Glauber, Johann Rudolph: Philosophi & Medici Celeberrimi Opera Chymica. Frankfurt (Main), 1658.Operis Mineralis Gold vnd Silber ohne solcher Schlicht einen eben so wol zu Nichts/ vnd hernach wiedervermehret auß dem Nichts zu Jchts kan gebracht werden; wie in folgenden Capiteln bey der transmutation zu finden ist. Vergeblich aber ist deren Hoffnung/ welche vermeynt/ wann sie spccies zusam- Item, die erste Regel auff deß Mercurii Art/ vnd von seiner Eigenschafft. ALle Ding sind in allen Dingen verborgen: Eins auß ihnen allen ist Jn diesem Capitel oder erster Regel von dem Mercurio braucht Paracelsus kurtze mein-
Operis Mineralis Gold vnd Silber ohne ſolcher Schlicht einen eben ſo wol zu Nichts/ vnd hernach wiedervermehret auß dem Nichts zu Jchts kan gebracht werden; wie in folgenden Capiteln bey der transmutation zu finden iſt. Vergeblich aber iſt deren Hoffnung/ welche vermeynt/ wann ſie ſpccies zuſam- Item, die erſte Regel auff deß Mercurii Art/ vnd von ſeiner Eigenſchafft. ALle Ding ſind in allen Dingen verborgen: Eins auß ihnen allen iſt Jn dieſem Capitel oder erſter Regel von dem Mercurio braucht Paracelſus kurtze mein-
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Operis Mineralis
Gold vnd Silber ohne ſolcher Schlicht einen eben ſo wol zu Nichts/ vnd hernach wieder
vermehret auß dem Nichts zu Jchts kan gebracht werden; wie in folgenden Capiteln
bey der transmutation zu finden iſt.
Vergeblich aber iſt deren Hoffnung/ welche vermeynt/ wann ſie ſpccies zuſam-
men geſchmoltzen/ daß alles miteinander zu Gold vnd Silber ſolte worden ſeyn/ vnd ſie
doch nur auß allem ein gelb oder braune Schlacken/ welche keinem Metall gleich gewe-
ſen/ gegen alles vermuhten/ als einen traurigen Anblick erlanget haben. Gluͤcklich vnd
froͤlich aber iſt dieſer Anblick/ wann man das zerſtoͤrte vnd zu Nichts- oder Schlacken-
gebrachte Metall edeler oder beſſer/ als es zuvor geweſen/ durch die reduction erlanget.
Vnd iſt ſolche Zerſtoͤrung vnd Wieder-reducirung nicht nur einerley/ ſondern kan auf
vielerley Weis vnd Wege/ wie hernach in den folgenden Capiteln zu ſehen/ verrichtet
werden.
Item, die erſte Regel auff deß Mercurii Art/
vnd von ſeiner Eigenſchafft.
ALle Ding ſind in allen Dingen verborgen: Eins auß ihnen allen iſt
ihr Verberger vnd leiblichs Gefaß/ aͤuſſerlich/ ſichtlich vnd beweg-
lich. Die Fluͤſſe ſind alle offenbar in dieſem Gefaͤß/ dann dieſes Gefaͤß
iſt ein leiblicher Geiſt: darumb ſind alle coagulationes oder Starrungen
in ihm gefangen vnd beſchloſſen/ mit dem Fluß uͤberkommen/ vmbge-
ben vnd verfaſſet. Dieſem Fluß vnd ſein Vrſach kan man nicht einen
Namen finden/ damit er moͤchte genennet werden: vnd dieweil kein ſo
groſſe Hitz iſt/ die ihm moͤcht vergleicht werden/ ſo muß ihme die Hitz
deß hoͤlliſchen Feuers vergleicht werden. Darum̃ dieſer Fluß gar nicht
Gemeinſchaft hat mit andern Fluͤſſen/ ſo von deß elementiſchen Feuers
Hitz geſchmeltzet werden/ vnd durch die natuͤrliche Kaͤlte gefrierend/
coaguliret vnd ſtarrend werden. Solches moͤgen ſie dem Mercurio nicht
thun/ ſind ihm viel zu ſchwach/ er gibt nichts vmb ſie. Darumb iſt zu
mercken/ daß die vier toͤdlichen elementiſchen Kraͤfften/ gegen den him̃-
liſchen Kraͤfften (welcheman auch quintam eſſentiam heiſſt/ dann die Ele-
menta moͤgen der quintæ eſſentiæ nichts zufuͤgen/ noch nehmen) haben
auch keinen Eingriff zu wircken. Die him̃liſche vnd hoͤllifche Krafft
iſt den vier Elementen nicht gehorſam. Darauf ſoll man mercken/ daß
kein Element/ auch kein elementiſch Art/ es ſey trocken/ feucht/ Hitz/
Kaͤlte/ deren keines vermag zu wircken wider die quintam eſſentiam oder
Krafft/ ſondern ein jedes hat ſein Wirckung allein fuͤr ſich ſelbſt.
Jn dieſem Capitel oder erſter Regel von dem Mercurio braucht Paracelſus kurtze
aber doch deutliche Wort/ vnd ſaget/ daß deß Mercurii Fluß nicht auß den vier zerſtoͤr-
lichen Elementen/ ſondern auß der quinta eſſentia her entſtehe/ derentwegen keine Ge-
mein-
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