Glauber, Johann Rudolph: Philosophi & Medici Celeberrimi Opera Chymica. Frankfurt (Main), 1658.Continuatio Miraculi Mundi. das ander alles verschwindet im brennen/ vnd fliegt weg. Glaube wol/ wann man solcheKrafft/ welche im brennen weggeht/ (denen alles Abgestorbene wieder lebendig/ vnd das Lebendige erquickt wird) fangen könte/ man ohne zweiffel eine grosse Mediein erlangen würde. Darauff ich zur Antwort gebe: Warumb man dann solche grosse Krafft/ ehe sie im brennen weggeht vnd verschwindet/ nicht halte/ vnd sich deren zu einer guten Medi- em bediene? Weiß der Philosophus nicht so viel zu thun/ so ist er fürwar ein schlechter Philosophus, vnd solte sich billich andern/ die mehr wissen als er/ auß lauterm Hochmut nicht vorziehen/ vnd selbige verachten. Kan man dasjenige/ so begreifflich vnd coagu- liret/ nicht gebrauchen/ ehe es im brennen weggehet vnd verschwindet/ wie solte man dann solches auß dem chaos versammlen vnd concentriren können? Daß aber nicht ein jed- weder solchen edlen Sulphur, der mit vielen starcken Banden vnd Wächtern bewahret los machen kan/ ist gar kein Wunder; dann er so leichtlich nicht gehorchet/ vnd zu einem jedwedern heraußkömmt. Vnter allen Philosophis hat keiner klärer vnd offenbarer ge- schrieben/ wie er ledig zu machen/ als der Sendivogius, welcher außdrücklich saget/ daß dieser Sulphur in einem finstern Kercker vnd Stockhaus gefangen/ vnd mit starcken Hütern verwahrt/ gebunden vnd geschlossen läge/ vnd allein das Saltz ihme im Streit eine vnheilbare Wunden geschlagen. Klärer als allbereit daselbsten beschrieben/ wirds niemand geben können noch dörffen. Der nun nicht weiß/ wie er eine solche Lebens- krafft ledig machen/ vnd zur höchsten Medicin gebrauchen soll/ der höre obgedachten Sendivogium, wird gute Nachricht bey ihm finden; vnd so ers darauß nicht finden kan/ so ist thme auch nicht zu helffen. Ein Gleichnüß muß ich geben: Der Mensch ist von dreyen Stücken zusamm[e]n Deßgleichen wird auch eine anima bey den Vegetabilien vnd Mineralien gespü- Die-
Continuatio Miraculi Mundi. das ander alles verſchwindet im brennen/ vnd fliegt weg. Glaube wol/ wann man ſolcheKrafft/ welche im brennen weggeht/ (denen alles Abgeſtorbene wieder lebendig/ vnd das Lebendige erquickt wird) fangen koͤnte/ man ohne zweiffel eine groſſe Mediein erlangen wuͤrde. Darauff ich zur Antwort gebe: Warumb man dann ſolche groſſe Krafft/ ehe ſie im brennen weggeht vnd verſchwindet/ nicht halte/ vnd ſich deren zu einer guten Medi- em bediene? Weiß der Philoſophus nicht ſo viel zu thun/ ſo iſt er fuͤrwar ein ſchlechter Philoſophus, vnd ſolte ſich billich andern/ die mehr wiſſen als er/ auß lauterm Hochmut nicht vorziehen/ vnd ſelbige verachten. Kan man dasjenige/ ſo begreifflich vnd coagu- liret/ nicht gebrauchen/ ehe es im brennen weggehet vnd verſchwindet/ wie ſolte man dañ ſolches auß dem chaos verſam̃len vnd concentriren koͤnnen? Daß aber nicht ein jed- weder ſolchen edlen Sulphur, der mit vielen ſtarcken Banden vnd Waͤchtern bewahret los machen kan/ iſt gar kein Wunder; dann er ſo leichtlich nicht gehorchet/ vnd zu einem jedwedern heraußkoͤm̃t. Vnter allen Philoſophis hat keiner klaͤrer vnd offenbarer ge- ſchrieben/ wie er ledig zu machen/ als der Sendivogius, welcher außdruͤcklich ſaget/ daß dieſer Sulphur in einem finſtern Kercker vnd Stockhaus gefangen/ vnd mit ſtarcken Huͤtern verwahrt/ gebunden vnd geſchloſſen laͤge/ vnd allein das Saltz ihme im Streit eine vnheilbare Wunden geſchlagen. Klaͤrer als allbereit daſelbſten beſchrieben/ wirds niemand geben koͤnnen noch doͤrffen. Der nun nicht weiß/ wie er eine ſolche Lebens- krafft ledig machen/ vnd zur hoͤchſten Medicin gebrauchen ſoll/ der hoͤre obgedachten Sendivogium, wird gute Nachricht bey ihm finden; vnd ſo ers darauß nicht finden kan/ ſo iſt thme auch nicht zu helffen. Ein Gleichnuͤß muß ich geben: Der Menſch iſt von dreyen Stuͤcken zuſamm[e]n Deßgleichen wird auch eine anima bey den Vegetabilien vnd Mineralien geſpuͤ- Die-
<TEI> <text> <body> <div n="1"> <div n="2"> <div n="3"> <p><pb facs="#f0243" n="213"/><fw place="top" type="header"><hi rendition="#aq">Continuatio Miraculi Mundi.</hi></fw><lb/> das ander alles verſchwindet im brennen/ vnd fliegt weg. Glaube wol/ wann man ſolche<lb/> Krafft/ welche im brennen weggeht/ (denen alles Abgeſtorbene wieder lebendig/ vnd das<lb/> Lebendige erquickt wird) fangen koͤnte/ man ohne zweiffel eine groſſe Mediein erlangen<lb/> wuͤrde. Darauff ich zur Antwort gebe: Warumb man dann ſolche groſſe Krafft/ ehe ſie<lb/> im brennen weggeht vnd verſchwindet/ nicht halte/ vnd ſich deren zu einer guten Medi-<lb/> em bediene? Weiß der <hi rendition="#aq">Philoſophus</hi> nicht ſo viel zu thun/ ſo iſt er fuͤrwar ein ſchlechter<lb/><hi rendition="#aq">Philoſophus,</hi> vnd ſolte ſich billich andern/ die mehr wiſſen als er/ auß lauterm Hochmut<lb/> nicht vorziehen/ vnd ſelbige verachten. Kan man dasjenige/ ſo begreifflich vnd <hi rendition="#aq">coagu-<lb/> l</hi>iret/ nicht gebrauchen/ ehe es im brennen weggehet vnd verſchwindet/ wie ſolte man dañ<lb/> ſolches auß dem <hi rendition="#aq">chaos</hi> verſam̃len vnd <hi rendition="#aq">concentr</hi>iren koͤnnen? Daß aber nicht ein jed-<lb/> weder ſolchen edlen <hi rendition="#aq">Sulphur,</hi> der mit vielen ſtarcken Banden vnd Waͤchtern bewahret<lb/> los machen kan/ iſt gar kein Wunder; dann er ſo leichtlich nicht gehorchet/ vnd zu einem<lb/> jedwedern heraußkoͤm̃t. Vnter allen <hi rendition="#aq">Philoſophis</hi> hat keiner klaͤrer vnd offenbarer ge-<lb/> ſchrieben/ wie er ledig zu machen/ als der <hi rendition="#aq">Sendivogius,</hi> welcher außdruͤcklich ſaget/ daß<lb/> dieſer <hi rendition="#aq">Sulphur</hi> in einem finſtern Kercker vnd Stockhaus gefangen/ vnd mit ſtarcken<lb/> Huͤtern verwahrt/ gebunden vnd geſchloſſen laͤge/ vnd allein das Saltz ihme im Streit<lb/> eine vnheilbare Wunden geſchlagen. Klaͤrer als allbereit daſelbſten beſchrieben/ wirds<lb/> niemand geben koͤnnen noch doͤrffen. Der nun nicht weiß/ wie er eine ſolche Lebens-<lb/> krafft ledig machen/ vnd zur hoͤchſten Medicin gebrauchen ſoll/ der hoͤre obgedachten<lb/><hi rendition="#aq">Sendivogium,</hi> wird gute Nachricht bey ihm finden; vnd ſo ers darauß nicht finden kan/<lb/> ſo iſt thme auch nicht zu helffen.</p><lb/> <p>Ein Gleichnuͤß muß ich geben: Der Menſch iſt von dreyen Stuͤcken zuſamm<supplied>e</supplied>n<lb/> geſetzt/ nemblich/ von Leib/ Geiſt vnd Seele: Der Leib iſt ſichtbar/ vnbeweglich/ grob/<lb/> tod/ irdiſch vnd verweſlich: der Geiſt vnſichtbar/ lebendig vnd beweglich/ doch ſterblich:<lb/> die Seele aber/ als das aller-edelſte Theil deß Menſchen/ vnſterblich.</p><lb/> <p>Deßgleichen wird auch eine <hi rendition="#aq">anima</hi> bey den <hi rendition="#aq">Vegetabili</hi>en vnd <hi rendition="#aq">Minerali</hi>en geſpuͤ-<lb/> ret/ deren aber wenig gefunden/ die ſolche heraußziehen koͤnnen. Gleich wie nun die<lb/><hi rendition="#aq">anima</hi> bey den Menſchen das edelſte Theil deſſelben/ der Geiſt aber geringer/ der Leib<lb/> noch geringer iſt; alſo auch bey den <hi rendition="#aq">Vegetabili</hi>en vnd <hi rendition="#aq">Minerali</hi>en zu verſtehen. Wann<lb/> man die <hi rendition="#aq">Animam</hi> eines Krauts oder <hi rendition="#aq">Mineralis</hi> erlangen wil/ ſo muß durch Kunſt der<lb/> grobe/ vntuͤchtige/ todte Coͤrper von der beſtaͤndigen Seele geſchieden werden: dann ſo<lb/> lang der grobe Leib der edlen Seelen noch anhangt/ vnd nicht davon geſchieden wird/ ſo<lb/> kan die Seele ſich nicht regen/ oder/ daß ſie eine edle Seele ſey/ beweiſen/ ſondern wird<lb/> durch den groben Leib gebunden vnd gefangen gehalten ſo lang vnd viel/ biß jemand<lb/> kom̃t/ welcher die Banden zerbrechen vnd die Seele ledig machen kan. Wann ſie nun<lb/> ledig worden/ vnd den todten/ hinderlichen/ groben Leib abgelegt/ alsdann ſie ihre Kraͤff-<lb/> ten beweiſen kan/ vnd ſonſten gar nicht. Darumb die <hi rendition="#aq">Medici</hi> dahin trachten ſolten/ wie<lb/> ſie an ſtatt der krafftloſen todten Coͤrper der <hi rendition="#aq">Vegetabili</hi>en ihre beſtaͤndige lebendigma-<lb/> chende <hi rendition="#aq">animam</hi> erlangten/ in Kranckheiten zu gebrauchen/ ſo wuͤrden ſie ein viel anders<lb/> außrichten koͤnnen/ als daß ſie jetzunder thun.</p><lb/> <fw place="bottom" type="catch">Die-</fw><lb/> </div> </div> </div> </body> </text> </TEI> [213/0243]
Continuatio Miraculi Mundi.
das ander alles verſchwindet im brennen/ vnd fliegt weg. Glaube wol/ wann man ſolche
Krafft/ welche im brennen weggeht/ (denen alles Abgeſtorbene wieder lebendig/ vnd das
Lebendige erquickt wird) fangen koͤnte/ man ohne zweiffel eine groſſe Mediein erlangen
wuͤrde. Darauff ich zur Antwort gebe: Warumb man dann ſolche groſſe Krafft/ ehe ſie
im brennen weggeht vnd verſchwindet/ nicht halte/ vnd ſich deren zu einer guten Medi-
em bediene? Weiß der Philoſophus nicht ſo viel zu thun/ ſo iſt er fuͤrwar ein ſchlechter
Philoſophus, vnd ſolte ſich billich andern/ die mehr wiſſen als er/ auß lauterm Hochmut
nicht vorziehen/ vnd ſelbige verachten. Kan man dasjenige/ ſo begreifflich vnd coagu-
liret/ nicht gebrauchen/ ehe es im brennen weggehet vnd verſchwindet/ wie ſolte man dañ
ſolches auß dem chaos verſam̃len vnd concentriren koͤnnen? Daß aber nicht ein jed-
weder ſolchen edlen Sulphur, der mit vielen ſtarcken Banden vnd Waͤchtern bewahret
los machen kan/ iſt gar kein Wunder; dann er ſo leichtlich nicht gehorchet/ vnd zu einem
jedwedern heraußkoͤm̃t. Vnter allen Philoſophis hat keiner klaͤrer vnd offenbarer ge-
ſchrieben/ wie er ledig zu machen/ als der Sendivogius, welcher außdruͤcklich ſaget/ daß
dieſer Sulphur in einem finſtern Kercker vnd Stockhaus gefangen/ vnd mit ſtarcken
Huͤtern verwahrt/ gebunden vnd geſchloſſen laͤge/ vnd allein das Saltz ihme im Streit
eine vnheilbare Wunden geſchlagen. Klaͤrer als allbereit daſelbſten beſchrieben/ wirds
niemand geben koͤnnen noch doͤrffen. Der nun nicht weiß/ wie er eine ſolche Lebens-
krafft ledig machen/ vnd zur hoͤchſten Medicin gebrauchen ſoll/ der hoͤre obgedachten
Sendivogium, wird gute Nachricht bey ihm finden; vnd ſo ers darauß nicht finden kan/
ſo iſt thme auch nicht zu helffen.
Ein Gleichnuͤß muß ich geben: Der Menſch iſt von dreyen Stuͤcken zuſammen
geſetzt/ nemblich/ von Leib/ Geiſt vnd Seele: Der Leib iſt ſichtbar/ vnbeweglich/ grob/
tod/ irdiſch vnd verweſlich: der Geiſt vnſichtbar/ lebendig vnd beweglich/ doch ſterblich:
die Seele aber/ als das aller-edelſte Theil deß Menſchen/ vnſterblich.
Deßgleichen wird auch eine anima bey den Vegetabilien vnd Mineralien geſpuͤ-
ret/ deren aber wenig gefunden/ die ſolche heraußziehen koͤnnen. Gleich wie nun die
anima bey den Menſchen das edelſte Theil deſſelben/ der Geiſt aber geringer/ der Leib
noch geringer iſt; alſo auch bey den Vegetabilien vnd Mineralien zu verſtehen. Wann
man die Animam eines Krauts oder Mineralis erlangen wil/ ſo muß durch Kunſt der
grobe/ vntuͤchtige/ todte Coͤrper von der beſtaͤndigen Seele geſchieden werden: dann ſo
lang der grobe Leib der edlen Seelen noch anhangt/ vnd nicht davon geſchieden wird/ ſo
kan die Seele ſich nicht regen/ oder/ daß ſie eine edle Seele ſey/ beweiſen/ ſondern wird
durch den groben Leib gebunden vnd gefangen gehalten ſo lang vnd viel/ biß jemand
kom̃t/ welcher die Banden zerbrechen vnd die Seele ledig machen kan. Wann ſie nun
ledig worden/ vnd den todten/ hinderlichen/ groben Leib abgelegt/ alsdann ſie ihre Kraͤff-
ten beweiſen kan/ vnd ſonſten gar nicht. Darumb die Medici dahin trachten ſolten/ wie
ſie an ſtatt der krafftloſen todten Coͤrper der Vegetabilien ihre beſtaͤndige lebendigma-
chende animam erlangten/ in Kranckheiten zu gebrauchen/ ſo wuͤrden ſie ein viel anders
außrichten koͤnnen/ als daß ſie jetzunder thun.
Die-
Suche im WerkInformationen zum Werk
Download dieses Werks
XML (TEI P5) ·
HTML ·
Text Metadaten zum WerkTEI-Header · CMDI · Dublin Core Ansichten dieser Seite
Voyant Tools ?Language Resource Switchboard?FeedbackSie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden. Kommentar zur DTA-AusgabeDieses Werk wurde gemäß den DTA-Transkriptionsrichtlinien im Double-Keying-Verfahren von Nicht-Muttersprachlern erfasst und in XML/TEI P5 nach DTA-Basisformat kodiert.
|
Insbesondere im Hinblick auf die §§ 86a StGB und 130 StGB wird festgestellt, dass die auf diesen Seiten abgebildeten Inhalte weder in irgendeiner Form propagandistischen Zwecken dienen, oder Werbung für verbotene Organisationen oder Vereinigungen darstellen, oder nationalsozialistische Verbrechen leugnen oder verharmlosen, noch zum Zwecke der Herabwürdigung der Menschenwürde gezeigt werden. Die auf diesen Seiten abgebildeten Inhalte (in Wort und Bild) dienen im Sinne des § 86 StGB Abs. 3 ausschließlich historischen, sozial- oder kulturwissenschaftlichen Forschungszwecken. Ihre Veröffentlichung erfolgt in der Absicht, Wissen zur Anregung der intellektuellen Selbstständigkeit und Verantwortungsbereitschaft des Staatsbürgers zu vermitteln und damit der Förderung seiner Mündigkeit zu dienen.
2007–2024 Deutsches Textarchiv, Berlin-Brandenburgische Akademie der Wissenschaften.
Kontakt: redaktion(at)deutschestextarchiv.de. |