Anmelden (DTAQ) DWDS     dlexDB     CLARIN-D

Gottfried, Johann Ludwig: Newe Welt Vnd Americanische Historien. Frankfurt (Main), 1631.

Bild:
<< vorherige Seite

West-Jndianischer Historien Erster Theil
[Abbildung] so grosse Sorg/ vnnd beichten so rein/ daß bey nahe niemand auß der Wagschüssel geworffen wirdt/ Vnd
Beicht-
platz.
Jndianer
Priester-
Weihe.
diesen Beichtplatz heissen sie Sangenotocoro.

Die Jndianer haben der Leuitischen vnd Päpstischen Priesterweihe auch nachgefolget/ aber auß der
Salben ist abzunehmen/ wer deren Author sey. Der Mexicaner Abgötter Priester salbeten sich auff diese
weise: Sie beschmireten sich vom Haupt an biß zun Füssen/ das Haar/ welches von gemelter Salben
wuchs/ ward wie gestickte Flechten/ vnd schien eines Pferds Mehn seyn/ wann er auffgebunden vnnd ge-
flecht ist/ diß Haar wuchs mit der Zeit so lang/ daß es jhnen biß vber die Knie reichet/ vnnd wug so schwer/
daß sie genug daran zutragen hatten/ welches sie nicht abschneiden dorfften/ es were jhnen dann hohes Alters
halben zugelassen/ oder so sie zum Regiment vnd andern hohen Emptern gezogen würden/ diß Haar flochten
sie mit Baumwollen Schnür/ sechs Finger breit.

Ruß Salb.

Der Rauch/ damit sie sich zu räuchern pflegten/ war gemeiniglich Ruß/ welches von alten Zeiten
her jhren Göttern ein sonderlich angenehmes Opffer gewesen. Vnnd die Priester so solches Opffer hielten/
strichen sich allweg/ vber den gantzen Leib/ mit Ruß oder Dinten an/ vnd scheinen schwartze Mohren seyn.
Diß war jhre gewöhnliche Salbe/ wann sie aber in die Wälde/ auff die Berge/ oder in die finstern Klüffte
giengen/ jhren Abgöttern zu opffern/ alsdann brauchten sie ein besondere Salbung/ mit etlichen Ceremo-
Salb von
gifftigen
Thieren.
nien/ die Forcht zuvertreiben/ vnd sich gehertzt zu machen. Solche Salb aber war von etlichen gifftigen Thie-
ren zugericht/ als von Spinnen/ Scorpionen/ Krotten/ Salamandern/ Ottern/ Schlangen/ welche die jun-
gen Knaben begierlich fiengen vnd samleten. Diese gifftige Thier namen die Priester/ branten die im Tem-
pel vor dem Altar zu Aschen/ stiessen sie im Mörser/ vermischtens mit Tabaco. Vnder die Aschen wurffen
sie lebendige Spinnen/ Scorpion vnd Krotten/ mischten vnnd stiessens durch einander/ darnach theten sie
Ololuchqui
Krafft.
gemahlen Samen von Ololuchqui/ welcher Sinnloß machet/ darunter. Vnter diese Aschen mahleten
sie auch schwartzhärige Würme/ so vergiffte Haar haben. Alles dieses knetteten sie zusammen mit
Ruß/ thetens in kleine Töpfflein/ setztens für jhre Götter/ vnnd gaben für/ daß es jhre Speiß were/
daher sie es auch ein Göttliche Speiß nenneten. Wann man die Priester mit dieser Salb anstriche/
vergieng jhnen alle Forcht/ wurden Gauckler/ sahen vnnd redeten mit dem Teuffel/ vberkamen ei-
nen grewlichen vnmenschlichen Geist/ vnnd ein solch grimmig Gemüht/ also/ daß sie die Men-
schen vnverzagt opfferten/ vnnd sich für keinem grimmigen Thier entsetzten/ die jhnen dann wegen

jhres

Weſt-Jndianiſcher Hiſtorien Erſter Theil
[Abbildung] ſo groſſe Sorg/ vnnd beichten ſo rein/ daß bey nahe niemand auß der Wagſchuͤſſel geworffen wirdt/ Vnd
Beicht-
platz.
Jndianer
Prieſter-
Weihe.
dieſen Beichtplatz heiſſen ſie Sangenotocoro.

Die Jndianer haben der Leuitiſchen vnd Paͤpſtiſchen Prieſterweihe auch nachgefolget/ aber auß der
Salben iſt abzunehmen/ wer deren Author ſey. Der Mexicaner Abgoͤtter Prieſter ſalbeten ſich auff dieſe
weiſe: Sie beſchmireten ſich vom Haupt an biß zun Fuͤſſen/ das Haar/ welches von gemelter Salben
wuchs/ ward wie geſtickte Flechten/ vnd ſchien eines Pferds Mehn ſeyn/ wann er auffgebunden vnnd ge-
flecht iſt/ diß Haar wuchs mit der Zeit ſo lang/ daß es jhnen biß vber die Knie reichet/ vnnd wug ſo ſchwer/
daß ſie genug daran zutragen hatten/ welches ſie nicht abſchneiden dorfften/ es were jhnen dann hohes Alters
halben zugelaſſen/ oder ſo ſie zum Regiment vnd andern hohen Emptern gezogen wuͤrden/ diß Haar flochten
ſie mit Baumwollen Schnuͤr/ ſechs Finger breit.

Ruß Salb.

Der Rauch/ damit ſie ſich zu raͤuchern pflegten/ war gemeiniglich Ruß/ welches von alten Zeiten
her jhren Goͤttern ein ſonderlich angenehmes Opffer geweſen. Vnnd die Prieſter ſo ſolches Opffer hielten/
ſtrichen ſich allweg/ vber den gantzen Leib/ mit Ruß oder Dinten an/ vnd ſcheinen ſchwartze Mohren ſeyn.
Diß war jhre gewoͤhnliche Salbe/ wann ſie aber in die Waͤlde/ auff die Berge/ oder in die finſtern Kluͤffte
giengen/ jhren Abgoͤttern zu opffern/ alsdann brauchten ſie ein beſondere Salbung/ mit etlichen Ceremo-
Salb von
gifftigen
Thieren.
nien/ die Forcht zuvertreiben/ vnd ſich gehertzt zu machẽ. Solche Salb aber war von etlichen gifftigen Thie-
ren zugericht/ als von Spinnen/ Scorpionen/ Krotten/ Salamandern/ Ottern/ Schlangen/ welche die jun-
gen Knaben begierlich fiengen vnd ſamleten. Dieſe gifftige Thier namen die Prieſter/ branten die im Tem-
pel vor dem Altar zu Aſchen/ ſtieſſen ſie im Moͤrſer/ vermiſchtens mit Tabaco. Vnder die Aſchen wurffen
ſie lebendige Spinnen/ Scorpion vnd Krotten/ miſchten vnnd ſtieſſens durch einander/ darnach theten ſie
Ololuchqui
Krafft.
gemahlen Samen von Ololuchqui/ welcher Sinnloß machet/ darunter. Vnter dieſe Aſchen mahleten
ſie auch ſchwartzhaͤrige Wuͤrme/ ſo vergiffte Haar haben. Alles dieſes knetteten ſie zuſammen mit
Ruß/ thetens in kleine Toͤpfflein/ ſetztens fuͤr jhre Goͤtter/ vnnd gaben fuͤr/ daß es jhre Speiß were/
daher ſie es auch ein Goͤttliche Speiß nenneten. Wann man die Prieſter mit dieſer Salb anſtriche/
vergieng jhnen alle Forcht/ wurden Gauckler/ ſahen vnnd redeten mit dem Teuffel/ vberkamen ei-
nen grewlichen vnmenſchlichen Geiſt/ vnnd ein ſolch grimmig Gemuͤht/ alſo/ daß ſie die Men-
ſchen vnverzagt opfferten/ vnnd ſich fuͤr keinem grimmigen Thier entſetzten/ die jhnen dann wegen

jhres
<TEI>
  <text>
    <body>
      <div n="1">
        <p><pb facs="#f0067" n="42"/><fw place="top" type="header"><hi rendition="#b">We&#x017F;t-Jndiani&#x017F;cher Hi&#x017F;torien Er&#x017F;ter Theil</hi></fw><lb/><figure/> &#x017F;o gro&#x017F;&#x017F;e Sorg/ vnnd beichten &#x017F;o rein/ daß bey nahe niemand auß der Wag&#x017F;chu&#x0364;&#x017F;&#x017F;el geworffen wirdt/ Vnd<lb/><note place="left">Beicht-<lb/>
platz.<lb/>
Jndianer<lb/>
Prie&#x017F;ter-<lb/>
Weihe.</note>die&#x017F;en Beichtplatz hei&#x017F;&#x017F;en &#x017F;ie Sangenotocoro.</p><lb/>
        <p>Die Jndianer haben der Leuiti&#x017F;chen vnd Pa&#x0364;p&#x017F;ti&#x017F;chen Prie&#x017F;terweihe auch nachgefolget/ aber auß der<lb/>
Salben i&#x017F;t abzunehmen/ wer deren Author &#x017F;ey. Der Mexicaner Abgo&#x0364;tter Prie&#x017F;ter &#x017F;albeten &#x017F;ich auff die&#x017F;e<lb/>
wei&#x017F;e: Sie be&#x017F;chmireten &#x017F;ich vom Haupt an biß zun Fu&#x0364;&#x017F;&#x017F;en/ das Haar/ welches von gemelter Salben<lb/>
wuchs/ ward wie ge&#x017F;tickte Flechten/ vnd &#x017F;chien eines Pferds Mehn &#x017F;eyn/ wann er auffgebunden vnnd ge-<lb/>
flecht i&#x017F;t/ diß Haar wuchs mit der Zeit &#x017F;o lang/ daß es jhnen biß vber die Knie reichet/ vnnd wug &#x017F;o &#x017F;chwer/<lb/>
daß &#x017F;ie genug daran zutragen hatten/ welches &#x017F;ie nicht ab&#x017F;chneiden dorfften/ es were jhnen dann hohes Alters<lb/>
halben zugela&#x017F;&#x017F;en/ oder &#x017F;o &#x017F;ie zum Regiment vnd andern hohen Emptern gezogen wu&#x0364;rden/ diß Haar flochten<lb/>
&#x017F;ie mit Baumwollen Schnu&#x0364;r/ &#x017F;echs Finger breit.</p><lb/>
        <note place="left">Ruß Salb.</note>
        <p>Der Rauch/ damit &#x017F;ie &#x017F;ich zu ra&#x0364;uchern pflegten/ war gemeiniglich Ruß/ welches von alten Zeiten<lb/>
her jhren Go&#x0364;ttern ein &#x017F;onderlich angenehmes Opffer gewe&#x017F;en. Vnnd die Prie&#x017F;ter &#x017F;o &#x017F;olches Opffer hielten/<lb/>
&#x017F;trichen &#x017F;ich allweg/ vber den gantzen Leib/ mit Ruß oder Dinten an/ vnd &#x017F;cheinen &#x017F;chwartze Mohren &#x017F;eyn.<lb/>
Diß war jhre gewo&#x0364;hnliche Salbe/ wann &#x017F;ie aber in die Wa&#x0364;lde/ auff die Berge/ oder in die fin&#x017F;tern Klu&#x0364;ffte<lb/>
giengen/ jhren Abgo&#x0364;ttern zu opffern/ alsdann brauchten &#x017F;ie ein be&#x017F;ondere Salbung/ mit etlichen Ceremo-<lb/><note place="left">Salb von<lb/>
gifftigen<lb/>
Thieren.</note>nien/ die Forcht zuvertreiben/ vnd &#x017F;ich gehertzt zu mache&#x0303;. Solche Salb aber war von etlichen gifftigen Thie-<lb/>
ren zugericht/ als von Spinnen/ Scorpionen/ Krotten/ Salamandern/ Ottern/ Schlangen/ welche die jun-<lb/>
gen Knaben begierlich fiengen vnd &#x017F;amleten. Die&#x017F;e gifftige Thier namen die Prie&#x017F;ter/ branten die im Tem-<lb/>
pel vor dem Altar zu A&#x017F;chen/ &#x017F;tie&#x017F;&#x017F;en &#x017F;ie im Mo&#x0364;r&#x017F;er/ vermi&#x017F;chtens mit Tabaco. Vnder die A&#x017F;chen wurffen<lb/>
&#x017F;ie lebendige Spinnen/ Scorpion vnd Krotten/ mi&#x017F;chten vnnd &#x017F;tie&#x017F;&#x017F;ens durch einander/ darnach theten &#x017F;ie<lb/><note place="left">Ololuchqui<lb/>
Krafft.</note>gemahlen Samen von Ololuchqui/ welcher Sinnloß machet/ darunter. Vnter die&#x017F;e A&#x017F;chen mahleten<lb/>
&#x017F;ie auch &#x017F;chwartzha&#x0364;rige Wu&#x0364;rme/ &#x017F;o vergiffte Haar haben. Alles die&#x017F;es knetteten &#x017F;ie zu&#x017F;ammen mit<lb/>
Ruß/ thetens in kleine To&#x0364;pfflein/ &#x017F;etztens fu&#x0364;r jhre Go&#x0364;tter/ vnnd gaben fu&#x0364;r/ daß es jhre Speiß were/<lb/>
daher &#x017F;ie es auch ein Go&#x0364;ttliche Speiß nenneten. Wann man die Prie&#x017F;ter mit die&#x017F;er Salb an&#x017F;triche/<lb/>
vergieng jhnen alle Forcht/ wurden Gauckler/ &#x017F;ahen vnnd redeten mit dem Teuffel/ vberkamen ei-<lb/>
nen grewlichen vnmen&#x017F;chlichen Gei&#x017F;t/ vnnd ein &#x017F;olch grimmig Gemu&#x0364;ht/ al&#x017F;o/ daß &#x017F;ie die Men-<lb/>
&#x017F;chen vnverzagt opfferten/ vnnd &#x017F;ich fu&#x0364;r keinem grimmigen Thier ent&#x017F;etzten/ die jhnen dann wegen<lb/>
<fw place="bottom" type="catch">jhres</fw><lb/></p>
      </div>
    </body>
  </text>
</TEI>
[42/0067] Weſt-Jndianiſcher Hiſtorien Erſter Theil [Abbildung] ſo groſſe Sorg/ vnnd beichten ſo rein/ daß bey nahe niemand auß der Wagſchuͤſſel geworffen wirdt/ Vnd dieſen Beichtplatz heiſſen ſie Sangenotocoro. Beicht- platz. Jndianer Prieſter- Weihe. Die Jndianer haben der Leuitiſchen vnd Paͤpſtiſchen Prieſterweihe auch nachgefolget/ aber auß der Salben iſt abzunehmen/ wer deren Author ſey. Der Mexicaner Abgoͤtter Prieſter ſalbeten ſich auff dieſe weiſe: Sie beſchmireten ſich vom Haupt an biß zun Fuͤſſen/ das Haar/ welches von gemelter Salben wuchs/ ward wie geſtickte Flechten/ vnd ſchien eines Pferds Mehn ſeyn/ wann er auffgebunden vnnd ge- flecht iſt/ diß Haar wuchs mit der Zeit ſo lang/ daß es jhnen biß vber die Knie reichet/ vnnd wug ſo ſchwer/ daß ſie genug daran zutragen hatten/ welches ſie nicht abſchneiden dorfften/ es were jhnen dann hohes Alters halben zugelaſſen/ oder ſo ſie zum Regiment vnd andern hohen Emptern gezogen wuͤrden/ diß Haar flochten ſie mit Baumwollen Schnuͤr/ ſechs Finger breit. Der Rauch/ damit ſie ſich zu raͤuchern pflegten/ war gemeiniglich Ruß/ welches von alten Zeiten her jhren Goͤttern ein ſonderlich angenehmes Opffer geweſen. Vnnd die Prieſter ſo ſolches Opffer hielten/ ſtrichen ſich allweg/ vber den gantzen Leib/ mit Ruß oder Dinten an/ vnd ſcheinen ſchwartze Mohren ſeyn. Diß war jhre gewoͤhnliche Salbe/ wann ſie aber in die Waͤlde/ auff die Berge/ oder in die finſtern Kluͤffte giengen/ jhren Abgoͤttern zu opffern/ alsdann brauchten ſie ein beſondere Salbung/ mit etlichen Ceremo- nien/ die Forcht zuvertreiben/ vnd ſich gehertzt zu machẽ. Solche Salb aber war von etlichen gifftigen Thie- ren zugericht/ als von Spinnen/ Scorpionen/ Krotten/ Salamandern/ Ottern/ Schlangen/ welche die jun- gen Knaben begierlich fiengen vnd ſamleten. Dieſe gifftige Thier namen die Prieſter/ branten die im Tem- pel vor dem Altar zu Aſchen/ ſtieſſen ſie im Moͤrſer/ vermiſchtens mit Tabaco. Vnder die Aſchen wurffen ſie lebendige Spinnen/ Scorpion vnd Krotten/ miſchten vnnd ſtieſſens durch einander/ darnach theten ſie gemahlen Samen von Ololuchqui/ welcher Sinnloß machet/ darunter. Vnter dieſe Aſchen mahleten ſie auch ſchwartzhaͤrige Wuͤrme/ ſo vergiffte Haar haben. Alles dieſes knetteten ſie zuſammen mit Ruß/ thetens in kleine Toͤpfflein/ ſetztens fuͤr jhre Goͤtter/ vnnd gaben fuͤr/ daß es jhre Speiß were/ daher ſie es auch ein Goͤttliche Speiß nenneten. Wann man die Prieſter mit dieſer Salb anſtriche/ vergieng jhnen alle Forcht/ wurden Gauckler/ ſahen vnnd redeten mit dem Teuffel/ vberkamen ei- nen grewlichen vnmenſchlichen Geiſt/ vnnd ein ſolch grimmig Gemuͤht/ alſo/ daß ſie die Men- ſchen vnverzagt opfferten/ vnnd ſich fuͤr keinem grimmigen Thier entſetzten/ die jhnen dann wegen jhres Salb von gifftigen Thieren. Ololuchqui Krafft.

Suche im Werk

Hilfe

Informationen zum Werk

Download dieses Werks

XML (TEI P5) · HTML · Text
TCF (text annotation layer)
XML (TEI P5 inkl. att.linguistic)

Metadaten zum Werk

TEI-Header · CMDI · Dublin Core

Ansichten dieser Seite

Voyant Tools ?

Language Resource Switchboard?

Feedback

Sie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden.

Kommentar zur DTA-Ausgabe

Dieses Werk wurde gemäß den DTA-Transkriptionsrichtlinien im Double-Keying-Verfahren von Nicht-Muttersprachlern erfasst und in XML/TEI P5 nach DTA-Basisformat kodiert.




Ansicht auf Standard zurückstellen

URL zu diesem Werk: https://www.deutschestextarchiv.de/gottfried_historia_1631
URL zu dieser Seite: https://www.deutschestextarchiv.de/gottfried_historia_1631/67
Zitationshilfe: Gottfried, Johann Ludwig: Newe Welt Vnd Americanische Historien. Frankfurt (Main), 1631, S. 42. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/gottfried_historia_1631/67>, abgerufen am 22.11.2024.