German Schleifheim von Sulsfort [i. e. Grimmelshausen, Hans Jakob Christoffel von]: Der Abentheurliche Simplicissimus Teutsch. Monpelgart [i. e. Nürnberg], 1669.Erstes Buch. nichts zu getrösten/ weil/ wie ich vor Augen sehe/ bey-des sein Kirch und Pfarrhof im Feuer stunde. Hier- auf verfügte ich mich gantz traurig gegen dem Wald zu meiner Wohnung/ und demnach ich auff dieser Räis sehr wenig getröst/ hingegen aber umb viel an- dächtiger worden/ beschlosse ich bey mir/ die Wild- nus nimmermehr zu verlassen; massen ich schon nachgedachte/ ob nicht müglich wäre/ daß ich ohne Saltz (so mir bißher der Pfarrer mitgetheilt hatte) leben/ und also aller Menschen entberen könte? Das XIV. Capitel. DAmit ich aber diesem meinem Entschluß nach- Den zweyten Tag/ nachdem obgemeldtes Dorff sahen C
Erſtes Buch. nichts zu getroͤſten/ weil/ wie ich vor Augen ſehe/ bey-des ſein Kirch und Pfarꝛhof im Feuer ſtunde. Hier- auf verfuͤgte ich mich gantz traurig gegen dem Wald zu meiner Wohnung/ und demnach ich auff dieſer Raͤis ſehr wenig getroͤſt/ hingegen aber umb viel an- daͤchtiger worden/ beſchloſſe ich bey mir/ die Wild- nus nimmermehr zu verlaſſen; maſſen ich ſchon nachgedachte/ ob nicht muͤglich waͤre/ daß ich ohne Saltz (ſo mir bißher der Pfarꝛer mitgetheilt hatte) leben/ und alſo aller Menſchen entberen koͤnte? Das XIV. Capitel. DAmit ich aber dieſem meinem Entſchluß nach- Den zweyten Tag/ nachdem obgemeldtes Dorff ſahen C
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Erſtes Buch.
nichts zu getroͤſten/ weil/ wie ich vor Augen ſehe/ bey-
des ſein Kirch und Pfarꝛhof im Feuer ſtunde. Hier-
auf verfuͤgte ich mich gantz traurig gegen dem Wald
zu meiner Wohnung/ und demnach ich auff dieſer
Raͤis ſehr wenig getroͤſt/ hingegen aber umb viel an-
daͤchtiger worden/ beſchloſſe ich bey mir/ die Wild-
nus nimmermehr zu verlaſſen; maſſen ich ſchon
nachgedachte/ ob nicht muͤglich waͤre/ daß ich ohne
Saltz (ſo mir bißher der Pfarꝛer mitgetheilt hatte)
leben/ und alſo aller Menſchen entberen koͤnte?
Das XIV. Capitel.
DAmit ich aber dieſem meinem Entſchluß nach-
kommen/ und ein rechter Wald-Bruder ſeyn
moͤchte/ zoge ich meines Einſidlers hinderlaſſen haͤ-
rin Hemd an/ und guͤrtet ſeine Kette daruͤber; nicht
zwar/ als haͤtt ich ſie bedoͤrfft/ mein unbaͤndig Fleiſch
zu mortificiren/ ſondern damit ich meinem Vorfah-
ren ſo wolim Leben/ als im Habit gleichen/ mich
auch durch ſolche Kleidung deſto beſſer vor der rau-
hen Winters-Kaͤlt beſchuͤtzen moͤchte.
Den zweyten Tag/ nachdem obgemeldtes Dorff
gepluͤndert und verbrennt worden/ als ich eben in
meiner Huͤtten ſaſſe/ und zugleich neben dem Gebet
gelbe Ruͤben/ zu meinem Auffenthalt/ im Feuer brie-
te/ umbringten mich bey 40. oder 50. Mußquetier;
dieſe/ ob ſie zwar ob meiner Perſon Seltzamkeit er-
ſtauneten/ ſo durchſtuͤrmten ſie doch meine Huͤtten/
und ſuchten/ was da nicht zu finden war/ dañ nichts
als Buͤcher hatte ich/ die ſie mir durcheinander ge-
worffen/ weil ſie ihnen nichts taugten: Endlich/ als
ſie mich beſſer betrachteten/ und an meinen Federn
ſahen
C
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