Glauber, Johann Rudolph: Philosophi & Medici Celeberrimi Opera Chymica. Frankfurt (Main), 1658.Operis Mineralis werden: Das bedarff er aber nicht/ dieweil er vorhin seinen Fluß vonder Hitz hat/ die ihn stets im Fluß hält/ davon er allzeit muß leben vnd nicht sterben/ oder erstarren oder erfrieren/ noch auch nit fix mag seyn. Vnd das ein sonderlich Stück zu wissen ist/ daß die Geiste der sieben Metallen/ oder wie viel ihr im Feuer beyeinander vermischt seyn/ fast bewegt/ vnd auffrührisch sind/ vnd sonderlich der Mercurius, vnd lassen ihre Krafft vnd Tugend ein/ einer in den andern zu überwinden/ flies- sen/ vnd sich also verwandeln. Eines nimbt dem andern seine Tugend/ sein Leben vnd Gestalt/ vnd gibt ihm dafür ein andere Natur vnd Ge- stalt zu haben. Also werden die Geist/ oder Dämpffe der Metallen/ durch die Hitz gegen einander bewegt zu wircken/ vnd verwechselt von einer Tugend in die andere/ biß zu der Vollkommenheit vnd Reinigkeit. Was soll man aber mehr mit dem Mercurio anfahen/ damit ihm sein Nimb ein lauter Argentine Büxen/ darein beschleuß den Mercurium Merck/ die Kältin/ so Mercurius bedarff zu seiner Erstarrung vnd Die wahre Alchimey/ die allein von einer Kunst lernet oder Sun zu Allhier beweiset Paracelsus, daß derjenigen Meynung vom Mercurio falsch sey/ kömmt
Operis Mineralis werden: Das bedarff er aber nicht/ dieweil er vorhin ſeinen Fluß vonder Hitz hat/ die ihn ſtets im Fluß haͤlt/ davon er allzeit muß leben vnd nicht ſterben/ oder erſtarren oder erfrieren/ noch auch nit fix mag ſeyn. Vnd das ein ſonderlich Stuͤck zu wiſſen iſt/ daß die Geiſte der ſieben Metallen/ oder wie viel ihr im Feuer beyeinander vermiſcht ſeyn/ faſt bewegt/ vnd auffruͤhriſch ſind/ vnd ſonderlich der Mercurius, vnd laſſen ihre Krafft vnd Tugend ein/ einer in den andern zu uͤberwinden/ flieſ- ſen/ vnd ſich alſo verwandeln. Eines nimbt dem andern ſeine Tugend/ ſein Leben vnd Geſtalt/ vnd gibt ihm dafuͤr ein andere Natur vnd Ge- ſtalt zu haben. Alſo werden die Geiſt/ oder Daͤmpffe der Metallen/ durch die Hitz gegen einander bewegt zu wircken/ vnd verwechſelt von einer Tugend in die andere/ biß zu der Vollkommenheit vñ Reinigkeit. Was ſoll man aber mehr mit dem Mercurio anfahen/ damit ihm ſein Nimb ein lauter Argentine Buͤxen/ darein beſchleuß den Mercurium Merck/ die Kaͤltin/ ſo Mercurius bedarff zu ſeiner Erſtarrung vnd Die wahre Alchimey/ die allein von einer Kunſt lernet ☽ oder ☉ zu Allhier beweiſet Paracelſus, daß derjenigen Meynung vom Mercurio falſch ſey/ koͤm̃t
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Operis Mineralis
werden: Das bedarff er aber nicht/ dieweil er vorhin ſeinen Fluß von
der Hitz hat/ die ihn ſtets im Fluß haͤlt/ davon er allzeit muß leben vnd
nicht ſterben/ oder erſtarren oder erfrieren/ noch auch nit fix mag ſeyn.
Vnd das ein ſonderlich Stuͤck zu wiſſen iſt/ daß die Geiſte der ſieben
Metallen/ oder wie viel ihr im Feuer beyeinander vermiſcht ſeyn/ faſt
bewegt/ vnd auffruͤhriſch ſind/ vnd ſonderlich der Mercurius, vnd laſſen
ihre Krafft vnd Tugend ein/ einer in den andern zu uͤberwinden/ flieſ-
ſen/ vnd ſich alſo verwandeln. Eines nimbt dem andern ſeine Tugend/
ſein Leben vnd Geſtalt/ vnd gibt ihm dafuͤr ein andere Natur vnd Ge-
ſtalt zu haben. Alſo werden die Geiſt/ oder Daͤmpffe der Metallen/
durch die Hitz gegen einander bewegt zu wircken/ vnd verwechſelt von
einer Tugend in die andere/ biß zu der Vollkommenheit vñ Reinigkeit.
Was ſoll man aber mehr mit dem Mercurio anfahen/ damit ihm ſein
Hitz vnd Feuchtigkeit moͤcht genommen werden/ vnd dafuͤr eine groſ-
ſe Kaͤltin an die ſtatt geben/ davon er muß erfrieren/ erſtarren vnd gar
ſterben? So thue ihm alſo/ wie du im folgendem Gedicht hoͤreſt:
Nimb ein lauter Argentine Buͤxen/ darein beſchleuß den Mercurium
wol/ mach ein Hafen voll mit zerfloſſenem ♄/ haͤng die Buͤx mit dem ☿
in Mitten darein/ laß es alſo einen gantzen Tag im Fluß ſtehen/ das
nimbt dem Mercurio ſein heimliche Hitz hinweg/ vnd gibt ihm die aͤuſ-
ſerliche Hitz/ die innerliche Kaͤltin von ♄ vnd ☽/ die ſind beyde kalter
Natur/ davon muß der Mercurius gefrieren/ erſtarren vnd hart werden.
Merck/ die Kaͤltin/ ſo Mercurius bedarff zu ſeiner Erſtarrung vnd
Toͤdtung/ die iſt aͤuſſerlich nicht zu empfinden/ oder kalt wie Schnee
vnd Eiß/ ſondern iſt mehr warm zu empfinden aͤuſſerlich. So iſt auch
die Hitz Mercurii, davon er fleuſſt/ aͤuſſerlich nicht ein empfindliche Hi-
tze in vnſerer Hand/ ſondern wird aͤuſſerlich mehr vor ein Kaͤlte em-
pfunden. Darvon ſprechen die Sophiſten (das ſind die Leut/ die ohne
Erkaͤntnuͤß reden) er ſey kalter vnd naſſer Natur: Darumb wollen ſie
ihn nur mit haͤiſſen Dingen coaguliren/ das ihn doch viel mehr zum
Fluß zeucht vnd haͤlt/ dann es ihn geſtehend ſoll machen. Das mag
man ſich alles durch Probirung erfahren.
Die wahre Alchimey/ die allein von einer Kunſt lernet ☽ oder ☉ zu
machen von den fuͤnff vnvollkommenen Metallen/ gebraucht ſich kei-
ner andern Recept/ ſondern allein von den Metallen/ auß den Metal-
len durch die Metallen/ vnd mit den Metallen werden die vollkomme-
nen Metallen gemacht/ dann mit andern Dingen iſt Luna, dann in
Metallen iſt Sol.
Allhier beweiſet Paracelſus, daß derjenigen Meynung vom Mercurio falſch ſey/
welche fuͤrgeben/ als wann er kalter Natur waͤre/ da er doch ein lauter Feuer iſt. Vnd
koͤm̃t
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