Glauber, Johann Rudolph: Philosophi & Medici Celeberrimi Opera Chymica. Frankfurt (Main), 1658.Ander Theil tia von dem Centro, je differenter vnd vngleicher sie mit dem Centro ist/ je näher aberdem Centro, je gleicher es demselbigen seyn muß; wann dann nun die Sonn als eine Circumferentia deß Puncten darin/ ein solch überauß edel Wesen ist/ was wird dann der Punct darinnen seyn? Vnd wie sollen wir ihn nennen? Wer kans oder darff es thun vor der bösen Welt? Muß also wieder meinen Willen davon weiters zu discuriren auf- hören/ vnd solches biß in mein Tractätlein de Concentratione Coeli & Terrae, verschie- ben vnd bewahren. Sage aber diß zum Vberfluß/ daß vnser Terrestrisch Feuer/ damit wir täglich vmbgehen/ die erste Staffel auff dieser Leiter ist/ auf welcher man zu Gott stei- gen/ dessen Allmacht begreiffen/ empfinden/ ergründen/ lieben/ fürchten/ ehren/ vnd end- lich sehen/ vnd seiner ewigen Herrlichkeit einmal auß Gnaden theilhafftig werden kön- nen. So das gemeine vnd allen Menschen bekandte Feuer sage ich nochmalen/ die er- ste Sprossel auff solcher Leiter ist/ darauff man zu Gott vnd seinen Geheimnüssen steigen kan/ vnd doch vns Menschen so vnbekand/ was wird die andere vnd dritte dann seyn/ da- von wir noch weniger wissen/ vnd doch vns vergeblich so viel einbilden; bleibt also darbey/ daß all vnser Wissen nur eitel Stück-vnd Flickwerck sey/ vnd vnter Hundertausenden/ nicht einer die zweite Sprossel/ wil geschweigen die dritte/ welche zu den Geheimnüssen Gottes führet/ begreiffet/ noch anrühret/ das sag ich allhier/ an einem andern Ort ein mehrers/ hernach sol gesagt vnd bewiesen werden. Folget ein Cordiale vnd Confortativum in grossen vnd langwierigen Schwachheiten. . Florum Majoranae, Salviae, Rorismarini, Macis, ana ij. Nucis Musca- tisato
Ander Theil tia von dem Centro, je differenter vnd vngleicher ſie mit dem Centro iſt/ je naͤher aberdem Centro, je gleicher es demſelbigen ſeyn muß; wann dann nun die Sonn als eine Circumferentia deß Puncten darin/ ein ſolch uͤberauß edel Weſen iſt/ was wird dann der Punct darinnen ſeyn? Vnd wie ſollen wir ihn nennen? Wer kans oder darff es thun vor der boͤſen Welt? Muß alſo wieder meinen Willen davon weiters zu diſcuriren auf- hoͤren/ vnd ſolches biß in mein Tractaͤtlein de Concentratione Cœli & Terræ, verſchie- ben vnd bewahren. Sage aber diß zum Vberfluß/ daß vnſer Terreſtriſch Feuer/ damit wir taͤglich vmbgehen/ die erſte Staffel auff dieſer Leiter iſt/ auf welcher man zu Gott ſtei- gen/ deſſen Allmacht begreiffen/ empfinden/ ergruͤnden/ lieben/ fuͤrchten/ ehren/ vnd end- lich ſehen/ vnd ſeiner ewigen Herꝛlichkeit einmal auß Gnaden theilhafftig werden koͤn- nen. So das gemeine vnd allen Menſchen bekandte Feuer ſage ich nochmalen/ die er- ſte Sproſſel auff ſolcher Leiter iſt/ darauff man zu Gott vnd ſeinen Geheimnuͤſſen ſteigen kan/ vnd doch vns Menſchen ſo vnbekand/ was wird die andere vnd dritte dann ſeyn/ da- von wir noch weniger wiſſen/ vnd doch vns vergeblich ſo viel einbilden; bleibt alſo darbey/ daß all vnſer Wiſſen nur eitel Stuͤck-vnd Flickwerck ſey/ vnd vnter Hundertauſenden/ nicht einer die zweite Sproſſel/ wil geſchweigen die dritte/ welche zu den Geheimnuͤſſen Gottes fuͤhret/ begreiffet/ noch anruͤhret/ das ſag ich allhier/ an einem andern Ort ein mehrers/ hernach ſol geſagt vnd bewieſen werden. Folget ein Cordiale vnd Confortativum in groſſen vnd langwierigen Schwachheiten. ℞. Florum Majoranæ, Salviæ, Roriſmárini, Macis, ana ℥ij. Nucis Muſcá- tiſato
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Ander Theil
tia von dem Centro, je differenter vnd vngleicher ſie mit dem Centro iſt/ je naͤher aber
dem Centro, je gleicher es demſelbigen ſeyn muß; wann dann nun die Sonn als eine
Circumferentia deß Puncten darin/ ein ſolch uͤberauß edel Weſen iſt/ was wird dann der
Punct darinnen ſeyn? Vnd wie ſollen wir ihn nennen? Wer kans oder darff es thun
vor der boͤſen Welt? Muß alſo wieder meinen Willen davon weiters zu diſcuriren auf-
hoͤren/ vnd ſolches biß in mein Tractaͤtlein de Concentratione Cœli & Terræ, verſchie-
ben vnd bewahren. Sage aber diß zum Vberfluß/ daß vnſer Terreſtriſch Feuer/ damit
wir taͤglich vmbgehen/ die erſte Staffel auff dieſer Leiter iſt/ auf welcher man zu Gott ſtei-
gen/ deſſen Allmacht begreiffen/ empfinden/ ergruͤnden/ lieben/ fuͤrchten/ ehren/ vnd end-
lich ſehen/ vnd ſeiner ewigen Herꝛlichkeit einmal auß Gnaden theilhafftig werden koͤn-
nen. So das gemeine vnd allen Menſchen bekandte Feuer ſage ich nochmalen/ die er-
ſte Sproſſel auff ſolcher Leiter iſt/ darauff man zu Gott vnd ſeinen Geheimnuͤſſen ſteigen
kan/ vnd doch vns Menſchen ſo vnbekand/ was wird die andere vnd dritte dann ſeyn/ da-
von wir noch weniger wiſſen/ vnd doch vns vergeblich ſo viel einbilden; bleibt alſo darbey/
daß all vnſer Wiſſen nur eitel Stuͤck-vnd Flickwerck ſey/ vnd vnter Hundertauſenden/
nicht einer die zweite Sproſſel/ wil geſchweigen die dritte/ welche zu den Geheimnuͤſſen
Gottes fuͤhret/ begreiffet/ noch anruͤhret/ das ſag ich allhier/ an einem andern Ort ein
mehrers/ hernach ſol geſagt vnd bewieſen werden.
Folget ein Cordiale vnd Confortativum in groſſen vnd
langwierigen Schwachheiten.
℞. Florum Majoranæ, Salviæ, Roriſmárini, Macis, ana ℥ij. Nucis Muſcá-
tæ, Cardamomi, Zeduariæ, Galangæ, ana ℥j. Cinamomi Electi ℥viij. Extrahire
per Spiritum Vini Tincturam, weiters ſolvire in ℥vj. Spiritus Salis rectificati, welcher
mit einem Nitro acuirt ſeyn ſoll ℥j. Auri, gieſſe dieſe Solutionem Auri in den Spiritum
Vini aromatiſatum, ſetze es zuſammen in einen glaͤſern Retorten in ein Balneum ſiccum
zu deſtilliren, ſo gehet erſtlich ein lieblicher Spiritus Vini aromatiſatus klar uͤber/ vnd
wann er anfaͤngt weislicht oder truͤb zu gehen/ ſo leg einen andern Recipienten vor/ vnd
laß alle Feuchtigkeit mit linder Waͤrme uͤber deſtilliren/ ſo lang biß daß kein Spiritus Vi-
ni mehr gehet/ ſondern ein vngeſchmackt ſauer Waſſer anfaͤngt zu kommen/ alsdann
man alles Feuer vnter dem Balneo wegnehmen/ vnd den Retorten kalt werden laſſen/
vnd außnehmen ſoll/ ſo wird man auff der Solutione Auri ein blutrohtes/ mit Tinctu-
ra Auri impregnirtes Oleum Aromatum finden/ welches man durch ein Scheidglas
von dem Spiritu Salis ſcheiden/ vnd ſo viel deſſen ſeyn wird/ zu dem uͤbergeſtiegenen Spir.
Vini aromatiſato thun/ welcher dann ſolches alſo balden zu ſich nehmen/ vnd ſchoͤn roht
davon werden wird. Auß dem zuruͤcke gebliebenen Spiritu Salis ſol man das uͤbrige
Gold/ ſo das Oleum aromatum nicht zu ſich genommen hat/ mit Nitro fixo in einen
zarten glaͤntzenden Calcem præcipitiren/ abſuͤſſen/ vnd zu dem Spiritu vnd Oleo aroma-
tiſato
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