Glauber, Johann Rudolph: Philosophi & Medici Celeberrimi Opera Chymica. Frankfurt (Main), 1658.Dritter Theil solviret, vnd in einen Balsamum bringet/ so hat man eine solche Medicin, die wol ein Bal-samus Universalis terrestris mineralis mag genennet werden/ vnd allen andern Balsamis innerlich vnd äusserlich zu gebrauchen; an Krafft weit vorgehet; bin auch willens diesen Balsamu in copia zurichten zu lassen/ dem menschlichen Geschlecht damit zu dienen: Wann ich seine grosse Tugend beschreiben solte/ würde ich ein gantzes Buch davon machen können/ gehöret aber hieher nicht/ sondern ist genug/ daß ich dißmals angezeigt/ wie er zu bereiten; An einem andern Ort ins künfftige geliebts Gott auch von seinen Kräfften vnd Tugenden (neben andern meinen Medicamenten) gelehret werden soll. Damit endige ich den Dritten Theil meiner Pharmacopaeae Spagyricae, vermeine verspre-
Dritter Theil ſolviret, vnd in einen Balſamum bringet/ ſo hat man eine ſolche Medicin, die wol ein Bal-ſamus Univerſalis terreſtris mineralis mag geneñet werden/ vnd allen andern Balſamis innerlich vnd aͤuſſerlich zu gebrauchen; an Krafft weit vorgehet; bin auch willens dieſen Balſamũ in copia zurichten zu laſſen/ dem menſchlichen Geſchlecht damit zu dienen: Wañ ich ſeine groſſe Tugend beſchreiben ſolte/ wuͤrde ich ein gantzes Buch davon machen koͤnnen/ gehoͤret aber hieher nicht/ ſondern iſt genug/ daß ich dißmals angezeigt/ wie er zu bereiten; An einem andern Ort ins kuͤnfftige geliebts Gott auch von ſeinen Kraͤfften vnd Tugenden (neben andern meinen Medicamenten) gelehret werden ſoll. Damit endige ich den Dritten Theil meiner Pharmacopææ Spagyricæ, vermeine verſpre-
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Dritter Theil
ſolviret, vnd in einen Balſamum bringet/ ſo hat man eine ſolche Medicin, die wol ein Bal-
ſamus Univerſalis terreſtris mineralis mag geneñet werden/ vnd allen andern Balſamis
innerlich vnd aͤuſſerlich zu gebrauchen; an Krafft weit vorgehet; bin auch willens dieſen
Balſamũ in copia zurichten zu laſſen/ dem menſchlichen Geſchlecht damit zu dienen: Wañ
ich ſeine groſſe Tugend beſchreiben ſolte/ wuͤrde ich ein gantzes Buch davon machen
koͤnnen/ gehoͤret aber hieher nicht/ ſondern iſt genug/ daß ich dißmals angezeigt/ wie er zu
bereiten; An einem andern Ort ins kuͤnfftige geliebts Gott auch von ſeinen Kraͤfften vnd
Tugenden (neben andern meinen Medicamenten) gelehret werden ſoll.
Damit endige ich den Dritten Theil meiner Pharmacopææ Spagyricæ, vermeine
genug darinn angezeigt zu haben; obwolen nun das Buͤchlein klein im Anſehen/ ſo ſte-
cket doch viel groſſes darhinter verborgen/ welches vnter Tauſenden nicht einer verſtehet
noch begreiffen kan. Auff das aber der guͤnſtige Leſer mercken vnd ſpuͤhren moͤge/ was
fuͤr eine realitaͤt in dieſem kleinen Tractaͤtlein verborgen/ ſo wil ich zum Vberfluß vnd
Zugabe/ noch einen eintzigen Proceß hieher ſetzen/ darauß zu erlernen/ was fuͤr eine edele
Kunſt es ſey/ ein Ding per Deſtillationẽ zu reinigen; auß den Vegetabilien/ vnd Anima-
lien ſolches zu thun/ iſt allbereit bekand genug/ das allzeit vom dem ſubjecto, welches
man deſtillirt, das reinere erſtlich/ darnach das geringere folget/ vnd die vnnuͤtze grobe
Terreſtritaͤt ſam̃t dem fixen Saltz/ bey allen Dingen zu ruͤck bleibet/ bey den Metallen aber
iſt es noch ſo gemein nicht worden/ wird auch ſo bald noch nicht ſo gemein werden/ vnd
waͤre auch nicht gut daß es gemein ſeyn ſolte/ dann die teuffeliſche jetzige boͤſe Welt ſolches
nicht wuͤrdig iſt: Vnſere liebe Vor-Eltern haben ſolche Kunſt allzeit in groſſer Geheimb
gehalten/ vnd auch den Nachkoͤm̃lingen befohlen ſolches zu thun/ auff daß die Perlen
nicht fuͤr die Schweine geworffen wuͤrden/ ſondern allein den wuͤrdigen Kindern verblie-
ben. Vnd obwolen ich mich keiner groſſen Streichen außthue/ vnd ſchlecht vnd gerecht
meinem Nechſten mit meinem Pfuͤndlein gedienet/ vnd noch diene/ ſo wird mir doch von
vnterſchiedlichen Philoſophis gleichſam verwieſen/ als thaͤte ich groß vnrecht/ daß ich ſo
klar herauß gienge/ vnd die Perlein alſo fuͤr die Schweine wuͤrffe/ mich ernſtlich abmah-
nende/ hinfuͤhro ſo viel gutes dem Truck nicht zu vntergeben/ wie ich dann noch kuͤrtzlich
von einem Philoſopho Hermetico zwey dergleichen ſchreiben/ darinn er mich erinnert
hinfuͤhro ſecreter zu gehen/ empfangen/ darauff iſt auch verſprochen ſelbiger guten Er-
mahnung gehoͤr zu geben; dieweilen aber dieſes Tractaͤtlein ſolches gleichſam erfordert/
noch einen guten Beweiß der metalliſchen Reinigung herauß zu geben/ ſo geſchicht noch
dieſes in Gottes Namen/ es werdens doch nur die From̃en begreiffen/ vnd wird den Gott-
loſen verborgen bleiben/ wann ſchon noch ſo klar vnd hell geſchrieben; Dann der Gottloſe
iſt hoffaͤrtig/ vnd der Hoffaͤrtige blind/ vnd haͤlt nichts auff das vexachte vnd vnanſehnli-
che/ weilen dann die Warheit/ wie auch Gott ſelbſten/ vnd alles was gut iſt ſchlecht vnd
gerecht iſt/ ſo bleiben die Geheimnuͤſſen Gottes/ welche ſchlechtes Anſehens/ gar wol ſicher
vor der jetzigen hoffaͤrtigen/ boßhafften/ treuloſen Welt. Auff daß ich aber meinem Ver-
verſpre-
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