Glauber, Johann Rudolph: Philosophi & Medici Celeberrimi Opera Chymica. Frankfurt (Main), 1658.Continuatio Miraculi Mundi. Dieweil wir dann gehöret/ daß der vornehmste Weg vnd Vrsach zu den Kranck- Deme nun zu begegnen/ kein besser oder sicherer remedium zu finden ist/ als er- Welches dann dieses mein Aurum Potabile vollkömmlich verrichten kan/ vnd Dann wann dieses Aurum Potabile schon noch viel kräfftiger vnd edeler in Me- Es schreiben zwar die Philosophi, daß ihre Medicina Universalis dem mensch- ches N n
Continuatio Miraculi Mundi. Dieweil wir dann gehoͤret/ daß der vornehmſte Weg vnd Vrſach zu den Kranck- Deme nun zu begegnen/ kein beſſer oder ſicherer remedium zu finden iſt/ als er- Welches dann dieſes mein Aurum Potabile vollkoͤm̃lich verrichten kan/ vnd Dann wann dieſes Aurum Potabile ſchon noch viel kraͤfftiger vnd edeler in Me- Es ſchreiben zwar die Philoſophi, daß ihre Medicina Univerſalis dem menſch- ches N n
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Continuatio Miraculi Mundi.
Dieweil wir dann gehoͤret/ daß der vornehmſte Weg vnd Vrſach zu den Kranck-
heiten vnd Tod/ kalte/ zaͤhe vnd dicke humores ſeyn/ dadurch die innerliche viſcera deß
Leibs nach vnd nach eingenommen vnd verſtopffet/ vnd dem humido radicali der Vn-
terhalt oder Nahrung entzogen wird/ daß das Lebens-Feuer allgemach ſchwaͤcher/ vnd
endlich gar erſticken vnd außleſchen muß.
Deme nun zu begegnen/ kein beſſer oder ſicherer remedium zu finden iſt/ als er-
meldte innerliche viſcera oder Gaͤnge deß Leibes offen vnd ſauber zu halten; vnd wann
ſie ja allbereit verſtopffet/ wiederumb zu eroͤffnen/ vnd einen freyen Gang zu machen.
Welches dann dieſes mein Aurum Potabile vollkoͤm̃lich verrichten kan/ vnd
ſchwerlich eine beſſere Medicin/ alle obſtructiones deß menſchlichen Leibes zu beneh-
men/ gefunden wird. Dann gedachtes Aurum Potabile an ſich ſelber ein ſubtil vnd
durchdringendes/ feuriges Weſen iſt/ dadurch alles Kalte erwaͤrmet/ das grobe erduͤn-
nert/ vnd die ſchaͤdliche Feuchtigkeit verzehret vnd außgetrucknet wird/ alſo/ daß bey dem
Gebrauch dieſer Medicin keine obſtructiones ins Menſchen Leib generiret/ vnd wann
ſie auch allbereit ſchon vorhanden/ dennoch derſelben wieder weichen vnd Platz machen
muͤſſen. Darzu hat es die Krafft/ das humidum radicale oder ſpiritum vitalem vor al-
len andern Medicamenten zu ſtaͤrcken/ vnd bey gutem Weſen zu vnterhalten. Kan
alſo gaꝛ wolfuͤr ein Centrum concentratum omnium medicamentorum gehalten wer-
den: dann alle dieſe Kraͤfften/ welche ſonſten bey den Vegetabilien/ Animalien vnd Mi-
neralien einfach zu finden/ vnd bey den Kranckheiten particulariter operiren/ allhier
beyſammen concentriret ſeyn/ vnd univerſaliter wircken/ darumb auch billich eine
Medicina Univerſalis ſoll genennet werden: dann ſolche nicht allein bey den menſchli-
chen Coͤrpern allen andern medicamentis in groſſen ſchnell-wirckenden Kraͤfften vnd
Tugenden vorgehet/ ſondern ſie auch bey den Vegetabilien vnd Mineralien ſolches ge-
nugſam beweiſet/ alſo ihr billich der Vorzug/ Lob vnd Preis ſeyn vnd bleiben muß.
Dann wann dieſes Aurum Potabile ſchon noch viel kraͤfftiger vnd edeler in Me-
dicina gegen alle Kranckheiten der Menſchen ſolte erfunden werden/ als wie es jetzunder
iſt/ vnd doch darneben nicht auch eine Medicin der Vegetabilien vnd Mineralien waͤre/
ſo koͤnte ſie nicht fuͤr eine Univerſal-Medicin beſtehen/ ſondern allein fuͤr eine gute Par-
ticular-Medicin der Animalien gehalten werden. Dieweiln aber dieſes mein Aurum
Potabile (wie oben allbereit erwehnet) nicht allein dem ſchwachen menſchlichen Ge-
ſchlecht/ als dem animaliſchen Reiche/ ſondern auch dem vegetabiliſchen vnd minerali-
ſchen Reiche gleicher weiſe hoͤchſte Medicin iſt/ (dann auſſer dieſer dreyen Reichen/ nem-
lich der Vegetabilien/ Animalien vnd Mineralien in der gantzen Natur nichts weiters
zu finden) darumb billich eine Medicina Univerſalis zu nennen.
Es ſchreiben zwar die Philoſophi, daß ihre Medicina Univerſalis dem menſch-
lichen Geſchlecht gegen alle Kranckheiten die hoͤchſte Medicin waͤre/ vnd darneben alle
vnvollkommene Metallen in das beſte Gold verwandelte; daß ſie aber auch der Vegeta-
bilien hoͤchſte Medicin ſeyn ſolte/ melden ſie gar nichtes von. Was aber die Vrſach ſol-
ches
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Zitationshilfe: | Glauber, Johann Rudolph: Philosophi & Medici Celeberrimi Opera Chymica. Frankfurt (Main), 1658, S. 281. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/glauber_opera01_1658/315>, abgerufen am 23.07.2024. |