Glauber, Johann Rudolf: Johannis Rudolphi Glauberi Philosophi & Medici Celeberrimi Opera Chymica. Bd. 2. Frankfurt (Main), 1659.Fünffter Theil. wahre Philosophische solutiones nicht gehören/ sondern als schädlich zu verwerffen/vnd als Gifft zu fliehen seyn. Habe derohalben vielen Irrenden zur Nachrichtung allhier davon etwas melden Die Jüden ärgerten sich auch an Christo/ weilen Er so ärmlich gebohren vnd ge- Gleich wie nun die übelgelährte Phariseer vnd Hohepriester/ sich an dem armen Allhier J i
Fuͤnffter Theil. wahre Philoſophiſche ſolutiones nicht gehoͤren/ ſondern als ſchaͤdlich zu verwerffen/vnd als Gifft zu fliehen ſeyn. Habe derohalben vielen Irꝛenden zur Nachrichtung allhier davon etwas melden Die Juͤden aͤrgerten ſich auch an Chriſto/ weilen Er ſo aͤrmlich gebohren vnd ge- Gleich wie nun die uͤbelgelaͤhrte Phariſeer vnd Hoheprieſter/ ſich an dem armen Allhier J i
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Fuͤnffter Theil.
wahre Philoſophiſche ſolutiones nicht gehoͤren/ ſondern als ſchaͤdlich zu verwerffen/
vnd als Gifft zu fliehen ſeyn.
Habe derohalben vielen Irꝛenden zur Nachrichtung allhier davon etwas melden
wollen. Wolle derohalben jhme niemand eynbilden/ als wann ein ſolch geringſchaͤtzig
Weſen nicht mehr als corꝛoſiviſche Spiritus verꝛichten ſolte; Ich/ fuͤr mein Perſon/ ha-
be mir ſelber von erſt nicht eynbilden koͤnnen/ daß in einem ſo veraͤchtlichen Menſtruo ſol-
che Kraͤfften verborgen weren/ ſo lang vnd viel/ bis ich durch die Erperientz/ die Warheit
vnd Moͤglichkeit geſehen vnd erfahren habe/ vnd gehet allhier eben alſo zu/ gleich wie es
nun in der gantzen Welt hergehet/ nemblich/ daß von jederman nur das anſehnliche ge-
liebet vnd geſucht/ hergegen aber das geringe verworffen/ vnd nicht geacht wird/ da doch
die Natur all jhr Weſen in Schlechtheit verꝛichtet/ man muß ſich derowegen nicht daran
kehren/ vnd ein Ding gering achten/ weilen es nicht bekant vnd gros iſt.
Die Juͤden aͤrgerten ſich auch an Chriſto/ weilen Er ſo aͤrmlich gebohren vnd ge-
ring lebete/ welcher doch alles in allem war/ ſie ſahen vnd merckton wol/ daß Er ſolche
Zeichen vnd Wunder thaͤte/ welche kein anderer/ als der verheiſſene Meſſias thun konte/
dannoch blieben ſie bey jhrer halsſtarꝛigkeit beharꝛlich/ nur darumb/ weil ſeine Geſtalt ſo
veraͤchtlich war/ vnd ſo Er nicht menſchliche Natur/ vnd eine geringe Geſtalt haͤtte an
ſich genommen/ ſo haͤtte Er vnſer Mittler vnd Verſoͤhner zwiſchen Gott nicht ſeyn koͤn-
nen/ dann durch den Fall Adams waren wir gantz von Gott geſchieden/ alſo daß wir in
Suͤnden verhaͤrtet/ vnd der Hoͤllen vnd Tode gantz ergeben/ weilen der Geiſt Gottes von
vns gewichen/ allzeit haͤtten verbleiben muͤſſen. Da aber das ſuͤſſe Manna vnd liebliche
Thaw/ von oben herab auff vnſere truckene Hertzen fiele/ ſolche mit ſeinem Gnadenrei-
chen Wort/ vnd vergieſſung ſeines thewren Bluts erquickete vnd befeuchtete/ alſobal-
den wurden wir wiederumb bequaͤm den Geiſt Gottes zu empfangen/ welches vns zu-
vorn vnmoͤglich war. Alſo ſiehet man klaͤrlich/ daß durch den Allerverachteſten vnſere
Verſoͤhnung geſchehen muſte.
Gleich wie nun die uͤbelgelaͤhrte Phariſeer vnd Hoheprieſter/ ſich an dem armen
vnd vnachtſamen Zimmermans Sohn ſtieſſen/ vnd jhn fuͤr den wahren Meſſiam nicht
erkennen wolten. Alſo wuͤrde es auch geſchehen/ wann man das Menſtruum univerſale
mit Namen nennete/ niemand etwas davon halten wuͤrde/ weilen es von jederman vn-
achtſamb/ verworffen/ vnd allenthalbent im Koth ſtecken bleibt/ (will nicht hoffen/ wei-
len ich die Verniedrigung Chriſti allhie angezogen/ daß es mir uͤbel auffgenommen wer-
den ſolte dann dieſer mein Diſcurs nicht zu Chriſti Verkleinerung/ ſondern viel mehr zu
ſeiner Ehre gereichet/ indeme Er/ vnter allen Menſchen Kindern/ der alleraͤrmſte vnd
veraͤchtlichſte/ dannoch das gantze menſchliche Geſchlecht/ welches ſonſt kein anderer
thun konte/ von allen Banden des Teufels erloͤſen muſte) alſo auch der Mercurius uni-
verſalis, deme an Veraͤchtlichkeit in der gantzen Welt nichts vorgehet/ wann er erſt ſel-
ber durch den magern Tod uͤberwunden iſt/ dem metalliſchen Geſchlecht zu gut mit ſei-
ner Herꝛligkeit wieder auffſtehet.
Allhier
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