Glauber, Johann Rudolph: Philosophi & Medici Celeberrimi Opera Chymica. Frankfurt (Main), 1658.Was Animalia seyn/ vnd was darunter oder darmit soll verstanden werden. VNter dem Wort Animalien soll allhier verstanden daß E 2
Was Animalia ſeyn/ vnd was darunter oder darmit ſoll verſtanden werden. VNter dem Wort Animalien ſoll allhier verſtanden daß E 2
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Was Animalia ſeyn/ vnd was darunter oder darmit ſoll
verſtanden werden.
VNter dem Wort Animalien ſoll allhier verſtanden
werden/ alles dasjenige/ ſo eines Lebens oder Bewegung
theilhafftig iſt/ als Menſchen/ allerhand groſſe vnd kleine
Thier/ auch Gewuͤrm in vnd auff der Erden/ auch die Fiſch
im Waſſer/ Voͤgel in der Lufft/ vnd alles Geſchoͤpff/ ſo ſich
reget/ beweget/ vnd ein ſichtiges Leben in ſich hat. Vnter
dieſen Animaliſchen Geſchoͤpffen/ ſoll wieder ein Vnterſcheid
gemacht werden/ von denen welche Medicinaliſch/ vnd den
andern ſo nicht Medicinaliſch ſeyn; Dann alle dieſe Animalia, ſo der Menſch
zu ſeiner Nahrung gebrauchet/ vnd den Leib nutriren/ ſeynd nicht Medicinaliſch/ ſon-
dern allein nutrirend/ vnd koͤnnen keine Medicamenten darauß bereitet werden/ dann
obwolen von etlichen Thieren/ als Ochſen/ Schaafen/ Ziegen/ Boͤcken/ auch Huͤnern/
Voͤgeln vnd dergleichen ein gute Eſſentia durch Kunſt zu extrahiren muͤglich/ die ſchwa-
che Leiber in Kranckheiten darmit zu laben oder zu ſtaͤrcken/ davon in meinem Kochbuͤch-
lein zu ſehen/ ſo gehoͤret doch eine ſolche Arbeit mehr in die Kuͤchen/ als in die Apotheken. Al-
hier aber ſoll von nichts anders tractiret werden/ als von ſolchen Thieren/ welches an ſich
ſelber nicht nutrirent; ſondern von Menſchen genoſſen gleichſam gifftig iſt/ vnd wann
man es durch die waare Spagyriſche Kunſt vmbkehrt/ erſt zu einer guten Medicin wird/
vnd ſonſten ſchaͤdlich iſt vnd bleibet; als da ſeynd Schlangen/ Krotten/ Moltwuͤrme/
Scorpionen/ Spinnen/ vnd dergleichen gifftiges Gewuͤrm/ welches/ ſo ihme ſein Gifft
benommen/ oder durch Kunſt vmbgekehret wird/ kraͤfftige vnd durchdringende Artzeneyen
geben. Es kan zwar eine Schlang/ Krott oder dergleichen gifftiges Thier/ nur mit ge-
meinem Waſſer/ darinnen es gekocht wird/ ſeinen Gifft verlieren/ vnd ohne Schaden ge-
noſſen werden/ weilen deroſelben Gifft nicht in dem Fleiſch/ ſondern vielmehr im Geiſt
beſtehet/ welcher im kochen hinweg gehet/ wie dann Exempel genug ſeyn/ daß an ſtatt Ahl/
bißweilen Schlangen gekocht/ vnd ohne Schaden geſſen worden ſeyn/ wie es dann nichts
fremb des iſt in Jndien/ daß man die groſſe Schlangen kocht/ vnd wie ander Fleiſch ver-
ſpeiſet. Es ſeynd aber hergegen wieder andere Thiere oder Vngezieffer/ als Mollen/
Scorpionen/ Tarantullæ vnd dergleichen/ welcher Gifft im Waſſerkochen nicht weg ge-
het/ ſondern allzeit Gifft verbleibet. So man aber ſolchen gifftigen Wuͤrmen ein ſtaͤr-
cker Waſſer zuſetzt/ vnd darinn digerirt/ ſo kehrt ſich ihr Gifft vmb/ vnd wird gegen an-
dere Gifft eine Medicin darauß/ wie hernach ſoll bewieſen werden; vnd iſt das gewiß/
daß
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