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Glauber, Johann Rudolph: Annotationes. Bd. 6. Amsterdam, 1650.

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Beschluß.
tet/ vnd die jenigen/ welche dasselbe besitzen/ werden von
jedermann respectiret, sie taugen sonsten etwas oder
nichts/ wird nicht auffgesehen; vnd meinet mancher/ daß
es seiner Reputation zu wider were/ wann er seine Kin-
der etwas ehrliches lernen liesse/ sondern genug hätten
jhren Stand zu führen; biß weilen aber sichet man/ wie
genug sie haben/ wan ein Vnglück zu Wasser oder Land
das zusamen gescharrete Gut auff einmahl hinweg nim-
met; dan sitzet man wie Butter an der Sonnen/ hat kein
Gut/ vnd weiß auch nichts/ sich darmit zu ernehren/ vnd
folget gemeiniglich ein böses Ende darauff/ welches (wan
sie etwas ehrliches gelernet/ nicht zu förchten gehabt het-
ten. Were derohalben wol zu wündschen/ daß einmahl
eine solche Zeit kommen möchte/ da man an statt aller-
hand Lastern vben/ die Kinder in guten Künsten (darmit
sie sich im fall der Noth/ ehrlich nöhren könten) auff er-
ziehen liesse/ so würde es gewißlich besser in der Welt her-
gehen/ vnd so viel Krieg vnd Streit/ darin manchem das
seinige mit gewalt genommen/ vnd bißweilen auch todt
darüber geschlagen wird/ nicht im schwange gehen/ son-
dern würden sich die Menschen mit jhrer Hand-arbeit
ernöhren/ vnd ohne beschwerung des Nächsten ehrlich
vnterhalten können. Also hastu nun gehöret günstiger
Leser/ daß auch noch andere Mittel sind/ sich vnd die sei-
nigen ehrlich fort zu bringen; vnd man keine vrsach hat/
sich durch Wucher/ Mord vnd Gewalt zu bereichern/
darbey doch (weilen es gegen das Gebott Gottes vnd
Liebe des Nächsten/ wie auch gegen die gantze Natur
sireittet) kein Glück oder Segen seyn kan/ vnd gewiß-
lich/ solcher vnrechtfertige Reichthumb/ selten an den
dritten Erben kommen wird; ist derohalben am allerbe-

sten

Beſchluß.
tet/ vnd die jenigen/ welche daſſelbe beſitzen/ werden von
jedermann reſpectiret, ſie taugen ſonſten etwas oder
nichts/ wird nicht auffgeſehen; vnd meinet mancher/ daß
es ſeiner Reputation zu wider were/ wann er ſeine Kin-
der etwas ehrliches lernen lieſſe/ ſondern genug haͤtten
jhren Stand zu fuͤhren; biß weilen aber ſichet man/ wie
genug ſie haben/ wan ein Vngluͤck zu Waſſer oder Land
das zuſamen geſcharrete Gut auff einmahl hinweg nim-
met; dan ſitzet man wie Butter an der Sonnen/ hat kein
Gut/ vnd weiß auch nichts/ ſich darmit zu ernehren/ vnd
folget gemeiniglich ein boͤſes Ende darauff/ welches (wan
ſie etwas ehrliches gelernet/ nicht zu foͤrchten gehabt het-
ten. Were derohalben wol zu wuͤndſchen/ daß einmahl
eine ſolche Zeit kommen moͤchte/ da man an ſtatt aller-
hand Laſtern vben/ die Kinder in guten Kuͤnſten (darmit
ſie ſich im fall der Noth/ ehrlich noͤhren koͤnten) auff er-
ziehen lieſſe/ ſo wuͤrde es gewißlich beſſer in der Welt her-
gehen/ vnd ſo viel Krieg vnd Streit/ darin manchem das
ſeinige mit gewalt genommen/ vnd bißweilen auch todt
daruͤber geſchlagen wird/ nicht im ſchwange gehen/ ſon-
dern wuͤrden ſich die Menſchen mit jhrer Hand-arbeit
ernoͤhren/ vnd ohne beſchwerung des Naͤchſten ehrlich
vnterhalten koͤnnen. Alſo haſtu nun gehoͤret guͤnſtiger
Leſer/ daß auch noch andere Mittel ſind/ ſich vnd die ſei-
nigen ehrlich fort zu bringen; vnd man keine vrſach hat/
ſich durch Wucher/ Mord vnd Gewalt zu bereichern/
darbey doch (weilen es gegen das Gebott Gottes vnd
Liebe des Naͤchſten/ wie auch gegen die gantze Natur
ſireittet) kein Gluͤck oder Segen ſeyn kan/ vnd gewiß-
lich/ ſolcher vnrechtfertige Reichthumb/ ſelten an den
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[92/0094] Beſchluß. tet/ vnd die jenigen/ welche daſſelbe beſitzen/ werden von jedermann reſpectiret, ſie taugen ſonſten etwas oder nichts/ wird nicht auffgeſehen; vnd meinet mancher/ daß es ſeiner Reputation zu wider were/ wann er ſeine Kin- der etwas ehrliches lernen lieſſe/ ſondern genug haͤtten jhren Stand zu fuͤhren; biß weilen aber ſichet man/ wie genug ſie haben/ wan ein Vngluͤck zu Waſſer oder Land das zuſamen geſcharrete Gut auff einmahl hinweg nim- met; dan ſitzet man wie Butter an der Sonnen/ hat kein Gut/ vnd weiß auch nichts/ ſich darmit zu ernehren/ vnd folget gemeiniglich ein boͤſes Ende darauff/ welches (wan ſie etwas ehrliches gelernet/ nicht zu foͤrchten gehabt het- ten. Were derohalben wol zu wuͤndſchen/ daß einmahl eine ſolche Zeit kommen moͤchte/ da man an ſtatt aller- hand Laſtern vben/ die Kinder in guten Kuͤnſten (darmit ſie ſich im fall der Noth/ ehrlich noͤhren koͤnten) auff er- ziehen lieſſe/ ſo wuͤrde es gewißlich beſſer in der Welt her- gehen/ vnd ſo viel Krieg vnd Streit/ darin manchem das ſeinige mit gewalt genommen/ vnd bißweilen auch todt daruͤber geſchlagen wird/ nicht im ſchwange gehen/ ſon- dern wuͤrden ſich die Menſchen mit jhrer Hand-arbeit ernoͤhren/ vnd ohne beſchwerung des Naͤchſten ehrlich vnterhalten koͤnnen. Alſo haſtu nun gehoͤret guͤnſtiger Leſer/ daß auch noch andere Mittel ſind/ ſich vnd die ſei- nigen ehrlich fort zu bringen; vnd man keine vrſach hat/ ſich durch Wucher/ Mord vnd Gewalt zu bereichern/ darbey doch (weilen es gegen das Gebott Gottes vnd Liebe des Naͤchſten/ wie auch gegen die gantze Natur ſireittet) kein Gluͤck oder Segen ſeyn kan/ vnd gewiß- lich/ ſolcher vnrechtfertige Reichthumb/ ſelten an den dritten Erben kommen wird; iſt derohalben am allerbe- ſten

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Zitationshilfe: Glauber, Johann Rudolph: Annotationes. Bd. 6. Amsterdam, 1650, S. 92. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/glauber_furni06_1650/94>, abgerufen am 22.11.2024.