Glauber, Johann Rudolph: Philosophi & Medici Celeberrimi Opera Chymica. Frankfurt (Main), 1658.Continuatio Miraculi Mundi. pariens überwinde/ vnd in die tria Regna, nemlich Vegetabilien/ Animalien vnd Mi-neralien/ als circumferentzien deß Centri, wiederumb kommen lässt/ sondern die Kunst bindet vnd zwinget das primum Mobile, daß es seine Kräffte nicht zertheilt/ oder in die Weite bringet/ sondern in sich selber schlucket. Gleich wie ein Drach seinen eigenen gif- tigen Schwantz abbeisst/ vnd sich davon erhält/ wann er sonsten nichts anders haben kan/ vnd also auß der grösten Gifft die höchste Medicin werden muß. Darumb Hermes gar wol gesagt: Draco noster non moritur, nisi per F. & S. Ein Feuer muß das an- dere überwinden/ tödten/ vnd wieder zu einem edlern Wesen lebendig machen. Ein solches concentrirtes Feuer ist mein secreter Alkahest oder Aurum Potabile verum, dadurch Wunderdinge zu verrichten seyn/ vnd dieses in Gestalt eines hellen vnd klaren Wassers/ darinn deß Feuers Farb vnd Gestalt verborgen/ oder hineinwarts gekehret ist: so mans aber offenbar oder sichtlich haben wil/ so kan solches gar bald geschehen/ ent- weder mit einem truckenen oder nassen Feuer. Jn truckener weise kan es durch die Hitze eines gemeinen Holtzkolen-Feuers geschehen: im nassen kan es füglich durch einen rei- nen wol-rectificirten vnd dephlegmirten spiritum Vini geschehen/ wann nemlich von dem concentrirten truckenen Feuer Unc. j. in Unc. iij. spiritus Vini, als nassen Feuers/ gelegt werden/ das nasse Feuer das truckene in sich schlucket/ vnd in wenig Stunden lang Zeit/ wann beyde Feuer in einer Phiol mit einem langen Hals zusammen warm digeriren/ blut roht werden/ vnd alle verborgene vnd concentrirte Kräffte/ als schöne Farben/ lieblicher Geschmack vnd Geruch/ offenbar vnd sichtlich werden/ also/ daß kein aromatisch Wesen an lieblichem Geschmack vnd hertzsterckendem Geruch vnd schönen Farb dabey zu vergleichen ist. Dann was zuvorn hineinwarts gekehret vnd verschlossen war/ das kommt jetzunder wieder heraußwarts/ vnd wird sichtlich vnd empfindlich/ vnd wird auß einem vnansehnlichen/ kleinen/ vnmündigen/ weissen Kinde ein wolber edter starcker vnd verständiger Mann; auß der zarten Jungfrauen-Milch ein kräftiges Dra- chenblut/ ein wahres Aqua vitae vnd Vinum salutis, (täglichs nur etliche Tropffen da- von genossen) die Gesundheit vnd langes Leben dadurch zu erlangen. Welches Aqua vitae, wie auch offt-erwehntes Aurum Potabile verum, vnd deren wunderbarlichen schnellen Wirckung/ vnd sonderlich in Verwandelung der vnperfecten Metallen/ mit grosser Verwunderung bey mir viel ehrliche Männer angesehen haben. Sölte aber etwan einer oder der ander/ der mit schweren Kranckheiten behafftet/ cher O o 2
Continuatio Miraculi Mundi. pariens uͤberwinde/ vnd in die tria Regna, nemlich Vegetabilien/ Animalien vnd Mi-neralien/ als circumferentzien deß Centri, wiederumb kommen laͤſſt/ ſondern die Kunſt bindet vnd zwinget das primum Mobile, daß es ſeine Kraͤffte nicht zertheilt/ oder in die Weite bringet/ ſondern in ſich ſelber ſchlucket. Gleich wie ein Drach ſeinen eigenen gif- tigen Schwantz abbeiſſt/ vnd ſich davon erhaͤlt/ wann er ſonſten nichts anders haben kan/ vnd alſo auß der groͤſten Gifft die hoͤchſte Medicin werden muß. Darumb Hermes gar wol geſagt: Draco noſter non moritur, niſi per F. & S. Ein Feuer muß das an- dere uͤberwinden/ toͤdten/ vnd wieder zu einem edlern Weſen lebendig machen. Ein ſolches concentrirtes Feuer iſt mein ſecreter Alkaheſt oder Aurum Potabile verum, dadurch Wunderdinge zu verrichten ſeyn/ vnd dieſes in Geſtalt eines hellen vnd klaren Waſſers/ darinn deß Feuers Farb vnd Geſtalt verborgen/ oder hineinwarts gekehret iſt: ſo mans aber offenbar oder ſichtlich haben wil/ ſo kan ſolches gar bald geſchehen/ ent- weder mit einem truckenen oder naſſen Feuer. Jn truckener weiſe kan es durch die Hitze eines gemeinen Holtzkolen-Feuers geſchehen: im naſſen kan es fuͤglich durch einen rei- nen wol-rectificirten vnd dephlegmirten ſpiritum Vini geſchehen/ wann nemlich von dem concentrirten truckenen Feuer Unc. j. in Unc. iij. ſpiritus Vini, als naſſen Feuers/ gelegt werden/ das naſſe Feuer das truckene in ſich ſchlucket/ vnd in wenig Stunden lang Zeit/ wann beyde Feuer in einer Phiol mit einem langen Hals zuſammen warm digeriren/ blut roht werden/ vnd alle verborgene vnd concentrirte Kraͤffte/ als ſchoͤne Farben/ lieblicher Geſchmack vnd Geruch/ offenbar vnd ſichtlich werden/ alſo/ daß kein aromatiſch Weſen an lieblichem Geſchmack vnd hertzſterckendem Geruch vnd ſchoͤnen Farb dabey zu vergleichen iſt. Dann was zuvorn hineinwarts gekehret vnd verſchloſſen war/ das kom̃t jetzunder wieder heraußwarts/ vnd wird ſichtlich vnd empfindlich/ vnd wird auß einem vnanſehnlichen/ kleinen/ vnmuͤndigen/ weiſſen Kinde ein wolber edter ſtarcker vnd verſtaͤndiger Mann; auß der zarten Jungfrauen-Milch ein kraͤftiges Dra- chenblut/ ein wahres Aqua vitæ vnd Vinum ſalutis, (taͤglichs nur etliche Tropffen da- von genoſſen) die Geſundheit vnd langes Leben dadurch zu erlangen. Welches Aqua vitæ, wie auch offt-erwehntes Aurum Potabile verum, vnd deren wunderbarlichen ſchnellen Wirckung/ vnd ſonderlich in Verwandelung der vnperfecten Metallen/ mit groſſer Verwunderung bey mir viel ehrliche Maͤnner angeſehen haben. Soͤlte aber etwan einer oder der ander/ der mit ſchweren Kranckheiten behafftet/ cher O o 2
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Continuatio Miraculi Mundi.
pariens uͤberwinde/ vnd in die tria Regna, nemlich Vegetabilien/ Animalien vnd Mi-
neralien/ als circumferentzien deß Centri, wiederumb kommen laͤſſt/ ſondern die Kunſt
bindet vnd zwinget das primum Mobile, daß es ſeine Kraͤffte nicht zertheilt/ oder in die
Weite bringet/ ſondern in ſich ſelber ſchlucket. Gleich wie ein Drach ſeinen eigenen gif-
tigen Schwantz abbeiſſt/ vnd ſich davon erhaͤlt/ wann er ſonſten nichts anders haben
kan/ vnd alſo auß der groͤſten Gifft die hoͤchſte Medicin werden muß. Darumb Hermes
gar wol geſagt: Draco noſter non moritur, niſi per F. & S. Ein Feuer muß das an-
dere uͤberwinden/ toͤdten/ vnd wieder zu einem edlern Weſen lebendig machen. Ein
ſolches concentrirtes Feuer iſt mein ſecreter Alkaheſt oder Aurum Potabile verum,
dadurch Wunderdinge zu verrichten ſeyn/ vnd dieſes in Geſtalt eines hellen vnd klaren
Waſſers/ darinn deß Feuers Farb vnd Geſtalt verborgen/ oder hineinwarts gekehret
iſt: ſo mans aber offenbar oder ſichtlich haben wil/ ſo kan ſolches gar bald geſchehen/ ent-
weder mit einem truckenen oder naſſen Feuer. Jn truckener weiſe kan es durch die Hitze
eines gemeinen Holtzkolen-Feuers geſchehen: im naſſen kan es fuͤglich durch einen rei-
nen wol-rectificirten vnd dephlegmirten ſpiritum Vini geſchehen/ wann nemlich von
dem concentrirten truckenen Feuer Unc. j. in Unc. iij. ſpiritus Vini, als naſſen Feuers/
gelegt werden/ das naſſe Feuer das truckene in ſich ſchlucket/ vnd in wenig Stunden
lang Zeit/ wann beyde Feuer in einer Phiol mit einem langen Hals zuſammen warm
digeriren/ blut roht werden/ vnd alle verborgene vnd concentrirte Kraͤffte/ als ſchoͤne
Farben/ lieblicher Geſchmack vnd Geruch/ offenbar vnd ſichtlich werden/ alſo/ daß kein
aromatiſch Weſen an lieblichem Geſchmack vnd hertzſterckendem Geruch vnd ſchoͤnen
Farb dabey zu vergleichen iſt. Dann was zuvorn hineinwarts gekehret vnd verſchloſſen
war/ das kom̃t jetzunder wieder heraußwarts/ vnd wird ſichtlich vnd empfindlich/ vnd
wird auß einem vnanſehnlichen/ kleinen/ vnmuͤndigen/ weiſſen Kinde ein wolber edter
ſtarcker vnd verſtaͤndiger Mann; auß der zarten Jungfrauen-Milch ein kraͤftiges Dra-
chenblut/ ein wahres Aqua vitæ vnd Vinum ſalutis, (taͤglichs nur etliche Tropffen da-
von genoſſen) die Geſundheit vnd langes Leben dadurch zu erlangen. Welches Aqua
vitæ, wie auch offt-erwehntes Aurum Potabile verum, vnd deren wunderbarlichen
ſchnellen Wirckung/ vnd ſonderlich in Verwandelung der vnperfecten Metallen/ mit
groſſer Verwunderung bey mir viel ehrliche Maͤnner angeſehen haben.
Soͤlte aber etwan einer oder der ander/ der mit ſchweren Kranckheiten behafftet/
vnd ihme durch die gemeine vnd bekande Galeniſche Artzneyen nicht zu helffen/ dieſes
meines Auri Potabilis vonnoͤhten haben/ ſo ſoll demſelben auß Chriſtlicher Liebe/ ſo viel
er deſſen (ſeine Geſundheit dadurch zu erlangen) vonnoͤhten haben moͤchte/ gern vnd
willig gefolgt werden/ vnd meiſtes darumb/ auff daß in dieſer letzten Zeit vnd Grund-
ſuppen der boͤſen Welt die Wunderwercke Gottes bekand/ vnd auch den Gehaͤſſern die-
ſer edlen Kunſt/ welche alle warhaffte Philoſophos aus lauterem Neid vnd Ignorantz
verachten/ vnd fuͤr Luͤgener vnd Sophiſten außruffen/ ihre frevelhaffte Maͤuler ge-
ſtopffet werden moͤchten. Zweiffele gar nicht/ dieſes mein Aurum Potabile werde man-
cher
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