plötzlich sich verlencken/ Vnd sich vnd dich in ach vnd herbes trawren sencken. Wir tretten alle schon die rawe todten bahn. Was jtzund herrlich blüht/ wird auff die nacht erbleichen/ Die/ vor dem alles beb't/ die an die Sternen reichen/ Die werden morgen koth/ vnd staub vnd aschen seyn. Wol diesem/ dessen geist sich keine noth läst zwingen. Wol dem/ der vnverzagt kan durch die schrancken dringen Jn dem vnß sterben trotzt/ vnd Fleisch vnd grimme Pein. XIII. M iiij
Das Ander Buch. DEr Mutter enger Leib hilt erſtlich dich gefangen/ Als deine Seele ward in Fleiſch vnd Bein verſtrickt: So bald du dieſes Licht/ das ſuͤße Licht erblickt/ Biſt du in newe Band vnd Kercker eingegangen. Was iſt die groſſe Welt? ein Blockhauß/ da verlangen/ Vnd Angſt vnd ſchwere noth mit ſtraͤngen feſſeln druͤckt/ Wenn vns der freye Todt/ auß dieſen Ketten ruͤckt/ Denn nimbt die grufft in Hafft/ die gantz erblaßten wangen. Waß iſt die Freyheit doch/ die nirgend wird gefunden/ Du biſt eh’ als du biſt/ vnd weil du biſt gebunden/ Du bindeſt dich ſelb-ſelbſt in Furcht vnd Sorgen eyn. Doch! wer mit ſchnellem geiſt kan durch die Wolcken rennen/ Vnd ſtricke/ die verluſt vnd hoffnung/ wuͤrckt zutrennen; Kan/ ob jhn Diamant gleich buͤnde/ freye ſeyn. XII. Jn H. Johann. Chriſtoph: von Schoͤnborn/ in Schoͤnborn vnd Ziſſendorff/ Stambuch. WJr Armen! ach wie iſts ſo bald mit vns gethan! Wie ploͤtzlich wird vns offt/ worauff wir Menſchen den- cken/ Der Sinnen wundſch verkehrt. Wir pflegẽ vns zu kraͤncken/ Doch/ wer bringt von der Klipp den vnverletzten Kahn? Wir fechten leider hier/ all vnter einer Fahn Der Eitelkeitlwas ſteht/ kan ploͤtzlich ſich verlencken/ Vnd ſich vnd dich in ach vnd herbes trawren ſencken. Wir tretten alle ſchon die rawe todten bahn. Was jtzund herꝛlich bluͤht/ wird auff die nacht erbleichen/ Die/ vor dem alles beb’t/ die an die Sternen reichen/ Die werden morgen koth/ vnd ſtaub vnd aſchen ſeyn. Wol dieſem/ deſſen geiſt ſich keine noth laͤſt zwingen. Wol dem/ der vnverzagt kan durch die ſchrancken dringen Jn dem vnß ſterben trotzt/ vnd Fleiſch vnd grimme Pein. XIII. M iiij
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Das Ander Buch.
DEr Mutter enger Leib hilt erſtlich dich gefangen/
Als deine Seele ward in Fleiſch vnd Bein verſtrickt:
So bald du dieſes Licht/ das ſuͤße Licht erblickt/
Biſt du in newe Band vnd Kercker eingegangen.
Was iſt die groſſe Welt? ein Blockhauß/ da verlangen/
Vnd Angſt vnd ſchwere noth mit ſtraͤngen feſſeln druͤckt/
Wenn vns der freye Todt/ auß dieſen Ketten ruͤckt/
Denn nimbt die grufft in Hafft/ die gantz erblaßten wangen.
Waß iſt die Freyheit doch/ die nirgend wird gefunden/
Du biſt eh’ als du biſt/ vnd weil du biſt gebunden/
Du bindeſt dich ſelb-ſelbſt in Furcht vnd Sorgen eyn.
Doch! wer mit ſchnellem geiſt kan durch die Wolcken rennen/
Vnd ſtricke/ die verluſt vnd hoffnung/ wuͤrckt zutrennen;
Kan/ ob jhn Diamant gleich buͤnde/ freye ſeyn.
XII.
Jn H. Johann. Chriſtoph: von Schoͤnborn/
in Schoͤnborn vnd Ziſſendorff/
Stambuch.
WJr Armen! ach wie iſts ſo bald mit vns gethan!
Wie ploͤtzlich wird vns offt/ worauff wir Menſchen den-
cken/
Der Sinnen wundſch verkehrt. Wir pflegẽ vns zu kraͤncken/
Doch/ wer bringt von der Klipp den vnverletzten Kahn?
Wir fechten leider hier/ all vnter einer Fahn
Der Eitelkeitlwas ſteht/ kan ploͤtzlich ſich verlencken/
Vnd ſich vnd dich in ach vnd herbes trawren ſencken.
Wir tretten alle ſchon die rawe todten bahn.
Was jtzund herꝛlich bluͤht/ wird auff die nacht erbleichen/
Die/ vor dem alles beb’t/ die an die Sternen reichen/
Die werden morgen koth/ vnd ſtaub vnd aſchen ſeyn.
Wol dieſem/ deſſen geiſt ſich keine noth laͤſt zwingen.
Wol dem/ der vnverzagt kan durch die ſchrancken dringen
Jn dem vnß ſterben trotzt/ vnd Fleiſch vnd grimme
Pein.
XIII.
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Zitationshilfe: | Gryphius, Andreas: Teutsche Reim-Gedichte. Frankfurt (Main), 1650, S. 175. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/gryphius_leoarmenius_1650/187>, abgerufen am 07.07.2024. |