Glauber, Johann Rudolf: Johannis Rudolphi Glauberi Philosophi & Medici Celeberrimi Opera Chymica. Bd. 2. Frankfurt (Main), 1659.Philosophischer Oefen dick darauff/ daß man meynet genug zu seyn/ wann es geflossen/ die Bildnus vnd Formaußzufüllen/ vnd setzet solche wieder vnter den Muffel/ giebt so starck Fewer/ bis daß das Glas auff der Form anfängt zu schmeltzen vnd zusammen zu fincken/ dann muß man ein breyt glatt Eysen mit einem Stiel haben/ welches auch etwas warm/ oder gar glüend seyn soll/ vnd nachdeme der Ring mit einer Zangen auß dem Ofen genommen/ alsobalden fein gemachsam darauff drucken/ vnd das Glas wol in die Form pressen/ vnd darnach alsobalden vnter ein glüendes Geschirr von Eysen oder Erden/ wie oben gesagt/ setzen/ vnd darunter erkalten lassen/ vnd nach der Erkaltung außnehmen/ vnd die Bildnus von der Form oder Erden ledig machen/ welche/ so man wol damit ümbgan- gen/ so perfect vnd scharpff wird gefallen seyn/ als immer die Patron selbsten gewesen ist/ also/ daß niemand anders vrtheylen kan/ vnd darfür an sicht/ als wann durch einen Pitschierschneider auß einem Edelgestein solch Bildnüs oder Pfenning geschnitten were/ welches fürwahr ein schönes Kunststück ist/ dadurch viel schöne Antiquitäten oder Raritäten/ mit wenig Kosten leichtlich können nachposiret werden. CAP. XVII. Folget nun/ wie/ oder womit man obgedachte Massam, oder Pastam, färben/ oder dem Edelgestein gleich machen soll. DIe Farben/ welche der Massa im schmeltzen zugesetzet werden/ müssen von Me- Auch kan man Bildnüssen drucken von vnterschiedlichen Farben/ also/ daß man Als wann man wolte einen Türckois/ oder Lapidem Lazuli machen/ kan man setzen/
Philoſophiſcher Oefen dick darauff/ daß man meynet genug zu ſeyn/ wann es gefloſſen/ die Bildnus vnd Formaußzufuͤllen/ vnd ſetzet ſolche wieder vnter den Muffel/ giebt ſo ſtarck Fewer/ bis daß das Glas auff der Form anfaͤngt zu ſchmeltzen vnd zuſammen zu fincken/ dann muß man ein breyt glatt Eyſen mit einem Stiel haben/ welches auch etwas warm/ oder gar gluͤend ſeyn ſoll/ vnd nachdeme der Ring mit einer Zangen auß dem Ofen genommen/ alſobalden fein gemachſam darauff drucken/ vnd das Glas wol in die Form preſſen/ vnd darnach alſobalden vnter ein gluͤendes Geſchirꝛ von Eyſen oder Erden/ wie oben geſagt/ ſetzen/ vnd darunter erkalten laſſen/ vnd nach der Erkaltung außnehmen/ vnd die Bildnus von der Form oder Erden ledig machen/ welche/ ſo man wol damit uͤmbgan- gen/ ſo perfect vnd ſcharpff wird gefallen ſeyn/ als immer die Patron ſelbſten geweſen iſt/ alſo/ daß niemand anders vrtheylen kan/ vnd darfuͤr an ſicht/ als wann durch einen Pitſchierſchneider auß einem Edelgeſtein ſolch Bildnuͤs oder Pfenning geſchnitten were/ welches fuͤrwahr ein ſchoͤnes Kunſtſtuͤck iſt/ dadurch viel ſchoͤne Antiquitaͤten oder Raritaͤten/ mit wenig Koſten leichtlich koͤnnen nachpoſiret werden. CAP. XVII. Folget nun/ wie/ oder womit man obgedachte Maſſam, oder Paſtam, faͤrben/ oder dem Edelgeſtein gleich machen ſoll. DIe Farben/ welche der Maſſa im ſchmeltzen zugeſetzet werden/ muͤſſen von Me- Auch kan man Bildnuͤſſen drucken von vnterſchiedlichen Farben/ alſo/ daß man Als wann man wolte einen Tuͤrckois/ oder Lapidem Lazuli machen/ kan man ſetzen/
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Philoſophiſcher Oefen
dick darauff/ daß man meynet genug zu ſeyn/ wann es gefloſſen/ die Bildnus vnd Form
außzufuͤllen/ vnd ſetzet ſolche wieder vnter den Muffel/ giebt ſo ſtarck Fewer/ bis daß das
Glas auff der Form anfaͤngt zu ſchmeltzen vnd zuſammen zu fincken/ dann muß man
ein breyt glatt Eyſen mit einem Stiel haben/ welches auch etwas warm/ oder gar
gluͤend ſeyn ſoll/ vnd nachdeme der Ring mit einer Zangen auß dem Ofen genommen/
alſobalden fein gemachſam darauff drucken/ vnd das Glas wol in die Form preſſen/
vnd darnach alſobalden vnter ein gluͤendes Geſchirꝛ von Eyſen oder Erden/ wie oben
geſagt/ ſetzen/ vnd darunter erkalten laſſen/ vnd nach der Erkaltung außnehmen/ vnd die
Bildnus von der Form oder Erden ledig machen/ welche/ ſo man wol damit uͤmbgan-
gen/ ſo perfect vnd ſcharpff wird gefallen ſeyn/ als immer die Patron ſelbſten geweſen
iſt/ alſo/ daß niemand anders vrtheylen kan/ vnd darfuͤr an ſicht/ als wann durch einen
Pitſchierſchneider auß einem Edelgeſtein ſolch Bildnuͤs oder Pfenning geſchnitten
were/ welches fuͤrwahr ein ſchoͤnes Kunſtſtuͤck iſt/ dadurch viel ſchoͤne Antiquitaͤten oder
Raritaͤten/ mit wenig Koſten leichtlich koͤnnen nachpoſiret werden.
CAP. XVII.
Folget nun/ wie/ oder womit man obgedachte Maſſam,
oder Paſtam, faͤrben/ oder dem Edelgeſtein gleich
machen ſoll.
DIe Farben/ welche der Maſſa im ſchmeltzen zugeſetzet werden/ muͤſſen von Me-
tallen oder Mineralien gemacht ſeyn/ als nemblich von Kupffer/ Eyſen/ Silber/
Gold/ Wißmuth/ Magneſia vnd Granaten. Dieſe geben Farben/ ob aber ſonſten noch
andere Mineralien ſeyn moͤchten/ die Farben geben/ iſt mir vnbewuſt/ gemeyn Kupf-
fer giebt Meergruͤn/ Kupffer auß Eyſen gemacht; Grasgruͤn/ Granaten; Schmaragd-
gruͤn/ Eyſen; Gelb/ oder Hyacintenfarb Silber; weiß/ gelb/ gruͤn vnd Granatenfarb/
Gold; ſchoͤn Himmelblaw/ Wißmuth; gemeyn blaw/ Magneſia; Ametiſtenfarb: Vnd
ſo man zwey oder dreyerley dieſer Farben zuſammen miſchet/ giebts auch andere Far-
ben/ dann Gold vnd Silber giebt Ametiſten/ Kupffer vnd Eyſen; Bleichgruͤn/ Wiß-
muth vnd Magneſia; ein Purpurfarb/ Silber/ vnd Magneſia; vielerley Farben zugleich
als ein Opalus.
Auch kan man Bildnuͤſſen drucken von vnterſchiedlichen Farben/ alſo/ daß man
die gefaͤrbte Maſſam in kleine Stuͤcklein gebrochen/ miſche/ vnd auff die Form lege/
ſchmeltze vnd drucke/ giebt ſchoͤne Pfenninge/ vnd ſo man die Maſſam, ſie ſey gruͤn/ roth/
gelb/ oder blaw Opac/ oder vndurſichtig haben will/ ſo ſetze man nur etwas calcis Jovis
zu/ macht dieſelbe dunckel/ vnd giebt jhnen einen Leib/ darauff die Farben ſtehen.
Als wann man wolte einen Tuͤrckois/ oder Lapidem Lazuli machen/ kan man
mit der blawen Farb/ welche auß Marcaſita Argentea, oder nur auß den Kraupen/
Zaforam genannt/ gemacht iſt/ die Maſſam faͤrben/ vnd zugleich mit Calce Jovis eyn-
ſetzen/
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Zitationshilfe: | Glauber, Johann Rudolf: Johannis Rudolphi Glauberi Philosophi & Medici Celeberrimi Opera Chymica. Bd. 2. Frankfurt (Main), 1659, S. 242. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/glauber_opera02_1659/260>, abgerufen am 03.03.2025. |