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Gottfried, Johann Ludwig: Newe Welt Vnd Americanische Historien. Frankfurt (Main), 1631.

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Von Natur vnd Eygenschafft der Newen Welt.
daß man sie für H. Leut hielte/ die viel Busse thätten/ vnd lange Zeit fasteten. Auff deß Bußgotts Tezcat-
lipuca Fest/ fasteten die Priester fünff Tag/ vnd geisselten sich nicht allein/ sondern auch die gantze Gemein
mit newen Seylen einer Klafftern lang/ an deren Ende viel Knöpff waren/ damit sie sich vber jhre Schul-
dern schlugen. Jn Peru must alles Volck zween Tag lang fasten/ auff das grosse Fest Ytu/ vnd dorffte zu
der Zeit niemandt sein Weib berühren. Für etliche Sünde geysselten sie sich mit Nesseln/ bißweilen schlugenEinsidler.
sie einander mit Steinen/ vnd must einer ein Anzal Schläg auff dem Rucken leyden. An etlichen Orten
zogen etliche dieses blinden Volcks durch Eingebung deß Teuffels in wüste wilde Gebierg/ vnd fuhren da-
selbst ein streng Leben. Bißweilen opfferten sie sich selbst/ stürtzten sich von einem Felsen herab/ vnnd fielen zu
Stücken.

Diese Wilde Leut haben auch durch Verleytung deß Teuffels/ das opffern nachgeöhmet/ dabey sieDer Jndia
ner Opffer.
Dreyerley
Gattung.
Die erste
Art von
Opffern.

dann so viel Gesetz/ Ceremonien vnd Gebräuch gehabt/ deren man sich höchlich zuverwundern. Es können
aber solche Opffer in dreyerley Gattungen abgetheylet werden. Die erste ist von denen Dingen/ so kein Seel
haben/ die ander von den Thieren/ die dritte von den Menschen. Jn Peru pflegten sie Coca zu opffern/ wel-
ches Kraut sie in hohem Werth hielten. Jtem Mays/ gefärbt Federn/ Meerschilff/ bißweilen auch Gold
vnd Silber zu Bildern/ wie die Thier gestalt. Jtem/ schöne Tücher von Cmubi/ wolriechend gewirckt
Holtz/ gemeiniglich brandten sie Schmeer oder Talck. Alle diese Opffer thät man/ gut Wetter zun Ge-
wächsen/ auch Gesundheit zu erlangen/ oder Gefahr damit abzuwenden. Die ander Art Opffer/ geschaheDie ander
Art von
Opffern
Cuies.

gemeiniglich mit den Thieren/ Cuies genandt/ die den Kröten gleich/ vnd von den Jndianern zur Speiß ge-
braucht werden. Jn wichtigen Sachen hohe Personen betreffend/ opffert man gemeine/ vnnd Pacos
Schaaff/ dabey sie wunderbarliche Ceremonien getrieben. Die weisse Mohren opfferten das grosse vnnd
kleine Viehe also: Sie legten das Viehe auff den rechten Arm/ wandten sein Angesicht gegen die Sonn/
sagten etliche Wörter nach Gestalt des Viehes/ dann so sie sprenglicht von Farben waren/ wurden die Wör-
ter zu dem Donner gericht/ auff daß sie kein Mangel am Wasser hetten. So es weiß vnnd schlechthärig/
wards der Sonn mit andern Worten zugeeygnet/ daß sie jhnen leuchten vnd Narung geben solte. War es
grawlecht/ so ward das Opffer dem Viracocha zu Ehren gehalten. Jn Cusco opffert man alle Tag mit
diesen Ceremonien der Sonn ein schlechthaariges Schaaff/ welches man mit einem rothen Hembd ver-
brandte/ vnd wann es im Fewer stund/ warff man Körblein mit Caca drauff. Zu diesem Opffer hatten
sie ein eygen Volck vnd Viehe abgesondert/ das mit nichts anders zuthun hatte. Sie opfferten auch Vö-Kriegs
Opffer.

gel/ sonderlich zu Mexico die Wachteln. Auch wann sie zu Krieg ziehen wolten/ opfferten die in Peru an
wüsten Oertern vnterschiedlicher Art Vögel/ damit sie durch jhrer Götter Hülff den Feinden möchten ein
Abbruch thun. Diese Opffer wurden Cuscovicca genand/ vnd also vollbracht: Sie namen vielerley Art Vö-
gel auß den Wildnussen/ vnd sambleten viel distelicht oder dörnicht Holtz/ das zündeten sie an/ vnnd legten
die Vögel darauff/ namen darnach runde vnd eckichte Stein/ darauff viel Schlangen/ Löwen/ Kröten vnd
Tygerthier gemahlet stunden/ vnd sagten: wöllest vnsern Sieg lassen gelingen/ die Krafft vnserer Guacas
wölle den Feinden nichts gedeyen/ sondern sie zu Grund gehen lassen/ vnd dergleichen viel. Nach solchem
brachten sie etliche Schaaf herfür/ welche verschlossen gewesen/ vnnd etliche Tag vber nichts gessen hatten:
Wann sie diese Schaaff tödteten/ sagten sie: Gleich wie die Hertzen in diesen Thieren matt vnnd krafftloß
weren/ also solten die Götter jhre Feinde schwach vnd Krafftloß machen. Wo sie Fleisch hinder dem Hertzen
in diesen Schaafen hangen sahen/ welches nicht durch diß fasten verzehret worden/ hielten sie es für ein böseHunds
Opffer.
Opffer für
den Jnga.

Bedeutung. Sie brachten auch schwartze Hunde/ welche sie tödteten/ vnnd auff ein flaches Feld warffen/
thäten das Fleisch darvon/ welches ein sonderlich Volck mit eygenen Ceremonien aß. Deßgleichen opffer-
ten sie für den Jnga/ daß jhm nicht solt mit Gifft vergeben werden: Wann sie diß thun wolten/ fasteten sie
von Morgen an/ biß in die tunckele Nacht/ alsdann frassen vnnd soffen sie sich voll/ wie die weisse Mohren.
Für die Vneinigkeit zwischen den Jndianischen Herren entstanden/ opfferten sie Meerschilffe am Bach
vnd sagten/ solche seyen Kinder deß Meers/ das dann ein Mutter aller Wasser seye. So brauchten sie auchDie dritte
Art der
Opffer.
Menschen
Opffer.

die Meerschilff fast zu allerhand Opffern. Die dritte Art der Opffer waren von Menschen/ vnnd haben
viel Landtschafften den Brauch gehabt/ daß sie die jenigen/ so jhren Herrn am trewlichsten gedienet/ vnd am
liebsten gewesen/ vmbs Leben brachten/ damit sie also nach dem Todt jhren Herren das Geleid geben/ vmb
vnd bey jhnen weren/ wie hievon schon Meldung geschehen. Jn Peru war die Gewonheit/ daß sie neben jetzt-
erzehlten trewen Dienern auch jhre eygene Kinder von vier biß auff zehen Jahr jhres Alters opfferten/Von jun-
gen Kin-
dern.

welches gemeiniglich deß Jngae halber geschahe/ nemblich/ wann er kranck war oder in Krieg zog. Wann
sie dem Jnga den Quast oder Seepter vbergaben/ opfferten sie zwey hundert Kinder/ von 4. biß auff 10.
Jahr alt/ welches dann ein vnmenschlich Spectacul zu sehen war/ Wann man sie opffern wolt/ erwürgt vnd
begrub man sie mit grimmigem Angesicht vnd Ceremonien. Zu einer andern Zeit enthaupten sie die Kinder/
vnnd strichen jhnen selbst derselben Blut ans Haupt/ von einem Ohr biß zum andern. Sie opfferten auch
der obgedachten Kloster Jungfrawen/ welche man bißweilen auß dem Kloster dem Jnga brachte. Jn
diesen Opffern lieff auch ein grosser Betrug mit vnter/ dann wann ein fürnehmer Mann in Jndien
kranck lag/ oder auch wol ein Privat Person/ vnnd die Warsager jhm das Leben absprachen/ opfferten sie
jhre eygene Söhne vnnd Töchter dem Viracocha vnnd baten/ daß er jhm damit begnügen lassen/ vnnd
dem Vatter das Leben schencken wolte/ welches abscheuwlichen Gottesdienstes auch der weise Mann ge-Sap. 1. 14.
Psal. 105.

dencket/ vnd David klagt/ daß solches die Kinder Jsrael von den Heyden gelernet/ vnnd jhre Söhne vnd

Töchter
D

Von Natur vnd Eygenſchafft der Newen Welt.
daß man ſie fuͤr H. Leut hielte/ die viel Buſſe thaͤtten/ vnd lange Zeit faſteten. Auff deß Bußgotts Tezcat-
lipuca Feſt/ faſteten die Prieſter fuͤnff Tag/ vnd geiſſelten ſich nicht allein/ ſondern auch die gantze Gemein
mit newen Seylen einer Klafftern lang/ an deren Ende viel Knoͤpff waren/ damit ſie ſich vber jhre Schul-
dern ſchlugen. Jn Peru muſt alles Volck zween Tag lang faſten/ auff das groſſe Feſt Ytu/ vnd dorffte zu
der Zeit niemandt ſein Weib beruͤhren. Fuͤr etliche Suͤnde geyſſelten ſie ſich mit Neſſeln/ bißweilen ſchlugenEinſidler.
ſie einander mit Steinen/ vnd muſt einer ein Anzal Schlaͤg auff dem Rucken leyden. An etlichen Orten
zogen etliche dieſes blinden Volcks durch Eingebung deß Teuffels in wuͤſte wilde Gebierg/ vnd fuhren da-
ſelbſt ein ſtreng Leben. Bißweilen opfferten ſie ſich ſelbſt/ ſtuͤrtzten ſich von einem Felſen herab/ vnnd fielen zu
Stuͤcken.

Dieſe Wilde Leut haben auch durch Verleytung deß Teuffels/ das opffern nachgeoͤhmet/ dabey ſieDer Jndia
ner Opffer.
Dreyerley
Gattung.
Die erſte
Art von
Opffern.

dann ſo viel Geſetz/ Ceremonien vnd Gebraͤuch gehabt/ deren man ſich hoͤchlich zuverwundern. Es koͤnnen
aber ſolche Opffer in dreyerley Gattungen abgetheylet werden. Die erſte iſt von denen Dingen/ ſo kein Seel
haben/ die ander von den Thieren/ die dritte von den Menſchen. Jn Peru pflegten ſie Coca zu opffern/ wel-
ches Kraut ſie in hohem Werth hielten. Jtem Mays/ gefaͤrbt Federn/ Meerſchilff/ bißweilen auch Gold
vnd Silber zu Bildern/ wie die Thier geſtalt. Jtem/ ſchoͤne Tuͤcher von Cmubi/ wolriechend gewirckt
Holtz/ gemeiniglich brandten ſie Schmeer oder Talck. Alle dieſe Opffer thaͤt man/ gut Wetter zun Ge-
waͤchſen/ auch Geſundheit zu erlangen/ oder Gefahr damit abzuwenden. Die ander Art Opffer/ geſchaheDie ander
Art von
Opffern
Cuies.

gemeiniglich mit den Thieren/ Cuies genandt/ die den Kroͤten gleich/ vnd von den Jndianern zur Speiß ge-
braucht werden. Jn wichtigen Sachen hohe Perſonen betreffend/ opffert man gemeine/ vnnd Pacos
Schaaff/ dabey ſie wunderbarliche Ceremonien getrieben. Die weiſſe Mohren opfferten das groſſe vnnd
kleine Viehe alſo: Sie legten das Viehe auff den rechten Arm/ wandten ſein Angeſicht gegen die Sonn/
ſagten etliche Woͤrter nach Geſtalt des Viehes/ dann ſo ſie ſprenglicht von Farben waren/ wurden die Woͤr-
ter zu dem Donner gericht/ auff daß ſie kein Mangel am Waſſer hetten. So es weiß vnnd ſchlechthaͤrig/
wards der Sonn mit andern Worten zugeeygnet/ daß ſie jhnen leuchten vnd Narung geben ſolte. War es
grawlecht/ ſo ward das Opffer dem Viracocha zu Ehren gehalten. Jn Cuſco opffert man alle Tag mit
dieſen Ceremonien der Sonn ein ſchlechthaariges Schaaff/ welches man mit einem rothen Hembd ver-
brandte/ vnd wann es im Fewer ſtund/ warff man Koͤrblein mit Caca drauff. Zu dieſem Opffer hatten
ſie ein eygen Volck vnd Viehe abgeſondert/ das mit nichts anders zuthun hatte. Sie opfferten auch Voͤ-Kriegs
Opffer.

gel/ ſonderlich zu Mexico die Wachteln. Auch wann ſie zu Krieg ziehen wolten/ opfferten die in Peru an
wuͤſten Oertern vnterſchiedlicher Art Voͤgel/ damit ſie durch jhrer Goͤtter Huͤlff den Feinden moͤchten ein
Abbruch thun. Dieſe Opffer wurden Cuſcovicca genand/ vnd alſo vollbracht: Sie namẽ vielerley Art Voͤ-
gel auß den Wildnuſſen/ vnd ſambleten viel diſtelicht oder doͤrnicht Holtz/ das zuͤndeten ſie an/ vnnd legten
die Voͤgel darauff/ namen darnach runde vnd eckichte Stein/ darauff viel Schlangen/ Loͤwen/ Kroͤten vnd
Tygerthier gemahlet ſtunden/ vnd ſagten: woͤlleſt vnſern Sieg laſſen gelingen/ die Krafft vnſerer Guacas
woͤlle den Feinden nichts gedeyen/ ſondern ſie zu Grund gehen laſſen/ vnd dergleichen viel. Nach ſolchem
brachten ſie etliche Schaaf herfuͤr/ welche verſchloſſen geweſen/ vnnd etliche Tag vber nichts geſſen hatten:
Wann ſie dieſe Schaaff toͤdteten/ ſagten ſie: Gleich wie die Hertzen in dieſen Thieren matt vnnd krafftloß
weren/ alſo ſolten die Goͤtter jhre Feinde ſchwach vnd Krafftloß machen. Wo ſie Fleiſch hinder dem Hertzen
in dieſen Schaafen hangen ſahen/ welches nicht durch diß faſten verzehret worden/ hielten ſie es fuͤr ein boͤſeHunds
Opffer.
Opffer fuͤr
den Jnga.

Bedeutung. Sie brachten auch ſchwartze Hunde/ welche ſie toͤdteten/ vnnd auff ein flaches Feld warffen/
thaͤten das Fleiſch darvon/ welches ein ſonderlich Volck mit eygenen Ceremonien aß. Deßgleichen opffer-
ten ſie fuͤr den Jnga/ daß jhm nicht ſolt mit Gifft vergeben werden: Wann ſie diß thun wolten/ faſteten ſie
von Morgen an/ biß in die tunckele Nacht/ alsdann fraſſen vnnd ſoffen ſie ſich voll/ wie die weiſſe Mohren.
Fuͤr die Vneinigkeit zwiſchen den Jndianiſchen Herren entſtanden/ opfferten ſie Meerſchilffe am Bach
vnd ſagten/ ſolche ſeyen Kinder deß Meers/ das dann ein Mutter aller Waſſer ſeye. So brauchten ſie auchDie dritte
Art der
Opffer.
Menſchen
Opffer.

die Meerſchilff faſt zu allerhand Opffern. Die dritte Art der Opffer waren von Menſchen/ vnnd haben
viel Landtſchafften den Brauch gehabt/ daß ſie die jenigen/ ſo jhren Herrn am trewlichſten gedienet/ vnd am
liebſten geweſen/ vmbs Leben brachten/ damit ſie alſo nach dem Todt jhren Herren das Geleid geben/ vmb
vnd bey jhnen weren/ wie hievon ſchon Meldung geſchehen. Jn Peru war die Gewonheit/ daß ſie neben jetzt-
erzehlten trewen Dienern auch jhre eygene Kinder von vier biß auff zehen Jahr jhres Alters opfferten/Von jun-
gen Kin-
dern.

welches gemeiniglich deß Jngæ halber geſchahe/ nemblich/ wann er kranck war oder in Krieg zog. Wann
ſie dem Jnga den Quaſt oder Seepter vbergaben/ opfferten ſie zwey hundert Kinder/ von 4. biß auff 10.
Jahr alt/ welches dann ein vnmenſchlich Spectacul zu ſehen war/ Wann man ſie opffern wolt/ erwuͤrgt vñ
begrub man ſie mit grimmigem Angeſicht vnd Ceremonien. Zu einer andern Zeit enthaupten ſie die Kinder/
vnnd ſtrichen jhnen ſelbſt derſelben Blut ans Haupt/ von einem Ohr biß zum andern. Sie opfferten auch
der obgedachten Kloſter Jungfrawen/ welche man bißweilen auß dem Kloſter dem Jnga brachte. Jn
dieſen Opffern lieff auch ein groſſer Betrug mit vnter/ dann wann ein fuͤrnehmer Mann in Jndien
kranck lag/ oder auch wol ein Privat Perſon/ vnnd die Warſager jhm das Leben abſprachen/ opfferten ſie
jhre eygene Soͤhne vnnd Toͤchter dem Viracocha vnnd baten/ daß er jhm damit begnuͤgen laſſen/ vnnd
dem Vatter das Leben ſchencken wolte/ welches abſcheuwlichen Gottesdienſtes auch der weiſe Mann ge-Sap. 1. 14.
Pſal. 105.

dencket/ vnd David klagt/ daß ſolches die Kinder Jſrael von den Heyden gelernet/ vnnd jhre Soͤhne vnd

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[37/0062] Von Natur vnd Eygenſchafft der Newen Welt. daß man ſie fuͤr H. Leut hielte/ die viel Buſſe thaͤtten/ vnd lange Zeit faſteten. Auff deß Bußgotts Tezcat- lipuca Feſt/ faſteten die Prieſter fuͤnff Tag/ vnd geiſſelten ſich nicht allein/ ſondern auch die gantze Gemein mit newen Seylen einer Klafftern lang/ an deren Ende viel Knoͤpff waren/ damit ſie ſich vber jhre Schul- dern ſchlugen. Jn Peru muſt alles Volck zween Tag lang faſten/ auff das groſſe Feſt Ytu/ vnd dorffte zu der Zeit niemandt ſein Weib beruͤhren. Fuͤr etliche Suͤnde geyſſelten ſie ſich mit Neſſeln/ bißweilen ſchlugen ſie einander mit Steinen/ vnd muſt einer ein Anzal Schlaͤg auff dem Rucken leyden. An etlichen Orten zogen etliche dieſes blinden Volcks durch Eingebung deß Teuffels in wuͤſte wilde Gebierg/ vnd fuhren da- ſelbſt ein ſtreng Leben. Bißweilen opfferten ſie ſich ſelbſt/ ſtuͤrtzten ſich von einem Felſen herab/ vnnd fielen zu Stuͤcken. Einſidler. Dieſe Wilde Leut haben auch durch Verleytung deß Teuffels/ das opffern nachgeoͤhmet/ dabey ſie dann ſo viel Geſetz/ Ceremonien vnd Gebraͤuch gehabt/ deren man ſich hoͤchlich zuverwundern. Es koͤnnen aber ſolche Opffer in dreyerley Gattungen abgetheylet werden. Die erſte iſt von denen Dingen/ ſo kein Seel haben/ die ander von den Thieren/ die dritte von den Menſchen. Jn Peru pflegten ſie Coca zu opffern/ wel- ches Kraut ſie in hohem Werth hielten. Jtem Mays/ gefaͤrbt Federn/ Meerſchilff/ bißweilen auch Gold vnd Silber zu Bildern/ wie die Thier geſtalt. Jtem/ ſchoͤne Tuͤcher von Cmubi/ wolriechend gewirckt Holtz/ gemeiniglich brandten ſie Schmeer oder Talck. Alle dieſe Opffer thaͤt man/ gut Wetter zun Ge- waͤchſen/ auch Geſundheit zu erlangen/ oder Gefahr damit abzuwenden. Die ander Art Opffer/ geſchahe gemeiniglich mit den Thieren/ Cuies genandt/ die den Kroͤten gleich/ vnd von den Jndianern zur Speiß ge- braucht werden. Jn wichtigen Sachen hohe Perſonen betreffend/ opffert man gemeine/ vnnd Pacos Schaaff/ dabey ſie wunderbarliche Ceremonien getrieben. Die weiſſe Mohren opfferten das groſſe vnnd kleine Viehe alſo: Sie legten das Viehe auff den rechten Arm/ wandten ſein Angeſicht gegen die Sonn/ ſagten etliche Woͤrter nach Geſtalt des Viehes/ dann ſo ſie ſprenglicht von Farben waren/ wurden die Woͤr- ter zu dem Donner gericht/ auff daß ſie kein Mangel am Waſſer hetten. So es weiß vnnd ſchlechthaͤrig/ wards der Sonn mit andern Worten zugeeygnet/ daß ſie jhnen leuchten vnd Narung geben ſolte. War es grawlecht/ ſo ward das Opffer dem Viracocha zu Ehren gehalten. Jn Cuſco opffert man alle Tag mit dieſen Ceremonien der Sonn ein ſchlechthaariges Schaaff/ welches man mit einem rothen Hembd ver- brandte/ vnd wann es im Fewer ſtund/ warff man Koͤrblein mit Caca drauff. Zu dieſem Opffer hatten ſie ein eygen Volck vnd Viehe abgeſondert/ das mit nichts anders zuthun hatte. Sie opfferten auch Voͤ- gel/ ſonderlich zu Mexico die Wachteln. Auch wann ſie zu Krieg ziehen wolten/ opfferten die in Peru an wuͤſten Oertern vnterſchiedlicher Art Voͤgel/ damit ſie durch jhrer Goͤtter Huͤlff den Feinden moͤchten ein Abbruch thun. Dieſe Opffer wurden Cuſcovicca genand/ vnd alſo vollbracht: Sie namẽ vielerley Art Voͤ- gel auß den Wildnuſſen/ vnd ſambleten viel diſtelicht oder doͤrnicht Holtz/ das zuͤndeten ſie an/ vnnd legten die Voͤgel darauff/ namen darnach runde vnd eckichte Stein/ darauff viel Schlangen/ Loͤwen/ Kroͤten vnd Tygerthier gemahlet ſtunden/ vnd ſagten: woͤlleſt vnſern Sieg laſſen gelingen/ die Krafft vnſerer Guacas woͤlle den Feinden nichts gedeyen/ ſondern ſie zu Grund gehen laſſen/ vnd dergleichen viel. Nach ſolchem brachten ſie etliche Schaaf herfuͤr/ welche verſchloſſen geweſen/ vnnd etliche Tag vber nichts geſſen hatten: Wann ſie dieſe Schaaff toͤdteten/ ſagten ſie: Gleich wie die Hertzen in dieſen Thieren matt vnnd krafftloß weren/ alſo ſolten die Goͤtter jhre Feinde ſchwach vnd Krafftloß machen. Wo ſie Fleiſch hinder dem Hertzen in dieſen Schaafen hangen ſahen/ welches nicht durch diß faſten verzehret worden/ hielten ſie es fuͤr ein boͤſe Bedeutung. Sie brachten auch ſchwartze Hunde/ welche ſie toͤdteten/ vnnd auff ein flaches Feld warffen/ thaͤten das Fleiſch darvon/ welches ein ſonderlich Volck mit eygenen Ceremonien aß. Deßgleichen opffer- ten ſie fuͤr den Jnga/ daß jhm nicht ſolt mit Gifft vergeben werden: Wann ſie diß thun wolten/ faſteten ſie von Morgen an/ biß in die tunckele Nacht/ alsdann fraſſen vnnd ſoffen ſie ſich voll/ wie die weiſſe Mohren. Fuͤr die Vneinigkeit zwiſchen den Jndianiſchen Herren entſtanden/ opfferten ſie Meerſchilffe am Bach vnd ſagten/ ſolche ſeyen Kinder deß Meers/ das dann ein Mutter aller Waſſer ſeye. So brauchten ſie auch die Meerſchilff faſt zu allerhand Opffern. Die dritte Art der Opffer waren von Menſchen/ vnnd haben viel Landtſchafften den Brauch gehabt/ daß ſie die jenigen/ ſo jhren Herrn am trewlichſten gedienet/ vnd am liebſten geweſen/ vmbs Leben brachten/ damit ſie alſo nach dem Todt jhren Herren das Geleid geben/ vmb vnd bey jhnen weren/ wie hievon ſchon Meldung geſchehen. Jn Peru war die Gewonheit/ daß ſie neben jetzt- erzehlten trewen Dienern auch jhre eygene Kinder von vier biß auff zehen Jahr jhres Alters opfferten/ welches gemeiniglich deß Jngæ halber geſchahe/ nemblich/ wann er kranck war oder in Krieg zog. Wann ſie dem Jnga den Quaſt oder Seepter vbergaben/ opfferten ſie zwey hundert Kinder/ von 4. biß auff 10. Jahr alt/ welches dann ein vnmenſchlich Spectacul zu ſehen war/ Wann man ſie opffern wolt/ erwuͤrgt vñ begrub man ſie mit grimmigem Angeſicht vnd Ceremonien. Zu einer andern Zeit enthaupten ſie die Kinder/ vnnd ſtrichen jhnen ſelbſt derſelben Blut ans Haupt/ von einem Ohr biß zum andern. Sie opfferten auch der obgedachten Kloſter Jungfrawen/ welche man bißweilen auß dem Kloſter dem Jnga brachte. Jn dieſen Opffern lieff auch ein groſſer Betrug mit vnter/ dann wann ein fuͤrnehmer Mann in Jndien kranck lag/ oder auch wol ein Privat Perſon/ vnnd die Warſager jhm das Leben abſprachen/ opfferten ſie jhre eygene Soͤhne vnnd Toͤchter dem Viracocha vnnd baten/ daß er jhm damit begnuͤgen laſſen/ vnnd dem Vatter das Leben ſchencken wolte/ welches abſcheuwlichen Gottesdienſtes auch der weiſe Mann ge- dencket/ vnd David klagt/ daß ſolches die Kinder Jſrael von den Heyden gelernet/ vnnd jhre Soͤhne vnd Toͤchter Der Jndia ner Opffer. Dreyerley Gattung. Die erſte Art von Opffern. Die ander Art von Opffern Cuies. Kriegs Opffer. Hunds Opffer. Opffer fuͤr den Jnga. Die dritte Art der Opffer. Menſchen Opffer. Von jun- gen Kin- dern. Sap. 1. 14. Pſal. 105. D

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Zitationshilfe: Gottfried, Johann Ludwig: Newe Welt Vnd Americanische Historien. Frankfurt (Main), 1631, S. 37. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/gottfried_historia_1631/62>, abgerufen am 25.11.2024.