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Glauber, Johann Rudolf: Furni Philosophici. Bd. 5. Amsterdam, 1649.

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Philosophischer Oefen.
den/ weil aber alhier mein Fürhaben nicht ist von Me-
chanicis,
sondern nur allein etwas wenige zu den vor-
hergehenden Oefen gehörige Instrumenten glasurung
zu handeln/ so sol es auf dißmahl dabey bernhen: Wann
mir Gott das leben wird gönnen/ so habe ich mir diese
fünf Theile zu vbersehen/ corrigiren vnd augmentiren
vor-genommen/ da dann manches schöne Secretum;
das auf dißmahl/ wegen sonderbahren vrsachen ist zu-
rück gehalten worden/ sol beygefügt werden. Wil hier-
mit auf dißmahl den fünften Theil der Philosophischen
Oefen beschliessen/ wie wol ich gern noch etwas sonder-
lichs von künstlichen Oefen wolte eingebracht haben/
wil sich aber nicht schicken/ sondern sol an einem andern
orth/ da von schmeltzung/ abtreiben vnnd seygerung der
Metallen gehandelt wird/ ein mehrers vnd bessers fol-
gen/ dann der nechste vnnd beste Weg/ die Metallen in
grossem zu schmeltzen noch nicht bekant ist/ ob schon von
dem mehrentheil Berg-leuten dafür gehalten wird/ daß
sie keine grössere Meister werden könten; so wolt ich doch
leichtlich beweisen/ daß nicht halb so viel mühe/ arbeit/
vnnd kosten/ als sie anlegen/ mehr vnd besser Metall in
kürtzerer zeit könte auß den Ertzen/ zu grossem Vortheil
der Berg leuten/ gebracht werden. Davon zu einer
gelegenen zeit ein mehrers. Wolle derhalben der günsti-
ge Leser/ auf dißmahl/ mit diesem meinem kleinen talen-
to
vorlieb nehmen/ wann ich spüre/ daß diß wenige wird
angenehm seyn/ wil ich meinem Nächsten mit einem
viel bessern vnnd angenehmern Werck zu dienen/ nicht
vnterlassen/ sondern solche nützliche vnd schöne secreten
an tag geben/ daß sich männiglich darob verwundern
wird/ wo solche bißher solang/ entweder auß vnwissen-

heit
D iiij

Philoſophiſcher Oefen.
den/ weil aber alhier mein Fuͤrhaben nicht iſt von Me-
chanicis,
ſondern nur allein etwas wenige zu den vor-
hergehenden Oefen gehoͤrige Inſtrumenten glaſurung
zu handeln/ ſo ſol es auf dißmahl dabey bernhen: Wann
mir Gott das leben wird goͤnnen/ ſo habe ich mir dieſe
fuͤnf Theile zu vberſehen/ corrigiren vnd augmentiren
vor-genommen/ da dann manches ſchoͤne Secretum;
das auf dißmahl/ wegen ſonderbahren vrſachen iſt zu-
ruͤck gehalten worden/ ſol beygefuͤgt werden. Wil hier-
mit auf dißmahl den fuͤnften Theil der Philoſophiſchen
Oefen beſchlieſſen/ wie wol ich gern noch etwas ſonder-
lichs von kuͤnſtlichen Oefen wolte eingebracht haben/
wil ſich aber nicht ſchicken/ ſondern ſol an einem andern
orth/ da von ſchmeltzung/ abtreiben vnnd ſeygerung der
Metallen gehandelt wird/ ein mehrers vnd beſſers fol-
gen/ dann der nechſte vnnd beſte Weg/ die Metallen in
groſſem zu ſchmeltzen noch nicht bekant iſt/ ob ſchon von
dem mehrentheil Berg-leuten dafuͤr gehalten wird/ daß
ſie keine groͤſſere Meiſter werden koͤnten; ſo wolt ich doch
leichtlich beweiſen/ daß nicht halb ſo viel muͤhe/ arbeit/
vnnd koſten/ als ſie anlegen/ mehr vnd beſſer Metall in
kuͤrtzerer zeit koͤnte auß den Ertzen/ zu groſſem Vortheil
der Berg leuten/ gebracht werden. Davon zu einer
gelegenen zeit ein mehrers. Wolle derhalben der guͤnſti-
ge Leſer/ auf dißmahl/ mit dieſem meinem kleinen talen-
to
vorlieb nehmen/ wann ich ſpuͤre/ daß diß wenige wird
angenehm ſeyn/ wil ich meinem Naͤchſten mit einem
viel beſſern vnnd angenehmern Werck zu dienen/ nicht
vnterlaſſen/ ſondern ſolche nuͤtzliche vnd ſchoͤne ſecreten
an tag geben/ daß ſich maͤnniglich darob verwundern
wird/ wo ſolche bißher ſolang/ entweder auß vnwiſſen-

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D iiij
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[55/0059] Philoſophiſcher Oefen. den/ weil aber alhier mein Fuͤrhaben nicht iſt von Me- chanicis, ſondern nur allein etwas wenige zu den vor- hergehenden Oefen gehoͤrige Inſtrumenten glaſurung zu handeln/ ſo ſol es auf dißmahl dabey bernhen: Wann mir Gott das leben wird goͤnnen/ ſo habe ich mir dieſe fuͤnf Theile zu vberſehen/ corrigiren vnd augmentiren vor-genommen/ da dann manches ſchoͤne Secretum; das auf dißmahl/ wegen ſonderbahren vrſachen iſt zu- ruͤck gehalten worden/ ſol beygefuͤgt werden. Wil hier- mit auf dißmahl den fuͤnften Theil der Philoſophiſchen Oefen beſchlieſſen/ wie wol ich gern noch etwas ſonder- lichs von kuͤnſtlichen Oefen wolte eingebracht haben/ wil ſich aber nicht ſchicken/ ſondern ſol an einem andern orth/ da von ſchmeltzung/ abtreiben vnnd ſeygerung der Metallen gehandelt wird/ ein mehrers vnd beſſers fol- gen/ dann der nechſte vnnd beſte Weg/ die Metallen in groſſem zu ſchmeltzen noch nicht bekant iſt/ ob ſchon von dem mehrentheil Berg-leuten dafuͤr gehalten wird/ daß ſie keine groͤſſere Meiſter werden koͤnten; ſo wolt ich doch leichtlich beweiſen/ daß nicht halb ſo viel muͤhe/ arbeit/ vnnd koſten/ als ſie anlegen/ mehr vnd beſſer Metall in kuͤrtzerer zeit koͤnte auß den Ertzen/ zu groſſem Vortheil der Berg leuten/ gebracht werden. Davon zu einer gelegenen zeit ein mehrers. Wolle derhalben der guͤnſti- ge Leſer/ auf dißmahl/ mit dieſem meinem kleinen talen- to vorlieb nehmen/ wann ich ſpuͤre/ daß diß wenige wird angenehm ſeyn/ wil ich meinem Naͤchſten mit einem viel beſſern vnnd angenehmern Werck zu dienen/ nicht vnterlaſſen/ ſondern ſolche nuͤtzliche vnd ſchoͤne ſecreten an tag geben/ daß ſich maͤnniglich darob verwundern wird/ wo ſolche bißher ſolang/ entweder auß vnwiſſen- heit D iiij

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Zitationshilfe: Glauber, Johann Rudolf: Furni Philosophici. Bd. 5. Amsterdam, 1649, S. 55. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/glauber_furni05_1649/59>, abgerufen am 22.11.2024.