Glauber, Johann Rudolf: Johannis Rudolphi Glauberi Philosophi & Medici Celeberrimi Opera Chymica. Bd. 2. Frankfurt (Main), 1659.Vorrede. Wie kan man von einem ding eygentlich sprechen/ daß es veralte/ welcheskeiner veränderung vnterworffen ist; daß es seine krafft verlichre/ wel- ches selbsten eine lautere krafft ist/ eine böse gifftige Natur wieder an sich nehme/ welches einmal gebührlicher weiß durch seinen rechten Magneten von dem schädlichen Gifft entbunden/ vnd befreyet worden. Woher wird die einmal von dem Gifft erlösete Panacaea, eine böse gifftige Eygenschafft an sich nehmen nicht auß der Lufft/ wann sie schon derselben solte auffge- decket/ dar gesetzt werden/ auß welcher sie nur das gute als jhres gleichen ziehen/ sich damit vermehren/ vnd in jhrer guten heylsamen krafft verstär- cken würde; bleibet sie vor der Lufft zugedecket/ so ist sie über viel Jahren so gut/ so kräfftig/ so heylsam/ als den ersten tag. Auf welche weise soll sie dann von jhren kräfften kommen/ vnd eine böse gifftige Eygenschafft wie- derumb an sich nehmen? Vnmöglich ist es/ daß ein reiner Mineralischer Sulphur, vnd der noch darzu güldisch/ könne verändert vnd verderbt wer- den; bleiben doch die salia, die olea, die spiritus ardentes auß den Vege- tabilien eine so lange zeit vor der verderbnis bewahret/ warumb solte dann eine Essentia Mineralis, die einer viel beständigern Natur ist/ verderben/ vnd jhre kräfften verliehren? Was für herrliche/ schön- vnd nützliche Wercke hat der Author, beneficio Reguli nii, in miraculo mundi, in con- tinuatione miraculi mundi vnd an andern orthen zu machen gelehret/ der concentration des Weins/ Korns/ vnd Holtzes zugeschweigen? Er- langt also dieser Mann bey allen dapffern Leuthen einen vnsterblichen Ruhm/ nicht allein wegen seiner guten Wissenschafften vnd Kunst/ sondern auch wegen seiner Tugend/ nemblich der liebe/ so ein Cron aller Tugenden; daß er solche der Welt zu jhrer Zeitlichen wohlfart geoffenbah- ret vnd mitgetheilet hat. Gott befohlen/ geneigter Leser. New-Hanaw/ den 3. Martii 1659. J. M. D. FUR-
Vorꝛede. Wie kan man von einem ding eygentlich ſprechen/ daß es veralte/ welcheskeiner veraͤnderung vnterworffen iſt; daß es ſeine krafft verlichre/ wel- ches ſelbſten eine lautere krafft iſt/ eine boͤſe gifftige Natur wieder an ſich nehme/ welches einmal gebuͤhrlicher weiß durch ſeinen rechten Magneten von dem ſchaͤdlichen Gifft entbunden/ vnd befreyet worden. Woher wird die einmal von dem Gifft erloͤſete Panacæa, eine boͤſe gifftige Eygenſchafft an ſich nehmen nicht auß der Lufft/ wann ſie ſchon derſelben ſolte auffge- decket/ dar geſetzt werden/ auß welcher ſie nur das gute als jhres gleichen ziehen/ ſich damit vermehren/ vnd in jhrer guten heylſamen krafft verſtaͤr- cken wuͤrde; bleibet ſie vor der Lufft zugedecket/ ſo iſt ſie uͤber viel Jahren ſo gut/ ſo kraͤfftig/ ſo heylſam/ als den erſten tag. Auf welche weiſe ſoll ſie dann von jhren kraͤfften kommen/ vnd eine boͤſe gifftige Eygenſchafft wie- derumb an ſich nehmen? Vnmoͤglich iſt es/ daß ein reiner Mineraliſcher Sulphur, vnd der noch darzu guͤldiſch/ koͤnne veraͤndert vnd verderbt wer- den; bleiben doch die ſalia, die olea, die ſpiritus ardentes auß den Vege- tabilien eine ſo lange zeit vor der verderbnis bewahret/ warumb ſolte dann eine Eſſentia Mineralis, die einer viel beſtaͤndigern Natur iſt/ verderben/ vnd jhre kraͤfften verliehren? Was fuͤr herꝛliche/ ſchoͤn- vnd nuͤtzliche Wercke hat der Author, beneficio Reguli ♁nii, in miraculo mundi, in con- tinuatione miraculi mundi vnd an andern orthen zu machen gelehret/ der concentration des Weins/ Korns/ vnd Holtzes zugeſchweigen? Er- langt alſo dieſer Mann bey allen dapffern Leuthen einen vnſterblichen Ruhm/ nicht allein wegen ſeiner guten Wiſſenſchafften vnd Kunſt/ ſondern auch wegen ſeiner Tugend/ nemblich der liebe/ ſo ein Cron aller Tugenden; daß er ſolche der Welt zu jhrer Zeitlichen wohlfart geoffenbah- ret vnd mitgetheilet hat. Gott befohlen/ geneigter Leſer. New-Hanaw/ den 3. Martii 1659. J. M. D. FUR-
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Wie kan man von einem ding eygentlich ſprechen/ daß es veralte/ welches
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nehme/ welches einmal gebuͤhrlicher weiß durch ſeinen rechten Magneten
von dem ſchaͤdlichen Gifft entbunden/ vnd befreyet worden. Woher wird
die einmal von dem Gifft erloͤſete Panacæa, eine boͤſe gifftige Eygenſchafft
an ſich nehmen nicht auß der Lufft/ wann ſie ſchon derſelben ſolte auffge-
decket/ dar geſetzt werden/ auß welcher ſie nur das gute als jhres gleichen
ziehen/ ſich damit vermehren/ vnd in jhrer guten heylſamen krafft verſtaͤr-
cken wuͤrde; bleibet ſie vor der Lufft zugedecket/ ſo iſt ſie uͤber viel Jahren ſo
gut/ ſo kraͤfftig/ ſo heylſam/ als den erſten tag. Auf welche weiſe ſoll ſie
dann von jhren kraͤfften kommen/ vnd eine boͤſe gifftige Eygenſchafft wie-
derumb an ſich nehmen? Vnmoͤglich iſt es/ daß ein reiner Mineraliſcher
Sulphur, vnd der noch darzu guͤldiſch/ koͤnne veraͤndert vnd verderbt wer-
den; bleiben doch die ſalia, die olea, die ſpiritus ardentes auß den Vege-
tabilien eine ſo lange zeit vor der verderbnis bewahret/ warumb ſolte dann
eine Eſſentia Mineralis, die einer viel beſtaͤndigern Natur iſt/ verderben/
vnd jhre kraͤfften verliehren? Was fuͤr herꝛliche/ ſchoͤn- vnd nuͤtzliche Wercke
hat der Author, beneficio Reguli ♁nii, in miraculo mundi, in con-
tinuatione miraculi mundi vnd an andern orthen zu machen gelehret/
der concentration des Weins/ Korns/ vnd Holtzes zugeſchweigen? Er-
langt alſo dieſer Mann bey allen dapffern Leuthen einen vnſterblichen
Ruhm/ nicht allein wegen ſeiner guten Wiſſenſchafften vnd Kunſt/
ſondern auch wegen ſeiner Tugend/ nemblich der liebe/ ſo ein Cron aller
Tugenden; daß er ſolche der Welt zu jhrer Zeitlichen wohlfart geoffenbah-
ret vnd mitgetheilet hat. Gott befohlen/ geneigter Leſer. New-Hanaw/
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