Glauber, Johann Rudolph: Annotationes. Bd. 6. Amsterdam, 1650.des Fünfften Theils/ Phil. O. gleich seyn/ einen Wein-Nahmen geben habe/ dannbekandt genug ist/ daß jedermann den außgepresseten Oepffel oder Biren Safft/ Oepffel oder Biren/ Most/ vnd Wein nennet/ vnd solches nicht vnbillig/ dann wan zwey Dinge einander in allen Proben gleich seyn/ wa- rumb solten sie auch nicht einen Nahmen führen mö- gen. Wird doch allendhalben bey den Brandtenwein- brennern das jenige/ was vom Korn gemacht ist/ Korn- wein genennet/ vnd so sie recht damit wüsten vmbzugehen (welches jhnen bißhero ist verborgen geblieben) würden solche Korn-weine/ deme/ welcher aus Wein/ oder Weinmutter gemacht ist/ gar nichts; oder aber gar we- nig in allen Proben bevor geben/ welches aber (meines wissens) noch von niemand/ als von mir ist practiciret worden: Wolle jhme derohalben niemand einbilden/ als wans vnnatürliche Dinge weren/ sondern den Sa- chen fleissig nach-dencken/ oder sich bey den jenigen er- kündigen/ die davon Erkandtnus haben/ so werden sie erfahren/ daß es vber die Maassen nützliche vnd noth- wendige/ schöne Wissenschafften seyen/ damit man nit al- lein seinem Nächsten dienen sondern auch sich vnd die sei- nigen/ selber reichlich damit versorgen kan: Dan was es für ein annehmlich vnd lieblich Wesen seyn würde/ wan in den kalten Ländern/ da kein Wein/ wegen Kälte wach- sen kan/ vnd mit grossem Vnkosten von weit abgelegenen Ländern muß geholet werden/ jemand aus Korn oder Baumfrüchten einen lieblichen klaren/ beständigen vnd gesunden-Tranck oder Wein zu machen wüste? Gewiß- lich/ wan schon die Menschen lieber ein trüb Bier/ dessen sie gewohnet seyn/ trincken wolten/ so were es doch fur die Krancken vnd alte verkalte Manns vnd Weibs per- sohne/
des Fuͤnfften Theils/ Phil. O. gleich ſeyn/ einen Wein-Nahmen geben habe/ dannbekandt genug iſt/ daß jedermann den außgepreſſeten Oepffel oder Biren Safft/ Oepffel oder Biren/ Moſt/ vnd Wein nennet/ vnd ſolches nicht vnbillig/ dann wan zwey Dinge einander in allen Proben gleich ſeyn/ wa- rumb ſolten ſie auch nicht einen Nahmen fuͤhren moͤ- gen. Wird doch allendhalben bey den Brandtenwein- brennern das jenige/ was vom Korn gemacht iſt/ Korn- wein geneñet/ vnd ſo ſie recht damit wuͤſten vmbzugehen (welches jhnen bißhero iſt verborgen geblieben) wuͤrden ſolche Korn-weine/ deme/ welcher aus Wein/ oder Weinmutter gemacht iſt/ gar nichts; oder aber gar we- nig in allen Proben bevor geben/ welches aber (meines wiſſens) noch von niemand/ als von mir iſt practiciret worden: Wolle jhme derohalben niemand einbilden/ als wans vnnatuͤrliche Dinge weren/ ſondern den Sa- chen fleiſſig nach-dencken/ oder ſich bey den jenigen er- kuͤndigen/ die davon Erkandtnus haben/ ſo werden ſie erfahren/ daß es vber die Maaſſen nuͤtzliche vnd noth- wendige/ ſchoͤne Wiſſenſchafften ſeyen/ damit man nit al- lein ſeinem Naͤchſten dienen ſondern auch ſich vñ die ſei- nigen/ ſelber reichlich damit verſorgen kan: Dan was es fuͤr ein annehmlich vnd lieblich Weſen ſeyn wuͤrde/ wan in den kalten Laͤndern/ da kein Wein/ wegen Kaͤlte wach- ſen kan/ vnd mit groſſem Vnkoſten von weit abgelegenen Laͤndern muß geholet werden/ jemand aus Korn oder Baumfruͤchten einen lieblichen klaren/ beſtaͤndigen vnd geſunden-Tranck oder Wein zu machen wuͤſte? Gewiß- lich/ wan ſchon die Menſchen lieber ein truͤb Bier/ deſſen ſie gewohnet ſeyn/ trincken wolten/ ſo were es doch fůr die Krancken vnd alte verkalte Manns vnd Weibs per- ſohne/
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des Fuͤnfften Theils/ Phil. O.
gleich ſeyn/ einen Wein-Nahmen geben habe/ dann
bekandt genug iſt/ daß jedermann den außgepreſſeten
Oepffel oder Biren Safft/ Oepffel oder Biren/ Moſt/
vnd Wein nennet/ vnd ſolches nicht vnbillig/ dann wan
zwey Dinge einander in allen Proben gleich ſeyn/ wa-
rumb ſolten ſie auch nicht einen Nahmen fuͤhren moͤ-
gen. Wird doch allendhalben bey den Brandtenwein-
brennern das jenige/ was vom Korn gemacht iſt/ Korn-
wein geneñet/ vnd ſo ſie recht damit wuͤſten vmbzugehen
(welches jhnen bißhero iſt verborgen geblieben) wuͤrden
ſolche Korn-weine/ deme/ welcher aus Wein/ oder
Weinmutter gemacht iſt/ gar nichts; oder aber gar we-
nig in allen Proben bevor geben/ welches aber (meines
wiſſens) noch von niemand/ als von mir iſt practiciret
worden: Wolle jhme derohalben niemand einbilden/
als wans vnnatuͤrliche Dinge weren/ ſondern den Sa-
chen fleiſſig nach-dencken/ oder ſich bey den jenigen er-
kuͤndigen/ die davon Erkandtnus haben/ ſo werden ſie
erfahren/ daß es vber die Maaſſen nuͤtzliche vnd noth-
wendige/ ſchoͤne Wiſſenſchafften ſeyen/ damit man nit al-
lein ſeinem Naͤchſten dienen ſondern auch ſich vñ die ſei-
nigen/ ſelber reichlich damit verſorgen kan: Dan was es
fuͤr ein annehmlich vnd lieblich Weſen ſeyn wuͤrde/ wan
in den kalten Laͤndern/ da kein Wein/ wegen Kaͤlte wach-
ſen kan/ vnd mit groſſem Vnkoſten von weit abgelegenen
Laͤndern muß geholet werden/ jemand aus Korn oder
Baumfruͤchten einen lieblichen klaren/ beſtaͤndigen vnd
geſunden-Tranck oder Wein zu machen wuͤſte? Gewiß-
lich/ wan ſchon die Menſchen lieber ein truͤb Bier/ deſſen
ſie gewohnet ſeyn/ trincken wolten/ ſo were es doch fůr
die Krancken vnd alte verkalte Manns vnd Weibs per-
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Zitationshilfe: | Glauber, Johann Rudolph: Annotationes. Bd. 6. Amsterdam, 1650, S. 13. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/glauber_furni06_1650/15>, abgerufen am 22.07.2024. |