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Glauber, Johann Rudolf: Johannis Rudolphi Glauberi Philosophi & Medici Celeberrimi Opera Chymica. Bd. 2. Frankfurt (Main), 1659.

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allen Zeiten/ von jedermann ohne Distillation vnd Kosten kan erlanget werden/ vnd
eben so gut ist in oberzehlten Kranckheiten/ als der distillirte Spiritus, vnd wann alle
Menschen solches wüsten/ würden nicht allenthalben so viel Krancke/ Apotheker vnd
Doctores gefunden werden/ welche den Krancken zu Liebe hieher gesetzet ist.

Was dieses für eine Materi sey/ darnach so viel seithero ich solcher gedacht/ ist ge-
trachtet worden/ will ich ümb der Krancken willen/ welchen sie viel dienen kan/ nit länger
verhalten. Wann man die jetzige Welt wol ansihet vnd betrachtet/ so findet man nichts
anders/ als ein pur lauter verkehrt/ vnd verdorben Wesen/ vnd vom Teuffel durch Hof-
fart/ Eygennutz/ Ehrgeitz/ vnd andern Lastern eingenommene böse Menschen/ welche
zu allem guten Thun blind vnd la hm/ zum bös Thun aber scharpffsichtig als ein Lux oder
Adler/ vnd schneller als ein Tiger/ welches ohne Zweiffel dem lieben vnd gerechten Gott
ein Grewel ist anzusehen: Vnd dannoch bilden jhn solche hoffärtige böse Menschen eyn/
daß sie auff einem guten Weg seyn/ verachten jhre Neben-Christen/ vnd will ein jedwe-
der der Reichste/ Gelährste/ vnd Gröste seyn/ vergessen vnd achten gantz nicht der lieben
Demuth/ darmit vns Christus als ein Vorgänger vnd Führer zum ewigen Leben den
Weg gewiesen hat. Stellen vnsere Gedancken allein auff das Zeitliche/ vnd verlieren
das ewige muthwilliger weise dardurch/ welches fürwar zu beklagen ist: Derohalben
vns Gott auch im finstern zappeln läßt. So wir aber die Ehre Gottes/ vnd Liebe gegen
vnserm Nächsten besser in acht nehmen/ so were gantz kein zweiffel/ das Fell für vnseren
Augen wiederumb würde weggeruckt/ daß wir die Natur besser erkenneten/ als wir
jetzunder thun können. Dann allhier solches klärlich zu spüren ist bey diesem Subjecto
oder Medicina, welche allenthalben/ da nur Menschen seyn/ häuffig gefunden/ vnd
doch nicht erkant wird. Gott hat nichts vergeblich erschaffen/ welches dem Menschen
nicht dienen könte/ wann wirs nur wüsten/ wie dann auch vnsere eygene Excrementen
solches bezeugen/ davon diese herrliche vnd überauß kräfftige Medicin bereytet wird/
als folget:

. Deines eygenen Excrementi etliche Lb. vnd thue solches in einen erdenen ver-
deckten Hafen/ setze denselben zwischen ein gut Kohlfewer/ vnd las denselben so lang
darinn stehen/ bis alle Feuchtigkeit/ Fettigkeit vnd Gestanck davon verrochen/ vnd der
Hafen mit der Materi durchauß glüe/ dann leg das Fewer ab/ vnd las den Hafen mir
dem jenigen/ was übrig darinn geblieben/ erkalten. Nimb es auß/ wird einer grünen
Aschen gleich seyn. Dieses bewahre in einem beheben Geschirr vor der Lufft/ zu seinem
Gebrauch/ alsbald hernach folgen soll.

Darnach samble von deinem Vrin auch ein gut Theil/ vnd dünste solchen in ei-
nem offnen Hafen über dem Fewer auß/ also daß nur ein dicker Safft überbleibet/ wel-
chen du auch bewahren solst/ bis du seiner vonnöthen hast.

NB. In diesem Safft oder Liquore ist die Krafft des Vrins vollkömblich bey-
sammen; dann wann der Vrin noch frisch ist/ so giebt er gantz kein Spiritum von sich/
wie auch der newe vnd süsse Most thut/ wann er noch nicht fermentiret; so aber der Vrin

lang
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Ander Theil.
allen Zeiten/ von jedermann ohne Diſtillation vnd Koſten kan erlanget werden/ vnd
eben ſo gut iſt in oberzehlten Kranckheiten/ als der diſtillirte Spiritus, vnd wann alle
Menſchen ſolches wuͤſten/ wuͤrden nicht allenthalben ſo viel Krancke/ Apotheker vnd
Doctores gefunden werden/ welche den Krancken zu Liebe hieher geſetzet iſt.

Was dieſes fuͤr eine Materi ſey/ darnach ſo viel ſeithero ich ſolcher gedacht/ iſt ge-
trachtet worden/ will ich uͤmb der Krancken willen/ welchen ſie viel dienen kan/ nit laͤnger
verhalten. Wann man die jetzige Welt wol anſihet vnd betrachtet/ ſo findet man nichts
anders/ als ein pur lauter verkehrt/ vnd verdorben Weſen/ vnd vom Teuffel durch Hof-
fart/ Eygennutz/ Ehrgeitz/ vnd andern Laſtern eingenommene boͤſe Menſchen/ welche
zu allem guten Thun blind vnd la hm/ zum boͤs Thun aber ſcharpffſichtig als ein Lux oder
Adler/ vnd ſchneller als ein Tiger/ welches ohne Zweiffel dem lieben vnd gerechten Gott
ein Grewel iſt anzuſehen: Vnd dannoch bilden jhn ſolche hoffaͤrtige boͤſe Menſchen eyn/
daß ſie auff einem guten Weg ſeyn/ verachten jhre Neben-Chriſten/ vnd will ein jedwe-
der der Reichſte/ Gelaͤhrſte/ vnd Groͤſte ſeyn/ vergeſſen vnd achten gantz nicht der lieben
Demuth/ darmit vns Chriſtus als ein Vorgaͤnger vnd Fuͤhrer zum ewigen Leben den
Weg gewieſen hat. Stellen vnſere Gedancken allein auff das Zeitliche/ vnd verlieren
das ewige muthwilliger weiſe dardurch/ welches fuͤrwar zu beklagen iſt: Derohalben
vns Gott auch im finſtern zappeln laͤßt. So wir aber die Ehre Gottes/ vnd Liebe gegen
vnſerm Naͤchſten beſſer in acht nehmen/ ſo were gantz kein zweiffel/ das Fell fuͤr vnſeren
Augen wiederumb wuͤrde weggeruckt/ daß wir die Natur beſſer erkenneten/ als wir
jetzunder thun koͤnnen. Dann allhier ſolches klaͤrlich zu ſpuͤren iſt bey dieſem Subjecto
oder Medicina, welche allenthalben/ da nur Menſchen ſeyn/ haͤuffig gefunden/ vnd
doch nicht erkant wird. Gott hat nichts vergeblich erſchaffen/ welches dem Menſchen
nicht dienen koͤnte/ wann wirs nur wuͤſten/ wie dann auch vnſere eygene Excrementen
ſolches bezeugen/ davon dieſe herꝛliche vnd uͤberauß kraͤfftige Medicin bereytet wird/
als folget:

℞. Deines eygenen Excrementi etliche ℔. vnd thue ſolches in einen erdenen ver-
deckten Hafen/ ſetze denſelben zwiſchen ein gut Kohlfewer/ vnd las denſelben ſo lang
darinn ſtehen/ bis alle Feuchtigkeit/ Fettigkeit vnd Geſtanck davon verꝛochen/ vnd der
Hafen mit der Materi durchauß gluͤe/ dann leg das Fewer ab/ vnd las den Hafen mir
dem jenigen/ was uͤbrig darinn geblieben/ erkalten. Nimb es auß/ wird einer gruͤnen
Aſchen gleich ſeyn. Dieſes bewahre in einem beheben Geſchirꝛ vor der Lufft/ zu ſeinem
Gebrauch/ alsbald hernach folgen ſoll.

Darnach ſamble von deinem Vrin auch ein gut Theil/ vnd duͤnſte ſolchen in ei-
nem offnen Hafen uͤber dem Fewer auß/ alſo daß nur ein dicker Safft uͤberbleibet/ wel-
chen du auch bewahren ſolſt/ bis du ſeiner vonnoͤthen haſt.

NB. In dieſem Safft oder Liquore iſt die Krafft des Vrins vollkoͤmblich bey-
ſammen; dann wann der Vrin noch friſch iſt/ ſo giebt er gantz kein Spiritum von ſich/
wie auch der newe vnd ſuͤſſe Moſt thut/ wann er noch nicht fermentiret; ſo aber der Vrin

lang
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[139/0157] Ander Theil. allen Zeiten/ von jedermann ohne Diſtillation vnd Koſten kan erlanget werden/ vnd eben ſo gut iſt in oberzehlten Kranckheiten/ als der diſtillirte Spiritus, vnd wann alle Menſchen ſolches wuͤſten/ wuͤrden nicht allenthalben ſo viel Krancke/ Apotheker vnd Doctores gefunden werden/ welche den Krancken zu Liebe hieher geſetzet iſt. Was dieſes fuͤr eine Materi ſey/ darnach ſo viel ſeithero ich ſolcher gedacht/ iſt ge- trachtet worden/ will ich uͤmb der Krancken willen/ welchen ſie viel dienen kan/ nit laͤnger verhalten. Wann man die jetzige Welt wol anſihet vnd betrachtet/ ſo findet man nichts anders/ als ein pur lauter verkehrt/ vnd verdorben Weſen/ vnd vom Teuffel durch Hof- fart/ Eygennutz/ Ehrgeitz/ vnd andern Laſtern eingenommene boͤſe Menſchen/ welche zu allem guten Thun blind vnd la hm/ zum boͤs Thun aber ſcharpffſichtig als ein Lux oder Adler/ vnd ſchneller als ein Tiger/ welches ohne Zweiffel dem lieben vnd gerechten Gott ein Grewel iſt anzuſehen: Vnd dannoch bilden jhn ſolche hoffaͤrtige boͤſe Menſchen eyn/ daß ſie auff einem guten Weg ſeyn/ verachten jhre Neben-Chriſten/ vnd will ein jedwe- der der Reichſte/ Gelaͤhrſte/ vnd Groͤſte ſeyn/ vergeſſen vnd achten gantz nicht der lieben Demuth/ darmit vns Chriſtus als ein Vorgaͤnger vnd Fuͤhrer zum ewigen Leben den Weg gewieſen hat. Stellen vnſere Gedancken allein auff das Zeitliche/ vnd verlieren das ewige muthwilliger weiſe dardurch/ welches fuͤrwar zu beklagen iſt: Derohalben vns Gott auch im finſtern zappeln laͤßt. So wir aber die Ehre Gottes/ vnd Liebe gegen vnſerm Naͤchſten beſſer in acht nehmen/ ſo were gantz kein zweiffel/ das Fell fuͤr vnſeren Augen wiederumb wuͤrde weggeruckt/ daß wir die Natur beſſer erkenneten/ als wir jetzunder thun koͤnnen. Dann allhier ſolches klaͤrlich zu ſpuͤren iſt bey dieſem Subjecto oder Medicina, welche allenthalben/ da nur Menſchen ſeyn/ haͤuffig gefunden/ vnd doch nicht erkant wird. Gott hat nichts vergeblich erſchaffen/ welches dem Menſchen nicht dienen koͤnte/ wann wirs nur wuͤſten/ wie dann auch vnſere eygene Excrementen ſolches bezeugen/ davon dieſe herꝛliche vnd uͤberauß kraͤfftige Medicin bereytet wird/ als folget: ℞. Deines eygenen Excrementi etliche ℔. vnd thue ſolches in einen erdenen ver- deckten Hafen/ ſetze denſelben zwiſchen ein gut Kohlfewer/ vnd las denſelben ſo lang darinn ſtehen/ bis alle Feuchtigkeit/ Fettigkeit vnd Geſtanck davon verꝛochen/ vnd der Hafen mit der Materi durchauß gluͤe/ dann leg das Fewer ab/ vnd las den Hafen mir dem jenigen/ was uͤbrig darinn geblieben/ erkalten. Nimb es auß/ wird einer gruͤnen Aſchen gleich ſeyn. Dieſes bewahre in einem beheben Geſchirꝛ vor der Lufft/ zu ſeinem Gebrauch/ alsbald hernach folgen ſoll. Darnach ſamble von deinem Vrin auch ein gut Theil/ vnd duͤnſte ſolchen in ei- nem offnen Hafen uͤber dem Fewer auß/ alſo daß nur ein dicker Safft uͤberbleibet/ wel- chen du auch bewahren ſolſt/ bis du ſeiner vonnoͤthen haſt. NB. In dieſem Safft oder Liquore iſt die Krafft des Vrins vollkoͤmblich bey- ſammen; dann wann der Vrin noch friſch iſt/ ſo giebt er gantz kein Spiritum von ſich/ wie auch der newe vnd ſuͤſſe Moſt thut/ wann er noch nicht fermentiret; ſo aber der Vrin lang S ij

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Zitationshilfe: Glauber, Johann Rudolf: Johannis Rudolphi Glauberi Philosophi & Medici Celeberrimi Opera Chymica. Bd. 2. Frankfurt (Main), 1659, S. 139. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/glauber_opera02_1659/157>, abgerufen am 22.11.2024.