Glauber, Johann Rudolf: Johannis Rudolphi Glauberi Philosophi & Medici Celeberrimi Opera Chymica. Bd. 2. Frankfurt (Main), 1659.Vorrede. geübter in dieser Kunst gewesen/ vnd gesehen was dem Quercetano einemFrantzösischen Königlichen Medico, von einem Medico zu Krackaw/ in der aschen von den Rosen/ vnd vom Herren de Luynes einem Königlichen Consiliario in Franckreich/ in der aschen von den Nesseln gezeigt worden/ davon zu lesen in seinem Buch contra Anonymum, pag. 292. 293. & seq. hätte Er denselben Discurs wie auch den von der aufferstehung der Todten/ mit natürlichen Gründen besser zieren können/ wiewol er herrlich vnd nach der genüge auß der H. Schrifft bewiesen worden. In dieser hohen Kunst sind erfahren gewesen/ vnd haben davon geschrieben/ vnter den Arabern/ Geber/ Alphidius, Moriennus, &c. vnter den Griechen/ Theophilus Sinesius, Apuleius, &c. In Latein haben davon geschrieben Bernhardus, Isaacus Holandus, Rogerius Biccho, vnd andere. Frantzösisch/ Flammel, de Naysement: Teutsch/ Paracelsus, Basilius Valentinus; vnd zu diesen vnsern zeiten der Author dieses Wercks/ welcher diese nothwendige/ nütz- liche/ vnd liebliche Kunst nicht allein mit sonderbahren/ kurtzen/ vnkostba- ren handgriffen gezieret/ sondern auch mit newen geheimnussen gemehret/ dergleichen hiebevor nicht geschehen. In dem ersten vnd andern Theil der Philosophischen Oefen/ wie auch im Trost der Seefahrenden/ lehret er den Spiritum Salis in cop[i]a zu zielen/ auß welchem beydes in der Haußhal- tung/ vnd in der Artzney grosser nutzen zu schöpffen/ dann dadurch kan jhm ein fleissiger Oeconomus einen solchen guten/ lieblichen/ gesunden Tranck machen/ sich sampt den seinigen damit zuergätzen so wol als mit dem besten Wein; ligt nur daran daß man dem Honig damit seinen vnlieblichen ge- schmack benehme durch einen besondern Handgriff/ ehe er mit dem Wasser vermischt vnd damit gesotten wird. Wann er nun allen schaum von sich geworffen/ vnd darinnen seinen vnangenehmen geruch vnd geschmack/ so hat der corrigirte Honig naturlich einen geruch vnd geschmack als wie ein eyn- gesottener Traubensafft; auß welchem darnach mit zuthun einer Essentiae vini, davon der Author in seinen Apologetischen Schrifften meldung thut/ ein solcher lieblicher/ gesunder/ vnd weinichter Tranck kan gemacht werden. Durch diesen Spiritum lehret er allerley distillirte olea in jhre höchste rei- nigkeit zubringen/ daß sie sich mit jhrem Spiritu ardente alcolisato verei- nigen/ vnd zu einer kräfftigen Essentz werden. Insonderheit lehret er in sei- Spagirischen Pharmacop. das oleum vini damit zuverbessern/ daß es darnach
Vorꝛede. geuͤbter in dieſer Kunſt geweſen/ vnd geſehen was dem Quercetano einemFrantzoͤſiſchen Koͤniglichen Medico, von einem Medico zu Krackaw/ in der aſchen von den Roſen/ vnd vom Herꝛen de Luynes einem Koͤniglichen Conſiliario in Franckreich/ in der aſchen von den Neſſeln gezeigt worden/ davon zu leſen in ſeinem Buch contrà Anonymum, pag. 292. 293. & ſeq. haͤtte Er denſelben Diſcurs wie auch den von der aufferſtehung der Todten/ mit natuͤrlichen Gruͤnden beſſer zieren koͤnnen/ wiewol er herꝛlich vnd nach der genuͤge auß der H. Schrifft bewieſen worden. In dieſer hohen Kunſt ſind erfahren geweſen/ vnd haben davon geſchrieben/ vnter den Arabern/ Geber/ Alphidius, Moriennus, &c. vnter den Griechen/ Theophilus Sineſius, Apuleius, &c. In Latein haben davon geſchrieben Bernhardus, Iſaacus Holandus, Rogerius Biccho, vnd andere. Frantzoͤſiſch/ Flammel, de Nayſement: Teutſch/ Paracelſus, Baſilius Valentinus; vnd zu dieſen vnſern zeiten der Author dieſes Wercks/ welcher dieſe nothwendige/ nuͤtz- liche/ vnd liebliche Kunſt nicht allein mit ſonderbahren/ kurtzen/ vnkoſtba- ren handgriffen gezieret/ ſondern auch mit newen geheimnůſſen gemehret/ dergleichen hiebevor nicht geſchehen. In dem erſten vnd andern Theil der Philoſophiſchen Oefen/ wie auch im Troſt der Seefahrenden/ lehret er den Spiritum Salis in cop[i]á zu zielen/ auß welchem beydes in der Haußhal- tung/ vnd in der Artzney groſſer nutzen zu ſchoͤpffen/ dann dadurch kan jhm ein fleiſſiger Oeconomus einen ſolchen guten/ lieblichen/ geſunden Tranck machen/ ſich ſampt den ſeinigen damit zuergaͤtzen ſo wol als mit dem beſten Wein; ligt nur daran daß man dem Honig damit ſeinen vnlieblichen ge- ſchmack benehme durch einen beſondern Handgriff/ ehe er mit dem Waſſer vermiſcht vnd damit geſotten wird. Wann er nun allen ſchaum von ſich geworffen/ vnd darinnen ſeinen vnangenehmen geruch vnd geſchmack/ ſo hat der corꝛigirte Honig natůrlich einen geruch vnd geſchmack als wie ein eyn- geſottener Traubenſafft; auß welchem darnach mit zuthun einer Eſſentiæ vini, davon der Author in ſeinen Apologetiſchen Schrifften meldung thut/ ein ſolcher lieblicher/ geſunder/ vnd weinichter Tranck kan gemacht werden. Durch dieſen Spiritum lehret er allerley diſtillirte olea in jhre hoͤchſte rei- nigkeit zubringen/ daß ſie ſich mit jhrem Spiritu ardente alcoliſato verei- nigen/ vnd zu einer kraͤfftigen Eſſentz werden. Inſonderheit lehret er in ſei- Spagiriſchen Pharmacop. das oleum vini damit zuverbeſſern/ daß es darnach
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Conſiliario in Franckreich/ in der aſchen von den Neſſeln gezeigt worden/
davon zu leſen in ſeinem Buch contrà Anonymum, pag. 292. 293. & ſeq.
haͤtte Er denſelben Diſcurs wie auch den von der aufferſtehung der Todten/
mit natuͤrlichen Gruͤnden beſſer zieren koͤnnen/ wiewol er herꝛlich vnd nach
der genuͤge auß der H. Schrifft bewieſen worden. In dieſer hohen Kunſt ſind
erfahren geweſen/ vnd haben davon geſchrieben/ vnter den Arabern/ Geber/
Alphidius, Moriennus, &c. vnter den Griechen/ Theophilus Sineſius,
Apuleius, &c. In Latein haben davon geſchrieben Bernhardus, Iſaacus
Holandus, Rogerius Biccho, vnd andere. Frantzoͤſiſch/ Flammel, de
Nayſement: Teutſch/ Paracelſus, Baſilius Valentinus; vnd zu dieſen
vnſern zeiten der Author dieſes Wercks/ welcher dieſe nothwendige/ nuͤtz-
liche/ vnd liebliche Kunſt nicht allein mit ſonderbahren/ kurtzen/ vnkoſtba-
ren handgriffen gezieret/ ſondern auch mit newen geheimnůſſen gemehret/
dergleichen hiebevor nicht geſchehen. In dem erſten vnd andern Theil der
Philoſophiſchen Oefen/ wie auch im Troſt der Seefahrenden/ lehret er den
Spiritum Salis in copiá zu zielen/ auß welchem beydes in der Haußhal-
tung/ vnd in der Artzney groſſer nutzen zu ſchoͤpffen/ dann dadurch kan jhm
ein fleiſſiger Oeconomus einen ſolchen guten/ lieblichen/ geſunden Tranck
machen/ ſich ſampt den ſeinigen damit zuergaͤtzen ſo wol als mit dem beſten
Wein; ligt nur daran daß man dem Honig damit ſeinen vnlieblichen ge-
ſchmack benehme durch einen beſondern Handgriff/ ehe er mit dem Waſſer
vermiſcht vnd damit geſotten wird. Wann er nun allen ſchaum von ſich
geworffen/ vnd darinnen ſeinen vnangenehmen geruch vnd geſchmack/ ſo hat
der corꝛigirte Honig natůrlich einen geruch vnd geſchmack als wie ein eyn-
geſottener Traubenſafft; auß welchem darnach mit zuthun einer Eſſentiæ
vini, davon der Author in ſeinen Apologetiſchen Schrifften meldung thut/
ein ſolcher lieblicher/ geſunder/ vnd weinichter Tranck kan gemacht werden.
Durch dieſen Spiritum lehret er allerley diſtillirte olea in jhre hoͤchſte rei-
nigkeit zubringen/ daß ſie ſich mit jhrem Spiritu ardente alcoliſato verei-
nigen/ vnd zu einer kraͤfftigen Eſſentz werden. Inſonderheit lehret er in ſei-
Spagiriſchen Pharmacop. das oleum vini damit zuverbeſſern/ daß es
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Zitationshilfe: | Glauber, Johann Rudolf: Johannis Rudolphi Glauberi Philosophi & Medici Celeberrimi Opera Chymica. Bd. 2. Frankfurt (Main), 1659, S. . In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/glauber_opera02_1659/10>, abgerufen am 16.07.2024. |