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Gottfried, Johann Ludwig: Newe Welt Vnd Americanische Historien. Frankfurt (Main), 1631.

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West-Jndianischer Historien Erster Theil
Priester.

Die Priester derselbigen Statt seind zimliches Alters/ vnd erfahrene Leut/ jhre Haar seind beschnit-
ten/ wie die Sturmhauben/ haben auch etwas an den Ohren hangen/ Tragen ein Mantel mit schönen Fel-
len vberzogen/ die Haar aber außwerts gewendet/ am vbrigen theil des Leibs seind sie bloß/ sie seind grosse
Zauberer/ vnd haben Kurtzweil an fliessenden Wassern/ allda wilde Enten/ Schwanen vnd andere Vögel
mit Bogen zuschiessen.

[Abbildung] Edle Jung-
frawen.

Die edlen Jungfrawen seind bekleidet wie die Weiber zu Secota/ allein/ daß sie an statt eines Halß-
bandts grosse runde Perlein/ vnter welchen kleine küpfferne Knöpfflein/ vnnd außgepolierte Knöchlein
vermischt/ tragen/ die Haar seind jhnen forne zweymahl vber einander abgeschnitten/ die andern pflegen
sie hinden zusammen zuknüpffen/ Sie haben einen grossen Mund/ die Augen vberaus schön/ die Hän-
de legen sie gemeiniglich auff die Schultern/ vnnd bedecken also die Brüste/ zum Zeichen der Jungfläw-
lichen Zucht/ am vbrigen theil deß Leibs seind sie gantz nackent/ sie haben auch jhren Lust zusehen/ wie man
Fische fänget.

Obersten.
zu Roa-
noac.

Die Obersten vnnd fürnembsten Herrn der Jnsuln vnd Statt Roanoac/ haben Hanenkams Haar
wie die andern/ lassen die vbrigen Haar aber wachsen/ wie das Weibsvolck/ knüpffen sie auch hinder dem
Haupt zusammen/ haben Perlein Ohren-vnd Armbänder/ vnd zur Anzeigung/ daß sie grösserer Wür-
de/ als andere seyen/ hengen sie ein Perlein Ketten mit einer viereckichten ehernen Tafeln vmb den Halß.
Mit einer hübsch zugerichteten/ vnnd mit Leisten gezierten Haut/ bedeckten sie vom Nabel an biß mitten an
die Hüffte/ das förder vnd hinder theil jhres Leibs/ wie die Weiber/ im Spatzieren gehen/ vnnd wann sie
Gespräch miteinander halten/ schlagen sie auch die Arm zwerch vber einander/ zum Zeichen der Fürsich-
tigkeit.

Schwartz-
künstler.

Sie haben auch in gemein Schwartzkünstler oder Zäuberer/ welche in jhren Zaubereyen wunderbar-
liche vnd vnnatürliche Geberde führen/ weil sie mit den bösen Geistern Gemeinschafft haben/ von welchen sie
jhrer Feinde Rathschläg vnnd andere Sachen erforschen. Das Haupt lassen sie vberall bescheren/ auß-
genommen den Kamm/ vber einem Ohr tragen sie einen schwartzen Vogel/ der jhrer Kunst ein Anzeigung
ist/ sie gehen nackent/ außgenommen die Scham bedecken sie mit eines Thiers Haut/ vnd tragen auff der
seiten eine Taschen. Vnd nach dem offtmals die Einwohner jhre Außsage warhafft befinden/ geben sie jh-
nen grossen Glauben.

Ob
Weſt-Jndianiſcher Hiſtorien Erſter Theil
Prieſter.

Die Prieſter derſelbigen Statt ſeind zimliches Alters/ vnd erfahrene Leut/ jhre Haar ſeind beſchnit-
ten/ wie die Sturmhauben/ haben auch etwas an den Ohren hangen/ Tragen ein Mantel mit ſchoͤnen Fel-
len vberzogen/ die Haar aber außwerts gewendet/ am vbrigen theil des Leibs ſeind ſie bloß/ ſie ſeind groſſe
Zauberer/ vnd haben Kurtzweil an flieſſenden Waſſern/ allda wilde Enten/ Schwanen vnd andere Voͤgel
mit Bogen zuſchieſſen.

[Abbildung] Edle Jung-
frawen.

Die edlen Jungfrawen ſeind bekleidet wie die Weiber zu Secota/ allein/ daß ſie an ſtatt eines Halß-
bandts groſſe runde Perlein/ vnter welchen kleine kuͤpfferne Knoͤpfflein/ vnnd außgepolierte Knoͤchlein
vermiſcht/ tragen/ die Haar ſeind jhnen forne zweymahl vber einander abgeſchnitten/ die andern pflegen
ſie hinden zuſammen zuknuͤpffen/ Sie haben einen groſſen Mund/ die Augen vberaus ſchoͤn/ die Haͤn-
de legen ſie gemeiniglich auff die Schultern/ vnnd bedecken alſo die Bruͤſte/ zum Zeichen der Jungflaͤw-
lichen Zucht/ am vbrigen theil deß Leibs ſeind ſie gantz nackent/ ſie haben auch jhren Luſt zuſehen/ wie man
Fiſche faͤnget.

Oberſten.
zu Roa-
noac.

Die Oberſten vnnd fuͤrnembſten Herꝛn der Jnſuln vnd Statt Roanoac/ haben Hanenkams Haar
wie die andern/ laſſen die vbrigen Haar aber wachſen/ wie das Weibsvolck/ knuͤpffen ſie auch hinder dem
Haupt zuſammen/ haben Perlein Ohren-vnd Armbaͤnder/ vnd zur Anzeigung/ daß ſie groͤſſerer Wuͤr-
de/ als andere ſeyen/ hengen ſie ein Perlein Ketten mit einer viereckichten ehernen Tafeln vmb den Halß.
Mit einer huͤbſch zugerichteten/ vnnd mit Leiſten gezierten Haut/ bedeckten ſie vom Nabel an biß mitten an
die Huͤffte/ das foͤrder vnd hinder theil jhres Leibs/ wie die Weiber/ im Spatzieren gehen/ vnnd wann ſie
Geſpraͤch miteinander halten/ ſchlagen ſie auch die Arm zwerch vber einander/ zum Zeichen der Fuͤrſich-
tigkeit.

Schwartz-
kuͤnſtler.

Sie haben auch in gemein Schwartzkuͤnſtler oder Zaͤuberer/ welche in jhren Zaubereyen wunderbar-
liche vnd vnnatuͤrliche Geberde fuͤhren/ weil ſie mit den boͤſen Geiſtern Gemeinſchafft haben/ von welchen ſie
jhrer Feinde Rathſchlaͤg vnnd andere Sachen erforſchen. Das Haupt laſſen ſie vberall beſcheren/ auß-
genommen den Kamm/ vber einem Ohr tragen ſie einen ſchwartzen Vogel/ der jhrer Kunſt ein Anzeigung
iſt/ ſie gehen nackent/ außgenommen die Scham bedecken ſie mit eines Thiers Haut/ vnd tragen auff der
ſeiten eine Taſchen. Vnd nach dem offtmals die Einwohner jhre Außſage warhafft befinden/ geben ſie jh-
nen groſſen Glauben.

Ob
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[168/0193] Weſt-Jndianiſcher Hiſtorien Erſter Theil Die Prieſter derſelbigen Statt ſeind zimliches Alters/ vnd erfahrene Leut/ jhre Haar ſeind beſchnit- ten/ wie die Sturmhauben/ haben auch etwas an den Ohren hangen/ Tragen ein Mantel mit ſchoͤnen Fel- len vberzogen/ die Haar aber außwerts gewendet/ am vbrigen theil des Leibs ſeind ſie bloß/ ſie ſeind groſſe Zauberer/ vnd haben Kurtzweil an flieſſenden Waſſern/ allda wilde Enten/ Schwanen vnd andere Voͤgel mit Bogen zuſchieſſen. [Abbildung] Die edlen Jungfrawen ſeind bekleidet wie die Weiber zu Secota/ allein/ daß ſie an ſtatt eines Halß- bandts groſſe runde Perlein/ vnter welchen kleine kuͤpfferne Knoͤpfflein/ vnnd außgepolierte Knoͤchlein vermiſcht/ tragen/ die Haar ſeind jhnen forne zweymahl vber einander abgeſchnitten/ die andern pflegen ſie hinden zuſammen zuknuͤpffen/ Sie haben einen groſſen Mund/ die Augen vberaus ſchoͤn/ die Haͤn- de legen ſie gemeiniglich auff die Schultern/ vnnd bedecken alſo die Bruͤſte/ zum Zeichen der Jungflaͤw- lichen Zucht/ am vbrigen theil deß Leibs ſeind ſie gantz nackent/ ſie haben auch jhren Luſt zuſehen/ wie man Fiſche faͤnget. Die Oberſten vnnd fuͤrnembſten Herꝛn der Jnſuln vnd Statt Roanoac/ haben Hanenkams Haar wie die andern/ laſſen die vbrigen Haar aber wachſen/ wie das Weibsvolck/ knuͤpffen ſie auch hinder dem Haupt zuſammen/ haben Perlein Ohren-vnd Armbaͤnder/ vnd zur Anzeigung/ daß ſie groͤſſerer Wuͤr- de/ als andere ſeyen/ hengen ſie ein Perlein Ketten mit einer viereckichten ehernen Tafeln vmb den Halß. Mit einer huͤbſch zugerichteten/ vnnd mit Leiſten gezierten Haut/ bedeckten ſie vom Nabel an biß mitten an die Huͤffte/ das foͤrder vnd hinder theil jhres Leibs/ wie die Weiber/ im Spatzieren gehen/ vnnd wann ſie Geſpraͤch miteinander halten/ ſchlagen ſie auch die Arm zwerch vber einander/ zum Zeichen der Fuͤrſich- tigkeit. Sie haben auch in gemein Schwartzkuͤnſtler oder Zaͤuberer/ welche in jhren Zaubereyen wunderbar- liche vnd vnnatuͤrliche Geberde fuͤhren/ weil ſie mit den boͤſen Geiſtern Gemeinſchafft haben/ von welchen ſie jhrer Feinde Rathſchlaͤg vnnd andere Sachen erforſchen. Das Haupt laſſen ſie vberall beſcheren/ auß- genommen den Kamm/ vber einem Ohr tragen ſie einen ſchwartzen Vogel/ der jhrer Kunſt ein Anzeigung iſt/ ſie gehen nackent/ außgenommen die Scham bedecken ſie mit eines Thiers Haut/ vnd tragen auff der ſeiten eine Taſchen. Vnd nach dem offtmals die Einwohner jhre Außſage warhafft befinden/ geben ſie jh- nen groſſen Glauben. Ob

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Zitationshilfe: Gottfried, Johann Ludwig: Newe Welt Vnd Americanische Historien. Frankfurt (Main), 1631, S. 168. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/gottfried_historia_1631/193>, abgerufen am 27.11.2024.