Gryphius, Andreas: Teutsche Reim-Gedichte. Frankfurt (Main), 1650.Oden Wo die Fischer Netz aufstellen Mit brausen überschwemt. wie er/ das Spiel der See Ein halb zu scheittert Schiff/ jtzt aufschwingt in die Höh/ Bald mit sich in den Abgrundt reißt/ Bald über Klipp' auf Klippen schmeißt; So handelt vnß die herbe Noth. Der Menschen furcht der hartte Todt Jst nicht so schrecklich alß das Leben (Wofern es Leben heißt) in welchem wir verschmachten/ Biß wir den/ durch viel hohn/ vnd Geisseln vnd verachten/ Von hier verjagten Geist auf geben. Ach! möcht vnß Rettung doch erquicken: Ach! möcht vnß der doch hülffe schicken Der sich in Sion hat verliebet Vnd bricht was Jsrael betrübet. Gegensatz. Zwar! Er selbst hat diß verhangen Daß man/ vnß/ die wir sein' vnß die er außerwehlet/ Die er für eigen schätzt vnd derer Haar' er zehlet Jn dem Elend' hält gefangen. Man hat was noch vielmehr die Fessel auff sein wortt Vmb vnsern Halß gelegt. Er selbst hat diesen ortt Zu vnserm Kampffplatz außerkiest. Er hat was für vnd vmb vnß ist/ Mit Waffen wider vns gestärckt/ Vnd wie ein Jäger/ scharff bemerckt; Damit wir ja im Garne blieben. Er spreche nur ein wortt so wird der Strick zureissen/ Der Kercker offen stehn; Man wird vnß Freye heissen[/] Erlöser! möcht' es dir belieben. Daß wir die deine Thaten kennen Dich doch Erlöser solten nennen. Daß wir/ die dir nur dienen wolten Nicht frembden Herren dienen solten. Zusatz. Es kommt nicht jederzeit von Weh-mutt daß man weynt/ Die Threnen die wir jtzt vergissen/ Die
Oden Wo die Fiſcher Netz aufſtellen Mit brauſen uͤberſchweḿt. wie er/ das Spiel der See Ein halb zu ſcheittert Schiff/ jtzt aufſchwingt in die Hoͤh/ Bald mit ſich in den Abgrundt reißt/ Bald uͤber Klipp’ auf Klippen ſchmeißt; So handelt vnß die herbe Noth. Der Menſchen furcht der hartte Todt Jſt nicht ſo ſchrecklich alß das Leben (Wofern es Leben heißt) in welchem wir verſchmachten/ Biß wir den/ durch viel hohn/ vnd Geiſſeln vnd verachten/ Von hier verjagten Geiſt auf geben. Ach! moͤcht vnß Rettung doch erquicken: Ach! moͤcht vnß der doch huͤlffe ſchicken Der ſich in Sion hat verliebet Vnd bricht was Jſrael betruͤbet. Gegenſatz. Zwar! Er ſelbſt hat diß verhangen Daß man/ vnß/ die wir ſein’ vnß die er außerwehlet/ Die er fuͤr eigen ſchaͤtzt vnd derer Haar’ er zehlet Jn dem Elend’ haͤlt gefangen. Man hat was noch vielmehr die Feſſel auff ſein wortt Vmb vnſern Halß gelegt. Er ſelbſt hat dieſen ortt Zu vnſerm Kampffplatz außerkieſt. Er hat was fuͤr vnd vmb vnß iſt/ Mit Waffen wider vns geſtaͤrckt/ Vnd wie ein Jaͤger/ ſcharff bemerckt; Damit wir ja im Garne blieben. Er ſpreche nur ein wortt ſo wird der Strick zureiſſen/ Der Kercker offen ſtehn; Man wird vnß Freye heiſſen[/] Erloͤſer! moͤcht’ es dir belieben. Daß wir die deine Thaten kennen Dich doch Erloͤſer ſolten nennen. Daß wir/ die dir nur dienen wolten Nicht frembden Herren dienen ſolten. Zuſatz. Es kom̃t nicht jederzeit von Weh-mutt daß man weynt/ Die Threnen die wir jtzt vergiſſen/ Die
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Oden
Wo die Fiſcher Netz aufſtellen
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Ein halb zu ſcheittert Schiff/ jtzt aufſchwingt in die Hoͤh/
Bald mit ſich in den Abgrundt reißt/
Bald uͤber Klipp’ auf Klippen ſchmeißt;
So handelt vnß die herbe Noth.
Der Menſchen furcht der hartte Todt
Jſt nicht ſo ſchrecklich alß das Leben
(Wofern es Leben heißt) in welchem wir verſchmachten/
Biß wir den/ durch viel hohn/ vnd Geiſſeln vnd verachten/
Von hier verjagten Geiſt auf geben.
Ach! moͤcht vnß Rettung doch erquicken:
Ach! moͤcht vnß der doch huͤlffe ſchicken
Der ſich in Sion hat verliebet
Vnd bricht was Jſrael betruͤbet.
Gegenſatz.
Zwar! Er ſelbſt hat diß verhangen
Daß man/ vnß/ die wir ſein’ vnß die er außerwehlet/
Die er fuͤr eigen ſchaͤtzt vnd derer Haar’ er zehlet
Jn dem Elend’ haͤlt gefangen.
Man hat was noch vielmehr die Feſſel auff ſein wortt
Vmb vnſern Halß gelegt. Er ſelbſt hat dieſen ortt
Zu vnſerm Kampffplatz außerkieſt.
Er hat was fuͤr vnd vmb vnß iſt/
Mit Waffen wider vns geſtaͤrckt/
Vnd wie ein Jaͤger/ ſcharff bemerckt;
Damit wir ja im Garne blieben.
Er ſpreche nur ein wortt ſo wird der Strick zureiſſen/
Der Kercker offen ſtehn; Man wird vnß Freye heiſſen/
Erloͤſer! moͤcht’ es dir belieben.
Daß wir die deine Thaten kennen
Dich doch Erloͤſer ſolten nennen.
Daß wir/ die dir nur dienen wolten
Nicht frembden Herren dienen ſolten.
Zuſatz.
Es kom̃t nicht jederzeit von Weh-mutt daß man weynt/
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Die
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