Glauber, Johann Rudolph: Philosophi & Medici Celeberrimi Opera Chymica. Frankfurt (Main), 1658.De Signatura Salium, wie auch dem ewigen Liecht/ vnd himmlischen Göttlichen Saltze/ ein H. Geist/ die kalteverfinsterte Hertzen zu erwärmen/ vnd zu erleuchten/ vnd der Menschen Seelen für deß Satans Argelist/ Mord/ vnd Betrug zu bewahren/ außgangen: Also gehet auch auß/ von der elementischen Sonne oder Fewer/ vnd terrestrischem Saltze/ ein edler Saltzgeist/ die Leiber der Menschen darmit zu stärcken/ für vielen zu fälligen schädlichen Kranckheiten zu bewahren/ vnd bey guter Gesundheit zu erhalten. Jst also eine ewige Göttliche Sonne/ himmlisch Saltz/ vnd Heiliger Geist: Vnd auch ein elementische vergängliche Sonne/ Saltz/ vnd Geist. Vnd seynd wir schuldig/ das ewige zu lieben/ loben/ ehren/ anzubeten/ vnd vnser Seelen Seligkeit demselben zu befehlen. Das zeitliche vergängliche aber/ sol- len wir mit Dancksagung geniessen/ vnd zu vnserer Notturfft gebrauchen. Folget hierauff vorangezogene/ des Herrn Gomesii, Expli- cation, über das Wörtlein als, oder SAL. SEd antequam ad divinos hujusmodi locos enodandos accedamus, divino Numi- De primo igitur ostendendum, quia sit coelestis Sal, quonamve pacto a terrestri, Hanc itaque Divinitatem, unam & eandem tribus communicatam Personis, Sal tira
De Signatura Salium, wie auch dem ewigen Liecht/ vnd himmliſchen Goͤttlichen Saltze/ ein H. Geiſt/ die kalteverfinſterte Hertzen zu erwaͤrmen/ vnd zu erleuchten/ vnd der Menſchen Seelen fuͤr deß Satans Argeliſt/ Mord/ vnd Betrug zu bewahren/ außgangen: Alſo gehet auch auß/ von der elementiſchen Sonne oder Fewer/ vnd terreſtriſchem Saltze/ ein edler Saltzgeiſt/ die Leiber der Menſchen darmit zu ſtaͤrcken/ fuͤr vielen zu faͤlligen ſchaͤdlichen Kranckheiten zu bewahren/ vnd bey guter Geſundheit zu erhalten. Jſt alſo eine ewige Goͤttliche Sonne/ himmliſch Saltz/ vnd Heiliger Geiſt: Vnd auch ein elementiſche vergaͤngliche Sonne/ Saltz/ vnd Geiſt. Vnd ſeynd wir ſchuldig/ das ewige zu lieben/ loben/ ehren/ anzubeten/ vnd vnſer Seelen Seligkeit demſelben zu befehlen. Das zeitliche vergaͤngliche aber/ ſol- len wir mit Danckſagung genieſſen/ vnd zu vnſerer Notturfft gebrauchen. Folget hierauff vorangezogene/ des Herrn Gomeſii, Expli- cation, uͤber das Woͤrtlein ἅλς, oder SAL. SEd antequàm ad divinos hujuſmodi locos enodandos accedamus, divino Numi- De primo igitur oſtendendum, quia ſit cœleſtis Sal, quonamve pacto à terreſtri, Hanc itaque Divinitatem, unam & eandem tribus communicatam Perſonis, Sal tira
<TEI> <text> <body> <div n="1"> <div n="2"> <p><pb n="526" facs="#f0540"/><fw type="header" place="top"><hi rendition="#aq">De Signatura Salium,</hi></fw><lb/> wie auch dem ewigen Liecht/ vnd himmliſchen Goͤttlichen Saltze/ ein H. Geiſt/ die kalte<lb/> verfinſterte Hertzen zu erwaͤrmen/ vnd zu erleuchten/ vnd der Menſchen Seelen fuͤr deß<lb/> Satans Argeliſt/ Mord/ vnd Betrug zu bewahren/ außgangen: Alſo gehet auch auß/ von<lb/> der elementiſchen Sonne oder Fewer/ vnd <hi rendition="#aq">terreſtri</hi>ſchem Saltze/ ein edler Saltzgeiſt/ die<lb/> Leiber der Menſchen darmit zu ſtaͤrcken/ fuͤr vielen zu faͤlligen ſchaͤdlichen Kranckheiten zu<lb/> bewahren/ vnd bey guter Geſundheit zu erhalten. Jſt alſo eine ewige Goͤttliche Sonne/<lb/> himmliſch Saltz/ vnd Heiliger Geiſt: Vnd auch ein elementiſche vergaͤngliche Sonne/<lb/> Saltz/ vnd Geiſt. Vnd ſeynd wir ſchuldig/ das ewige zu lieben/ loben/ ehren/ anzubeten/<lb/> vnd vnſer Seelen Seligkeit demſelben zu befehlen. Das zeitliche vergaͤngliche aber/ ſol-<lb/> len wir mit Danckſagung genieſſen/ vnd zu vnſerer Notturfft gebrauchen.</p> </div><lb/> <div n="2"> <head><hi rendition="#b">Folget hierauff vorangezogene/ des Herrn</hi><hi rendition="#aq">Gomeſii, Expli-<lb/> cation,</hi> uͤber das Woͤrtlein ἅλς, oder <hi rendition="#aq">SAL.</hi></head><lb/> <p> <hi rendition="#aq"><hi rendition="#in">S</hi>Ed antequàm ad divinos hujuſmodi locos enodandos accedamus, divino Numi-<lb/> ne, & gratia Spiritus, quem unicè invocamus, refundi nos oportet. Ut quod nulla<lb/> augurali ſub faba, & divinatione prænoſci poteſt; divino tandem afflatu, ac inſtinctu<lb/> duce, non aberrantes, exponamus. Cùm in tanta, adeoq; ineffabili divinorum tracta-<lb/> tione, ſi fortè (quod abſit) erraverimus, nulla nobis venia; ſin autem rem piè, feliciter-<lb/> q́ue proſequuti fuerimus, ſoli Deo, atque ſummo Salis datori Chriſto gratia & univer-<lb/> ſa laus ſit tribuenda.</hi> </p><lb/> <p> <hi rendition="#aq">De primo igitur oſtendendum, quia ſit cœleſtis Sal, quonamve pacto à terreſtri,<lb/> de quo egit Chriſtus in Evangelio, diſtinguatur. Ac quoniam Evangelica Chriſti ver-<lb/> ba magnam nobis ad dicendum de ipſo vim addunt: haud inconcinnum fore arbitra-<lb/> mur, ſi Chriſtum, qui ut Apoſtolos majores noſtros perinſigni titulo decoraret, vo-<lb/> cavit Salem terræ: nos ipſum, ſummum, atq; intemeratum Salem cœli appellemus. Vix<lb/> enim eſt ex tam multis inferioris naturæ comparatis, quod ad divinam adumbrandã,<lb/> vim, ac efficientiam Salis hac in parte præcurrat. Eſt namq́; Chriſtus, ipſiuſq́; beatiſſi-<lb/> ma humanitas, unicum cœleſti beatorum menſę appoſitum ſalillum. In quo Saleſt ple-<lb/> nitudo ipſius Divinitatis infinitæ, inexhauſtæ, atq́; interminatæ: quæ & cœlum, & ter-<lb/> ram cum omnibus, quæ in eis funt, tum infinitè redundans impler; tũ rurſum con-<lb/> diens ſeſe ad captum noſtrum, univerſis etiam ſuaviſſimè deguſtanda exhibetur. Ab<lb/> ea quippe, cuncta, quæ ubiq; ſunt, & quæ fuêre unquam, atque ullo poſt tempore e-<lb/> runt; & ſuum ipſa eſſe, & quod perfecta ſint, & ſine qua nulla eſſent, pro optimo, divi-<lb/> noque ſui condimento, atque ut conditori ſaperent, acceperunt.</hi> </p><lb/> <p> <hi rendition="#aq">Hanc itaque Divinitatem, unam & eandem tribus communicatam Perſonis, Sal<lb/> ſuo, quo in una ſyllaba conſtat trium literarum nomine, tàm Græcè quàm Latinè,<lb/> quodammodò exprimere, ſeu potiùs adumbrare conatur. Nam licet Chaldaicis, Hæ-<lb/> braicisq́; in literis præcipuè (quòd iis loquutus ſit Deus) ſacra incluſa ſunt, atq́; divi-<lb/> nitùs impreſſa Myſteria: non tamen his omnino vacant elementa linguarum, præſer-</hi><lb/> <fw type="catch" place="bottom"> <hi rendition="#aq">tira</hi> </fw><lb/> </p> </div> </div> </body> </text> </TEI> [526/0540]
De Signatura Salium,
wie auch dem ewigen Liecht/ vnd himmliſchen Goͤttlichen Saltze/ ein H. Geiſt/ die kalte
verfinſterte Hertzen zu erwaͤrmen/ vnd zu erleuchten/ vnd der Menſchen Seelen fuͤr deß
Satans Argeliſt/ Mord/ vnd Betrug zu bewahren/ außgangen: Alſo gehet auch auß/ von
der elementiſchen Sonne oder Fewer/ vnd terreſtriſchem Saltze/ ein edler Saltzgeiſt/ die
Leiber der Menſchen darmit zu ſtaͤrcken/ fuͤr vielen zu faͤlligen ſchaͤdlichen Kranckheiten zu
bewahren/ vnd bey guter Geſundheit zu erhalten. Jſt alſo eine ewige Goͤttliche Sonne/
himmliſch Saltz/ vnd Heiliger Geiſt: Vnd auch ein elementiſche vergaͤngliche Sonne/
Saltz/ vnd Geiſt. Vnd ſeynd wir ſchuldig/ das ewige zu lieben/ loben/ ehren/ anzubeten/
vnd vnſer Seelen Seligkeit demſelben zu befehlen. Das zeitliche vergaͤngliche aber/ ſol-
len wir mit Danckſagung genieſſen/ vnd zu vnſerer Notturfft gebrauchen.
Folget hierauff vorangezogene/ des Herrn Gomeſii, Expli-
cation, uͤber das Woͤrtlein ἅλς, oder SAL.
SEd antequàm ad divinos hujuſmodi locos enodandos accedamus, divino Numi-
ne, & gratia Spiritus, quem unicè invocamus, refundi nos oportet. Ut quod nulla
augurali ſub faba, & divinatione prænoſci poteſt; divino tandem afflatu, ac inſtinctu
duce, non aberrantes, exponamus. Cùm in tanta, adeoq; ineffabili divinorum tracta-
tione, ſi fortè (quod abſit) erraverimus, nulla nobis venia; ſin autem rem piè, feliciter-
q́ue proſequuti fuerimus, ſoli Deo, atque ſummo Salis datori Chriſto gratia & univer-
ſa laus ſit tribuenda.
De primo igitur oſtendendum, quia ſit cœleſtis Sal, quonamve pacto à terreſtri,
de quo egit Chriſtus in Evangelio, diſtinguatur. Ac quoniam Evangelica Chriſti ver-
ba magnam nobis ad dicendum de ipſo vim addunt: haud inconcinnum fore arbitra-
mur, ſi Chriſtum, qui ut Apoſtolos majores noſtros perinſigni titulo decoraret, vo-
cavit Salem terræ: nos ipſum, ſummum, atq; intemeratum Salem cœli appellemus. Vix
enim eſt ex tam multis inferioris naturæ comparatis, quod ad divinam adumbrandã,
vim, ac efficientiam Salis hac in parte præcurrat. Eſt namq́; Chriſtus, ipſiuſq́; beatiſſi-
ma humanitas, unicum cœleſti beatorum menſę appoſitum ſalillum. In quo Saleſt ple-
nitudo ipſius Divinitatis infinitæ, inexhauſtæ, atq́; interminatæ: quæ & cœlum, & ter-
ram cum omnibus, quæ in eis funt, tum infinitè redundans impler; tũ rurſum con-
diens ſeſe ad captum noſtrum, univerſis etiam ſuaviſſimè deguſtanda exhibetur. Ab
ea quippe, cuncta, quæ ubiq; ſunt, & quæ fuêre unquam, atque ullo poſt tempore e-
runt; & ſuum ipſa eſſe, & quod perfecta ſint, & ſine qua nulla eſſent, pro optimo, divi-
noque ſui condimento, atque ut conditori ſaperent, acceperunt.
Hanc itaque Divinitatem, unam & eandem tribus communicatam Perſonis, Sal
ſuo, quo in una ſyllaba conſtat trium literarum nomine, tàm Græcè quàm Latinè,
quodammodò exprimere, ſeu potiùs adumbrare conatur. Nam licet Chaldaicis, Hæ-
braicisq́; in literis præcipuè (quòd iis loquutus ſit Deus) ſacra incluſa ſunt, atq́; divi-
nitùs impreſſa Myſteria: non tamen his omnino vacant elementa linguarum, præſer-
tira
Suche im WerkInformationen zum Werk
Download dieses Werks
XML (TEI P5) ·
HTML ·
Text Metadaten zum WerkTEI-Header · CMDI · Dublin Core Ansichten dieser Seite
Voyant Tools
|
URL zu diesem Werk: | https://www.deutschestextarchiv.de/glauber_opera01_1658 |
URL zu dieser Seite: | https://www.deutschestextarchiv.de/glauber_opera01_1658/540 |
Zitationshilfe: | Glauber, Johann Rudolph: Philosophi & Medici Celeberrimi Opera Chymica. Frankfurt (Main), 1658, S. 526. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/glauber_opera01_1658/540>, abgerufen am 03.03.2025. |