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Gottfried, Johann Ludwig: Newe Welt Vnd Americanische Historien. Frankfurt (Main), 1631.

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Von Natur vnd Eygenschafft der Newen Welt.
trug er eine Kron von köstlichen grünen vnd gelben Federn/ an den Ohren hatte er güldene Ring mit Edel-
gestein versetzt/ vnd an der Lippen ein Schafft von einem blawen Stein gemacht. Die andern sechs Opffe-
rer hatten schwartze vngestalte Angesichter vnd Hände/ jhrer fünff hatten Zöpff am Haar/ die sehr krauß
vnd verworren stunden/ mitten vmb jhr Haupt waren sie mit Leddern Riemen gebunden/ forne am Haupt
hatten sie kleine Papyrene Schilde/ vnder schiedlicher Farben/ jhre Kleider waren weisse Dalmaticken/ mit
schwartzem gewirckt. Mit diesem Habit stelleten sie sich wie die Teuffel/ vnd jagten den Vmbständern mit
jhren grimmigen Angesichtern einen grossen Schrecken ein.

Noch ein andere Art hatten die Mexicaner die Menschen zu opffern/ dann sie namen einen Gefange-Noch ein
Art von
Menschen
Opffer.

nen oder Leibeygenen/ gaben jhm im Tempel das schöneste Gemach ein/ bekleydeten jhn mit deß Abgotts Ge-
schmuck/ tractireten jhn mit Essen vnd Trincken auffs herrlichste/ darzu jhme die fürnembsten Herren zu
Tisch dieneten. Deß Nachts beschloß man jhn in einen grossen eysern Vogelkeffig/ auff daß er jhnen nicht
entlieffe/ deß Tags aber ließ man jhn frey gehen/ wohin er wolte/ doch ward er allezeit mit zwölff starcken
Männern als Dienern begleytet/ entlieff er jhnen/ must deren einer an seine statt stehen. Wann er vber
die Gassen gieng/ wich jhm jederman auß dem Weg/ fielen nieder vnd beteten jhn an. Auch trug er ein Pfeiff-
lein in der Hand/ damit er die jenigen warnet auff ein Seit zugehen/ so jhn nicht vermerckt hatten. So wurd
jhm auch alles erlaubt zu thun/ worzu er nur lust hatte/ vnd solches ein gantzes Jahr lang. Wann aber das
Jahr zu Endt gelauffen/ das Fest herbey kommen/ vnd er genugsam außgemästet/ ward er mit einem Fuß
[Abbildung] an ein Stein gebunden/ vnd jhme ein Tartschen vnnd Schwerd/ sich gegen dem Opfferer zu wehren/ in die
Hand gegeben. So er dann den Opfferer vberwand/ ward er nit allein ledig/ sondern auch hernach die gan-
tze Zeit seines Lebens für ein trefflichen Hauptmann gehalten/ so er aber von dem Priester geschlagen ward/
schneid man jhn alsobald noch lebendig auff dem Stein/ da er vber gestürtzet/ die Haut ab/ mit welcher Haut
sie alsdann von Hauß zu Hauß giengen/ vnnd grosse Beut zu Vnterhaltung jhres Abgotts zusammen
bettelten. Fast auff diese Art opfferten die Kauffleut jhren Schlaven/ den sie aber nur ein Monat darzu vn-
derhielten. Die Menge aber deren/ so auff vielfaltige erzehlte weise geopffert wurden/ ist vnglaublich/ dannTeuffels
Betrug.

etlich mahl auff die fünff tausent also hingerichtet wurden. Zu solchem abschewlichen vnnd erschrecklichen
Morden brauchet der Teuffel diesen artigen betrug. Jn dem er die Priester jmmerdar anreitzete/ den Köni-
gen anzuzeigen/ wie die Götter bald Hungers sterben müsten/ vnd deß Menschen Fleisches begehreten/ dar-
auff ward bald der Zug wider die Feinde angeordnet. Vnd darumb wolte Motecuma der König die Landt-
schafft Tlascala mit Fleiß nicht gar erobern/ damit er Schlaven genug zum Opffer haben möchte/ vnnd

die
D ij

Von Natur vnd Eygenſchafft der Newen Welt.
trug er eine Kron von koͤſtlichen gruͤnen vnd gelben Federn/ an den Ohren hatte er guͤldene Ring mit Edel-
geſtein verſetzt/ vnd an der Lippen ein Schafft von einem blawen Stein gemacht. Die andern ſechs Opffe-
rer hatten ſchwartze vngeſtalte Angeſichter vnd Haͤnde/ jhrer fuͤnff hatten Zoͤpff am Haar/ die ſehr krauß
vnd verworren ſtunden/ mitten vmb jhr Haupt waren ſie mit Leddern Riemen gebunden/ forne am Haupt
hatten ſie kleine Papyrene Schilde/ vnder ſchiedlicher Farben/ jhre Kleider waren weiſſe Dalmaticken/ mit
ſchwartzem gewirckt. Mit dieſem Habit ſtelleten ſie ſich wie die Teuffel/ vnd jagten den Vmbſtaͤndern mit
jhren grimmigen Angeſichtern einen groſſen Schrecken ein.

Noch ein andere Art hatten die Mexicaner die Menſchen zu opffern/ dann ſie namen einen Gefange-Noch ein
Art von
Menſchen
Opffer.

nen oder Leibeygenen/ gaben jhm im Tempel das ſchoͤneſte Gemach ein/ bekleydeten jhn mit deß Abgotts Ge-
ſchmuck/ tractireten jhn mit Eſſen vnd Trincken auffs herrlichſte/ darzu jhme die fuͤrnembſten Herren zu
Tiſch dieneten. Deß Nachts beſchloß man jhn in einen groſſen eyſern Vogelkeffig/ auff daß er jhnen nicht
entlieffe/ deß Tags aber ließ man jhn frey gehen/ wohin er wolte/ doch ward er allezeit mit zwoͤlff ſtarcken
Maͤnnern als Dienern begleytet/ entlieff er jhnen/ muſt deren einer an ſeine ſtatt ſtehen. Wann er vber
die Gaſſen gieng/ wich jhm jederman auß dem Weg/ fielen nieder vnd beteten jhn an. Auch trug er ein Pfeiff-
lein in der Hand/ damit er die jenigen warnet auff ein Seit zugehen/ ſo jhn nicht vermerckt hatten. So wurd
jhm auch alles erlaubt zu thun/ worzu er nur luſt hatte/ vnd ſolches ein gantzes Jahr lang. Wann aber das
Jahr zu Endt gelauffen/ das Feſt herbey kommen/ vnd er genugſam außgemaͤſtet/ ward er mit einem Fuß
[Abbildung] an ein Stein gebunden/ vnd jhme ein Tartſchen vnnd Schwerd/ ſich gegen dem Opfferer zu wehren/ in die
Hand gegeben. So er dann den Opfferer vberwand/ ward er nit allein ledig/ ſondern auch hernach die gan-
tze Zeit ſeines Lebens fuͤr ein trefflichen Hauptmann gehalten/ ſo er aber von dem Prieſter geſchlagen ward/
ſchneid man jhn alſobald noch lebendig auff dem Stein/ da er vber geſtuͤrtzet/ die Haut ab/ mit welcher Haut
ſie alsdann von Hauß zu Hauß giengen/ vnnd groſſe Beut zu Vnterhaltung jhres Abgotts zuſammen
bettelten. Faſt auff dieſe Art opfferten die Kauffleut jhren Schlaven/ den ſie aber nur ein Monat darzu vn-
derhielten. Die Menge aber deren/ ſo auff vielfaltige erzehlte weiſe geopffert wurden/ iſt vnglaublich/ dannTeuffels
Betrug.

etlich mahl auff die fuͤnff tauſent alſo hingerichtet wurden. Zu ſolchem abſchewlichen vnnd erſchrecklichen
Morden brauchet der Teuffel dieſen artigen betrug. Jn dem er die Prieſter jmmerdar anreitzete/ den Koͤni-
gen anzuzeigen/ wie die Goͤtter bald Hungers ſterben muͤſten/ vnd deß Menſchen Fleiſches begehreten/ dar-
auff ward bald der Zug wider die Feinde angeordnet. Vnd darumb wolte Motecuma der Koͤnig die Landt-
ſchafft Tlaſcala mit Fleiß nicht gar erobern/ damit er Schlaven genug zum Opffer haben moͤchte/ vnnd

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[39/0064] Von Natur vnd Eygenſchafft der Newen Welt. trug er eine Kron von koͤſtlichen gruͤnen vnd gelben Federn/ an den Ohren hatte er guͤldene Ring mit Edel- geſtein verſetzt/ vnd an der Lippen ein Schafft von einem blawen Stein gemacht. Die andern ſechs Opffe- rer hatten ſchwartze vngeſtalte Angeſichter vnd Haͤnde/ jhrer fuͤnff hatten Zoͤpff am Haar/ die ſehr krauß vnd verworren ſtunden/ mitten vmb jhr Haupt waren ſie mit Leddern Riemen gebunden/ forne am Haupt hatten ſie kleine Papyrene Schilde/ vnder ſchiedlicher Farben/ jhre Kleider waren weiſſe Dalmaticken/ mit ſchwartzem gewirckt. Mit dieſem Habit ſtelleten ſie ſich wie die Teuffel/ vnd jagten den Vmbſtaͤndern mit jhren grimmigen Angeſichtern einen groſſen Schrecken ein. Noch ein andere Art hatten die Mexicaner die Menſchen zu opffern/ dann ſie namen einen Gefange- nen oder Leibeygenen/ gaben jhm im Tempel das ſchoͤneſte Gemach ein/ bekleydeten jhn mit deß Abgotts Ge- ſchmuck/ tractireten jhn mit Eſſen vnd Trincken auffs herrlichſte/ darzu jhme die fuͤrnembſten Herren zu Tiſch dieneten. Deß Nachts beſchloß man jhn in einen groſſen eyſern Vogelkeffig/ auff daß er jhnen nicht entlieffe/ deß Tags aber ließ man jhn frey gehen/ wohin er wolte/ doch ward er allezeit mit zwoͤlff ſtarcken Maͤnnern als Dienern begleytet/ entlieff er jhnen/ muſt deren einer an ſeine ſtatt ſtehen. Wann er vber die Gaſſen gieng/ wich jhm jederman auß dem Weg/ fielen nieder vnd beteten jhn an. Auch trug er ein Pfeiff- lein in der Hand/ damit er die jenigen warnet auff ein Seit zugehen/ ſo jhn nicht vermerckt hatten. So wurd jhm auch alles erlaubt zu thun/ worzu er nur luſt hatte/ vnd ſolches ein gantzes Jahr lang. Wann aber das Jahr zu Endt gelauffen/ das Feſt herbey kommen/ vnd er genugſam außgemaͤſtet/ ward er mit einem Fuß [Abbildung] an ein Stein gebunden/ vnd jhme ein Tartſchen vnnd Schwerd/ ſich gegen dem Opfferer zu wehren/ in die Hand gegeben. So er dann den Opfferer vberwand/ ward er nit allein ledig/ ſondern auch hernach die gan- tze Zeit ſeines Lebens fuͤr ein trefflichen Hauptmann gehalten/ ſo er aber von dem Prieſter geſchlagen ward/ ſchneid man jhn alſobald noch lebendig auff dem Stein/ da er vber geſtuͤrtzet/ die Haut ab/ mit welcher Haut ſie alsdann von Hauß zu Hauß giengen/ vnnd groſſe Beut zu Vnterhaltung jhres Abgotts zuſammen bettelten. Faſt auff dieſe Art opfferten die Kauffleut jhren Schlaven/ den ſie aber nur ein Monat darzu vn- derhielten. Die Menge aber deren/ ſo auff vielfaltige erzehlte weiſe geopffert wurden/ iſt vnglaublich/ dann etlich mahl auff die fuͤnff tauſent alſo hingerichtet wurden. Zu ſolchem abſchewlichen vnnd erſchrecklichen Morden brauchet der Teuffel dieſen artigen betrug. Jn dem er die Prieſter jmmerdar anreitzete/ den Koͤni- gen anzuzeigen/ wie die Goͤtter bald Hungers ſterben muͤſten/ vnd deß Menſchen Fleiſches begehreten/ dar- auff ward bald der Zug wider die Feinde angeordnet. Vnd darumb wolte Motecuma der Koͤnig die Landt- ſchafft Tlaſcala mit Fleiß nicht gar erobern/ damit er Schlaven genug zum Opffer haben moͤchte/ vnnd die Noch ein Art von Menſchen Opffer. Teuffels Betrug. D ij

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Zitationshilfe: Gottfried, Johann Ludwig: Newe Welt Vnd Americanische Historien. Frankfurt (Main), 1631, S. 39. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/gottfried_historia_1631/64>, abgerufen am 24.11.2024.