Glauber, Johann Rudolph: Philosophi & Medici Celeberrimi Opera Chymica. Frankfurt (Main), 1658.Metallorum & Planetarum. feces, dardurch das reine Saltz verdunckelt/ auß seiner Natürlichen Gestalt gebracht/vnd vervnädelt wird/ demselben an seinen guten Kräfften nicht auch schädlich vnd hin- derlich seyn? Thut das grobe vngereinigte Saltz/ allen Menschen vnd Viehe/ so viel gu- tes/ wie vielmehr solte dann ein gereinigt Saltz/ gutes verrichten können/ ich jederman zu judiciren heimstelle? Weiln dann dem menschlichen Geschlecht so viel an einem gereinigten Saltz ge- Jch hoffe/ es werden den blinden Menschen einmal die Augen auffgehen/ vnd se- Wann dann das Saltz also weit gebracht worden/ alßdann man sagen darff/ daß Eben also ist es mit einem Saltz zuverstehen/ wann dasselbe gern sein bestes thun Die Signatur deß Salpeters betreffend/ so ist dieselbe auch gar vngleich/ vnd beste- Dann/ wie wohl/ vnd fleissig man diesen Salpeter, der auß den Vieheställen ge- man
Metallorum & Planetarum. feces, dardurch das reine Saltz verdunckelt/ auß ſeiner Natuͤrlichen Geſtalt gebracht/vnd vervnaͤdelt wird/ demſelben an ſeinen guten Kraͤfften nicht auch ſchaͤdlich vnd hin- derlich ſeyn? Thut das grobe vngereinigte Saltz/ allen Menſchen vnd Viehe/ ſo viel gu- tes/ wie vielmehr ſolte dann ein gereinigt Saltz/ gutes verrichten koͤnnen/ ich jederman zu judiciren heimſtelle? Weiln dann dem menſchlichen Geſchlecht ſo viel an einem gereinigten Saltz ge- Jch hoffe/ es werden den blinden Menſchen einmal die Augen auffgehen/ vnd ſe- Wann dann das Saltz alſo weit gebracht worden/ alßdann man ſagen darff/ daß Eben alſo iſt es mit einem Saltz zuverſtehen/ wann daſſelbe gern ſein beſtes thun Die Signatur deß Salpeters betreffend/ ſo iſt dieſelbe auch gar vngleich/ vnd beſte- Dann/ wie wohl/ vnd fleiſſig man dieſen Salpeter, der auß den Vieheſtaͤllen ge- man
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Metallorum & Planetarum.
feces, dardurch das reine Saltz verdunckelt/ auß ſeiner Natuͤrlichen Geſtalt gebracht/
vnd vervnaͤdelt wird/ demſelben an ſeinen guten Kraͤfften nicht auch ſchaͤdlich vnd hin-
derlich ſeyn? Thut das grobe vngereinigte Saltz/ allen Menſchen vnd Viehe/ ſo viel gu-
tes/ wie vielmehr ſolte dann ein gereinigt Saltz/ gutes verrichten koͤnnen/ ich jederman
zu judiciren heimſtelle?
Weiln dann dem menſchlichen Geſchlecht ſo viel an einem gereinigten Saltz ge-
legen; So hab ich mir vorgenommen/ ein quantitaͤr deſſelben/ nach obbeſchriebener Wei-
ſe/ in meinem Tractaͤtlein De natura Salium, angezogen zu reinigen/ vnd vielen darmit
gntes zu thun.
Jch hoffe/ es werden den blinden Menſchen einmal die Augen auffgehen/ vnd ſe-
hen/ wie lang ſie von den blinden ſeyn geleitet worden/ vnd ihre Geſundheit hinfuͤhro beſ-
ſer in Acht nehmen. Es iſt doch immer eine ſchlechte Muͤhe vnd Koſten/ das gemeine
Kochſaltz von ſeiner terreſtritaͤt zu ſaͤubern/ rein/ klar/ lieblich/ vnd wuͤrfflich anſchieſſend
zu machen/ vnd ſolches ohne einigen Zuſatz frembder dingen/ ſondern allein durch ſolvi-
rung, filtrirung, vnd wieder coagulirung ſeines eigenen Spiritus.
Wann dann das Saltz alſo weit gebracht worden/ alßdann man ſagen darff/ daß
man ein ſolches reines Saltz habe/ wie es durch die reine Sonne/ in das reine Waſſer an-
faͤnglich gewircket. Wann die liebe Sonne am hohen Firmament gern allezeit das ihre
verrichten will/ vnd aber truͤbe dicke Wolcken ſich darzwiſchen legen/ vnd die warme
Sonnen-Strahlen auff halten/ daß ſie an ihrer guten Wirckung gehindert wird. So
kan man doch uͤber die Sonne nicht klagen/ weilen dieſelbe nicht/ ſondern die truͤbe Wol-
cken/ vns ihren Schein/ vnd Krafft hinterhalten.
Eben alſo iſt es mit einem Saltz zuverſtehen/ wann daſſelbe gern ſein beſtes thun
wolte/ vnd die terreſtriſche feces ſolches verhinderten. Darumb ſoll nicht dem Saltz/
ſoudern den zwiſchen gekommenen fecibus die Verhinderung/ der guten Wirckung/ zu-
gerechnet werden. Stuͤnde es ſo wol in vnſerer Macht/ die truͤbe Wolcken bißweilen von
der Sonnen zu treiben als wie die irdiſche feces von dem Saltz zu ſcheiden/ ſo wuͤrden
wir alle Jahr vns einen guten Sommer machen koͤnnen/ welches vns aber vnmuͤglich/
darumb Gott der alte Haußhalter/ ihme dieſes allein vorbehalten hat.
Die Signatur deß Salpeters betreffend/ ſo iſt dieſelbe auch gar vngleich/ vnd beſte-
het ſolche Vngleichheit darin/ nachdeme erwol/ oder uͤbel gereinigt/ viel oder wenig feces,
oder frembde Saltzen bey ſich hat. Dann/ wie er ins gemein geleuͤtert/ vnd zu dẽ Schieß-
pulver gebraucht wird/ ſo findet man ſolchen nimmer gantz rein/ ſondern allezeit noch mit
andern Salien vermiſchet/ welche Salia durch ſolviren, vnd wieder coaguliren, nach der
bekandten Weiß/ vnmuͤglich von dem reinen Salpeter zuſcheiden. Dahero auch kein Sal-
peter, welcher ſeine rechte ſignatur hat/ die ihme GOtt vnd die Natur gegeben/ gefunden
wird.
Dann/ wie wohl/ vnd fleiſſig man dieſen Salpeter, der auß den Vieheſtaͤllen ge-
graben/ durch ſolviren, vnd coaguliren, zu reinigen ſucht. So iſt es doch vnmuͤglich/ vnd
man
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