Glauber, Johann Rudolph: Philosophi & Medici Celeberrimi Opera Chymica. Frankfurt (Main), 1658.Erster Theil. gen; doch immer eines lieber vnd eher als das andere: Es verwandelt vnd verbessertihre natürliche Kräfften/ also/ daß es einem fleissigen Nachsucher der Natur Heimlich- keit/ welcher lange Zeit vergeblich nach guten Medicamentis gestrebet hat/ eine grosse Freude vnd Ergetzlichkeit ist/ darmit vmbzugehen/ vnd die Vegetabilien/ Animalien oder Mineralien dadurch zu anatomiren/ vnd in kräfftige Medicamenta zu bringen. Wil derhalben einen jedwedern gewissenhabenden Medicum darzu ermahnet haben/ daß er nach einem solchen allgemeinen guten Menstruo, sichere vnd kräfftige Medica- menten dadurch zu bereiten/ eiferhafftig trachte vnd suche: dann sein Herkommen ist ge- ring/ veracht vnd verworffen/ seine praeparation leicht vnd vnköstlich/ seine Tugend vnd Wirckung mächtig vnd kräfftig/ seine Erfindung vnd Gebrauch aber schwer vnd tieff verborgen. Darumb wer darzu gelangen wil/ solchen allein von dem Gäber alles Gu- ten von oben herab erbitten vnd erlangen muß. Aber niemand wolle sich einbilden/ daß Fressen vnd Sauffen/ Hoffart/ Müssiggang/ Lügen/ Verachtung seines Nechsten/ Geitz/ Neid/ vnd vn Christliches Leben den Weg darzu weisen werden; gantz nicht: son- dern allein die Gnade vnd Barmhertzigkeit Gottes ist der Schlüssel/ Thür vnd Weg darzu/ vnd sonsten keiner/ darnach man sich zu richten hat. Auff daß man aber auch wisse/ wessen man sich zu dergleichen Medicamenten/ er
Erſter Theil. gen; doch immer eines lieber vnd eher als das andere: Es verwandelt vnd verbeſſertihre natuͤrliche Kraͤfften/ alſo/ daß es einem fleiſſigen Nachſucher der Natur Heimlich- keit/ welcher lange Zeit vergeblich nach guten Medicamentis geſtrebet hat/ eine groſſe Freude vnd Ergetzlichkeit iſt/ darmit vmbzugehen/ vnd die Vegetabilien/ Animalien oder Mineralien dadurch zu anatomiren/ vnd in kraͤfftige Medicamenta zu bringen. Wil derhalben einen jedwedern gewiſſenhabenden Medicum darzu ermahnet haben/ daß er nach einem ſolchen allgemeinen guten Menſtruo, ſichere vnd kraͤfftige Medica- menten dadurch zu bereiten/ eiferhafftig trachte vnd ſuche: dann ſein Herkommen iſt ge- ring/ veracht vnd verworffen/ ſeine præparation leicht vnd vnkoͤſtlich/ ſeine Tugend vnd Wirckung maͤchtig vnd kraͤfftig/ ſeine Erfindung vnd Gebrauch aber ſchwer vnd tieff verborgen. Darumb wer darzu gelangen wil/ ſolchen allein von dem Gaͤber alles Gu- ten von oben herab erbitten vnd erlangen muß. Aber niemand wolle ſich einbilden/ daß Freſſen vnd Sauffen/ Hoffart/ Muͤſſiggang/ Luͤgen/ Verachtung ſeines Nechſten/ Geitz/ Neid/ vnd vn Chriſtliches Leben den Weg darzu weiſen werden; gantz nicht: ſon- dern allein die Gnade vnd Barmhertzigkeit Gottes iſt der Schluͤſſel/ Thuͤr vnd Weg darzu/ vnd ſonſten keiner/ darnach man ſich zu richten hat. Auff daß man aber auch wiſſe/ weſſen man ſich zu dergleichen Medicamenten/ er
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Erſter Theil.
gen; doch immer eines lieber vnd eher als das andere: Es verwandelt vnd verbeſſert
ihre natuͤrliche Kraͤfften/ alſo/ daß es einem fleiſſigen Nachſucher der Natur Heimlich-
keit/ welcher lange Zeit vergeblich nach guten Medicamentis geſtrebet hat/ eine groſſe
Freude vnd Ergetzlichkeit iſt/ darmit vmbzugehen/ vnd die Vegetabilien/ Animalien
oder Mineralien dadurch zu anatomiren/ vnd in kraͤfftige Medicamenta zu bringen.
Wil derhalben einen jedwedern gewiſſenhabenden Medicum darzu ermahnet haben/
daß er nach einem ſolchen allgemeinen guten Menſtruo, ſichere vnd kraͤfftige Medica-
menten dadurch zu bereiten/ eiferhafftig trachte vnd ſuche: dann ſein Herkommen iſt ge-
ring/ veracht vnd verworffen/ ſeine præparation leicht vnd vnkoͤſtlich/ ſeine Tugend vnd
Wirckung maͤchtig vnd kraͤfftig/ ſeine Erfindung vnd Gebrauch aber ſchwer vnd tieff
verborgen. Darumb wer darzu gelangen wil/ ſolchen allein von dem Gaͤber alles Gu-
ten von oben herab erbitten vnd erlangen muß. Aber niemand wolle ſich einbilden/ daß
Freſſen vnd Sauffen/ Hoffart/ Muͤſſiggang/ Luͤgen/ Verachtung ſeines Nechſten/
Geitz/ Neid/ vnd vn Chriſtliches Leben den Weg darzu weiſen werden; gantz nicht: ſon-
dern allein die Gnade vnd Barmhertzigkeit Gottes iſt der Schluͤſſel/ Thuͤr vnd Weg
darzu/ vnd ſonſten keiner/ darnach man ſich zu richten hat.
Auff daß man aber auch wiſſe/ weſſen man ſich zu dergleichen Medicamenten/
welche auß den gifftigen Simplicibus bereitet ſind/ zu troͤſten oder zu verſehen habe/ ſo wil
ich gleichnuͤßweiſe ſolches ein wenig erklaͤren/ vnd verhaͤlt ſich alſo darmit: Alle diejenige
Vegetabilia, Animalia vnd Mineralia, welche wir Gifft nennen/ vnd dem menſchlichen
Geſchlecht/ wann ſie beygebracht werden/ nach dem Leben ſtreben/ vnd derentwegen
nicht vnbillich von jedermaͤnniglich geſcheuet vnd gemeidet werden/ ſeynd anders nichts
als ein gewaltiger vnd vnuͤberwindlicher Feind/ welcher mit aller Macht ſeinen Gegen-
theil zu vnterdrucken vnd zu vertilgen ſucht; ſolcher aber/ wann er durch einen Mediato-
tem, der auch groſſe Macht hat/ ſeines uͤbelthuns erinnert/ vnd mit ſeinem Gegentheil
wieder verſoͤhnet wird/ ſo hat ſein Gegentheil/ welcher ihm/ als einem maͤchtigen Feind/
zu widerſtehen viel zu ſchwach war/ nach der Verſoͤhnung ſich nicht allein hinfuͤrters vor
demſelben nicht mehr zu befoͤrchten/ ſondern er hat auch darzu noch einen guten Freund
vnd Gehuͤlffen an ihm/ gegen andere dergleichen ſtarcke Feinde/ die ihn zu befechten vnd
zu vertilgen ſuchen/ vnd kan ihm beyſtehen/ ſtaͤrcken/ vnd ſeine Feinde außtreiben helf-
fem Alſo iſt es auch beſchaffen mit den gifftigen Vegetabilibus, Animalibus vnd Mine-
ralibus, welche dem Menſchen/ als ſtarcke vnuͤberwindliche Feinde/ zuſetzen/ vnd gewal-
tig verfolgen; nachdem ſie aber durch den Alkaheſt, als einen Beſtraffer deß Feindes
Boßheit vnd Mittler dahin gebracht werden/ daß ſie ihre angeborne Schaͤdlichkeit fah-
ren laſſen/ gut werden/ vnd ſich hernach gerne mit deß Menſchen Natur vereinigen/ ſo
ſind ſie nicht allein derſelben keine Gifft oder Feind mehr/ ſondern zu einem groſſen vnd
guten vertraulichen Freund worden/ auff welche ſich der Menſch gegen andere derglei-
chen gifftige Dinge/ als einen ſtarcken Gehuͤlffen gegen ſeine Feinde/ ſicherlich zu ver-
laſſen hat; vnd je groͤſſer der verſoͤhnte Feind geweſen/ je groͤſſerer Freund vnd Gehuͤlffe
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