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Glauber, Johann Rudolph: Philosophi & Medici Celeberrimi Opera Chymica. Frankfurt (Main), 1658.

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Continuatio Miraculi Mundi.
tallen/ sammt dem Mercurio vulgi in der digestion nicht durchauß tingiren oder gradi-
ren/ sondern etwan nur vergülden/ wie sonsten andere solutiones auch thun: wie man
dann auß dem gemeinen Gold ein Pulver bereiten kan/ davon bey meinen Schrifften
zu finden/ wann man eine Lunam damit anreibet/ selbige außwendig vergüldet wird/
gleich als wann es durch den vnd Sun wäre gethan worden; inwendig aber bleibt das
wie es gewesen/ vnd wird nicht durchauß zu Gold. Deßgleichen wann Sun in Spiritu
Salis solv
irt/ solche solution durch Hülffe eines Vitrioli Veneris alles Eisen außwendig
vergüldet/ inwendig aber es Eisen ist vnd bleibet. Vnd so man eine solutionem Auri
mit vielem vermischt/ vnd / Jupiter/ / oder Zinck darein leget/ das Sun auß dem
corrosivischen sich fället/ vnd sich an das Metall als ein lockeres Schwämmlein setzet;
so bald man aber das rühret/ solches gefellte Sun sich zertheilet/ vnd ein trüber Schleim
wird/ das hineingelegte Metall aber gantz nicht tingiret/ sondern vnverändert gefun-
den wird.

Vnd wann ja eine solutio Auri vulgaris die geringe Metallen tingiren könte/
welches doch vnmüglich ist/ so müste eine solche solution nohtwendig die Metallen/ vnd
sonderlich das feine / äusserlich angerieben oder gestrichen übergülden/ welches dieses
mein Aurum Potabilc auch nicht thut/ sondern wann ein Luna darmit angestrichen
wird/ alsbald allerley Farben/ einem Pfanenschwantz gleich/ daran erscheinen/ vnd
schwerlich wieder davon abzuwischen seyn; welches Zeichen genug/ daß es kein gemeines/
sondern ein secretes Gold der Philosophen seyn müsse.

Diesen vnd dergleichen Objectionibus ich gar leichtlich widerstehen könte/ wann
sie mir solten fürgelegt werden. Jch vermeyne aber/ niemand so keck seyn werde/ sich
wider etwas zu legen/ das an sich selber gut/ vnd er nichts bessers dargegen beyzubrin-
gen hat.

Derjenige/ so etwas bessers hat/ der erkenne auch was dieses ist/ vnd veracht es
nicht; der aber nichts hat/ dem ist eben viel/ was er verachtet/ ob es gut oder bös sey/
weiln er keinen Vnterscheid zwischen Guten vnd Bösen machen kan. Wie klärlich ge-
nug bey dem treulosen vnd verlogenen Farnar zu sehen; davon auff dißmal genug.
Wer es nicht glauben wil/ daß es eine gute Universal-Medicin sey/ der mag es versu-
chen/ so wird ers also finden/ wil ers aber nicht versuchen/ so lasse ers auch vngeurtheilt/
auff daß er ihme nicht selber ein Vrtheil fälle/ vnd zu erkennen gebe/ daß er ein Esel sey.
Jch hätte wol mehr Proben (daß mein Aurum Potabile universal sey) hieher setzen kön-
nen/ finde es aber vnnöhtig. Dem Gelehrten ist gut predigen/ einen Narren aber wird
niemand durch lehren vnd predigen weise machen.

Vnd wann auch noch so viel disputirens oder judicirens über dieses mein Au-
rum Potabile verum
von den Vnerfahrnen fallen solte/ so sage ich nicht mehr als dieses
darzu/ Hast du etwas bessers/ so gibs herauß/ vnd lasse es sehen vnd probiren: hast du
aber nichts/ so halte dein mißgünstig Maul/ vnd verachte das jenige nicht/ das du nicht
verstehest noch besser geben kanst.

Fol-

Continuatio Miraculi Mundi.
tallen/ ſam̃t dem Mercurio vulgi in der digeſtion nicht durchauß tingiren oder gradi-
ren/ ſondern etwan nur verguͤlden/ wie ſonſten andere ſolutiones auch thun: wie man
dann auß dem gemeinen Gold ein Pulver bereiten kan/ davon bey meinen Schrifften
zu finden/ wann man eine Lunam damit anreibet/ ſelbige außwendig verguͤldet wird/
gleich als wann es durch den ☿ vnd ☉ waͤre gethan worden; inwendig aber bleibt das
☽ wie es geweſen/ vnd wird nicht durchauß zu Gold. Deßgleichen wann ☉ in Spiritu
Salis ſolv
irt/ ſolche ſolution durch Huͤlffe eines Vitrioli Veneris alles Eiſen außwendig
verguͤldet/ inwendig aber es Eiſen iſt vnd bleibet. Vnd ſo man eine ſolutionem Auri
mit vielem 🜄 vermiſcht/ vnd ☿/ ♃/ ♄/ ♂ oder Zinck darein leget/ das ☉ auß dem
corroſiviſchen 🜄 ſich faͤllet/ vnd ſich an das Metall als ein lockeres Schwaͤm̃lein ſetzet;
ſo bald man aber das 🜄 ruͤhret/ ſolches gefellte ☉ ſich zertheilet/ vnd ein truͤber Schleim
wird/ das hineingelegte Metall aber gantz nicht tingiret/ ſondern vnveraͤndert gefun-
den wird.

Vnd wann ja eine ſolutio Auri vulgaris die geringe Metallen tingiren koͤnte/
welches doch vnmuͤglich iſt/ ſo muͤſte eine ſolche ſolution nohtwendig die Metallen/ vnd
ſonderlich das feine ☽/ aͤuſſerlich angerieben oder geſtrichen uͤberguͤlden/ welches dieſes
mein Aurum Potabilc auch nicht thut/ ſondern wann ein Luna darmit angeſtrichen
wird/ alsbald allerley Farben/ einem Pfanenſchwantz gleich/ daran erſcheinen/ vnd
ſchwerlich wieder davon abzuwiſchen ſeyn; welches Zeichen genug/ daß es kein gemeines/
ſondern ein ſecretes Gold der Philoſophen ſeyn muͤſſe.

Dieſen vnd dergleichen Objectionibus ich gar leichtlich widerſtehen koͤnte/ wann
ſie mir ſolten fuͤrgelegt werden. Jch vermeyne aber/ niemand ſo keck ſeyn werde/ ſich
wider etwas zu legen/ das an ſich ſelber gut/ vnd er nichts beſſers dargegen beyzubrin-
gen hat.

Derjenige/ ſo etwas beſſers hat/ der erkenne auch was dieſes iſt/ vnd veracht es
nicht; der aber nichts hat/ dem iſt eben viel/ was er verachtet/ ob es gut oder boͤs ſey/
weiln er keinen Vnterſcheid zwiſchen Guten vnd Boͤſen machen kan. Wie klaͤrlich ge-
nug bey dem treuloſen vnd verlogenen Farnar zu ſehen; davon auff dißmal genug.
Wer es nicht glauben wil/ daß es eine gute Univerſal-Medicin ſey/ der mag es verſu-
chen/ ſo wird ers alſo finden/ wil ers aber nicht verſuchen/ ſo laſſe ers auch vngeurtheilt/
auff daß er ihme nicht ſelber ein Vrtheil faͤlle/ vnd zu erkennen gebe/ daß er ein Eſel ſey.
Jch haͤtte wol mehr Proben (daß mein Aurum Potabile univerſal ſey) hieher ſetzen koͤn-
nen/ finde es aber vnnoͤhtig. Dem Gelehrten iſt gut predigen/ einen Narren aber wird
niemand durch lehren vnd predigen weiſe machen.

Vnd wann auch noch ſo viel disputirens oder judicirens uͤber dieſes mein Au-
rum Potabile verum
von den Vnerfahrnen fallen ſolte/ ſo ſage ich nicht mehr als dieſes
darzu/ Haſt du etwas beſſers/ ſo gibs herauß/ vnd laſſe es ſehen vnd probiren: haſt du
aber nichts/ ſo halte dein mißguͤnſtig Maul/ vnd verachte das jenige nicht/ das du nicht
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Fol-
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[276/0310] Continuatio Miraculi Mundi. tallen/ ſam̃t dem Mercurio vulgi in der digeſtion nicht durchauß tingiren oder gradi- ren/ ſondern etwan nur verguͤlden/ wie ſonſten andere ſolutiones auch thun: wie man dann auß dem gemeinen Gold ein Pulver bereiten kan/ davon bey meinen Schrifften zu finden/ wann man eine Lunam damit anreibet/ ſelbige außwendig verguͤldet wird/ gleich als wann es durch den ☿ vnd ☉ waͤre gethan worden; inwendig aber bleibt das ☽ wie es geweſen/ vnd wird nicht durchauß zu Gold. Deßgleichen wann ☉ in Spiritu Salis ſolvirt/ ſolche ſolution durch Huͤlffe eines Vitrioli Veneris alles Eiſen außwendig verguͤldet/ inwendig aber es Eiſen iſt vnd bleibet. Vnd ſo man eine ſolutionem Auri mit vielem 🜄 vermiſcht/ vnd ☿/ ♃/ ♄/ ♂ oder Zinck darein leget/ das ☉ auß dem corroſiviſchen 🜄 ſich faͤllet/ vnd ſich an das Metall als ein lockeres Schwaͤm̃lein ſetzet; ſo bald man aber das 🜄 ruͤhret/ ſolches gefellte ☉ ſich zertheilet/ vnd ein truͤber Schleim wird/ das hineingelegte Metall aber gantz nicht tingiret/ ſondern vnveraͤndert gefun- den wird. Vnd wann ja eine ſolutio Auri vulgaris die geringe Metallen tingiren koͤnte/ welches doch vnmuͤglich iſt/ ſo muͤſte eine ſolche ſolution nohtwendig die Metallen/ vnd ſonderlich das feine ☽/ aͤuſſerlich angerieben oder geſtrichen uͤberguͤlden/ welches dieſes mein Aurum Potabilc auch nicht thut/ ſondern wann ein Luna darmit angeſtrichen wird/ alsbald allerley Farben/ einem Pfanenſchwantz gleich/ daran erſcheinen/ vnd ſchwerlich wieder davon abzuwiſchen ſeyn; welches Zeichen genug/ daß es kein gemeines/ ſondern ein ſecretes Gold der Philoſophen ſeyn muͤſſe. Dieſen vnd dergleichen Objectionibus ich gar leichtlich widerſtehen koͤnte/ wann ſie mir ſolten fuͤrgelegt werden. Jch vermeyne aber/ niemand ſo keck ſeyn werde/ ſich wider etwas zu legen/ das an ſich ſelber gut/ vnd er nichts beſſers dargegen beyzubrin- gen hat. Derjenige/ ſo etwas beſſers hat/ der erkenne auch was dieſes iſt/ vnd veracht es nicht; der aber nichts hat/ dem iſt eben viel/ was er verachtet/ ob es gut oder boͤs ſey/ weiln er keinen Vnterſcheid zwiſchen Guten vnd Boͤſen machen kan. Wie klaͤrlich ge- nug bey dem treuloſen vnd verlogenen Farnar zu ſehen; davon auff dißmal genug. Wer es nicht glauben wil/ daß es eine gute Univerſal-Medicin ſey/ der mag es verſu- chen/ ſo wird ers alſo finden/ wil ers aber nicht verſuchen/ ſo laſſe ers auch vngeurtheilt/ auff daß er ihme nicht ſelber ein Vrtheil faͤlle/ vnd zu erkennen gebe/ daß er ein Eſel ſey. Jch haͤtte wol mehr Proben (daß mein Aurum Potabile univerſal ſey) hieher ſetzen koͤn- nen/ finde es aber vnnoͤhtig. Dem Gelehrten iſt gut predigen/ einen Narren aber wird niemand durch lehren vnd predigen weiſe machen. Vnd wann auch noch ſo viel disputirens oder judicirens uͤber dieſes mein Au- rum Potabile verum von den Vnerfahrnen fallen ſolte/ ſo ſage ich nicht mehr als dieſes darzu/ Haſt du etwas beſſers/ ſo gibs herauß/ vnd laſſe es ſehen vnd probiren: haſt du aber nichts/ ſo halte dein mißguͤnſtig Maul/ vnd verachte das jenige nicht/ das du nicht verſteheſt noch beſſer geben kanſt. Fol-

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Zitationshilfe: Glauber, Johann Rudolph: Philosophi & Medici Celeberrimi Opera Chymica. Frankfurt (Main), 1658, S. 276. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/glauber_opera01_1658/310>, abgerufen am 25.11.2024.