Glück, Christian Friedrich von: Verbesserungen und Zusätze zum ersten Bande des Glückischen Kommentars über die Pandecten. Für die Besitzer der ersten Ausgabe. Erlangen, 1798.mien in den Pandecten heben können, wo jede andere Art der des- nes contrariae eodem tempore vim legis obtineant, quippe quod cum ipsa rei natura pugnat. Quodsi verum est, et constare tamen non potest, utrum lex sit prior, aut posterior, nisi tem- poris habeatur ratio, unusquisque facile intelligit, non vetare eo dicto potuisse iustinianum, ut in aetatem et doctrinam ICtorum diligenter inquiramus. Siehe auch reinold in Opus- cul. pag. 557. 16) S. Henr. brencmanni Disp. de Legum inscriptionibus §. 22. in Abr. wielingii iurisprud. restituta P. II. pag. 168. byn- kershoeck Observat. Iur. Rom. Lib. I. c. 5. reinold in Opusc. pag. 559. und heineccius in Commentar. ad Leg. Iul. et Pap. Popp. Lib. III. eap. 5. pag. 401. 17) püttmann in Probabil. iur. civ. Lib. II. c. 3. pag. 25. seqq. 18) S. meisteri Orat. de studii iuris Rom. chronologici necessi-
tate (in Sylloge Opusc. T. I. Nr. XI. et XII.) schneidt Diss. sistens artem conciliandi leges in systema redactam. Wirceb. 1776. und püttmann Miscellan. iur. cap. 23. mien in den Pandecten heben koͤnnen, wo jede andere Art der des- nes contrariae eodem tempore vim legis obtineant, quippe quod cum ipſa rei natura pugnat. Quodſi verum eſt, et conſtare tamen non poteſt, utrum lex ſit prior, aut poſterior, niſi tem- poris habeatur ratio, unusquisque facile intelligit, non vetare eo dicto potuiſſe iustinianum, ut in aetatem et doctrinam ICtorum diligenter inquiramus. Siehe auch reinold in Opus- cul. pag. 557. 16) S. Henr. brencmanni Diſp. de Legum inſcriptionibus §. 22. in Abr. wielingii iurisprud. reſtituta P. II. pag. 168. byn- kershoeck Obſervat. Iur. Rom. Lib. I. c. 5. reinold in Opuſc. pag. 559. und heineccius in Commentar. ad Leg. Iul. et Pap. Popp. Lib. III. eap. 5. pag. 401. 17) puͤttmann in Probabil. iur. civ. Lib. II. c. 3. pag. 25. ſeqq. 18) S. meisteri Orat. de ſtudii iuris Rom. chronologici neceſſi-
tate (in Sylloge Opuſc. T. I. Nr. XI. et XII.) schneidt Diſſ. ſiſtens artem conciliandi leges in ſyſtema redactam. Wirceb. 1776. und puͤttmann Miſcellan. iur. cap. 23. <TEI> <text> <body> <div n="1"> <div n="2"> <p><pb facs="#f0102" n="94"/> mien in den Pandecten heben koͤnnen, wo jede andere Art der<lb/> Concilitation unmoͤglich iſt <note place="foot" n="16)">S. <hi rendition="#aq"><hi rendition="#i">Henr</hi>. <hi rendition="#k">brencmanni</hi> Diſp. de Legum inſcriptionibus §. 22.<lb/> in <hi rendition="#i">Abr</hi>. <hi rendition="#k">wielingii</hi> iurisprud. reſtituta P. II. pag. 168. <hi rendition="#k">byn-<lb/> kershoeck</hi> Obſervat. Iur. Rom. Lib. I. c. 5. <hi rendition="#k">reinold</hi> in<lb/> Opuſc. pag.</hi> 559. und <hi rendition="#aq"><hi rendition="#k">heineccius</hi> in Commentar. ad Leg. Iul.<lb/> et Pap. Popp. Lib. III. eap. 5. pag.</hi> 401.</note>. Ein treffendes Beyſp<supplied>i</supplied>el geben<lb/> uns die <hi rendition="#aq">L. 17. D. de duobus reis, L. 54. §. ult.</hi> und <hi rendition="#aq">L. 124. D.<lb/> de Legat. I.</hi> wo die Meinung des <hi rendition="#g">Paulus</hi> in der <hi rendition="#aq">L.</hi> 17. als<lb/> eines ſpaͤtern Rechtsgelehrten der Meinung der andern beyden<lb/> aͤltern Rechtsgelehrten, des <hi rendition="#g">Neratius</hi> und <hi rendition="#g">Pomponius</hi>,<lb/> allerdings vorgezogen werden muß <note place="foot" n="17)"><hi rendition="#aq"><hi rendition="#k">puͤttmann</hi> in Probabil. iur. civ. Lib. II. c. 3. pag. 25. ſeqq.</hi></note>. Eben ſo verdient die<lb/> Meinung des <hi rendition="#g">Javolens</hi> in der <hi rendition="#aq">L. 39. D. de Legat. II.</hi> billig<lb/> vor der Meinung des <hi rendition="#g">Celſus</hi> in der <hi rendition="#aq">L. 79 §. 2 D. de Legat. III.</hi><lb/> den Vorzug, denn <hi rendition="#g">Javolen</hi> iſt dem Zeitalter nach juͤnger als<lb/><hi rendition="#g">Celſus</hi>. Aus dem naͤmlichen Grunde geht die Meinung des<lb/><hi rendition="#g">Ulpians</hi> in der <hi rendition="#aq">L. 6. pr. D. commun. praedior.</hi> der Meinung<lb/> des <hi rendition="#g">Pompons</hi> in der <hi rendition="#aq">L. 8. D eodem</hi> vor; mehrere Beyſpiele<lb/> zu geſchweig<supplied>e</supplied>n <note place="foot" n="18)">S. <hi rendition="#aq"><hi rendition="#k">meisteri</hi> Orat. de ſtudii iuris Rom. chronologici neceſſi-<lb/> tate (in <hi rendition="#i">Sylloge Opuſc</hi>. T. I. Nr. XI. et XII.) <hi rendition="#k">schneidt</hi> Diſſ.<lb/> ſiſtens artem conciliandi leges in ſyſtema redactam. <hi rendition="#i">Wirceb</hi>.</hi> 1776.<lb/> und <hi rendition="#aq"><hi rendition="#k">puͤttmann</hi> Miſcellan. iur. cap.</hi> 23.</note>. In den letzterm Falle hingegen, da durch<lb/> das Zeitalter der Diſſenſus nicht gehoben werden kann, <hi rendition="#g">befolge<lb/> man diejenige Meinung, welche mit der Rechts-<lb/> analogie und Billigkeit am meiſten uͤbereinſtimmt</hi>,<lb/> und wo dieſes auch nicht auszumachen waͤre, <hi rendition="#g">ſo nehme man<lb/> ſeine Zuflucht zur hoͤchſten Entſcheidung des Lan-</hi><lb/> <fw place="bottom" type="catch"><hi rendition="#g">des-</hi></fw><lb/><note xml:id="seg2pn_7_2" prev="#seg2pn_7_1" place="foot" n="15)"><hi rendition="#aq"><hi rendition="#i">nes contrariae eodem tempore vim legis obtineant, quippe quod<lb/> cum <hi rendition="#g">ipſa rei</hi> natura pugnat. Quodſi verum eſt, et conſtare<lb/> tamen non poteſt, utrum lex ſit prior, aut poſterior, niſi tem-<lb/> poris habeatur ratio, unusquisque facile intelligit, non vetare<lb/> eo dicto potuiſſe</hi><hi rendition="#k">iustinianum</hi>, <hi rendition="#i">ut in aetatem et doctrinam<lb/> ICtorum diligenter inquiramus</hi>.</hi> Siehe auch <hi rendition="#aq"><hi rendition="#k">reinold</hi> in Opus-<lb/> cul. pag.</hi> 557.</note><lb/></p> </div> </div> </body> </text> </TEI> [94/0102]
mien in den Pandecten heben koͤnnen, wo jede andere Art der
Concilitation unmoͤglich iſt 16). Ein treffendes Beyſpiel geben
uns die L. 17. D. de duobus reis, L. 54. §. ult. und L. 124. D.
de Legat. I. wo die Meinung des Paulus in der L. 17. als
eines ſpaͤtern Rechtsgelehrten der Meinung der andern beyden
aͤltern Rechtsgelehrten, des Neratius und Pomponius,
allerdings vorgezogen werden muß 17). Eben ſo verdient die
Meinung des Javolens in der L. 39. D. de Legat. II. billig
vor der Meinung des Celſus in der L. 79 §. 2 D. de Legat. III.
den Vorzug, denn Javolen iſt dem Zeitalter nach juͤnger als
Celſus. Aus dem naͤmlichen Grunde geht die Meinung des
Ulpians in der L. 6. pr. D. commun. praedior. der Meinung
des Pompons in der L. 8. D eodem vor; mehrere Beyſpiele
zu geſchweigen 18). In den letzterm Falle hingegen, da durch
das Zeitalter der Diſſenſus nicht gehoben werden kann, befolge
man diejenige Meinung, welche mit der Rechts-
analogie und Billigkeit am meiſten uͤbereinſtimmt,
und wo dieſes auch nicht auszumachen waͤre, ſo nehme man
ſeine Zuflucht zur hoͤchſten Entſcheidung des Lan-
des-
15)
16) S. Henr. brencmanni Diſp. de Legum inſcriptionibus §. 22.
in Abr. wielingii iurisprud. reſtituta P. II. pag. 168. byn-
kershoeck Obſervat. Iur. Rom. Lib. I. c. 5. reinold in
Opuſc. pag. 559. und heineccius in Commentar. ad Leg. Iul.
et Pap. Popp. Lib. III. eap. 5. pag. 401.
17) puͤttmann in Probabil. iur. civ. Lib. II. c. 3. pag. 25. ſeqq.
18) S. meisteri Orat. de ſtudii iuris Rom. chronologici neceſſi-
tate (in Sylloge Opuſc. T. I. Nr. XI. et XII.) schneidt Diſſ.
ſiſtens artem conciliandi leges in ſyſtema redactam. Wirceb. 1776.
und puͤttmann Miſcellan. iur. cap. 23.
15) nes contrariae eodem tempore vim legis obtineant, quippe quod
cum ipſa rei natura pugnat. Quodſi verum eſt, et conſtare
tamen non poteſt, utrum lex ſit prior, aut poſterior, niſi tem-
poris habeatur ratio, unusquisque facile intelligit, non vetare
eo dicto potuiſſe iustinianum, ut in aetatem et doctrinam
ICtorum diligenter inquiramus. Siehe auch reinold in Opus-
cul. pag. 557.
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