Glauber, Johann Rudolf: Johannis Rudolphi Glauberi Philosophi & Medici Celeberrimi Opera Chymica. Bd. 2. Frankfurt (Main), 1659.Philosophischer Oefen auß der Erden kommen/ vnd nicht wol gesotten/ gebraten/ vnd gehechelt werden/ sobleiben sie vnfix/ so aber dieselbe verbrochen/ zerstöret/ corrumpiret/ vnd wiederumb regeneriret werden/ so sind sie viel edler als sie vor der Zerstörung waren. Wie auch vnsere Leiber einmal müssen vergehen/ vnd wiederumb aufferstehen vnd clarifici- ret werden/ ehe sie Gottes Angesicht werden anschawen können. Darumb Paracel- sus sehr wol saget/ Wann es möglich were/ daß man den Metallen in einer Stunden jhren Leib hundert mal nehme/ so können sie doch nicht ohne Leiber seyn/ sondern neh- men wieder ein andere newe vnd bessere gestalt an sich/ als sie vor der Zerstörung hatten: Vnd ist wol gesagt: Unius corruptio alterius generatio; weilen des einen Vnglück (scilicet corporis sulphurei superflui absterben/) des andern Glück/ (scilicet animae mercurialis resurrectio) ist. Dann ohne Zerstörung kan keine wahre Verbesserung der Metallen geschehen. Derohalben dahin muß getrachtet werden/ wie die Metallen auß jhrer gestalt in ein vngestalt/ oder vnansehnlich/ vnachtsam Wesen gebracht wer- den/ auß welchem verderbten Metall hernach durch Abscheydung des vnnützen/ vnd schädlichen terrestrischen verbrennlichen Sulphuris ein reine Mercurialische Form her- für gehe. Davon ein mehrers bey den Amausis. CAP. XV. Von Pollierung vnd Glattmachung der Spiegel. WAnn ein Spiegel schon noch so wol gegossen/ vnd nach rechter Proportion for- her/
Philoſophiſcher Oefen auß der Erden kommen/ vnd nicht wol geſotten/ gebraten/ vnd gehechelt werden/ ſobleiben ſie vnfix/ ſo aber dieſelbe verbrochen/ zerſtoͤret/ corꝛumpiret/ vnd wiederumb regeneriret werden/ ſo ſind ſie viel edler als ſie vor der Zerſtoͤrung waren. Wie auch vnſere Leiber einmal muͤſſen vergehen/ vnd wiederumb aufferſtehen vnd clarifici- ret werden/ ehe ſie Gottes Angeſicht werden anſchawen koͤnnen. Darumb Paracel- ſus ſehr wol ſaget/ Wann es moͤglich were/ daß man den Metallen in einer Stunden jhren Leib hundert mal nehme/ ſo koͤnnen ſie doch nicht ohne Leiber ſeyn/ ſondern neh- men wieder ein andere newe vnd beſſere geſtalt an ſich/ als ſie vor der Zerſtoͤrung hatten: Vnd iſt wol geſagt: Unius corruptio alterius generatio; weilen des einen Vngluͤck (ſcilicet corporis ſulphurei ſuperflui abſterben/) des andern Gluͤck/ (ſcilicet animæ mercurialis reſurrectio) iſt. Dann ohne Zerſtoͤrung kan keine wahre Verbeſſerung der Metallen geſchehen. Derohalben dahin muß getrachtet werden/ wie die Metallen auß jhrer geſtalt in ein vngeſtalt/ oder vnanſehnlich/ vnachtſam Weſen gebracht wer- den/ auß welchem verderbten Metall hernach durch Abſcheydung des vnnuͤtzen/ vnd ſchaͤdlichen terꝛeſtriſchen verbrennlichen Sulphuris ein reine Mercurialiſche Form her- fuͤr gehe. Davon ein mehrers bey den Amauſis. CAP. XV. Von Pollierung vnd Glattmachung der Spiegel. WAnn ein Spiegel ſchon noch ſo wol gegoſſen/ vnd nach rechter Proportion for- her/
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Philoſophiſcher Oefen
auß der Erden kommen/ vnd nicht wol geſotten/ gebraten/ vnd gehechelt werden/ ſo
bleiben ſie vnfix/ ſo aber dieſelbe verbrochen/ zerſtoͤret/ corꝛumpiret/ vnd wiederumb
regeneriret werden/ ſo ſind ſie viel edler als ſie vor der Zerſtoͤrung waren. Wie auch
vnſere Leiber einmal muͤſſen vergehen/ vnd wiederumb aufferſtehen vnd clarifici-
ret werden/ ehe ſie Gottes Angeſicht werden anſchawen koͤnnen. Darumb Paracel-
ſus ſehr wol ſaget/ Wann es moͤglich were/ daß man den Metallen in einer Stunden
jhren Leib hundert mal nehme/ ſo koͤnnen ſie doch nicht ohne Leiber ſeyn/ ſondern neh-
men wieder ein andere newe vnd beſſere geſtalt an ſich/ als ſie vor der Zerſtoͤrung hatten:
Vnd iſt wol geſagt: Unius corruptio alterius generatio; weilen des einen Vngluͤck
(ſcilicet corporis ſulphurei ſuperflui abſterben/) des andern Gluͤck/ (ſcilicet animæ
mercurialis reſurrectio) iſt. Dann ohne Zerſtoͤrung kan keine wahre Verbeſſerung
der Metallen geſchehen. Derohalben dahin muß getrachtet werden/ wie die Metallen
auß jhrer geſtalt in ein vngeſtalt/ oder vnanſehnlich/ vnachtſam Weſen gebracht wer-
den/ auß welchem verderbten Metall hernach durch Abſcheydung des vnnuͤtzen/ vnd
ſchaͤdlichen terꝛeſtriſchen verbrennlichen Sulphuris ein reine Mercurialiſche Form her-
fuͤr gehe. Davon ein mehrers bey den Amauſis.
CAP. XV.
Von Pollierung vnd Glattmachung
der Spiegel.
WAnn ein Spiegel ſchon noch ſo wol gegoſſen/ vnd nach rechter Proportion for-
miret iſt/ vnd nicht wol polliert wird/ ſo iſt er keiner Wuͤrde/ dann in dem
ſchleiffen jhme leichtlich an einem ort mehr als am andern kan genommen werden/ dar-
durch der Spiegel verdorben iſt. Sollen derohalben dieſelbe an einem Rad/ wie es die
Zinn- oder Kupffer-Gieſſer gebrauchen/ erſtlich mit einem ſcharpffen Sandſtein das
groͤbſte laſſen ablauffen/ darnach einen reinern Schleiff- oder Wetzſtein mit Waſſer
daran halten/ bis er ſchoͤn vnd wol geſchliffen iſt. Dann von dem Rad abgenommen/
denſelben uͤberzwerch auff einem kleinen hoͤltzern mit Leder beſchlagenen Raͤdlein/ dar-
auff klein pulveriſirter Schmirgel geſtrichen/ ſo lang laſſen gegen halten/ bis alle die klei-
ne ritzlein/ die er im uͤmblauffen an dem Dreh-ſtuhl bekommen/ gantz vnd gar nicht
mehr geſehen werden/ ſondern einen Zwerch-ſtrich oder Fadem erlanget hat. Dar-
nach ſoll man noch ein ander Raͤdlein mit Leder beſchlagen/ darauff ein rein-geſchleimb-
ter Blutſtein vnd Zinn-Aſchen geſtrichen iſt/ haben/ vnd den Spiegel ſo lang dem
erſten Faden nach daran halten/ bis er ſchoͤn vnd glantz genug iſt. Vnd muͤſſen ſol-
che Spiegel fuͤr feuchter Lufft/ davon ſie anlauffen/ wie auch fuͤr allerhand Athem/ be-
huͤtet vnd verwahret werden/ vnd ſo er ja angelauffen iſt/ nicht mit einem jedwedern
woͤlln oder leinen Tuch/ ſondern mit einem reinen Bocken- oder Hirſch-Leder/ dar-
auff ein wenig reiner Zinn/ Aſchen geſtrichen ſey/ auch nicht Creutzweiſe hin vnd
her/
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